Kelius sukaustęs šaltis ir sniegas vairuotojus privertė prisiminti atsargaus vairavimo taisykles. Norint išvengti problemų prie vairo, Estijos portalas DELFI siūlo atnaujinti žinias apie vairavimą žiemą.
© Corbis

1 patarimas: sumažinti greitį

Kai po ratais išvažinėto sniego ir ledo sluoksnis, apie greitą važiavimą derėtų pamiršti. Greitis turi būti pasirinktas pagal oro sąlygas. Ir vien tik savo vairavimo patirtimi pasikliauti nevertėtų – juk niekada negali prognozuoti, kaip judės kiti eismo dalyviai, nuo kurių taip pat priklauso jūsų saugumas.

Žiemą itin svarbu planuoti savo maršrutą iš taško A į tašką B. Nenorite vėluoti – išvažiuokite anksčiau. Skubėjimas žiemą apsnigtais keliais sumažina jūsų galimybes saugiai pasiekti numatytą tikslą.

2 patarimas: laikytis saugaus atstumo

Žiemą automobilio stabdymo kelias dėl sniego ir ledo pailgėja dvigubai, o kartais ir tris kartus. Todėl atsakingai įvertinkite atstumą iki priešais važiuojančios mašinos. Išlaikytas saugus atstumas suteiks daugiau laiko reaguoti ir daugiau erdvės manevruoti, jei priekyje netikėtai atsiras kliūtis ar mašinų srautas ims stabdyti.

3 patarimas: vengti staigių judesių

Profesionalūs vairavimo instruktoriai aiškindami apie vairavimo žiemą ypatumus, dažnai pateikia lyno akrobatų pavyzdį. Vienas staigus judesys – ir akrobatas atsiduria ant batuto, o jeigu jūs neatsargiai pasuksite vairą – galite akimirksniu atsidurti griovyje. Judėjimo trajektorijos pakeitimas turėtų būti sklandus ir laipsniškas.

Atminkite – sausu oru automobilis gali įveikti žymiai staigesnius posūkius atleisdamas jums vairavimo klaidas. Tačiau žiemą net ir mažiausia klaida gali kainuoti brangiai.

Prieš posūkį reikia sumažinti greitį ir įjungti žemesnę pavarą. Dirbti sankaba ir pavarų dėže posūkyje pavojinga. Jei įmanoma, posūkius bandykite įveikti mažesniu spinduliu, turėdami traukos atsargą (pažemintą pavarą), ir pastoviu greičiu.

4 patarimas: kombinuotas stabdymas

Sklandus darbas turi būti ne tik akceleratoriumi ir vairu, bet ir stabdžių pedalu. Be to, su juo reikia būti ypač atsargiam. Dauguma automobilių dabar aprūpinti ABS sistema, kuri neleidžia ratams užsiblokuoti stabdant, o automobiliui – netapti nevaldomomis rogėmis. Ratai toliau sukasi, tuo pačiu leisdami kontroliuoti situaciją.

Tačiau verta prisiminti, kad sistema veikia tik esant didesniam nei 15 km/val. greičiui. Jei jūsų automobilyje nėra ABS sistemos, tai ekstremalaus stabdymo atveju reikia ją imituoti. Koja stabdžių pedalą reikia spustelėti staigiais ir trumpais judesiais.

ABS dėka automobilis stabdant liks valdomas. Todėl jeigu iškilo ekstremali situacija, drąsiai spauskite stabdžių pedalą iki dugno. Esant plikšalai, daugelis patyrusių vairuotojų pataria esant galimybei stabdyti varikliu. Laipsniškai perjungiant pavaras žemyn, automobilis lėtės, tačiau toks stabdymas aktualus tik esant pakankamam atstumui iki kliūties ar numatyto sustojimo taško.

Toks būdas turi ir priešingą pusę – staigus variklio apsukų padidėjimas gali „užnešti“ automobilį. Todėl „peršokant“ iš penktos pavaros į trečią, sušvelninkite pavaros jungimo momentą užlaikydami sankabą. Patyrę vairuotojai ir lenktynininkai, norėdami išlyginti variklio apsisukimus, tokiais atvejais trumpai nuspaudžia akceleratorių išmynę sankabą. Tad kombinuotai stabdant pedalu ir varikliu, sustabdysite automobilį sklandžiai ir saugiai.

5 patarimas: kontroliuoti „užnešimą“

Jei automobilis slysta, svarbiausia nepanikuoti ir nebloginti situacijos. Pradėjus slysti, reikia reaguoti staigiai ir tolygiai bei greitai vairą pasukti nekeičiant jo pozicijos į „užnešimo“ pusę. Tačiau svarbu nepersistengti: per didelis ratų posūkio kampas gali „užnešti“ automobilio galą į priešingą pusę.

Kontroliuojant „užnešimą“, reikia atsižvelgti į tai, kuriais ratais varomas automobilis. Galiniais ratais varomi automobiliai linkę į pernelyg didelį sukiojimąsi ir sukimąsi, tad važiuojant tokia mašina reikia staigiai atleisti akceleratorių ir žaibiškai vairą pasukti į automobilio „užnešimo“ pusę.

Priekiu varomi automobilių veiksmai išlieka tokie pat, bet akceleratoriaus pedalas turi būti nuspaustas. Kartu jūs padidinate užpakalinės ašies „užnešimo“ kampą. Po to reikia staigiai atleisti akceleratorių ir atstatyti priekinių ratų padėtį griežtai pagal vairavimo kryptį.

Visais ratais varomą automobilį „užnešti“ sunku, bet dar sunkiau iš ten jį išvesti. Tokiu atveju viskas priklauso nuo ratų sistemos ir nuo sukimo momento paskirstymo ašims. Svarbiausi patarimai – pasukti vairą į „užnešimo“ pusę stengiantis išlyginti automobilį trumpais akceleratoriaus paspaudimais ir atleidimais.

6 patarimas: pagrindinis pedalas – akceleratorius

Daugelis automobilininkų klaidingai mano, kad bet kuriomis sąlygomis geriausias pagalbininkas yra stabdžių pedalas, tačiau žiemos sąlygomis būtent jis gali tapti avarijos priežastimi. Staigiai stabdant apkraunama priekinė automobilio ašis: vairuoti tampa žymiai sunkiau, o reaguoti į greitai besikeičiančią situaciją praktiškai neįmanoma.

Dauguma automobilių mūsų keliuose yra varomi priekiniais ratais. Vairuojant tokią mašiną slidžiame kelyje svarbu nepiktnaudžiauti stabdžiais.

Dar viena problema – per maža trauka „užnešimo“ metu. Ekonomiško vairavimo šalininkai stengiasi judėti aukščiausia pavara, tačiau ekstremalioje situacijoje jie negali išnaudoti variklio sukimo momento siekiant išvaduoti automobilį, kai jį „užneša“. Slidžiame kelyje naudokite pažemintą pavarą (pvz., ketvirtą vietoj penktos), išlaikydami variklio sūkius 2 aps./min. diapazone.

7 patarimas: žinokite pavojingus kelio ruožus

Potencialiai pavojingi kelio ruožai žiemą yra tie, kuriuose automobiliai stoja ir greitėja – sankryžos, išvažiavimai į pagrindinį kelią, transporto stotelės. Dėl susidariusio išvažinėto sniego sluoksnio čia darosi slidu. Būkite atsargūs ir judėdami tose vietose, kur kelias kertasi su šalutiniais keliais – iš šalutinio kelio išvažiuojantys automobiliai neretai negali laiku sustoti ant iki blizgesio išvažinėto sniego sluoksnio.

Užmiesčio keliuose slidūs ruožai pasitaiko miško proskynose ir už jų, kai po šalia kelio užsodintų medžių ruožų susidaro pusnys.

8 patarimas: užmirškite apie laisvą pavarą

Riedėjimas laisva pavara galimas tik sausu oru. Todėl važiuodami nuokalne stabdykite varikliu.

9 patarimas: užsitikrinkite sau gerą matomumą

Žiemą dažnai matome keliais judančias sniego pusnis ant keturių ratų, kuriose skubantys vairuotojai yra nuvalę tik kuklų „iliuminatorių“. Atraskite laiko ir gerai nuvalykite automobilį prieš važiuodami. Joks skubėjimas nepateisina rizikos susijusios su apledėjusiais stiklais ir pusnimi ant stogo, kuri greitėjant gali atsidurti ant variklio dangčio arba ant iš paskos važiuojančio automobilio priekinio stiklo.

10 patarimas: įjunkite galvą

Viskas aukščiau parašyta daugeliui atrodys seniai išmoktomis tiesomis, tačiau avarijų mūsų keliuose kažkodėl beveik nemažėja. Neatsakingi kelio karaliais besijaučiančių vairuotojų veiksmai priveda prie dramatiškų pasekmių. Važiavimas žiemą neturėtų tapti stresu, tai irgi gali būti malonumas. O jeigu pajutote, kad po pirmos plikšalos jums nebesinori sėsti prie vairo iki pavasario, statykite automobilį į garažą ir nekelkite pavojaus aplinkiniams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prieš šventinį savaitgalį – policijos perspėjimas vairuotojams (101)

Lietuvos valstybės šimtmečio minėjimo dienomis į Lietuvą atvyksta daug Europos Sąjungos ir...

Bauginančios ekspertų išvados apie vairuotojus: deramai neįvertinama didelė problema (16)

Remiantis Jungtinių Valstijų automobilių gamintojų asociacijos (AAA) duomenimis, procentinė...

Besimokančiųjų vairuoti kasdienybė: garsinis signalas, necenzūriniai žodžiai ir net avarijos (10)

Nemaža dalis vairuotojų jau seniai pamiršo, kokia buvo jų pirmoji patirtis sėdant prie mokomojo...

Siaubinga ir prabangi kaktomuša (12)

Dideliu greičiu lėkęs „ Bentley Continental GT “ siauroje gatvelėje rėžėsi į garbaus...

Policija pasidalijo patarimais, kaip važiuoti baisiausiu šalies keliu (46)

Prieš tris dešimtmečius nutiestą betoninį kelią Vilnius–Utena, vairuotojų vadinamą tiesiog...

Top naujienos

Dirbančiųjų viltis dėl naujų mokesčių – didesnės algos (58)

Premjerui Sauliui Skverneliui tikinant, kad Vyriausybė pavasarį pateiks mokesčių reformos...

Amerikiečių smūgis privačiai Putino armijai: kas ji tokia ir kodėl pavojinga Rusijos kaimynams? (570)

Jų ten nėra. Ši sparnuota, tiesa, ne visai tiksli Vladimirui Putinui priskiriama frazė apie...

Rimvydas Valatka. Žmogus už valstybės borto (447)

Vienas šimtmetis baigėsi. Kitas prasideda. Su ta pačia gramatine žalvalstiečių klaida. Tais...

Kaip užuot verkę prie griuvėsių ir panirę į depresiją, japonai visus aplenkė (10)

Andrius Kleiva – Paryžiaus politinių mokslų instituto studentas, metus gyvenęs Japonijoje. Ten...

Su aukščiausia kvalifikacija ir daugiau nei 10 metų darbo stažu moka vos 460 eurų (160)

Į kovą dėl didesnių atlyginimų kyla ne tik medikai, bet ir socialiniai darbuotojai. Uostamiestyje...

Jasikevičius: mes šiandien švęsime kaip galime stipriau (17)

„Mes šiandien švęsime kaip galime stipriau. Tai yra titulas, bet po dviejų dienų treniruosimės...

Klausimas, kurį siūlo užduoti visiems išgeriantiems: jį supras tik alkoholikas (64)

Kone kaskart po sunkios darbo dienos pakeliate taurę vyno ar bokalą alaus, o dažną savaitgalį...

7 mėnesį besilaukianti Kate Middleton spindėjo ant raudonojo kilimo

Sausio pradžioje savo favoritus paskelbė Britų kino ir televizijos akademija (British Academy of...

Kurtinaitis neapsikentė „Žalgirio“ šventimo: tai pradedam ar važiuoti namo? (104)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ strategas Rimas Kurtinaitis po SIL- Karaliaus Mindaugo taurės turnyro...

Tirpstantys Antarktidos ledynai atveria savo paslaptis (12)

Jūros dugnas, kurį atidengė atitrūkęs ledynas, gali būti iki šiol neatrastų organizmų namai....