aA
Artėjant žiemai, vieni vairuotojai jau suskubo pasikeisti vasarinį automobilių „apavą“, kiti dar delsia, o treti šaltąjį sezoną bandys pasitikti su universaliomis padangomis. Tokios padangos atrodo puikus būdas ne tik sutaupyti pinigų, bet ir laiko, važinėjant į autoservisus ir ten laukiant eilėse. Tačiau ar iš tiesų tokių padangų pasirinkimas – geras sprendimas?
Padangų keitimas
© Asociacijos archyvas

Slysta ne tik žiemą

Padangų prekybos ir autoserviso paslaugas teikiančios bendrovės „Melga“ komercijos direktorius Tomas Baužys sako, kad tokios padangos turi tiek žieminių, tiek vasarinių savybių, tačiau visų skirtingiems sezonams pritaikytų padangų bruožų joms visgi trūksta.

„Pavyzdžiui vasaros sezonu ji neturės tokių gerų savybių, kokias turi vasarinė padanga. Nebus toks geras sukibimas su kelio danga, važiuojant sukels didesnį triukšmą, o ir dėvėsis ji daug greičiau“, – DELFI sako ekspertas.

Savo kolegai pritaria ir servisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas, kuris sako, jog tokios padangos ne tik žiemą, tačiau ir vasarą turi didesnių šansų slydimui.

„Dėl ne iki galo vasarai pritaikyto padangų paviršiaus, stabdant jos slysta ne tik žiemą, tačiau ir vasarą, kai kelio danga nėra ypatingai pavojinga“, – apibendrino specialistas.

Atėjus šaltesniam orui – situacija kur kas prastesnė

Jeigu vasarą, pasak profesionalų, nėra ypatingai didelė problema eksploatuoti automobilį su universaliomis padangomis, tai žiemą situacija iš tiesų suprastėja.

Senos padangos
Senos padangos
© Organizatorių archyvas

„Važinėjant su tokiomis padangomis, įžvelgčiau daugiau minusų žiemą nei vasarą. Žiemą sąlygos yra tikrai sudėtingos. Visgi tai ne žieminės padangos, todėl dėl prasto sukibimo, gali iškilti pavojus vairuotojo saugumui“, – sako T. Baužys.

„Jeigu padanga yra universali, tai jos mišinys yra kietesnis, ne toks elastingas, taip pat mažiau griovelių, todėl tokios padangos yra itin pavojingos apsnigtame ar apledėjusiame kelyje“, – pažymi V. Paškauskas.

Automobilių kompiuterinę diagnostiką ir kitas paslaugas teikiančios įmonės „MD Group“ direktoriaus pavaduotojas Paulius Balčiūnas įžvelgia pagrindinius universalių ir žieminių padangų skirtumus.

„Universalių padangų guma yra kietesnė tam, kad būtų patenkinamos savybės ir šiltos vasaros dienomis ir šaltos žiemos naktimis. Tačiau šis kompromisas turi trūkumų – šaltu oru guma tampa kieta, kas sąlygoja, kad esant reikalui ji nesideformuos kintant kelio reljefui. Taip pat, lyginant su žieminėmis, universalios padangos neturi tiek rėžių, kurie išmeta vandenį nuo gumos, todėl universalios padangos nesuteikia tiek sukibimo paviršių“, – sako specialistas.

Vardindamas kitus esminius universalių padangų bruožus P. Balčiūnas išskiria jų paviršių.

„Žieminės padangos turi didesnius blokelius, kurie suteikia gilesnius paviršius, leidžia padangai „įsikasti“ į snieguotą ar slidų kelią. Snieguotomis sąlygomis geros padangos turi pasidengti sniegu, kadangi sniego su sniegu sukibimo jungtis yra tikrai gera ir tai leidžia važiuoti nenuvalytais keliais. Dėl tos pačios priežasties sniego gniūžtė ar sniego senis laikosi gerai ir ilgai“, – paaiškina ekspertas.

Padangos
© Shutterstock nuotr.

Nepritaikytos lietuviškoms žiemoms

Anot V. Paškausko, universalios padangos tiesiog nėra pritaikytos šaltesniam klimatui.

„Galima sakyti, kad jos nepritaikytos lietuviškoms žiemoms. Pavyzdžiui, Anglijoje, kur sniego iškrenta labai mažai, o ir temperatūra retai kada nukrenta iki minuso, tokios padangos yra visai tinkamos“, – sako specialistas.

„Važiuojant žiemą su universaliomis padangomis ir patekus į avaringą situaciją, neapsaugos nei visų varomųjų ratų sistema, nei sukibimo kontrolė ar kitos panašios saugos sistemos“, – perspėja P. Balčiūnas.

„Tokias padangas renkasi mažuma, tačiau jau geresnė alternatyva būtų vasarą važinėti su Vakarų Europos šalims skirtomis žieminėmis padangomis. Tokiu atveju, bent jau žiemą būtų patogu ir saugu, nes dabar nei šiltu, nei šaltu sezonu universalios padangos nėra tinkamos“, – kategoriškai tvirtina T. Baužys.

Įžvelgia tik vieną privalumą

Specialistai sako, kad universalias padangas žmonės renkasi taupymo sumetimais.

„Kalbant apie privalumus, galėčiau pasakyti tik tiek, kad tai yra pigiau, nei turėti keletą padangų komplektų, o taip pat nereikia rūpintis jų pakeitimu, montavimo paslaugomis“, – sako T. Baužys.

„Taip, tai būtent ir yra privalumas taupantiems žmonėms. Žinoma, jei automobilis žiemą daugiau stovi garaže arba yra labai minimaliai naudojamas, tokiu atveju, gal ir galima išsiversti su vienu komplektu, tačiau visada rekomenduojame naudoti skirtingų sezonų padangas“, – pataria V. Paškauskas.

„Savo ir šeimos gyvybę reikia saugoti bei tausoti, todėl niekam nerekomenduoju daryti kompromisų, kurie susiję su saugumu“, – perspėja P. Balčiūnas.

Padangų žymėjimo informacija
Padangų žymėjimo informacija
© DELFI
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.5000

Rusų „Kalašnikov“ pristatė įspūdingą „supermobilį“: varžysis su „Tesla“ (128)

Rusijos ginklų gamintojas „Kalašnikov“ ketvirtadienį pristatė naująjį elektromobilį,...

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Top naujienos

Naujausias tyrimas pateikia visiškai netikėtą rezultatą: kokių specialistų iš tiesų reikės Lietuvai (67)

Pasirodo, artimiausiu metu Lietuvai labiausiai reikės ne IT specialistų. Auksiniai laikai laukia...

Apmokestins beveik visus automobilius: pradinis mokestis siektų 20 eurų per metus (318)

Kas bus tie blogieji automobiliai ir kam teks mokėti didžiausius mokesčius ? Apie tai „ DELFI...

Pietų Korėja paleido įspėjamųjų šūvių į Rusijos karinį lėktuvą (115)

Pietų Korėja antradienį pareiškė, kad rusų karinis lėktuvas dukart pažeidė jos oro erdvę...

Anapilin iškeliavo serialo „Naisių vasara“ aktorius Almantas Vaišnys

Pirmadienio vakarą mirė žinomas Lietuvos teatro ir televizijos aktorius Almantas Vaišnys.

Nausėda vyksta į Latviją: prieš akis – tikrieji vienybės išbandymai (13)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį darbo vizito vyksta į Latvijos Respubliką, kur susitiks...

Pasekmių dar nejaučiate, bet tai tikrai atsilieps: kuo rizikuojate, jei kasdien išgeriate per mažai vandens? (16)

Tikriausiai turite skirtingų tipų bent po vieną draugą: vienas tas, kuris per dieną išgeria...

Kaip darbo „nesinešti“ namo: šias laiko planavimo taisykles pritaikys kiekvienas

Dauguma mūsų norime laiką praleisti efektyviai ir naudingai tiek darbe, tiek namuose. Kai kada į...

Brazauskienę pasivijo nauji nemalonumai (65)

Neringos savivaldybė iš velionio prezidento Algirdo Brazausko našlės Kristinos Brazauskienės...

Dramatiškus išbandymus įveikę Jasaičiai neišskiriami – švenčia špyžines vestuves: klysti žmogiška (62)

Praėję metai popdainininkei, vizažistei Oksanai Pikul-Jasaitienei ir jos vyrui, krepšininkui Simui...

Paslaptingas nutylėjimas dėl naujos kriptovaliutos: ar „Facebook“ ketina tapti banku? (8)

Dvi dienas kamantinėjimus ant Kapitolijaus kalvos tvėrusio „Facebook Inc.“ dabar laukia sunkioji...