aA
Elektromobiliai pasaulyje nebėra naujiena. Jie iš lėto įsilieja ir į Lietuvos gatves. VĮ „Regitra“ duomenimis, 2011 metais Lietuvoje buvo užregistruoti tik 4 elektromobiliai, o 2016 metais jų skaičius perkopė 220.
© Organizatorių nuotr.

Ekspertai tvirtina, kad elektromobilių keliuose tik daugės, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tam priežasčių netrūksta. Jie atitinka 2 pagrindinius šiuolaikinio miestiečio keliamus reikalavimus: ekonomiškumą ir ekologiją. Nors dalis miesto gyventojų sušilus orams sėda ant dviračių ar į darbus keliauja pėsčiomis, norintiems palaikyti „žaliąjį“ gyvenimo būdą elektromobilis gali būti puiki išeitis.

Vairuojantys elektromobilius džiaugiasi – jiems nereikia kas kartą skirti lėšų degalams, ekologiniams mokesčiams ar rūpintis dėl stovėjimo aikštelių. Visgi, automobilių registravimas ir draudimas būtini visiems.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje į eismo įvykius pateko vos 3 elektromobiliai, jiems atlyginta šiek tiek didesnė nei 1700 eurų žala. Tomas Nenartavičius, Draudimo departamento direktorius, sutinka, kad menką elektromobilių paplitimą Lietuvoje gali lemti visuomenėje vis dar gajūs mitai.

1 mitas: Nėra pakankamai degalinių – dažnai teks kviestis pagalbą

Kai kurie vairuotojai didžiausiu elektromobilių minusu įvardina trumpas distancijas. Šiame įsivaizdavime yra dalis tiesos – pakrovus automobilį vieną kartą nuo Vilniaus iki pajūrio tikrai nenuvažiuosite. Tačiau elektra varomą transporto priemonę vairuojantis Martynas Stukas tvirtina, kad ši smulkmena jo tikrai nevargina.

„Vieno pilno įkrovimo užtenka net 160 km, tad ramiai galima nuvažiuoti atstumą nuo Vilniaus iki Kauno. Nuo vasaros pabaigos su šeima jau nuvažiavome 14000 km, tačiau jokių nepatogumų dar nepastebėjome“, – tvirtina M. Stukas.

Draudimo ekspertai taip pat sutinka, kad klientų dėl išsikrovusių baterijų gelbėti nereikia.

„Mūsų žiniomis, šiuo metu įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje sparčiai artėja prie 20, 5 iš jų yra Vilniuje. Sulaukiame klientų klausimų, ar dažnai tenka padėti klientams netikėtai išsikrovus baterijai, tačiau galime nuraminti, kad kol kas su šia problema susidūrusių vairuotojų, kuriuos tektų gelbėti ir teikti asistavimo paslaugą, nebuvo“, – pastebi T. Nenartavičius.

Be to, vairuotojai turi galimybę prieš ilgesnę kelionę bateriją pilnai pasikrauti namie.

2 mitas: Draudimas bus brangesnis, o remonto detalės – neįperkamos

Nors elektromobiliai santykinai yra brangesni nei įprasti automobiliai, draudikai pastebi, kad jų patiriama žala gali būti mažesnė. Priešingai nei įprastais, vidaus degimo varikliais, varomos transporto priemonės, elektromobiliai turi mažiau dalių, kurios gali būti pažeistos. Elektromobilyje nerasite generatoriaus, sankabos, radiatoriaus, kuro siurblių ar žvakių.

Apgadinus transporto priemonės išorę, papildomai jaudintis irgi netenka – naudojamos tos pačios detalės kaip ir įprastuose automobiliuose.

„Iš išorės elektromobilis nedaug kuo skiriasi. Kalbant apie „vidaus“ remontą, viskas dar paprasčiau. Elektromobilyje tiesiog yra mažiau detalių ir niekas „nejuda“ – nėra kam gesti“, – pabrėžia M. Stukas.

Draudimo ekspertai taip pat pastebi, kad elektromobilius dažniausiai renkasi progresyvūs ir sąmoningi miesto gyventojai.

„Elektromobiliai pirmiausia yra skirti miestui. Populiariausi modeliai yra mažiau galingi, o pačios transporto priemonės mažesnės. Žmogus, kuris renkasi tokį automobilį, galvoja apie aplinką, tad galima daryti prielaidą, kad greičio viršijimas nėra jam labai būdingas važiavimo stilius. Tokios prielaidos sumažina elektromobiliams priskiriamą draudimo rizikos kategoriją“, – pastebi „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertas.

3 mitas: „Variklis“ dirba per tyliai – kiti eismo dalyviai nepastebės

Perkant įprastą automobilį, dažnai jaudinamasi dėl jo keliamo triukšmo. Paradoksalu, tačiau tai, kad elektromobilis praktiškai neskleidžia variklio garso, taip pat užkliūna daliai žmonių – bijoma, kad transporto priemonė gatvėje bus nepastebima.

„Neįsivaizduojama, kad automobilių gamintojai neatsižvelgtų į aplinkinių saugą. Važiuojant didesniu greičiu triukšmo pakanka dėl oro pasipriešinimo bei trinties su kelio danga. Judant lėtai, maždaug iki 25 km/val. ar atbulomis, automatiškai įsijungia specialus pypsėjimas ir ūžimas, leidžiantis kitiems eismo dalyviams ar pėstiesiems laiku pastebėti elektromobilį“ – teigia T. Nenartavičius.

Draudimo ekspertas mano, kad svarbu paneigti ne tik sklandančius mitus, tačiau ir priminti apie egzistuojančią naudą. Šiuo metu elektromobiliais galima važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis, taip pat nemokamai statyti automobilį visose savivaldybėms priklausančiose aikštelėse. Tokiu būdu vairuotojai gali sutaupyti laiko, nerizikuojant susimokėti dideles baudas už automobilio statymą nesusimokėjus, o kartu – prisidėti prie aplinkos gerinimo savo mieste.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (131)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (16)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi (3)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Vilniuje jau kyla Kalėdų eglė: ji bus įspūdinga, bet savivaldybė kortų vis dar neatskleidžia

Vilniuje , Katedros aikštėje, jau nuo lapkričio 17 d. kyla laukiamiausia šalies kalėdinė eglė....

Po incidento mokykloje įspėja visus tėvus: noras apsaugoti vaikus gali prišaukti rimtų nemalonumų (45)

Prieš savaitę vienoje Vilniaus mokyklų buvo pripurkšta ašarinių dujų, dėl to medikų pagalbos...

Patį Sabą apstumdydavęs krepšinio vilkas „Žalgirį“ įvertino iš CSKA pozicijų specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (1)

Maskvos CSKA treniruočių metu Darrylą Middletoną nesunku supainioti su keliasdešimčia metų...

Baugi tikrovė: tėra vos 5 šalys, kuriose dar liko laukinės gamtos (7)

Mūsų planeta kadaise buvo pilna nepaliestos laukinės gamtos, tačiau po intensyvios pramonės...

Draudikai įspėja: jei valstybė nenori mokėti įmokų, mokės žalas (16)

Seime šiuo metu svarstomas įstatymo projektas, kuris panaikintų valstybės ar savivaldybės turto...

Pietų pertrauka naujutėlaitėje Senamiesčio vietoje: tikėjausi, kad pietų meniu bus brangesnis (16)

Šiandien noriu papasakoti apie vietą, kuri savo duris lankytojams atvėrė palyginti neseniai. O man...

Sinoptikai perspėja: sulauksime plikledžio ir sniego (11)

Artimiausiomis dienomis didesnių orų permainų nesulauksime, dienomis spustelės kelių laipsnių...