aA
Per pastaruosius penkerius metus ugniagesiams gelbėtojams darbų skaičius eismo įvykiuose išaugo dvigubai. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis (PAGD), praėjusiais metais beveik 1,5 tūkst. kartų vyko į transporto priemonių avarijas. Eismo įvykiuose pernai ugniagesiai gelbėtojai, panaudoję specialiąją gelbėjimo įrangą, iš sudaužytų automobilių išlaisvino 135 nukentėjusius asmenis bei ištraukė 51 žuvusįjį, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Avarija prie Vievio
Avarija prie Vievio
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Į eismo įvykius ugniagesiai gelbėtojai praėjusiais metais dažniausiai buvo kviečiami nuplauti kelio dangos, pašalinti po avarijos ant kelio likusių transporto priemonių detalių ar duženų ir paruošti važiuojamąją kelio dalį taip, kad eismas ja galėtų vykti be trukdžių. Darbų, susijusių su kelio dangos paruošimu kasmet – daugiausia. Kiti darbai, kurių ugniagesiai buvo kviečiami atlikti į eismo nelaimes – kur kas sudėtingesni. Tai nukentėjusių ir žuvusių žmonių išlaisvinimas iš sudaužytų automobilių“, – kalbėjo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Pajėgų valdymo valdybos viršininkas Laimonas Tubis.

Pasak L. Tubio, žmonės dažniausiai yra gelbėjami iš apvirtusių, kaktomuša susidūrusių, į medį atsitrenkusių transporto priemonių.

„Tokiuose iškvietimuose ugniagesiai gelbėtojai paprastai darbuojasi hidraulinėmis žirklėmis. Jomis sukarpomos transporto priemonės kėbulo dalys ir išlaisvinami nukentėję arba žuvę žmonės. Žmonių gelbėjimas eismo nelaimėse psichologiškai yra pats sunkiausias ugniagesių gelbėtojų darbas, o ypač – kai nuvykus į iškvietimą yra randami nukentėję vaikai ar geležiniuose gniaužtuose įkalinti žuvusieji“, – pasakojo PAGD atstovas.

Avarija Geležinio vilko gatvėje
Avarija Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Tomas Vinickas

Jis atkreipė dėmesį, kad dažniausiai eismo įvykiuose nukentėjusius žmones tenka vaduoti iš priekinių transporto priemonių sėdynių.

„Praktika rodo, kad priekinės sėdynės yra rizikingesnės. Jose žmonės eismo įvykiuose nukenčia dažniau, nes automobilio priekyje keleiviui paprastai po kapotu esančios transporto priemonės dalys prispaudžia kojas, o vairuotoją automobilyje dažniausiai įkalina vairo konstrukcija“, – sakė L. Tubis.

PAGD Pajėgų valdymo valdybos viršininko teigimu, dažniausiai sudėtingos eismo nelaimės, kuriose ugniagesiai gelbėtojai atlieka žmonių gelbėjimo darbus, praėjusiais metais įvyko valstybinės reikšmės keliuose.

„Keliuose yra vietos, kurios vadinamos juodosiomis dėmėmis. Tai tokios vietovės, kuriose avaringumo rodikliai pastaraisiais metais yra viršiję ribinius rodiklius. Į tokias kelio vietas vykti tenka itin dažnai. Daugiausia jų – krašto ir magistraliniuose keliuose. Būtent ten įvyksta ne tik dažnos, bet ir skaudžios eismo nelaimės“, – tvirtino L. Tubis.

Avarija prie Vievio
Avarija prie Vievio
© DELFI / Orestas Gurevičius

Jis atkreipė dėmesį, kad įvykus eismo nelaimei nukentėję žmonės dažnai bando išsilaisvinti patys.

„Jei automobilis nesmilksta, nedega ar jame nėra juntamas aitrus degėsių kvapas, nereikėtų iš metalo gniaužtų vaduotis savarankiškai. Dažnai fiksuojame atvejus, kai taip elgdamiesi žmonės save dar stipriau susižaloja ar pakenkia savo sveikatai“, – teigė PAGD Pajėgų valdymo valdybos viršininkas.

Jis pateikė patarimus, kaip žmonės turėtų elgtis įvykus sunkiai eismo nelaimei ir apsisaugoti, kad dar labiau nenukentėtų jų sveikata.

Avarija Geležinio vilko gatvėje
Avarija Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Tomas Vinickas

3 dalykai, kuriuos turite prisiminti

1. Jeigu turite galimybę, išjunkite automobilio degimo sistemą, tačiau neištraukite degimo raktelio, nes gali blokuotis vairas. Taip išjungsite elektros ir degalų tiekimo sistemas. Šis veiksmas sumažins gaisro tikimybę dėl trumpo jungimo elektros sistemoje ar degalų išsiliejimo ant įkaitusių variklio dalių.

2. Jeigu automobilis stovi ant ratų ir nėra gaisro ar skendimo pavojaus, galite atsisegti saugos diržą ir praverti automobilio dureles. Jeigu nukentėjusysis yra be sąmonės, geriau diržą palikti prisegtą, kol atvyks gelbėjimo tarnybos. Automobiliui gulint ant šono ar stogo diržo atsegimas ir atitinkamai nukentėjusiojo kritimas gali būti didesnių sužalojimų priežastimi. Nukentėjęs, patyręs kritinio įvykio šoką, nejaučia sužalojimų ir kritimas, nors ir iš nedidelio aukščio, gali sukelti negrįžtamų sužalojimų. Pravertos automobilio durelės leis gelbėtojams lengviau patekti į automobilio vidų ir greičiau suteikti pagalbą.

3. Neprašykite aplinkinių atversti automobilį, kai jame yra nukentėjusysis. Kiekvienas papildomas automobilio judesys gali būti papildomų sužalojimų priežastimi. Sulaukite gelbėtojų tokioje padėtyje, kokioje automobilis sustojo po įvykio. Tai sumažins papildomų traumų tikimybę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.2727

Kelininkai: sudėtingesnės eismo sąlygos Šiaurės ir Rytų Lietuvoje, jas sunkina snygis ir šlapdriba (2)

Sekmadienio rytą dėl šlapdribos ir snygio sudėtingesnės eismo sąlygos Šiaurės ir Rytų...

Kelininkai perspėja: keliuose yra slidžių ruožų

Dėl naktį buvusio snygio ir susiformavusio plikledžio šeštadienio rytą daugelyje šalies rajonų...

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (106)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (102)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

Top naujienos

Vis daugiau paauglių randa itin pavojingą nusiraminimo būdą: nejučiomis panyra į priklausomybę, pastūmėja ir patys tėvai (27)

Naujausio ESPAD tyrimo duomenimis, penktadalis Lietuvos paauglių yra vartoję centrinę nervų...

Ekspertai stebisi: Rusijoje sklinda kalbos visai ne apie Putino išreklamuotą „Sputnik“ (364)

Rusiška vakcina nuo COVID-19 „ Sputnik V “ buvo įregistruota dar neprasidėjus pagrindiniams...

Gydytojos įvardijo didžiausias burokėlių paslaptis: štai ką galėtų reikšti pasikeitusi šlapimo spalva (5)

Ryškiai raudonos spalvos ir itin saldaus skonio burokėliai yra viena vertingiausių daržovių, kuri...

Izraelis jau grįžo į normalų gyvenimą: paskiepijus 40 proc. gyventojų, atidaryti barai ir restoranai (37)

Sekmadienį Izraelyje, kuriame maždaug 40 proc. gyventojų jau pasiskiepijo abiem vakcinos nuo...

Užkalnis šlovina sumuštinius: viskas, kas su kiaušiniais, man tinka (74)

Žinoma, ne taip viskas paprasta, nors esu sakęs praeityje, kad jei nori iš manęs gauti gerą...

Eurolygos klubai vis mažiau pasitiki vietiniais žaidėjais, „Žalgiris“ – jaunais lietuviais (1)

Kauno „Žalgiris“, kaip ir daugelis Eurolygos komandų, pastaraisiais metais vis mažiau minučių...

Vieną iš labiausiai nukraujavusių sektorių pamilęs klaipėdietis: jei ne karantinas, nežinia, kada būtume tai padarę (7)

Karantinas sudrebino visą pramogų ir paslaugų sektorių. Daugelis verslų ir idėjų ėmė...

Pandemija nesutrukdė: iš didmiesčio persikėlė į Kėdainius ir įgyvendino savo svajonę (45)

Urtė Pučinskaitė ir Edgaras Pšenaška prieš trejus metus iš Kauno persikėlė gyventi į...

Lietuvos policija patruliuos internete: ką reiškia priemonė „bus efektyvi ir visais kitais klausimais“ (1163)

Virtualus patrulis – nauja Lietuvos policijos priemonė, kuria jau netrukus bus siekiama užkardyti...

Nekalti požymiai gali išduoti apie apsigyvenusią bakteriją: tai yra stiprus skrandžio vėžio rizikos veiksnys (22)

Skrandžio skausmas, pykinimas, apetito stoka, pilvo pūtimas – vieni iš ženklų, kad skrandyje...