aA
Artėjant pavasariui keliuose vairuotojus pasitinka seniai žinomi iššūkiai. Draudikai pastebi, kad būtent žiemos ir pavasario sandūroje padaugėja eismo įvykių, nulemtų ne tik pavojingų vairavimo sąlygų, bet ir plieskiančios saulės ar kelio dangoje atsivėrusių duobių, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Kaip teigia draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, neretai dėl minėtų nesėkmių vairuotojai gali kaltinti tik save. Ekspertas dalijasi patarimais, į ką atkreipti dėmesį sėdant prie vairo ir kaip išvengti pavasario iššūkių gatvėse.

Nematomas plikledis

Prasidėjus grumtynėms tarp žiemos ir pavasario, oro sąlygos Lietuvoje keičiasi nuolatos. Kai temperatūra nuo nulinės padalos svyruoja tai į teigiamą, tai į neigiamą pusę, anot R. Bieliausko, toks metas yra ypač pavojingas vairuotojams.

„Dieną pašildžiusi saulė tirpdo ledą ir sniegą, todėl gatvės tampa šlapios. Vakarėjant temperatūra ima kristi ir tuomet gatvės labai greitai gali virsti tikra čiuožykla. Nors įprastai besiformuojantis plikledis matomas iš blizgančio kelio paviršiaus, retkarčiais, temperatūrai svyruojant apie nulį, gali susiformuoti ir praktiškai nepastebimas plonas ledo sluoksnis“, – pasakoja draudimo ekspertas.

R. Bieliausko teigimu, toks reiškinys, geriausiai žinomas kaip juodasis ledas, dažniausiai formuojasi anksti ryte arba vakarėjant.

„Toks plonas ledo sluoksnis ypač pavojingas, nes dėl tamsios kelio dangos spalvos plika akimi praktiškai nematomas. Todėl, kai kelio danga šlapia ir temperatūra svyruoja apie nulį, vairuotojai privalo būti itin atidūs, rinktis saugų greitį nepamiršdami, kad kelio danga bet kuriuo metu gali tapti labai slidi. Taip pat vairuojant derėtų vengti staigių ir neapgalvotų judesių“, – pataria draudikų atstovas.

Saulė gali apakinti

Vis dažniau danguje pasirodanti saulė yra ne tik pavasario pranašas, tirpdantis sniegą ir ledą, tačiau ir ženklas, kad metas aklimatizuotis prie besikeičiančių gamtos sąlygų.

„Kasmet artėjant pavasariui fiksuojame avarijų, kurių priežastimi tampa būtent ryški saulės šviesa. Suprantama, kad ilgas tamsus periodas pakeitė mūsų įgūdžius ir regą, nesame pripratę prie ryškios saulės, o akys būna gerokai jautresnės“, – teigia R. Bieliauskas.

Vis dėlto ne visi vairuotojai šį aspektą įvertina. Tai itin aktualu tada, kai eismo sąlygos gerėja ir vairuotojai vis dažniau spusteli akceleratoriaus pedalą. Tuomet tiesioginiai saulės spinduliai, atspindžiai nuo kitų automobilių ar kelio dangos gali tapti rimtos avarijos priežastimi.

„Kyla pavojus tiek išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą, tiek nuvažiuoti nuo kelio, nepastebėti kitų transporto priemonių ar pėsčiųjų. Vairuotojai turėtų būti sąmoningi, prie orų pokyčių adaptuotis palaipsniui, užsidėti saulės akinius ar bent pasinaudoti skydeliu nuo saulės. Svarbu suprasti, kad apakinti galite būti ne tik jūs, bet ir kiti vairuotojai, todėl turėtumėte būti pasiruošę netikėtumams, laikytis saugaus greičio ir sutelkti dėmesį į vairavimą“, – pabrėžia draudikų atstovas.

Jis taip pat priduria, kad nuo akinimo gali išgelbėti ir elementari automobilio stiklų švara. Jei langas itin susibraižęs ar pažeistas, jį rekomenduojama pakeisti.

Duobių maratonas prasidėjo

Kasmet po žiemos atsiveriančios duobės – dar viena problema, kuri, anot R. Bieliausko, kelia nė kiek ne mažesnį pavojų vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams. Pasak draudimo bendrovės eksperto, šiemet jau nemažai vairuotojų spėjo savo transporto priemones apgadinti į kelyje atsivėrusius kraterius.

„Smūgis į duobę gali atsieiti ir keliasdešimt, ir kelis šimtus ar net tūkstančius eurų. Tai priklauso nuo to, ar buvo pažeista tik padanga, ar brangesnės automobilio dalys, pavyzdžiui, pakabos elementai. Priklausomai nuo eismo įvykio sąlygų, nuostoliai atlyginami pagal kasko“, – sako R. Bieliauskas.

Anot jo, už kelio būklę atsakingas jo savininkas ar valdytojas. Jei atsivėrusia duobe pastarasis nepasirūpina ir apie tai neįspėja vairuotojų, pavyzdžiui, nepastato įspėjamojo kelio ženklo, galima tikėtis gauti kompensaciją.

R. Bieliauskas taip pat akcentuoja, kad, pastebėję eismo saugumui keliančią grėsmę, vairuotojai turėtų įspėti kitus eismo dalyvius. O apie pastebėtas duobes keliuose derėtų pranešti kelio savininkui ar kelių policijos pareigūnams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(5 žmonės įvertino)
3.4000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitros“ egzaminuotojas išdavė, kaip lengviau išlaikyti vairavimo egzaminą (37)

Prieš vairavimo egzaminus žmonės neretai įvairiuose forumuose ir grupėse ieško sėkmės...

Vasarinės padangos kovą – prasta idėja: nulėkę nuo kelio galės kaltinti tik save (5)

Šaltasis sezonas automobilių vairuotojams Lietuvoje trunka 5 mėnesius, Latvijoje ir Estijoje – 3....

3 dalykai, kurių negalima daryti pamačius avariją (16)

Per pastaruosius penkerius metus ugniagesiams gelbėtojams darbų skaičius eismo įvykiuose išaugo...

Rėžė susirinkusiems pavėpsoti į gelbėjimo operaciją: nustokite trukdyti gelbstintiems gyvybes (44)

Įvykus eismo ar kitam įvykiui, kur dirba specialiosios pagalbos tarnybos, visada apstu ir...

Sostinės vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe – dvi savaites laukia spūstys svarbioje gatvėje (3)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad nuo kovo 25 d. iki balandžio 5 d. dėl planuotos...

Top naujienos

Vaitkus: premiją man skyrė dvi minutės iki atleidimo (163)

„Į darbo pabaigą gavau pirmąjį ministro įsakymą apie premiją, po poros minučių – į...

Staiga subjurusios oro sąlygos jau pareikalavo aukų: avarijoje prie Tauragės žuvo žmogus sniegas – jau ir Kaune; papildyta 14.20 (37)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Tauragėje, važiuojant Kryžkalnio link, nuo kelio...

Varanauskienė laimėjo konkursą į „Sodros” direktoriaus pareigas (13)

Konkursą eiti „Sodros” direktoriaus pareigas laimėjo Julita Varanauskienė . Ji šiuo metu...

Rokas Masiulis apie Vaitkaus atleidimą: čia kito varianto negalėjo būti (116)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis jam išsakomus priekaištus dėl darbo sieja su Arvydo Vaitkaus...

Iš JAV – perspėjimas Rusijai: karinio kišimosi netoleruos (451)

JAV nacionalinio saugumo patarėjas Johnas Boltonas pirmadienį perspėjo, kad Vašingtonas...

Priimtas sprendimas, pakeisiantis internetą (2)

Europos Parlamentas antradienį pritarė prieštaringai vertinamai autorių teisių reformai, kurią...

Turnyro favoritu laikomas Berankis užtikrintai įveikė jo šeimininką (3)

Prancūzijoje vykstančio Teniso profesionalų asociacijos (ATP) „Challenger“ serijos turnyro...

Seimas pritarė kontroversiškam siūlymui: įteisintas reikšmingos žalos vaiko sveikatai kriterijus papildyta (245)

Nepaisydamas neigiamos Vyriausybės išvados Seimas pritarė Ramūno Karbauskio siūlymui, kad vaikas...

Nesupranta net ekspertai: kruizinis laivas išplaukė tiesiai į artėjančią audrą „laivų kapinių“ link (61)

Norvegų pareigūnai pradėjo tyrimą, siekdami išsiaiškinti, kodėl kruizinis laivas „Viking...

Norite gyventi geriau? Teks išmokti kvėpuoti (4)

Apie tai, kaip jūs gyvenate, gali išduoti jūsų kvėpavimas. Norite keisti savo gyvenimą? Tuomet,...