aA
Pakeisti automobilio žibinto lemputę vis dar yra gana lengva užduotis, tačiau kai kalba pasisuka apie oro filtro keitimą, viskas darosi kur kas sudėtingiau.
© Shutterstock nuotr.

Daugeliu atvejų automobilių elektronika vairuotojams yra tarsi neįveikiamas kliūčių ruožas, kuriame saviveikla yra gerokai apribota. Tačiau kartais užtenka įdėti labai nedaug pastangų, kad automobilis neprarastų savo vertės.

„Kitas vizitas į servisą – po 20 000 km“, – tokį ar panašų įspėjimą mato naujesnių automobilių vairuotojai. Atsižvelgiant į tai, kad vidutiniškai vairuotojai per metus nuvažiuoja 12 000 km, automobilių servise lankomasi maždaug kartą per du metus. Tad stabdžiai, ratai, šviesos ir filtrai per šį laiką reikalaus papildomo dėmesio.

„Daug besidėvinčių dalių turi būti pakeičiama anksčiau“, – įspėja TUV SUD atstovas Eberhardas Langas.

Nors modernių automobilių vairuotojai yra įspėjami kompiuterio apie stabdžių skysčio trūkumą ar nusidėvėjusias stabdžių trinkeles, net ir jie neturėtų aklai pasitikėti elektronikos pateikiama informacija. Kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti apie automobilio veikimo pagrindus. Nors daugumą serviso darbų geriau palikti specialistams, žvilgtelėjimas į mašinos naudotojo instrukciją gali sutaupyti pinigų.

„Kai kurie paprasti dalykai gali padėti išlaikyti automobilio vertę“, – aiškina E. Langas.

Vokietijos organizacijos TUV SUD ekspertai pateikia penkis patarimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti kiekvienas atsakingas vairuotojas.

1. Žibintų lemputės. Automobilių savininkai gali pakeisti praktiškai visas lemputes. Tiesa, nors tai neretai ir būna laiko reikalaujantis užsiėmimas, visgi tokiu būdu galite išties sutaupyti. Maža to, ne visi meistrai nori „terliotis“ su šia užduotimi. Patariama, kad savarankiškai lemputes pasikeitę vairuotojai vėliau servise sureguliuotų žibintų švietimo kampą. Įspėjimas: niekada patys nekeiskite ksenoninių lempučių – tai pavojinga, nes jų uždegimui būtina labai aukšta įtampa.

2. Poliravimas. Jeigu aptikote nedidelių dažų pažeidimo vietų – panaikinkite jas anksčiau nei čia atsiras rūdys. Problemą gali pašalinti namų sąlygomis naudojami poliruokliai. Vis dėlto nesitikėkite, kad tai padės 100 proc. – dažniausiai nuo rūdžių padės tik šioje srityje besispecializuojantys meistrai.

3. Valymas. Užsukti į plovyklą nepakanka – yra daug dalių, kurias reikia atskirai valyti. Pavyzdžiui, vairuotojai, kurie reguliariai rūpinasi dugno ar važiuoklės komponentų švara, apsisaugo nuo korozijos ir taip pagerina automobilio išliekamąją vertę. Juk priekabūs pirkėjai vertina ne tik variklio ar kėbulo būklę.

4. Sutepimas. Automobilių savininkai, sutepus durų ar variklio dangčio lankstus, turėtų greitai pastebėti rezultatus. Atidarymas tampa lengvesnis, dingsta girgždesys. Be to, reguliarus lankstų sutepimas prailgina jų tarnavimo laiką.

5. Nekiškite nagų. Paprasta taisyklė – visus su saugumu susijusius komponentus palikite profesionalų priežiūrai. Į šią kategoriją galima įtraukti stabdžius, valdymo sistemą, pakabą ir elektroniką. „Šiems komponentams reikia specialios priežiūros. Neturint reikiamos kvalifikacijos geriau palikti remonto darbus servisui“, – įspėja TUV SUD ekspertas.

Itin svarbus patarimas – reguliariai atlikti techninius aptarnavimus, t.y. kaip nurodo gamintojas. Tai tikrai atsipirks tuomet, kai norėsite automobilį pardavinėti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (158)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (114)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (16)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (14)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (11)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (86)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule (5)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Garsus Lietuvos modelis prisipažino apie naktimis ištinkantį siaubingą sutrikimą: tai patyrė ir Kendall Jenner (18)

Darbo reikalais po pasaulį dažnai keliaujanti manekenė Radvilė Labutytė pripažįsta, kad...

7 atviri pasakojimai, koks uždegantis seksas gali būti biure (10)

Intymūs santykiai biure nėra oficialiai leistini, sterili ir griežta biuro aplinka nėra pritaikyta...

Grįžęs namo, vyras aptiko netikėtą dovaną: besilaukianti voverė paprašė jo pagalbos (4)

Vieną dieną grįžęs namo vyras pastebėjo, kad atklydusi besilaukianti voverė ant jo lovos...