aA
Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „Winter Rally“. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir ralio organizatoriai atkreipia dėmesį, kad žiemos kelias – klastingas, todėl jį reikia tinkamai pažinti. „Winter Rally“ startuosiantis lenktynininkas Vytautas Švedas pranešime žiniasklaidai pateikia vienuolika taisyklių, kurių kiekvienas vairuotojas privalo laikytis.
Vytautas Švedas
© Organizatorių archyvas

1. Oro sąlygų įvertinimas. Reikia suprasti, kad kinta ne tik jos, bet ir sukibimas su kelio danga. Be to, pastarasis viename šimte metrų ir kitame gali visiškai skirtis, o tai turi labai didelę įtaką jūsų vairavimo saugumui bei automobilio stabilumui.

2. Tinkamas automobilio paruošimas žiemai. Labai svarbu yra tinkamos padangos, galima palyginti – mes juk nevaikštome tokiu metų laiku lauke su šlepetėmis ar basutėmis, taip pat ir automobilis su sudėvėtomis arba vasarinėmis padangomis net ir itin patyrusio vairuotojo neapsaugos nuo nelaimių. Žinoma, langų plovimo, aušinimo skysčiai turi būti atsparūs šalčiui.

Taip pat vienas svarbiausių paruošimo aspektų, kuris itin paprastai įgyvendinamas – kiekvieną rytą nusivalyti automobilio stiklus. Važiuodami apšarmojusiu ar nenuvalytais šoniniu ir galiniu stiklais lyg tanke, nepastebite kitų transporto priemonių, todėl itin rizikuojate.

3. Saugaus greičio pasirinkimas. Važiuojant apledėjusiu kelio ruožu, mūsų leistinas greitis ne visada sutampa su saugiu greičiu. Kartais žmonės pervertina savo galimybes, pavyzdžiui, galvodami, jeigu čia greitkelis Kaunas-Vilnius, tai juo galima važiuoti 100 km/val. greičiu, tačiau minėtomis oro sąlygomis saugus greitis galėtų būti 70-80 km/val. Tikrai jūsų niekas nebars, jeigu važiuosite pagal savo galimybes bei supratimą.

4. Slidžios kelio dangos įvertinimas. Kiekvienas stabdymas, greitėjimas yra žymiai ilgesni, todėl viską privalote atlikti iš anksto. Viena didžiausių klaidų, kurias daro vairuotojai netikėtai pasnigus – jie galvose neišjungia tumbleriuko ir stabdo ta pačia jėga, paskutiniu metu, dėl ko vėliau atsiduria kito automobilio galinėje dalyje. Be to, važiuojant į judresnę kelio atkarpą, jūsų pagreitėjimas – išvažiavimas iš šalutinio kelio bus gerokai vėlyvesnis. Reikia suprasti, kad žiemą jūsų akseleracija yra visai kitokia nei vasarą.

Vytautas Švedas
Vytautas Švedas
© Organizatorių archyvas

5. Jautrumas vairuojant. Žiemą reikia vairuoti daug jautriau nei kitu metų laiku, greičio pedalas negali būti nuspaustas tiek, kad leistų prabuksuoti ratams. Reikia ieškoti sukibimo su kelio danga dar iki ratų buksavimo.

Taip pat reikia valdyti ir automobilio slydimą: vienas staigus judesys gali išprovokuoti jo slydimą. Didžiausias ginklas prieš tai – švelnūs judesiai vairuojant. Negali sukti vairo į posūkį paskutinę akimirką, derėtų pasiruošti kiek iš anksto, išnaudoti visą arba kiek įmanoma daugiau kelio, kad vairą reikėtų sukti kuo mažiau. Vis daugiau sukant vairą bei spaudžiant greičio pedalą, automobilio priekis pradės slysti. Taip pat, jeigu susukęs vairą pradėsi stabdyti greitai, slys tavo automobilio galinė dalis. Žiemą reiktų vengti staigių judesių.

6. Tolerancija eisme. Kelyje visada reikia įvertinti, kad jūsų ir kitų eismo dalyvių profesionalumas gali drastiškai skirtis, tačiau niekada dėl to kitam grūmoti kumščiu ir nerėkti. Geriau padėti, nes kiekvienas kivirčas situaciją dar tik labiau aštrina. Patikėkite, tas žmogus, kuris netyčia užgeso arba apsisukinėja, jis įdeda maksimalias pastangas, kad kuo greičiau atlaisvintų eismą. Jūsų riksmai ar keiksmai, vairuotojui gali sukelti tik dar didesnę paniką ir jis gali vėl užgesti. Kiekvienas labiau patyręs vairuotojas galėtų pagelbėti pradedančiajam.

7. Bendravimas telefonu, maisto vartojimas vairuojant. Reikia įsidėmėti, kad žiemą viskas greičiau atsitinka. Saugūs atstumai tarp automobilių turi būtų žymiai didesni, o pasiruošimas greitėjimui – ilgesnis. Netikėtai atsiradęs slidesnis kelio ruožas pasitiks jus greičiau nei vasarą. Akimis nedalyvaujant eisme, su sudėtinga situacija kelyje bus sunkiau susitvarkyti.

8. Tinkami drabužiai. Dideli kailiniai, striukės, kepurės, šalikai gali varžyti judesius vairuojant. Prieš sėdant už vairo tokius drabužius geriau nusivilkti, kad tam tikrus judesius galėtumėte atlikti nesuvaržyti. Vairuojant apsimuturiavus šalikais, kailiniais, kurie varžo rankų pasukimus, gali būti problema kelyje.

9. Pradedančiam vairuotojui nerekomenduojama rinkti galine ašimi varomo automobilio. Jūsų vairavimą toks automobilis padarys sudėtingesnį. Jų galinė dalis yra labai lengva, jie itin greitai buksuoja ir kelia slydimo reakciją. Pradedantiesiems vairuotojams tikrai siūlyčiau vengti tokių automobilių.

10. Planuoti kelionės maršrutus. Reikėtų rinktis autostradą, greitkelius – tokius kelius, kurie yra labiau paruošti ir saugesni jūsų kelionei. Visada prisiminkime, kad kelininkų nėra tiek, kiek yra kelių ar automobilių, o kiekvieną kartą juos kaltinti, manau, yra labai neprotinga. Man visą laiką yra juokinga, kai dideli ponai, berniukai, vyrai pastoviai kaltina kelininkus dėl vienos ar kitos nenuvalytos gatvės.

11. Pasipraktikuoti uždaroje aikštelėje. Kiekvienam reikėtų pasimokyti atlikti tam tikrus veiksmus: išvažiuoti iš vietos, stabdyti, įsibėgėti iki tam tikro greičio prie skirtingų kelio dangų, būtų pravartu prieš žieminį važiavimą pabandyti paslysti. Žinoma, tam yra reglamentuotos vietos, mokymo aikštelės, kad žmonės neturėtų klausimų, kai susiduria su tikrąja problema. Vieną kartą perskaičius knygą, atpasakojimą parašyti yra paprasčiau negu jos neskaičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (122)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (52)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Snigs iki antradienio: keliuose šimtai barstytuvų, magistralėse budima visą parą (48)

Nuo šeštadienio 9 val. iki 24 val. Lietuvoje buvo intensyviai valomi ir barstomi visi Lietuvos...

Dėl žiemiškų eismo sąlygų situacija sudėtingesnė užmiestyje

Žiemiškos eismo sąlygos pirmadienio rytą daugiau problemų pridarė užmiesčio ir regionų...

Visą naktį kelius valę kelininkai perspėjo vairuotojus – eismo sąlygos nepagerės pasitikrinkite maršrutą internete (145)

Sekmadienį prasidėjusi pūga sukėlė sunkumų visos Lietuvos vairuotojams. Tiesa, ne visiems. Kol...

Top naujienos

Paslaptingas naujasis Rusijos žvalgybos vadovas: veiklos braižas, matytas ir Vašingtone, ir Vilniuje (231)

Rusijos karinei žvalgybai – GRU vadovaus jau trečias Igoris per 2 metus. Po to, kai lapkričio...

Sostinėje jau telkiamos gausios pajėgos: siunčiami skubūs įspėjimai – situacija gatvėse sudėtinga (11)

Ši diena vairuotojams tapo kone tikrų tikriausiu išbandymu. Visą dieną tarnybos dalijasi...

Pavojingus vaistus galėjo vartoti daugybė lietuvių – jų sudėtyje aptikta vėžį sukeliančių medžiagų (64)

Vasarą uždraustas preparatas toliau kelia aistras. Tyrimas dėl jame rastų kancerogenų vis dar...

Grįžusiam pasaulio čempionui – nemaloni staigmena oro uoste (5)

Baseine rekordus traiškiusiai Lietuvos plaukimo rinktinei lėktuvuose sekėsi žymiai prasčiau –...

Pirmasis „Aš Ikona“ žurnalo pristatymas be Agnės Jagelavičiūtės: į prabangų vakarėlį rinkosi šou pasaulio žvaigždės (26)

Pirmadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rinkosi žurnalo „Aš Ikona"...

Automobilio savininkas liko nesupratęs: kuo „Ecoservice“ darbuotojui užkliuvo mano mašina? (38)

Vilnietį gruodžio 11 d. pribloškė „ Ecoservice “ darbuotojo elgesys – ištuštinus kieme...

Kiek arklio galių turi vienas arklys? (2)

„Bugatti Chiron“ turi 1479 arklio galias. Tuo tarpu „Volkswagen UP“ dažniausiai turi 70...

Rusiją sukrėtė krikštynų ceremonijos vaizdai: išrengtas vaikas klykė iš siaubo (97)

Vogčiomis nufilmuotos akimirkos, kaip klykia mirtinai persigandusi mažametė, kurios galvą po...

Kalytė Ūla statybos bendrovėje atlieka ypatingas užduotis (1)

Keraminėmis, akmens masės plytelėmis bei kitomis vidaus ir lauko apdailos medžiagomis...