„Tie, kas pažinojo Nedą, žino, kad tokių, kaip jis yra tikrai nedaug“, – vos prakalbęs apie žuvusį jauną vyrą pabrėžė motociklų plento žiedo sporto komandos „Superbaikas“ vadovas ir žuvusiojo draugas Paulius Lubas.

Komandos vadovas pasakojo, kad Nedas visą gyvenimą buvo pašventęs motociklizmui, todėl visada buvo aktyvus bendruomenės narys.

Prisimindamas bičiulį, P. Lubas teigė, kad Nedo aistrą motociklams pastebėjo netgi darbdavys Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur nuvykęs jaunas vyras dirbo po 16 valandų per dieną vien tam, kad grįžęs į Lietuvą galėtų įsigyti naują motociklą ir dalyvauti lenktynėse. Vis tik svajones į šipulius sudaužė neblaivaus vairuotojo manevras.

Paskutinė kelionė motociklų apsuptyje

Po tragiško įvykio, motociklininkų bendruomenė nutarė bendramintį, draugą ir brolį palydėti taip, kaip jų manymu Nedas būtų norėjęs. Jau kitą dieną komandos socialiniame tinkle buvo išplatinta žinutė:

„Vakar, 2020-05-22, įvyko tragedija, kurios metu žuvo jaunas Sūnus, Brolis, Draugas, komandos Narys. Nedas buvo tas žmogus, kuris buvo besąlygiškai atsidavęs motociklizmui. Jis buvo „Rider’is“ iš didžiosios raidės. Labai gaila ir skauda, kad per vieną akimirką gali viskas pasikeisti. Kas pažinojo Nedą, tikriausiai žinot koks jis buvo entuziastingas ir energingas, niekada nepalikdavo nei vieno be šypsenos ir kaip svarbu jam buvo jo hobis ir kad tai buvo jo gyvenimo tikslas ir meilė. Pasikalbėjus su artimaisiais, nusprendėme, kad Nedas tikrai norėtų̨ į savo paskutinę kelione važiuoti kartu su draugais bei moto broliais“.

Komandos vadovas teigė, kad tiek draugai, tiek bendruomenės nariai žinojo, kad jis būtų norėjęs būti palydėtas būtent taip, tuo neabejojo ir artimieji.

Lėkti gatvėmis bijojo

P. Lubas kalbėdamas apie draugo netektį neslėpė pykčio ir apmaudo, kad po neblaivaus vairuotojo sukelto tragiškai pasibaigusio eismo įvykio, kai kurie eismo dalyviai nepasirinkus saugaus greičio kaltino patį motociklininką. „Superbaikas“ vadovas tvirtino, kad tokie pasisakymai yra kone absurdiški, mat neblaivaus vairuotojo tiesiog negalima pateisinti, o ir pats Nedas lėkti negalėjo, mat tam buvo ir priežastis.

„Dar ketvirtadienį, nelaimės išvakarėse, po kapitalinio remonto buvo surinktas Nedo motociklo variklis, todėl jo galia buvo apribota iki 10-15 proc. Taip Nedas turėjo nuvažiuoti tūkstantį kilometrų. Be to, dar kai anksčiau kalbėdavom, Nedas sakydavo, kad jam gatvėje važiuoti greičiau yra baisu, todėl jis norėdamas „pralėkti“ važiuodavo į Nemuno žiedą“, – aiškino P. Lubas.

Trūksta dėmesingumo

Vyras pripažino, kad lekiančių miestų gatvėmis tikrai galima pastebėti, tačiau tokie vairuotojai sėda ne tik ant motociklo, tačiau ir prie automobilio vairo. Motociklininkas teigė, kad šalies keliuose vis dar trūksta ne tik tolerancijos skirtingoms eismo dalyvių grupėms, tačiau ir vairuotojų dėmesingumo.

Motociklininkai yra tokie patys eismo dalyviai, kaip ir automobilių vairuotojai, tačiau problema galbūt yra tame, kad mes eisme dalyvaujame ne ištisus metus, todėl kiekvieną pavasarį automobilių vairuotojai vėl iš naujo turi įprasti atkreipti dėmesį ne tik į automobilius“, – sakė sporto komandos vadovas.

P. Lubas teigė, kad ir pats yra patekęs į situacijas, kurios aiškiai parodo, kad sėdintys automobiliuose ne visada pastebi važiuojančius „plieniniais žirgais“, todėl bendraminčius ragino visada važiuoti taip, lyg jų kelias būtų šalutinis, mat tik taip motociklininkai galės būti bent truputį saugesni ir matydami, kad kiti jų nepastebi, patys imtųsi veiksmų savo saugumui užtikrinti.

„Visada reikia įvertinti kitus vairuotojus, kone numatyti jų galimus veiksmus į priekį, nes bet kokiu atveju, net jei dėl eismo įvykio kaltas bus automobilio vairuotojas, labiausiai nukentės važiavęs motociklu“, – pabrėžė P. Lubas.

Kelyje turi būti lygūs

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys kalbėdamas apie įvykusias skaudžias nelaimes teigė, kad itin svarbu, jog kiekvienas dalyvaujantis eisme visą savo dėmesį sutelktų tik vairavimui bei rodytų pagarbą vieni kitiems.

„Motociklininkai yra tokie patys eismo dalyviai, kaip ir kiti vairuotojai, dviratininkai ar pėstieji, todėl tik dėmesingumas gali padėti išvengti tokių nelaimių“, – sakė V. Grašys papildydamas, kad per šiuos metus iki gegužės 27 dienos įvyko 43 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklininkai, juose buvo sužaloti 45 sužeisti, o 5 motociklininkai žuvo.

Kelių policijos tarnybos viršininkas aiškino, kad praėjusiais metais situacija buvo panaši, mat nors 2019-aisiais per tą patį laikotarpį žuvo 3 motociklininkai, užfiksuotų įvykių skaičius siekė 62, o jų metu buvo sužeisti 75 žmonės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (258)