aA
Daugiau nei devyni iš 10-ties vairuotojų prisipažįsta bent kartais sąmoningai pažeidžiantys kelių eismo taisykles (KET), o kas dešimtas taip elgiasi labai dažnai ar netgi kiekvienąkart važiuodamas. Vairuotojai teigia, kad dažniausiai nepaiso greičio reikalavimų, rodo didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ atlikta vairuotojų apklausa.
© DELFI / Tomas Vinickas

Internetu į bendrovės klausimus atsakė beveik 3,2 tūkst. šalies vairuotojų. Gauti rezultatai liudija, kad dažniausiai KET pažeidimus sąmoningai daro jaunesni vairuotojai, vyrai iki 35 m. amžiaus.

Tuo tarpu vyresnieji taip kelyje elgiasi rečiau, kaip nurodo patys – tik kartais ar labai retai, sakoma pranešime žiniasklaidai.

„Šie tyrimo duomenys iš principo atspindi vairuotojų rizikingumą, kurį nustato draudimo bendrovės. Mūsų statistika taip pat rodo, kad asmenys nuo 35 metų pradeda vairuoti žymiai saugiau – jie jau būna sukaupę vertingos vairavimo praktikos, geriau įvertina pavojus, neturi polinkio perdėtai rizikuoti. Tuo pačiu, jie dar pasižymi puikia reakcija“, – aiškina „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Niekada tyčia KET nenusižengiantys tvirtina apie 10 proc. šalies vairuotojų. Proporciškai tokių daugiausia tarp dvejų metų stažo neturinčių vairuotojų – net ketvirtadalis jų tvirtina niekada nepažeidžiantys KET reikalavimų. Taisyklių kelyje laužyti nelinkę ir 76 metų bei vyresni vairuotojai.

„Lietuvos draudimo“ atliktas tyrimas taip pat atskleidė 5 KET pažeidimus, kuriuos vairuotojai dažniausiai daro suprasdami, kad nusižengia galiojančiai tvarkai:

1. Viršija leistiną maksimalų greitį. Tai prisipažįsta darą 74 proc. vairuotojų.

2. Važiuoja per geltoną šviesoforo signalą, nors galėjo spėti ramiai sustabdyti automobilį. Šį veiksmą, suprasdami, kad elgiasi rizikingai, praktikuoja kas trečias vairuotojas.

3. Neleistinoje vietoje lenkia lėčiau važiuojančią transporto priemonę. Toks elgesys nesvetimas 25 proc. šalies vairuotojų. Pastebima, kad šį pažeidimą prie vairo vyrai daro dusyk dažniau nei moterys.

4. Kerta ištisinę liniją. Šį manevrą kelyje tenka atlikti 22 proc. vairuotojų

5. Nerodo posūkio signalo prieš sukdami. Į reikalavimą iš anksto prieš sukant parodyti posūkį pro pirštus retkarčiais pažiūri kas šeštas šalies vairuotojas.

„Įdomu pastebėti, kad šiais veiksmais vairuotojai ne tik rizikuoja būti nubausti, bet ir sukelia pyktį kitiems vairuotojams. Mūsų ankstesnis tyrimas parodė, kad vairuotojus itin erzina, kai kiti eismo dalyviai neparodo posūkio signalo, ypač – prieš sukdami į kairę, taip pat kai vairuotojai bando „įtilpti“ į sankryžą jau užsidegus geltonam šviesoforo signalui ir taip užblokuoja eismą kitiems automobiliams“, – sako A. Gimbickas.

„Lietuvos draudimo“ apklausa buvo vykdoma š.m. rugsėjo-spalio mėnesiais kartu su bendrovės inicijuotu nacionaliniu Kelių eismo taisyklių egzaminu, kuriuo siekiama skatinti eismo dalyvius prisiminti KET reikalavimus ir jų laikytis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (10)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (7)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Prakalbo apie traukinių mašinistų darbą: pervargę, be patirties ir aria viršvalandžius (41)

Naujai paruoštiems „Lietuvos geležinkelių“ traukinių mašinistams trūksta darbo patirties,...

Prasta situacija lietuvius privertė suktis: tapome šios srities lyderiais, bet koją kiša valdininkų neraštingumas DELFI specialiai iš Berlyno (4)

Lietuviams jau tapo visiškai įprasta internetu deklaruoti pajamas, užrašyti vaiką į darželį ar...

„Parketiniai“ visureigiai – labiausiai planetą teršianti transporto priemonė (99)

Visuotinė simpatija didesniems, sunkesniems automobiliams lėmė tai, kad nuo 2010 m. visureigių...

Rezultatyviausiu karjeros dvigubu dubliu sezoną pradėjęs Sabonis neišgelbėjo „Pacers“ (21)

Naująjį NBA reguliarųjį sezoną pralaimėjimu pradėjo Indianos „Pacers“ (0-1) krepšininkai....

Lietuva „Doing Business“ reitinge pasiekė aukščiausią vietą: liko žingsnis iki geriausių pasaulyje (70)

Verslo sąlygas vertinančiame Pasaulio banko tyrime „ Doing Business 2020“ Lietuva iškopė į...

Naujojo stratego pasitikėjimo sulaukęs Valančiūnas ir „Grizzlies“ patyrė sutriuškinimą Majamyje

Pirmųjų NBA reguliariojo sezono rungtynių iššūkis Memfio „Grizzlies“ (0-1) klubui ir...

Grandioziniam projektui besirengianti Jagelavičiūtė – apie savo stiliaus nesėkmes, skaudžias skyrybas ir sunkius metus (43)

Žinomiausia Lietuvos stilistė Agnė Jagelavičiūtė gruodžio 4-ąją Vilniaus „ Siemens “...

Užsimojo sudaryti galimybę į taromatus kišti ir stipriųjų gėrimų butelius: ekspertai vartotojams žada didelius nepatogumus (1)

Nuo 2016 m. Lietuvoje veikiantys taromatai jau kelerius metus padeda surinkti 92 proc. visų į rinką...

Mitybos specialistė įvardijo produktus, kurie slapta jums didina cholesterolio kiekį

Ankščiau cholesterolio kiekio padidėjimas kraujyje dažnai buvo siejamas su vyresnio amžiaus...