Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „Winter Rally“. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir ralio organizatoriai atkreipia dėmesį, kad žiemos kelias – klastingas, todėl jį reikia tinkamai pažinti. „Winter Rally“ startuosiantis lenktynininkas Vytautas Švedas pranešime žiniasklaidai pateikia vienuolika taisyklių, kurių kiekvienas vairuotojas privalo laikytis.
Vytautas Švedas
© Organizatorių archyvas

1. Oro sąlygų įvertinimas. Reikia suprasti, kad kinta ne tik jos, bet ir sukibimas su kelio danga. Be to, pastarasis viename šimte metrų ir kitame gali visiškai skirtis, o tai turi labai didelę įtaką jūsų vairavimo saugumui bei automobilio stabilumui.

2. Tinkamas automobilio paruošimas žiemai. Labai svarbu yra tinkamos padangos, galima palyginti – mes juk nevaikštome tokiu metų laiku lauke su šlepetėmis ar basutėmis, taip pat ir automobilis su sudėvėtomis arba vasarinėmis padangomis net ir itin patyrusio vairuotojo neapsaugos nuo nelaimių. Žinoma, langų plovimo, aušinimo skysčiai turi būti atsparūs šalčiui.

Taip pat vienas svarbiausių paruošimo aspektų, kuris itin paprastai įgyvendinamas – kiekvieną rytą nusivalyti automobilio stiklus. Važiuodami apšarmojusiu ar nenuvalytais šoniniu ir galiniu stiklais lyg tanke, nepastebite kitų transporto priemonių, todėl itin rizikuojate.

3. Saugaus greičio pasirinkimas. Važiuojant apledėjusiu kelio ruožu, mūsų leistinas greitis ne visada sutampa su saugiu greičiu. Kartais žmonės pervertina savo galimybes, pavyzdžiui, galvodami, jeigu čia greitkelis Kaunas-Vilnius, tai juo galima važiuoti 100 km/val. greičiu, tačiau minėtomis oro sąlygomis saugus greitis galėtų būti 70-80 km/val. Tikrai jūsų niekas nebars, jeigu važiuosite pagal savo galimybes bei supratimą.

4. Slidžios kelio dangos įvertinimas. Kiekvienas stabdymas, greitėjimas yra žymiai ilgesni, todėl viską privalote atlikti iš anksto. Viena didžiausių klaidų, kurias daro vairuotojai netikėtai pasnigus – jie galvose neišjungia tumbleriuko ir stabdo ta pačia jėga, paskutiniu metu, dėl ko vėliau atsiduria kito automobilio galinėje dalyje. Be to, važiuojant į judresnę kelio atkarpą, jūsų pagreitėjimas – išvažiavimas iš šalutinio kelio bus gerokai vėlyvesnis. Reikia suprasti, kad žiemą jūsų akseleracija yra visai kitokia nei vasarą.

Vytautas Švedas
Vytautas Švedas
© Organizatorių archyvas

5. Jautrumas vairuojant. Žiemą reikia vairuoti daug jautriau nei kitu metų laiku, greičio pedalas negali būti nuspaustas tiek, kad leistų prabuksuoti ratams. Reikia ieškoti sukibimo su kelio danga dar iki ratų buksavimo.

Taip pat reikia valdyti ir automobilio slydimą: vienas staigus judesys gali išprovokuoti jo slydimą. Didžiausias ginklas prieš tai – švelnūs judesiai vairuojant. Negali sukti vairo į posūkį paskutinę akimirką, derėtų pasiruošti kiek iš anksto, išnaudoti visą arba kiek įmanoma daugiau kelio, kad vairą reikėtų sukti kuo mažiau. Vis daugiau sukant vairą bei spaudžiant greičio pedalą, automobilio priekis pradės slysti. Taip pat, jeigu susukęs vairą pradėsi stabdyti greitai, slys tavo automobilio galinė dalis. Žiemą reiktų vengti staigių judesių.

6. Tolerancija eisme. Kelyje visada reikia įvertinti, kad jūsų ir kitų eismo dalyvių profesionalumas gali drastiškai skirtis, tačiau niekada dėl to kitam grūmoti kumščiu ir nerėkti. Geriau padėti, nes kiekvienas kivirčas situaciją dar tik labiau aštrina. Patikėkite, tas žmogus, kuris netyčia užgeso arba apsisukinėja, jis įdeda maksimalias pastangas, kad kuo greičiau atlaisvintų eismą. Jūsų riksmai ar keiksmai, vairuotojui gali sukelti tik dar didesnę paniką ir jis gali vėl užgesti. Kiekvienas labiau patyręs vairuotojas galėtų pagelbėti pradedančiajam.

7. Bendravimas telefonu, maisto vartojimas vairuojant. Reikia įsidėmėti, kad žiemą viskas greičiau atsitinka. Saugūs atstumai tarp automobilių turi būtų žymiai didesni, o pasiruošimas greitėjimui – ilgesnis. Netikėtai atsiradęs slidesnis kelio ruožas pasitiks jus greičiau nei vasarą. Akimis nedalyvaujant eisme, su sudėtinga situacija kelyje bus sunkiau susitvarkyti.

8. Tinkami drabužiai. Dideli kailiniai, striukės, kepurės, šalikai gali varžyti judesius vairuojant. Prieš sėdant už vairo tokius drabužius geriau nusivilkti, kad tam tikrus judesius galėtumėte atlikti nesuvaržyti. Vairuojant apsimuturiavus šalikais, kailiniais, kurie varžo rankų pasukimus, gali būti problema kelyje.

9. Pradedančiam vairuotojui nerekomenduojama rinkti galine ašimi varomo automobilio. Jūsų vairavimą toks automobilis padarys sudėtingesnį. Jų galinė dalis yra labai lengva, jie itin greitai buksuoja ir kelia slydimo reakciją. Pradedantiesiems vairuotojams tikrai siūlyčiau vengti tokių automobilių.

10. Planuoti kelionės maršrutus. Reikėtų rinktis autostradą, greitkelius – tokius kelius, kurie yra labiau paruošti ir saugesni jūsų kelionei. Visada prisiminkime, kad kelininkų nėra tiek, kiek yra kelių ar automobilių, o kiekvieną kartą juos kaltinti, manau, yra labai neprotinga. Man visą laiką yra juokinga, kai dideli ponai, berniukai, vyrai pastoviai kaltina kelininkus dėl vienos ar kitos nenuvalytos gatvės.

11. Pasipraktikuoti uždaroje aikštelėje. Kiekvienam reikėtų pasimokyti atlikti tam tikrus veiksmus: išvažiuoti iš vietos, stabdyti, įsibėgėti iki tam tikro greičio prie skirtingų kelio dangų, būtų pravartu prieš žieminį važiavimą pabandyti paslysti. Žinoma, tam yra reglamentuotos vietos, mokymo aikštelės, kad žmonės neturėtų klausimų, kai susiduria su tikrąja problema. Vieną kartą perskaičius knygą, atpasakojimą parašyti yra paprasčiau negu jos neskaičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kada motociklininkai po vairavimo egzamino išgirsta „neišlaikyta“ (16)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (39)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (28)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

Top naujienos

Chodorkovskis apie „Vagner“ veiklą tyrusių žurnalistų nužudymą: tai kruopščiai suplanuota operacija (69)

Trijų Rusijos žurnalistų, tyrusių samdytų Rusijos karių veiklą Centrinės Afrikos Respublikoje,...

Sužinoti, ką veikia Seimo nariai, darosi vis sunkiau: įžvelgia slaptus valdančiųjų interesus (69)

Sekti Seimo narių aktyvumą nuo šiol bus kur kas sudėtingiau: Seimo valdybos priimtu sprendimu...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (144)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....

Emigrantų šeimos tragedijos dalyviai paprašė išklausyti ir kitą pusę: prabilo apie girtavimus ir palaidą gyvenimą (90)

Po to, kai Lietuvoje atostogavęs vienuolikametis berniukas buvo slapta išgabentas į Vokietiją,...

Filme „Titaniko“ tragedija parodyta ne visai tiksliai: kaip iš tiesų skendo laivas?

James'as Cameronas, garsiojo filmo „Titanikas“ (1997 m) kūrėjas investavo daug pastangų ir...

Klaipėdiečių kantrybė trūko: juodos dulkės skverbiasi į būstus, vaikai ėmė kosėti (225)

Šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje gyvenantys klaipėdiečiai nori uždrausti vienai didžiausių...

12 garsiausių visų laikų Madonnos skandalų: masturbavosi prieš kameras, viešumoje apnuogino spenelį, išleido erotinių fotografijų albumą (10)

Popkaralienė Madonna, kuriai rugpjūčio 16 dieną sukako 60 metų, visą savo gyvenimą nesibodėjo...

Kodėl smerkiame didelį poros amžiaus skirtumą? (36)

Amžiaus skirtumas poroje žeidžia mūsų moralinius įsitikinimus – dažnai manome, kad tokie...

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl Emilio Vėlyvio rengtos provokacijos bažnyčioje (467)

Neįprastu būdu Žolinių šventę sugalvojusiam paminėti režisieriui Emiliui Vėlyviui ir jo...

„DELFI dėmesio centre“ taip pat galės matyti BTV ir „Info TV“ žiūrovai (208)

Nuo rugpjūčio 27 d. DELFI TV eteryje pradedama rodyti laida „DELFI dėmesio centre“, kurią ves...