Transporto draudimas yra populiarus ir kasdienis produktas, tačiau daugybė klientų net ir šiandien ateidami apsidrausti turi klaidingų įsitikinimų. Raudoni automobiliai labiau vilioja vagis, Vilniuje draustis dvigubai brangiau nei Šilutėje, – tokie ir panašūs mitai trukdo klientams suvokti, kas iš tikrųjų lemia draudimo įmokų dydį ar išmokos sąlygas.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertai pristato dažniausiai girdimus mitus apie transporto draudimą ir paaiškina, kurie iš jų klaidingi, o kuriuose yra dalelė tiesos.

1. Vyresni vairuotojai moka didesnes draudimo įmokas

Viešojoje erdvėje dažnai tenka išgirsti neigiamus pasisakymus apie vis dar vairuojančius senjorus. Tačiau draudikai, skaičiuodami riziką, nedaro prielaidos, kad vyresni vairuotojai daro daugiau avarijų. Jiems yra taikoma ta pati kainodara kaip ir jaunesniems žmonėms. Atvirkščiai, kuo vyresnis vairuotojas, tuo jis yra atsargesnis, turi daugiau patirties, o dažnai ir geresnę draudimo istoriją, kas gali nulemti mažesnes draudimo įmokas klientui.

„Statistiškai vyresni vairuotojai moka mažesnes įmokas, o jauni – didesnes, tačiau tai susiję ne su amžiumi, bet su turima informacija apie šio vairuotojo draudimo istoriją. Neretai vyresni žmonės nori, kad jų draudimas galiotų ne tik jiems, bet ir jų vaikams ar anūkams, kurie kartais vairuoja senelių, tėvų automobilius. Tokiu atveju kaina vyresniems žmonėms gali būti brangesnė, nes įmokos bus skaičiuojamos atsižvelgiant į faktą, kad automobilį naudos ir nepatyrę vairuotojai“, – teigia Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius.

2. Moterims transporto draudimas brangesnis nei vyrams

Lytis, kaip ir amžius, savaime nei brangina nei pigina draudimo išmokų – moterims ir vyrams yra taikomos tokios pat draudimo sąlygos. Tačiau dažnai skiriasi vyrų ir moterų automobilių pasirinkimas.

„Pastebime, kad dailiosios lyties atstovės yra praktiškesnės: jos dažniau renkasi nedidelio variklio tūrio automobilius, kurie nėra galingi. Vyrai už draudimą dažnai sumoka brangiau todėl, kad renkasi galingesnius, daugiau rizikos kelyje sukeliančius automobilius“, – teigia T. Nenartavičius.

3. Kuo daugiau autoįvykių padaro vairuotojas – tuo brangesnis jos draudimas

Teoriškai po draudžiamojo įvykio draudimas turėtų bent jau nepigti, tačiau realybėje pasitaiko įvairių situacijų. Draudimas ekonominiu požiūriu yra toks pat produktas kaip ir kiti, jo kainodara gali svyruoti dėl infliacijos, regiono aplinkos, draudimo rinkos tendencijų, verslo strategijos ir kitų dalykų.

„Iš vienos pusės, eismo įvykis gali paveikti turimą drausmingumo istoriją ir pakelti draudimo įmoką, tačiau kitos aplinkybės – padidėjęs vairavimo stažas, transporto priemonės pakeitimas į mažiau galingą gali lemti kainos mažėjimą. Dažniausiai po vieno incidento draudimo kaina nesikeičia, – aiškina T. Nenartavičius. – Tačiau, jei įvykiai ir nuostoliai virsta sisteminiais, tikėtina, kad įmoka keisis. Bet kokiu atveju visuomet sutaupo drausmingi vairuotojai“.

4. Miestų gyventojams draudimas atsieina daug brangiau nei kaimo

Miesto ir kaimo kainodaros skirtumas draudime egzistuoja, tačiau jis daug mažesnis nei galvoja žmonės. Šio fakto sureikšminimas veikiausiai gimė dėl to, kad didesniuose miestuose dažniau draudžiami naujausių modelių automobiliai. Naujesnių automobilių remontas kainuoja daug brangiau nei senų, be to – nauji automobiliai labiau masina vagišius, todėl jų kasko draudimas yra brangesnis.

5. Raudoną automobilį drausti brangiau nei sidabrinį ir kiti įsitikinimai

Tai, kad automobilio draudimas priklauso nuo jo spalvos yra vienas iš keisčiausių transporto draudimo mitų. Atvirkščiai, ryškios spalvos automobilis yra geriau matomas, todėl galima daryti prielaidą, kad jis rečiau patenka į autoįvykius. Pasak ekspertų, žmonės, kurie prieš pirkdami draudimą išsiklausinėja visų smulkmenų daro teisingai.

„Nėra kvailų ar juokingų klausimų. Geriau prieš perkant produktą viską apie jį išsiklausinėti nei nelaimės atveju nežinoti savo teisių. Mūsų praktikoje yra pasitaikę, kai asmenys kreipėsi ne į kaltininko draudiką, o į savo draudimo įmonę arba susidūrus su neapsidraudusiu asmeniu nežinojo, jog bet kokiu atveju žalą turi atlyginti Draudikų biuras. Tuomet vietoj draudimo išmokos yra leidžiamasi į miglotus susitarimus su kaltininku, atlyginama tik dalis žalos arba asmuo yra apgaunamas kaltininko ir lieka be nieko“, – teigia Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius.

Draudikai pataria kiekvienam prieš draudžiantis išsiaiškinti, kokiu atveju galioja draudimas, kokie nuostoliai dėl žalos bus apmokėti, o nutikus nelaimei visų pirma pasikonsultuoti su draudimo ekspertu.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Top naujienos

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (152)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (219)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (47)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Šiluma ir lietus dar nesitrauks

Ties Rusija įsitvirtinęs ciklonas ir artimiausiomis dienomis lems mūsų orus .

Pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu buvusi mergina: iki šiol atsimenu, kaip jis uostė mano plaukus (409)

Prieš ketverius metus buvau pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu Arutiunianu. Ne kaip eilinė...

Sostinėje įvyko avarija, pareikalavusi 34-erių motociklininko gyvybės (73)

Trečiadienio vakarą Vilniuje įvyko motociklininko mirtimi pasibaigusi avarija.

Garsus erotikos modelis Katie Price apgavo lietuvių dizainerę Elvyrą Monginienę: skandalas nuskambėjo užsienio spaudoje (48)

Visame pasaulyje nuogybėmis ir skandalais išgarsėjusi Katie Price , dar žinoma Jordan pseudonimu,...

Iš urvo Tailande išgelbėti berniukai turi netikėtą planą (25)

Berniukai kartu su savo futbolo treneriu kelias savaites įkalinti potvynio praleido požeminiame...

Tragiškas vakaras Prienų rajone: nukrito parasparnis, pilotas neišgyveno (48)

Trečiadienį 20.58 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Anglijos paplūdimiuose – būrys girtų kirų: paukščiai svaiginosi šiukšlėse (13)

Pietvakarių Anglijoje paplūdimiuose buvo rasta dešimtys kirų, kurie „nesiorientavo ir buvo...