aA
Patyrę keliautojai Karolis Mieliauskas ir Vitoldas Milius apvažiavo Lietuvą perimetru neasfaltuotais keliais ir miško takeliais. Karolis „Royal Enfield Himalayan“ motociklu, Vitoldas – „Peugeot Partner 4X4 Dangel“ automobiliu., rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mieliausko kelionė aplink Lietuvą žvyrkeliais motociklu
Mieliausko kelionė aplink Lietuvą žvyrkeliais motociklu
© Egidijus Babelis

Kadangi šalyje įvestas karantinas, jie važiavo į skirtingas puses. Nežinomas ir nevažiuotas maršrutas, daugiau nei 1 600 km, trys dienos besikeičiančio Lietuvos kraštovaizdžio ir permainingų orų.

„Paskutinė diena buvo trumpesnė, važiavau 6 valandas. Tačiau kad maža nepasirodytų, gamta padidino iššūkį. Vos startavęs susidūriau su gausiu snygiumi, kurį vėliau keitė šlapdribą. Ilgai laukta žiema atėjo balandžio 19 dieną. Turiu pasakyti, kad man tokios sąlygos patinka, ir jaučiausi komfortiškai. Sniegas tirpo greitai, tad ant kelio jo dangos nesusidarė, važiuoti buvo saugu“, – finišavęs šalia Šalčininkų esančiame Tartoko kaime, kuriame ir pradėjo kelionę, sakė Karolis Mieliauskas. Druskininkietis motociklu yra nuvažiavęs į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje, Oimiakono kaimą Sibire spaudžiant 50 laipsnių speigui, pervažiavo Baikalą ledu, tad lengva lietuviška pūga jam problemų nesukėlė.

Dėl COVID-19 viruso viso pasaulio sienos užsidarė, šalis sustabdė karantinas, tad patyrę keliautojai nusprendė apvažiuoti Lietuvą. Saugiai, po vieną, startavę panašiu laiku ir į skirtingas puses, važiuodami kuo arčiau pasienio tuščiais neasfaltuotais keliais. Karolis – pagal laikrodžio rodyklę, Vitoldas – prieš.

Mieliausko kelionė aplink Lietuvą žvyrkeliais motociklu
Mieliausko kelionė aplink Lietuvą žvyrkeliais motociklu
© Egidijus Babelis

„Baisus dalykas tas karantinas, bet keliauti ši situacija buvo dėkinga. Transporto keliuose visiškai nėra, net ir kaimuose žmonės nejuda, nėra jokių dulkių. Tik miško gyventojai suaktyvėję, vis po kelią bėgioja“, – situaciją apibūdino motociklininkas.

O kelionė aplink šalį perimetru parodė, kokia permaininga ir skirtinga yra Lietuva. Nuo starto Šalčininkų rajone ir dirbamų laukų plotus keitė pietų Lietuvos pušynai su smėlinga danga, ją – saulėtos Panemunės lygumos su didžiuliu priešpriešiniu vėju. Po civilizuoto ir daugiausia asfaltuoto pajūrio – grubių akmenų žvyrkeliai aplink Akmenę ir neaprėpiamų tolių šiaurės Lietuvos lygumos, rytuose – kalvota ir miškinga Aukštaitija, kurioje pasimatė žvyrkelių asfaltavimo programos rezultatai: kelias dešimtis kilometrų teko važiuoti naujutėliu asfaltu.

Per tris balandžio dienas oro temperatūra svyravo nuo 0 iki 15 laipsnių šilumos stipriai saulei užšvietus, buvo ramių pavasariškų dienų, stipraus rudeninio vėjo, skaisčios, beveik vasariškos saulės ir žiemiško sniego. Keturi metų laikai per tris dienas.

K. Mieliauskas stengiasi nevažiuoti naktimis motociklu. Nesaugu. Kiek reikės laiko pravažiuoti prie kompiuterio ekrano sudėliotą maršrutą – niekas nežinojo. Juolab keliai itin skyrėsi, nuo plačių it magistralės žvyrkelių, iki medžiais užvartytų smėlingų miško takelių, bekelės. Važiuojant saugiu greičiu motociklininkas kelyje užtruko apie 30 valandų. Po 12 važiavo dvi dienas, ir apie 6 paskutinę. „Royal Enfield“ odometras rodė 1 674 km.

„Geras motociklas. Jis labai paprastas, lengvai valdomas ir patogus, puikiai jaučiasi ant žvyro. Šiai kelionei jis puikiai tiko. Ir dar ABS sistema čia yra, kuri tokiomis sąlygomis tikrai padeda“ – kompanioną „Royal Enfield Himalayan“ apibūdino K. Mieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
3.0000

Į Lietuvą atkeliavo vienas greičiausių motociklų pasaulyje: pagal specialų užsakymą gaminamas „Ducati“

Lietuvoje duris atvėrus pirmajam „ Ducati “, dar kartais vadinamo motociklų pasaulio „ Ferrari...

Motociklininko aprangos testas: kaip išsirinkti tinkamą apsaugą (ir kokių nedaryti klaidų)

Smagu gatvėse matyti daugėjančių motociklų – lengvas, manevringas ir mažai degalų naudojantis...

Augant motociklų populiarumui, daugėja sukčiavimo atvejų

Naudoto motociklo pirkimas – rizikinga investicija. Motociklai dažnai patenka į sunkias avarijas,...

Gelažninkas parduotą Dakaro motociklą pats vežė liftu ir užsiminė, kad jau turi naują

Įpusėjus 2022-jų metų moto sporto sezonui, Orion Dakar team lyderis atsisako savo technikos, vos...

„CFMOTO Thunder Racing Team“ įveikė dar vieną laiptelį Dakaro link

Apie savo planus startuoti 2023 metų Dakaro ralyje šiemet paskelbusi keturračių komanda „ CFMOTO...

Top naujienos

Smarvės neapsikentęs vilnietis sulaukė valstybės antausio: kur tos baudos, kai jų labiausiai reikia (2)

Tuo metu, kai Lietuva deklaruoja dedanti didžiules pastangas kovai su lauko tualetais ir Aplinkos...

Dujų krizė neaplenks Lietuvos pramonės milžinų: kritiniu atveju vienai grėstų ir gamybos stabdymas (3)

Dujų krizė Europoje pirmiausia paveiks Lietuvos pramonę, ypač didžiuosius gamintojus ir gamtinių...

Iš Krymo bėganti rusė lieja ašaras: kaip namie gyvenom (1)

Po smūgių rusų karinei bazei Kryme Rusijos gyventoja su ašaromis akyse pasakoja niekur nenorinti...

Palydovinėse nuotraukose – sprogimų Kryme padariniai: tai labai aiški žinutė (2)

Internete pasirodė pirmųjų palydovinių nuotraukų, vaizduojančių sprogimų kariniame Sakų...

Kubilius: nematau klaidų šioje Perlo istorijoje, kad būtų Vyriausybės klaidos (2)

Europarlamentaras ir buvęs premjeras Andrius Kubilius sako, kad diskusija dėl Ingridos Šimonytės...

Karas Ukrainoje. Iš Rusijos – nauja įžūli klastotė

Kovos su dezinformacija centras pranešė , kad okupantai paskleidė dar vieną melagingą naujieną...

Švediškas tradicijas taikančiame SEB banko biure – ir jogos, ir miego kambariai: tai puiki galimybė atgauti jėgas

Jau 14 metų Vilniuje veikiančiame SEB grupės paslaugų centre dirba apie 1400 žmonių. Nuo...

Po skandalo dėl elektros – siūlymas didinti kompensacijas papildyta

Valstybės mokama 9 centų kompensacija už elektros kilovatvalandę nepadeda amortizuoti jos kainų,...

Rusnė Valatkaitė

Mokslininkė įspėja dėl socialinių tinklų: priklausomybę išduoda keli požymiai

Tikriausiai būtų sunku surasti žmogų, kuris šiandien neturėtų bent vienos socialinių tinklų...