aA
Per pastaruosius penkerius metus ugniagesiams gelbėtojams darbų skaičius eismo įvykiuose išaugo dvigubai. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis (PAGD), praėjusiais metais beveik 1,5 tūkst. kartų vyko į transporto priemonių avarijas. Eismo įvykiuose pernai ugniagesiai gelbėtojai, panaudoję specialiąją gelbėjimo įrangą, iš sudaužytų automobilių išlaisvino 135 nukentėjusius asmenis bei ištraukė 51 žuvusįjį, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Avarija prie Vievio
Avarija prie Vievio
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Į eismo įvykius ugniagesiai gelbėtojai praėjusiais metais dažniausiai buvo kviečiami nuplauti kelio dangos, pašalinti po avarijos ant kelio likusių transporto priemonių detalių ar duženų ir paruošti važiuojamąją kelio dalį taip, kad eismas ja galėtų vykti be trukdžių. Darbų, susijusių su kelio dangos paruošimu kasmet – daugiausia. Kiti darbai, kurių ugniagesiai buvo kviečiami atlikti į eismo nelaimes – kur kas sudėtingesni. Tai nukentėjusių ir žuvusių žmonių išlaisvinimas iš sudaužytų automobilių“, – kalbėjo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Pajėgų valdymo valdybos viršininkas Laimonas Tubis.

Pasak L. Tubio, žmonės dažniausiai yra gelbėjami iš apvirtusių, kaktomuša susidūrusių, į medį atsitrenkusių transporto priemonių.

„Tokiuose iškvietimuose ugniagesiai gelbėtojai paprastai darbuojasi hidraulinėmis žirklėmis. Jomis sukarpomos transporto priemonės kėbulo dalys ir išlaisvinami nukentėję arba žuvę žmonės. Žmonių gelbėjimas eismo nelaimėse psichologiškai yra pats sunkiausias ugniagesių gelbėtojų darbas, o ypač – kai nuvykus į iškvietimą yra randami nukentėję vaikai ar geležiniuose gniaužtuose įkalinti žuvusieji“, – pasakojo PAGD atstovas.

Avarija Geležinio vilko gatvėje
Avarija Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Tomas Vinickas

Jis atkreipė dėmesį, kad dažniausiai eismo įvykiuose nukentėjusius žmones tenka vaduoti iš priekinių transporto priemonių sėdynių.

„Praktika rodo, kad priekinės sėdynės yra rizikingesnės. Jose žmonės eismo įvykiuose nukenčia dažniau, nes automobilio priekyje keleiviui paprastai po kapotu esančios transporto priemonės dalys prispaudžia kojas, o vairuotoją automobilyje dažniausiai įkalina vairo konstrukcija“, – sakė L. Tubis.

PAGD Pajėgų valdymo valdybos viršininko teigimu, dažniausiai sudėtingos eismo nelaimės, kuriose ugniagesiai gelbėtojai atlieka žmonių gelbėjimo darbus, praėjusiais metais įvyko valstybinės reikšmės keliuose.

„Keliuose yra vietos, kurios vadinamos juodosiomis dėmėmis. Tai tokios vietovės, kuriose avaringumo rodikliai pastaraisiais metais yra viršiję ribinius rodiklius. Į tokias kelio vietas vykti tenka itin dažnai. Daugiausia jų – krašto ir magistraliniuose keliuose. Būtent ten įvyksta ne tik dažnos, bet ir skaudžios eismo nelaimės“, – tvirtino L. Tubis.

Avarija prie Vievio
Avarija prie Vievio
© DELFI / Orestas Gurevičius

Jis atkreipė dėmesį, kad įvykus eismo nelaimei nukentėję žmonės dažnai bando išsilaisvinti patys.

„Jei automobilis nesmilksta, nedega ar jame nėra juntamas aitrus degėsių kvapas, nereikėtų iš metalo gniaužtų vaduotis savarankiškai. Dažnai fiksuojame atvejus, kai taip elgdamiesi žmonės save dar stipriau susižaloja ar pakenkia savo sveikatai“, – teigė PAGD Pajėgų valdymo valdybos viršininkas.

Jis pateikė patarimus, kaip žmonės turėtų elgtis įvykus sunkiai eismo nelaimei ir apsisaugoti, kad dar labiau nenukentėtų jų sveikata.

Avarija Geležinio vilko gatvėje
Avarija Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Tomas Vinickas

3 dalykai, kuriuos turite prisiminti

1. Jeigu turite galimybę, išjunkite automobilio degimo sistemą, tačiau neištraukite degimo raktelio, nes gali blokuotis vairas. Taip išjungsite elektros ir degalų tiekimo sistemas. Šis veiksmas sumažins gaisro tikimybę dėl trumpo jungimo elektros sistemoje ar degalų išsiliejimo ant įkaitusių variklio dalių.

2. Jeigu automobilis stovi ant ratų ir nėra gaisro ar skendimo pavojaus, galite atsisegti saugos diržą ir praverti automobilio dureles. Jeigu nukentėjusysis yra be sąmonės, geriau diržą palikti prisegtą, kol atvyks gelbėjimo tarnybos. Automobiliui gulint ant šono ar stogo diržo atsegimas ir atitinkamai nukentėjusiojo kritimas gali būti didesnių sužalojimų priežastimi. Nukentėjęs, patyręs kritinio įvykio šoką, nejaučia sužalojimų ir kritimas, nors ir iš nedidelio aukščio, gali sukelti negrįžtamų sužalojimų. Pravertos automobilio durelės leis gelbėtojams lengviau patekti į automobilio vidų ir greičiau suteikti pagalbą.

3. Neprašykite aplinkinių atversti automobilį, kai jame yra nukentėjusysis. Kiekvienas papildomas automobilio judesys gali būti papildomų sužalojimų priežastimi. Sulaukite gelbėtojų tokioje padėtyje, kokioje automobilis sustojo po įvykio. Tai sumažins papildomų traumų tikimybę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.2727

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Top naujienos

Ukrainos žvalgybos vadovas: buvo surengtas pasikėsinimas į Putino gyvybę (1)

Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos pirmininkas Kyrylo Budanovas tvirtina,...

Norint išsigryninti didelę sumą pinigų, bankas prašys paaiškinimo: siekia apriboti rizikas (1)

Nuo rugsėjo 1-osios „ Swedbank “ banke norintys išsigryninti 10 tūkst. Eur ar daugiau, bankui...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Rusijai – pirmieji akivaizdžiai nemalonūs signalai: žlugimas neišvengiamas nurodė, kokie scenarijai realiausi (3)

„Tai, kas man kelia optimizmą ir yra mano optimizmo pagrindas – rusai Ukrainoje neturi...

Karas Ukrainoje. Ukraina skelbia Rusijai padariusi beprecedentį nuostolį: ačiū propagandistams britų žvalgyba: „Terminator“ rusams vargu ar padės (2)

Rusijos kariuomenė ir toliau intensyviai atakuoja Rytų Ukrainą. Pranešama, jog sekmadienį...

Rusijos transporto ministerija: sankcijos beveik sugriovė logistiką mūsų šalyje

Rusijos transporto ministras Vitalijus Saveljevas pripažino, kad Vakarų sankcijos stipriai pakenkė...

Policija paviešino, kaip buvo sulaikytas Egidijus Dragūnas: atsiprašo už atlikėjo leksiką (14)

Lietuvos policija neseniai pasidalijo įrašu, kuriame matyti, kaip sulaikomas Egidijus...

Milžiniškos eilės verčia apsišarvuoti kantrybe: norintys gauti asmens dokumentą randa paprastą išeitį

Jei prieš atostogas susigriebėte, kad asmens tapatybės kortelė ar pasas baigia galioti, reikės...

Eglė Girdenytė

Naudoto elektromobilio pirkimas: svarbu patikrinti ne tik automobilį, tačiau ir įvertinti ar prie jo pirštų neprikišo sukčiai

Kiekvienas vairuotojas supranta, kad perkant naudotą automobilį kyla didesnių ar mažesnių...

Su Putinu šokusi buvusi Austrijos ministrė pasitraukė iš „Rosneft“

Buvusi Austrijos užsienio reikalų ministrė Karin Kneissl, kuri prieš keletą metų per savo...