aA
Automobiliai, ypač naujesni, išlieka patraukliu taikiniu ilgapirščiams, o modernių apsaugos sistemų kūrėjai nuolat lenktyniauja su transporto priemonių vagišiais, kurie atranda vis naujų būdų iškylančioms kliūtims apeiti. Draudikų teigimu, kai kurios dar ne taip seniai efektyviomis laikytos apsisaugojimo nuo vagių priemonės tapo nebeveiksmingomis ir šiandien nebegali užtikrinti gyventojų turto saugumo, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Shutterstock nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius išskiria tris šiandien jau gerokai atgyvenusius būdus transporto priemonėms apsaugoti.

Ne tokie jau slapti „slapukai“

Automobiliuose įrengti vadinamieji slapukai buvo itin populiarūs prieš gerus dešimtį ir daugiau metų. Kai kurie vairuotojai savo transporto priemonėse jas turi ir dabar, tačiau T. Nenartavičius abejoja jų efektyvumu.

Tam tikroje automobilio salono vietoje, kurią teoriškai turėtų žinoti tik jo vairuotojas, įrengtas jungiklis leidžia pertraukti automobilio užvedimui būtiną elektros grandinę. Tokiu būdu nepageidaujami asmenys, nežinantys, kur įrengtas slapukas, turėtų nesugebėti užvesti automobilio. Deja, patyrusiems vagims surasti slaptą jungiklį nėra taip jau sudėtinga.

„Patyrę vagys praktiškai jau mintinai žino visas „slaptas“ vietas automobilyje ir slapuką gali surasti akimirksniu. Neprofesionalai gali užtrukti ilgiau, bet vis tiek tikriausiai slaptąjį jungiklį atras – juk vietų jam paslėpti automobilio salone nėra begalė, o dažnai slapukas būna įrengiamas gana nuspėjamose vietose.

Be to, jo buvimo vieta dažnai išduodama ir tretiesiems asmenims, kuomet automobilis paliekamas remonto dirbtuvėse ar plovyklose. Žinoma, ilgapirščiams tokio jungiklio paieškos gali kainuoti šiek tiek brangaus laiko, apsunkinti jų nešvarų darbą, todėl, be abejo, įsirengti tokią apsaugą automobilyje galima, tačiau, patartina, tik kaip papildomą apsisaugojimo nuo vagystės priemonę“, – sako T. Nenartavičius.

Anot draudimo eksperto, daug patikimesnė slapuko automobilyje alternatyva šiandien yra imobilizatorius, kuris, priklausomai nuo jo veikimo principo, blokuoja automobilio variklį, jei nėra atliekami tam tikri aktyvavimo veiksmai su elektroniniu automobilio raktu arba jeigu toks raktas nutolsta tam tikru atstumu nuo transporto priemonės.

Paprasta garsinė signalizacija – daug triukšmo, ne per daugiausiai naudos

Daugiabučių gyventojus šiandien turbūt vis rečiau prižadina visu garsu dėl neaiškios priežasties kaukiančios automobilių signalizacijos. Vis tik dar visai neseniai miegamųjų rajonų gyventojams įkyrius garsus skleidžiančios transporto priemonių signalizacijos kėlė nemažą galvos skausmą.

T. Nenartavičiaus teigimu, automobilių signalizacijos šiandien tapo jau gerokai išmanesnės, o visų aplinkinių namų gyventojus nuo menkiausio prisilietimo ar vibracijos naktį prikeliantis kaukimas tapo tikra atgyvena.

„Nors garsinės signalizacijos tikslas yra išgąsdinti vagį, atkreipti aplinkinių dėmesį į galimai vykdomą nusikaltimą, tačiau kiemuose kaukiantys, čirškiantys ir pypsintys automobiliai vienu metu buvo tapę tokie įprasti, kad žmonės pradėjo į juos beveik nekreipti dėmesio. Didesniu rūpesčiu gyventojams tapo geresnė garso izoliacija namuose nei automobilių vagysčių baimė.

Yra atlikti ir socialiniai eksperimentai, kurių metu vagimis apsimetę asmenys gana ilgą laiką naktį krapštėsi automobilyje su įjungta garsine signalizacija daugiabučio stovėjimo aikštelėje taip ir nesulaukdami jokios aplinkinių reakcijos ar dėmesio“, – pasakoja „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius.

Kita priežastis, kodėl negalima visiškai pasikliauti vien tik garsine signalizacija, draudimo eksperto teigimu, yra ta, kad gerai savo „amatą“ išmanantys ilgapirščiai išmoko paprastesnes saugos sistemas išjungti joms nespėjus išleisti net menkiausio garso.

„Vėlgi – kokybiška ir moderni garsinė signalizacija gali suteikti papildomo saugumo, tačiau primityvias, nuo automobilio akumuliatoriaus veikimo priklausančias aliarmo sistemas reikėtų pamiršti. Šiandien daug efektyvesnės saugos sistemos geba ne tik skleisti garsą tuomet, kai automobiliui iškyla tikras pavojus, bet ir realiu laiku perduoti informaciją apie automobilio būklę, jo buvimo vietą tiesiai į savininko telefoną ar kompiuterį, blokuoti variklio užvedimą.

Įsirengus palydovinę paieškos sistemą net ir vagystės atveju yra didelė tikimybė transporto priemonę surasti. Tokios paieškos priemonės anksčiau kainavo gana brangiai, tačiau per pastaruosius keletą metų gerokai atpigo ir tapo prieinamos ne vien tik itin prabangių automobilių savininkams“, – sako T. Nenartavičius.

Mechaninis vairo užraktas – vagims tik metalo ir plastmasės gabalas

Anksčiau gana populiarius mechaninius automobilio vairo užraktus greitai bus galima apskritai laikyti antikvarinėmis senienomis, o juos pašalindami šiandieniniai vagys turi ne daugiau vargo nei su prie stulpo prirakinto dviračio spyna.

„Bet kokie mechaniniai užraktai vagims yra mažiausia kliūtis. Nesvarbu, ar kalbėtume apie vairo, pavarų perjungimo svirties ar pedalų užraktus – tokios priemonės vargu ar atbaidys net ir pavienius tinkamos progos tykančius vagišius, o ką jau kalbėti apie gerai organizuotas, dideles technines galimybes turinčias vagių grupuotes. Matyt, dėl šios priežasties šiandien vis sudėtingiau pamatyti transporto priemonę, kurią bandoma apsaugoti tokiomis priemonėmis“, – sako „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertas.

Vis tik, anot T. Nenartavičiaus, net ir tokia apsaugos priemonė yra geriau negu jokios, jei kalbama apie senesnius, mažesnės vertės automobilius.

„Brangesni, naujesni, vagis masinantys automobiliai, be jokios abejonės, turėtų būti aprūpinti pačiomis moderniausiomis apsaugos sistemomis. Kuo jos šiuolaikiškesnės, tuo geriau. Be to, patartina naudoti kompleksines priemones, derinti vienas kitą papildančių sprendimų kombinacijas – pavyzdžiui, įsirengti automobilio sekimo sistemą kartu su imobilizatoriumi ir patikima signalizacija.

Optimaliai apsaugoti transporto priemonę gali padėti draudikų techninių apsaugos priemonių rekomendacijų kiekvienam konkrečiam modeliui ir atvejui laikymasis. Nuo to, kaip gerai ar prastai yra apsaugotas automobilis priklauso ir Kasko draudimo įmokų dydis – kuo apsaugos lygis įvertinamas geriau, tuo įmokos yra mažesnės“, – primena draudimo ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Lietuva pasaulio čempionate: pirmas antausis JAV, „La Bomba“ Japonijoje, prisikėlimai, „Neverk, Argentina“ ir Kleizos arija medaliai, rekordai ir komentarai (4)

Paradoksas – Lietuvos krepšinio rinktinė nė karto nėra tapusi olimpinių žaidynių ar pasaulio...

Skvernelis po atliktos operacijos: tikiu, įveiksiu ir šitą iššūkį dėl sveikatos nedalyvaus dalyje renginių (70)

Premjeras Saulius Skvernelis pirmadienio rytą paskelbė, kad jam padaryta operacija praėjo...

Atlyginimų klausimas – visu aštrumu: tik mažiau nei ketvirtadalis mokytojų dirba pilnu etatu papildyta 10:30 val.  (37)

Artėjant mokslo metams vėl į viešumą kyla pedagogų atlyginimų klausimas. Analizuojant šios...

„The Guardian“: Trumpas susikivirčijo su G7 lyderiais (27)

Donaldas Trumpas susikivirčijo su kolegomis – G7 lyderiais – dėl savo reikalavimo į šią...

Mečislavas Atroškevičius. Mitai apie vairuotojo profesiją (3)

Viešoje erdvėje pastaruoju metu nemažai diskutuojama apie tolimųjų reisų vairuotojų darbo...

Gyvai / Krepšinio zona. Liko paskutinis testas: ar Lietuvos rinktinė jau pasiruošusi šturmuoti Kiniją?

Pirmadienį 10 val. DELFI TV eteryje – laida „ Krepšinio zona “ apie jau po kelių dienų...

Linkevičius: URM aiškinasi aplinkybes dėl incidento per mitingą Honkongui palaikyti (24)

Lietuvos užsienio reikalų ministerija aiškinasi aplinkybes dėl penktadienį įvykusio incidento,...

„Hostinger” patyrė saugumo incidentą: vadovų teigimu, finansiniai klientų duomenys yra saugūs

Debesų kompiuterijos įmonė „ Hostinger ” skelbia penktadienį patyrusi saugumo incidentą....