aA
Artėjant pavasariui keliuose vairuotojus pasitinka seniai žinomi iššūkiai. Draudikai pastebi, kad būtent žiemos ir pavasario sandūroje padaugėja eismo įvykių, nulemtų ne tik pavojingų vairavimo sąlygų, bet ir plieskiančios saulės ar kelio dangoje atsivėrusių duobių, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Kaip teigia draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, neretai dėl minėtų nesėkmių vairuotojai gali kaltinti tik save. Ekspertas dalijasi patarimais, į ką atkreipti dėmesį sėdant prie vairo ir kaip išvengti pavasario iššūkių gatvėse.

Nematomas plikledis

Prasidėjus grumtynėms tarp žiemos ir pavasario, oro sąlygos Lietuvoje keičiasi nuolatos. Kai temperatūra nuo nulinės padalos svyruoja tai į teigiamą, tai į neigiamą pusę, anot R. Bieliausko, toks metas yra ypač pavojingas vairuotojams.

„Dieną pašildžiusi saulė tirpdo ledą ir sniegą, todėl gatvės tampa šlapios. Vakarėjant temperatūra ima kristi ir tuomet gatvės labai greitai gali virsti tikra čiuožykla. Nors įprastai besiformuojantis plikledis matomas iš blizgančio kelio paviršiaus, retkarčiais, temperatūrai svyruojant apie nulį, gali susiformuoti ir praktiškai nepastebimas plonas ledo sluoksnis“, – pasakoja draudimo ekspertas.

R. Bieliausko teigimu, toks reiškinys, geriausiai žinomas kaip juodasis ledas, dažniausiai formuojasi anksti ryte arba vakarėjant.

„Toks plonas ledo sluoksnis ypač pavojingas, nes dėl tamsios kelio dangos spalvos plika akimi praktiškai nematomas. Todėl, kai kelio danga šlapia ir temperatūra svyruoja apie nulį, vairuotojai privalo būti itin atidūs, rinktis saugų greitį nepamiršdami, kad kelio danga bet kuriuo metu gali tapti labai slidi. Taip pat vairuojant derėtų vengti staigių ir neapgalvotų judesių“, – pataria draudikų atstovas.

Saulė gali apakinti

Vis dažniau danguje pasirodanti saulė yra ne tik pavasario pranašas, tirpdantis sniegą ir ledą, tačiau ir ženklas, kad metas aklimatizuotis prie besikeičiančių gamtos sąlygų.

„Kasmet artėjant pavasariui fiksuojame avarijų, kurių priežastimi tampa būtent ryški saulės šviesa. Suprantama, kad ilgas tamsus periodas pakeitė mūsų įgūdžius ir regą, nesame pripratę prie ryškios saulės, o akys būna gerokai jautresnės“, – teigia R. Bieliauskas.

Vis dėlto ne visi vairuotojai šį aspektą įvertina. Tai itin aktualu tada, kai eismo sąlygos gerėja ir vairuotojai vis dažniau spusteli akceleratoriaus pedalą. Tuomet tiesioginiai saulės spinduliai, atspindžiai nuo kitų automobilių ar kelio dangos gali tapti rimtos avarijos priežastimi.

„Kyla pavojus tiek išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą, tiek nuvažiuoti nuo kelio, nepastebėti kitų transporto priemonių ar pėsčiųjų. Vairuotojai turėtų būti sąmoningi, prie orų pokyčių adaptuotis palaipsniui, užsidėti saulės akinius ar bent pasinaudoti skydeliu nuo saulės. Svarbu suprasti, kad apakinti galite būti ne tik jūs, bet ir kiti vairuotojai, todėl turėtumėte būti pasiruošę netikėtumams, laikytis saugaus greičio ir sutelkti dėmesį į vairavimą“, – pabrėžia draudikų atstovas.

Jis taip pat priduria, kad nuo akinimo gali išgelbėti ir elementari automobilio stiklų švara. Jei langas itin susibraižęs ar pažeistas, jį rekomenduojama pakeisti.

Duobių maratonas prasidėjo

Kasmet po žiemos atsiveriančios duobės – dar viena problema, kuri, anot R. Bieliausko, kelia nė kiek ne mažesnį pavojų vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams. Pasak draudimo bendrovės eksperto, šiemet jau nemažai vairuotojų spėjo savo transporto priemones apgadinti į kelyje atsivėrusius kraterius.

„Smūgis į duobę gali atsieiti ir keliasdešimt, ir kelis šimtus ar net tūkstančius eurų. Tai priklauso nuo to, ar buvo pažeista tik padanga, ar brangesnės automobilio dalys, pavyzdžiui, pakabos elementai. Priklausomai nuo eismo įvykio sąlygų, nuostoliai atlyginami pagal kasko“, – sako R. Bieliauskas.

Anot jo, už kelio būklę atsakingas jo savininkas ar valdytojas. Jei atsivėrusia duobe pastarasis nepasirūpina ir apie tai neįspėja vairuotojų, pavyzdžiui, nepastato įspėjamojo kelio ženklo, galima tikėtis gauti kompensaciją.

R. Bieliauskas taip pat akcentuoja, kad, pastebėję eismo saugumui keliančią grėsmę, vairuotojai turėtų įspėti kitus eismo dalyvius. O apie pastebėtas duobes keliuose derėtų pranešti kelio savininkui ar kelių policijos pareigūnams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
3.4000

Išbandymas kauniečiams – dėl COVID-19 testo automobilių eilės driekiasi dar miškuose laukti reikia iki valandos (13)

Koronaviruso pandemija siaurą, per Kleboniškio miško parką besidriekiantį kelią pavertė vieta,...

Pasakė, kodėl patekus į avariją neverta skubėti pasirašyti eismo įvykio deklaracijos

Eismo įvykiai kelia stresą ir žmonės dažnai nežino, ką pirmiausia reikia daryti patekus į...

Kelininkai įspėja: eismo sąlygas sunkina lijundra ir plikledis

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir šlapdribos sudėtingos eismo sąlygos šiuo metu šalies...

Eismo sąlygas sunkina snygis, pustymas ir plikledis

Sekmadienio rytą dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir pustymo, sudėtingos eismo sąlygos yra...

Prasidėjęs snygis sostinėje sutrikdė eismą: slidžiose gatvėse nepavažiuoja net viešasis transportas vilkikai nebeįveikia įkalnių, pasipylė avarijos (48)

Nors dar trečiadienio vakarą kelininkai negailėjo perspėjimų, kad laukiama kelias paras...

Top naujienos

Neblaivaus greitosios pagalbos medikų ekipažo detektyvas Lazdijų rajone: kaip viskas vyko (9)

Penktadienio rytą Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato išplatintas pranešimas apie...

Ekspertai pataria ruoštis: dar didesnės šildymo sąskaitos – neišvengiama (14)

Pasirodžiusios šildymo sąskaitos už gruodžio mėnesį privertė aiktelėti ne vieną, tačiau...

Audros nuniokojo pajūrį: vaizdas Klaipėdos paplūdimiuose – kraupus (3)

Sausį pajūryje siaučiantys vėjai pridarė žalos Klaipėdos paplūdimiui – klaipėdiečiai,...

D+Siddharth Philip, Christopher Jasper, William Wilkes

Oro linijų bendrovės dėl Rusijos grėsmės keičia tvarkaraščius

Oro linijų bendrovės pradėjo keisti skrydžių tvarkaraščius, kad jų lėktuvai kuo mažiau laiko...

M.A.M.A 2021 apdovanojimų vedėjai Jazzu ir Tomas Sinickis sužibėjo ant raudonojo kilimo: scenos pora neslėpė didelio jaudulio (3)

Likus kiek daugiau nei savaitei iki muzikos apdovanojimų M.A.M.A 2021 organizatoriai atskleidė, kam...

Sudegė Gintarės Karaliūnaitės mamos augalų perdirbimo cechas: liko tik aprūkusios sienos, skaičiuojami didžiuliai nuostoliai (19)

Ankstų penktadienio rytą užsidegė žinomos žolininkės Adelės Karaliūnaitės ilgus metus...

Pasienyje kylanti 4 metrų tvora – ne tik sunkiai įveikiama kliūtis, bet kartais ir mirtini spąstai (27)

Kovoje su neteisėta migracija pasieniečių arsenalas sparčiai plečiasi – beveik visose...

Lukašenka turi asmeninių nuoskaudų: Gabrieliui Landsbergiui niekada neatleis (287)

Lietuviai, kaip tauta, baltarusiams niekada nebuvo ir nebus priešai. Tai penktadienį pareiškė...

D+Dalia Plikūnė

Demokratai išguldė savo pažadus: ryškėja jų rinkėjo portretas ir pagrindiniai konkurentai (4)

Steigiamos naujos politinės jėgos Demokratų sąjungos „ Vardan Lietuvos “ strategai savo...