aA
Atšilus orams vis daugiau žmonių kelionei į darbą ar pasivažinėjimams renkasi ne automobilius, o alternatyvias transporto priemones – dviračius, riedlentes, paprastus ar elektrinius paspirtukus, kurie pastaraisiais metais itin populiarėja, sakoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Domantas Pipas

Papildoma transporto priemonė – papildoma atsakomybė ir rizika, teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas ir alternatyvių transporto priemonių draudimo ekspertas Andrius Gimbickas. Jis pastebi, kad dviratį ar paspirtuką pasirinkę eismo dalyviai neišvengia klaidų, kurios kainuoja labai brangiai – yra užfiksuota paspirtuku važiuojant sukelta žala, siekianti net 1000 eurų.

Gatvėse ir kiemuose jau fiksuojama įvykių, kai dėl neatsargaus elgesio ir neapdairumo per susidūrimą nukenčia kito asmens turtas. Lietuvos kelių policijos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič pastebi, kad alternatyvių transporto priemonių skaičius auga, tačiau ne visi jų vairuotojai laiku pasikartoja Kelių eismo taisykles – dalis eismo dalyvių nesilaiko taisyklių keliamų reikalavimų.

„Elektriniams paspirtukams yra taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviračiams. O paprastų, mechaninių paspirtukų vairuotojai, taip pat riedlentininkai ir riedutininkai yra priskiriami pėstiesiems. Taigi, svarbu žinoti, kurios mechaninės alternatyvios judėjimo priemonės nekeičia pėsčiojo statuso, o kokių taisyklių turi laikytis dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai“, – pabrėžia policijos pareigūnė.

Atkreipiamas dėmesys į penkias dažniausias klaidas, būdingas kai kuriems eismo dalyviams, važiuojantiems paprastais ar elektriniais paspirtukais, riedlentėmis, riedžiais ar dviračiais.

1. Ar pasirūpinote technine būkle? Intensyviai važinėjant dėvisi ne tik automobilių, bet ir alternatyvių transporto priemonių detalės. Sezono pradžia – pats tinkamiausias laikas parodyti paspirtuką, dviratį, riedlentę ar riedį meistrui. Šios transporto priemonės dažniausiai per visą žiemą stovi nejudinamos, tad pavasarį pravartu sutepti ašis, paveržti grandines, atlikti kitus techninės patikros ir smulkaus remonto darbus.

„Kad ir kokia transporto priemone naudojatės – riedlente, dviračiu, riedžiu, paprastu ar elektriniu paspirtuku – ji privalo būti techniškai tvarkinga, kaip ir gatvėmis riedantys automobiliai“, – pabrėžia A. Gimbickas.

2. Ar kelyje būsite matomi? Kaip ir dviratininkai, taip ir paspirtukų vairuotojai saugesni yra tada, kai yra lengvai pastebimi. A. Gimbickas primena, kad išriedėjus pasivažinėti dviračio ir paspirtuko priekyje turi degti baltos spalvos žibintas, o gale – raudonos.

„Jeigu mėgstate važinėtis elektriniu paspirtuku ar dviračiu ir tenka judėti važiuojamąja kelio dalimi, būtina vilkėti šviesą atspindinčią liemenę arba turėti iš toli matomą atšvaitą. Nepilnamečių vaikų tėvai turėtų žinoti, kad jų vaikai privalo dėvėti šalmus, kaip nustatyta Kelių eismo taisyklėse“, – teigia ekspertas ir priduria, kad šalmas gali apsaugoti ir suaugusius eismo dalyvius nuo pavojingų galvos traumų, kurių pasitaiko per dviratininkų, paspirtukininkų susidūrimus su automobiliais.

3. Ar abi rankos – ant vairo? Saugaus eismo ekspertai dažnai primena, kad išmanūs telefonai ir kiti mobilieji įrenginiai gali atitraukti dėmesį ir blaškyti vairuotojus. Policijos atstovė M. Kazanovič pastebi, kad pavojingas įprotis naudotis telefonu vairuojant yra būdingas ne tik automobilių vairuotojams, bet ir alternatyvių transporto priemonių valdytojams – išsitraukti telefoną įsigudrina riedutininkai, dviratininkai ir net paspirtukininkai.

„Dėmesį į telefono ekraną nukreipęs vairuotojas praranda budrumą ir gebėjimą staigiai reaguoti į netikėtą situaciją kelyje. Neigiamą įtaką daro ir ausinukai, pomėgis garsiai klausytis muzikos ir kitas dėmesį blaškantis užsiėmimas“, – sako M. Kazanovič.

4. Ar saugiai įveikiate pėsčiųjų perėją? Elektriniais paspirtukais ir dviračiais važiuoti pėsčiųjų perėjomis yra draudžiama. Gatvę leidžiama kirsti riedant dviračių taku arba saugiai vedant dviratį, elektrinį paspirtuką per perėją. Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad važiuodami kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviratininkai ir paspirtukų vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems ir nekelti pavojaus – važiuodami pro pėsčiuosius jie turi sumažinti greitį iki artimo pėsčiojo judėjimo greičiui – 3–7 km/val. ir palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

5. Ar važiuodami išlaikote saugų atstumą? A. Gimbickas pastebi, kad dalis žalų užfiksuojama uždaruose daugiabučių kiemuose ar stovėjimo aikštelėse, kai paspirtukai ar dviračiai atsitrenkia į stovinčius automobilius ir juos apgadina. Tokių incidentų žalos gali siekti nuo 40 iki 1000 eurų. Žalos neteks atlyginti pačiam tuo atveju, jei incidentą sukėlęs dviratininkas, riedutininkas, riedlentininkas, riedžio ar paspirtuko vairuotojas turi galiojantį asmens civilinės atsakomybės draudimą. Ekspertas siūlo bet kokią transporto priemonę vairuojantiems asmenims įvertinti savo vairavimo įgūdžius, manevruoti laikantis atstumo tarp stovinčių arba judančių transporto priemonių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę? (74)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (1)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (6)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Top naujienos

Navickienė: šis balsavimas parodė, kad vienam agrooligarchui ir jo kombainui pasibaigė dyzelis (107)

Seime renkami parašai siekiant inicijuoti pirmalaikius Seimo rinkimus pavasarį. Prie iniciatorių...

JK parlamentarai atmetė Johnsono siūlytą „Brexit“ vykdymo planą (29)

Borisas Johnsonas antradienį pagaliau turėjo progą parlamentui pateikti savo „Brexit“...

Maslobojevas pirmoje pasaulio kikbokso čempionato kovoje pasiuntė varžovą į nokautą (22)

Įspūdinga pergale WAKO pasaulio kikbokso čempionatą Sarajeve, Bosnijoje ir Hercegovinoje, pradėjo...

Gaisro metu Alytuje kritęs zuikis atiduotas tyrimams: pirmos žinios iš veterinarų baugina meras: jei tai bus patvirtina, liūdna ne tas žodis

Spalio 18 dieną, t.y. trečiąją milžiniško padangų perdirbimo gamyklos gaisro dieną, Alytaus...

Turintiems didelį darbo stažą – gera žinia iš Seimo (12)

Seimas spręs, ar ne mažesnį kaip 40 metų darbo stažą turintys šalies gyventojau galėtų...

Mokslų daktarė įvardijo maisto produktus, kurie stiprina imuninę sistemą, saugo nuo vėžio ir didina vyrų vaisingumą (67)

Pastaruoju metu selenas sulaukia vis daugiau dėmesio. Ir nieko keisto, nes jis yra vienas iš...

Johnsonas skelbia pertrauką „Brexit“ sutarties tvirtinimui

Didžiosios Britanijos premjeras Borisas Johnsonas antradienį paskelbė stabdantis pastangas...

Situacija Alytuje – pavojingesnė, nei viešai kalbama: padangų degimas yra vienas iš nuodingiausių (209)

Kancerogeninės medžiagos, kaip benzenas ar benzpirenai, gali turėti ilgalaikį efektą, todėl...

„Revolut“ pradėjo klientų sąskaitų perkėlimą: pasislėpti nuo VMI ir antstolių – nebeįmanoma (192)

Panašu, kad lietuviams, kurie naudojasi bankines paslaugas teikiančia įmone „ Revolut “ ir taip...

Dėl gaisro Alytuje Valdemaras Chomičius su šeima persikėlė į kitą miestą: kad tai rimta, pajutome savo kūnu (68)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta problema....