Artėjant žiemai, vieni vairuotojai jau suskubo pasikeisti vasarinį automobilių „apavą“, kiti dar delsia, o treti šaltąjį sezoną bandys pasitikti su universaliomis padangomis. Tokios padangos atrodo puikus būdas ne tik sutaupyti pinigų, bet ir laiko, važinėjant į autoservisus ir ten laukiant eilėse. Tačiau ar iš tiesų tokių padangų pasirinkimas – geras sprendimas?
Padangų keitimas
© Asociacijos archyvas

Slysta ne tik žiemą

Padangų prekybos ir autoserviso paslaugas teikiančios bendrovės „Melga“ komercijos direktorius Tomas Baužys sako, kad tokios padangos turi tiek žieminių, tiek vasarinių savybių, tačiau visų skirtingiems sezonams pritaikytų padangų bruožų joms visgi trūksta.

„Pavyzdžiui vasaros sezonu ji neturės tokių gerų savybių, kokias turi vasarinė padanga. Nebus toks geras sukibimas su kelio danga, važiuojant sukels didesnį triukšmą, o ir dėvėsis ji daug greičiau“, – DELFI sako ekspertas.

Savo kolegai pritaria ir servisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas, kuris sako, jog tokios padangos ne tik žiemą, tačiau ir vasarą turi didesnių šansų slydimui.

„Dėl ne iki galo vasarai pritaikyto padangų paviršiaus, stabdant jos slysta ne tik žiemą, tačiau ir vasarą, kai kelio danga nėra ypatingai pavojinga“, – apibendrino specialistas.

Atėjus šaltesniam orui – situacija kur kas prastesnė

Jeigu vasarą, pasak profesionalų, nėra ypatingai didelė problema eksploatuoti automobilį su universaliomis padangomis, tai žiemą situacija iš tiesų suprastėja.

Senos padangos
Senos padangos
© Organizatorių archyvas

„Važinėjant su tokiomis padangomis, įžvelgčiau daugiau minusų žiemą nei vasarą. Žiemą sąlygos yra tikrai sudėtingos. Visgi tai ne žieminės padangos, todėl dėl prasto sukibimo, gali iškilti pavojus vairuotojo saugumui“, – sako T. Baužys.

„Jeigu padanga yra universali, tai jos mišinys yra kietesnis, ne toks elastingas, taip pat mažiau griovelių, todėl tokios padangos yra itin pavojingos apsnigtame ar apledėjusiame kelyje“, – pažymi V. Paškauskas.

Automobilių kompiuterinę diagnostiką ir kitas paslaugas teikiančios įmonės „MD Group“ direktoriaus pavaduotojas Paulius Balčiūnas įžvelgia pagrindinius universalių ir žieminių padangų skirtumus.

„Universalių padangų guma yra kietesnė tam, kad būtų patenkinamos savybės ir šiltos vasaros dienomis ir šaltos žiemos naktimis. Tačiau šis kompromisas turi trūkumų – šaltu oru guma tampa kieta, kas sąlygoja, kad esant reikalui ji nesideformuos kintant kelio reljefui. Taip pat, lyginant su žieminėmis, universalios padangos neturi tiek rėžių, kurie išmeta vandenį nuo gumos, todėl universalios padangos nesuteikia tiek sukibimo paviršių“, – sako specialistas.

Vardindamas kitus esminius universalių padangų bruožus P. Balčiūnas išskiria jų paviršių.

„Žieminės padangos turi didesnius blokelius, kurie suteikia gilesnius paviršius, leidžia padangai „įsikasti“ į snieguotą ar slidų kelią. Snieguotomis sąlygomis geros padangos turi pasidengti sniegu, kadangi sniego su sniegu sukibimo jungtis yra tikrai gera ir tai leidžia važiuoti nenuvalytais keliais. Dėl tos pačios priežasties sniego gniūžtė ar sniego senis laikosi gerai ir ilgai“, – paaiškina ekspertas.

Padangos
© Shutterstock nuotr.

Nepritaikytos lietuviškoms žiemoms

Anot V. Paškausko, universalios padangos tiesiog nėra pritaikytos šaltesniam klimatui.

„Galima sakyti, kad jos nepritaikytos lietuviškoms žiemoms. Pavyzdžiui, Anglijoje, kur sniego iškrenta labai mažai, o ir temperatūra retai kada nukrenta iki minuso, tokios padangos yra visai tinkamos“, – sako specialistas.

„Važiuojant žiemą su universaliomis padangomis ir patekus į avaringą situaciją, neapsaugos nei visų varomųjų ratų sistema, nei sukibimo kontrolė ar kitos panašios saugos sistemos“, – perspėja P. Balčiūnas.

„Tokias padangas renkasi mažuma, tačiau jau geresnė alternatyva būtų vasarą važinėti su Vakarų Europos šalims skirtomis žieminėmis padangomis. Tokiu atveju, bent jau žiemą būtų patogu ir saugu, nes dabar nei šiltu, nei šaltu sezonu universalios padangos nėra tinkamos“, – kategoriškai tvirtina T. Baužys.

Įžvelgia tik vieną privalumą

Specialistai sako, kad universalias padangas žmonės renkasi taupymo sumetimais.

„Kalbant apie privalumus, galėčiau pasakyti tik tiek, kad tai yra pigiau, nei turėti keletą padangų komplektų, o taip pat nereikia rūpintis jų pakeitimu, montavimo paslaugomis“, – sako T. Baužys.

„Taip, tai būtent ir yra privalumas taupantiems žmonėms. Žinoma, jei automobilis žiemą daugiau stovi garaže arba yra labai minimaliai naudojamas, tokiu atveju, gal ir galima išsiversti su vienu komplektu, tačiau visada rekomenduojame naudoti skirtingų sezonų padangas“, – pataria V. Paškauskas.

„Savo ir šeimos gyvybę reikia saugoti bei tausoti, todėl niekam nerekomenduoju daryti kompromisų, kurie susiję su saugumu“, – perspėja P. Balčiūnas.

Padangų žymėjimo informacija
Padangų žymėjimo informacija
© DELFI
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vienatūrių mažai kam bereikia: šeimų automobilių parkuose karaliauja SUV (2)

Dar visai neseniai, jei turėjai šeimą su keliais vaikais, vienintelė patogi transporto priemonė...

Perspėjimas vairuotojams: pavėlavusiems nuo penktadienio – griežta sankcija (134)

Nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. Lietuvos keliuose draudžiama eksploatuoti motorines transporto...

Automobilio paruošimas žiemai: kam neverta taupyti (37)

Specialistai akcentuoja būtinybę prieš žiemos sezoną pasikeisti automobilio eksploatacinius...

Specialistas paneigė mitą apie padangas (84)

Užėjus į automobilių padangų parduotuvę, nuo pasirinkimo gali apsisukti galva. Jeigu pastarojoje...

Tvarkome garažą: 6 praktiški ir ekologiški patarimai (4)

Tyrimas JAV parodė, kad trys iš keturių gyventojų garažų yra pilni daiktų ir dėl to nebelieka...

Top naujienos

Žiaurios nuotraukos paslaptis: budelio Dušanskio atvaizdas ir baisi brolio išdavystė perspėjimas – vaizdas gali šokiruoti (234)

Prieš jūsų akis pokario laikų žiauri nuotrauka. Joje matome NKVDistus ir nušautą į kaktą...

Visą gyvenimą kankinusi paslaptis: viskas prasidėjo nuo radinio tėvų miegamajame (3)

Robinui buvo trylika, kai sužinojo, kad yra įvaikintas. Dar vėliau išsiaiškino, kad buvo paliktas...

Kai kurie dalykai Baltarusijoje – neįtikėtinai pigūs (31)

Nemažai alkoholį vartojančių vyrų ir moterų, daug kur rūkoma, palyginti nebrangu, o skoniai...

Tėvai net neįsivaizduoja, kuo gali baigtis jų atostogos su vaikais: gresia baudos (250)

Kada noriu, tada ir atostogauju – su tokiu tėvų požiūriu susiduriantys mokytojai patenka į...

Paskutiniame Vilniuje Jazzu ir Leono Somovo koncerte – staigmena draugui, ašaros ir dovana merginos paliktam vaikinui (27)

Žvarbų šeštadienio vakarą „Siemens“ arenoje tūkstančiai Justės Arlauskaitės - Jazzu ir...

Neištikimybės priežastys gali būti daug sudėtingesnės, nei jums atrodo

Ne visada tai yra problemų santykiuose požymis. Visus, kurie susidūrė su neištikimybe, pirmiausia...

Karšta kova dėl „Eurovizijos“: paaiškės trys pirmieji finalo dalyviai (56)

Šeštadienio vakarą LRT prie televizorių ekranų ir vėl prikaustė „Eurovizijos“ gerbėjus....

Patekęs į avariją nusivylė draudimu: daugiau su jais reikalų neturėsiu (280)

Draudimo paslaugų kainos kyla kaip ant mielių, tačiau garantijų, kad ištikus bėdai žmogus...

Mokslininkai atskleidė mirtį sėjusių Pragaro vartų paslaptį (1)

Mokslininkai Turkijoje tyrinėja senovinę vietą, vadinamą Pragaro arba Hado vartais: senovės...

Kai kurių euro monetų gali nelikti ir Lietuvoje (28)

Estijoje pamažu kyla diskusija, ar reikėtų atsisakyti 1 ir 2 centų monetų. Anot Lietuvos banko...