Automobilių verslas visuomet klesti. Pavasaris ne išimtis, kuomet dažnas pradeda žvalgytis naujos transporto priemonės. Vieni jas įsigyja automobilių salone, kiti remiasi rekomendacijomis ir perka iš pažįstamo asmens, na, o treti automobilio paiešką ir pirkimą patiki tarpininkams. Kokios tokio pirkimo rizikos ir privalumai, pasakoja ekspertas Marius Kuckailis.
Marius Kuckailis
© Asmeninio albumo nuotr.

Pasak „AutoAgentas“ vadovo, naudoto automobilio pirkimas – savotiška loterija. O pagrindinė rizika yra nežinojimas kokia yra tikroji automobilio būklė ir eksploatavimo istorija, rašoma pranešime spaudai.

„Deja, galimybės sužinoti viską apie automobilį, nėra. Kadangi pagrindiniai automobilio elementai (brangiausiai remontuojami) tokie kaip variklis, automatinė greičių dėžė, elektroniniai komponentai yra nematomi „plika” akimi, gauta informacija, tikėtina, nebus 100 procentinė tiesa. Todėl, jei tik turite galimybę, tikrinkite net mažiausias smulkmenas: nuo kėbulo varžtų būklės ar šildymo veikimo, iki to, kaip automobilis dirba važiuojant 30, 60 ar 100 km. per valandą greičiu.

Marius Kuckailis
Marius Kuckailis
© Asmeninio albumo nuotr.

Kiti svarbūs aspektai – finansiniai ir teisiniai. Pirmiausia, kokią sumą į sutartį perpardavėjas nori įrašyti. Kaip taisyklė, tai būna mažesnė suma. Todėl, norėdami grąžinti, tarkime su netikėtai pasirodžiusiais defektais automobilį, atgausite tik tą mažesniąją suma, kuri nurodyta sutartyje. Taip pat visada įsitikinkite, kad perpardavinėtojas parduoda automobilį savo arba valdomos ar atstovaujamos įmonės Lietuvoje vardu. Kitu atveju, tiesiog neturėsite galimybės pareikšti pretenzijų, dėl netinkamos būklės automobilio arba tai bus taip sudėtinga, jog nevertės tam skiriamo laiko ir išlaidų“, – dėstė M. Kuckailis.

Esminė klaida – emocijos

M. Kuckailio teigimu, esminė klaida, daroma renkantis automobilį iš perpardavinėtojų – pirkimas remiantis emocija. Todėl patartina pasitelkti profesionalų pagalbą.

„Dažniausiai paslystama ant „emocinio kabliuko“. Pirkėjas randa patinkantį automobilį ir ieško priežasčių, kodėl jį pirkti. Į trūkumus žiūrima pro pirštus, o privalumai mintyse paryškinami. Tačiau defektai ir atskleidžia visą tiesą apie automobilio tikrąją, o ne „papasakotą“, būklę. Žmonės per dažnai pasikliauna tik savo žiniomis, perka automobilius, net nenuvarę jų nuodugniau patikrinti į servisą.

Tiesa, vieno prekinio ženklo ir modelio automobilio, kuris būtų labai geras ar labai blogas, nėra. Tai sugalvoti mitai. Kiekvienas automobilis yra individualus tuo, kad jis buvo eksploatuojamas skirtingų žmonių, kurie turėjo gerus arba blogus įpročius, skirdavo daug arba mažai dėmesio bei pinigų automobilio priežiūrai. Nuo tokių dalykų ir priklauso automobilio stovis ir ar šis jums tarnaus ne vienerius metus“, - pasakojo ekspertas.

Specialistų pagalba – nėra brangi, įsitikinęs Marius Kuckailis. Tai garantija, kuri leis džiaugtis sėkmingu pirkiniu. „Eksperto pagalba reikalinga norinti sutaupyti laiko, pinigų ir nervų. Ekspertai kiekvieną dieną susiduria su automobiliais ir žino kur ir ko ieškoti bei kokiose vietose didžiausia apgaulės tikimybė. Be to, jie nesivadovauja emocijomis, nes automobilio ieško ne sau. Todėl tiksliai įvertina visus automobilio privalumus ir trūkumus.

Automobiliu turgus
Automobiliu turgus
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tokių paslaugų kainos svyruoja nuo keturiasdešimties, už vieno automobilio patikrą, iki kelių tūkstančių eurų, už reto ir brangaus automobilio paieškas visame pasaulyje. Vidutiniškai automobilį patikrinti gali kainuoti nuo 50 iki kelių šimtų eurų. O tai – tikrai nėra didelė suma, palyginti su tuo, kiek galima prarasti „pralošus loterijoje“.

Beje, nepamirškite, kad pigiau gerų automobilių niekas net ir Vokietijoje nepardavinėja. Visi žino automobilio kainą ir tikrai šio neatiduos pusvelčiui. Pigesni būna tik daužti, skendę, degę ar kitokį defektą turintys automobiliai. Be to, šie gali neturėti oro pagalvių, dalys gali būti keistos pigiomis taivanietiškomis, ar blogiausiu atveju, automobilis yra suvirintas iš kelių. Žinoma, pasinaudoję perpardavinėtojų paslaugomis sutaupysite laiko, jų siūlomų mašinų kaina nebūna didžiausia rinkoje. Tačiau, kaip ir minėjau anksčiau, vadovaukitės šaltu protu ir savo išrinktą transporto priemonę leiskite įvertinti profesionalams. Taip neteks nusiviliti“, – teigė ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Planuojate pirkti naudotą automobilį? Nepadarykite šios vienos klaidos (72)

Automobilių verslas visuomet klesti. Pavasaris ne išimtis, kuomet dažnas pradeda žvalgytis naujos...

Top naujienos

Gabrieliaus Landsbergio 750 tūkst. eurų investicijos istorija: kaip vystėsi Austėjos verslas (475)

Konservatorius Gabrielius Landsbergis sako, kad pinigų 750 tūkst. eurų investicijai į „SEB...

Valdas Adamkus: didžiausios grėsmės Vakarams – terorizmas, ekonominis nesaugumas ir migracija (47)

Didžiausios grėsmės, su kuriomis susiduria tiek Europa, tiek Jungtinės Valstijos , yra...

Savaitės orai: vasara trauktis atsisako (18)

Po gaivaus trečiadienio į Lietuvą plūstelės gerokai šiltesni orai. Ketvirtadienį termometrai...

Pranckiečio išmintis: neiškirstas miškas supūva (102)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, jog miško kirtimo normos didinimas leidžia atjauninti...

Košmariškas Donaldo Trumpo antradienis: vienas jo padėjėjų kaltę verčia pačiam prezidentui du padėjėjai pripažinti kaltais (14)

Donaldas Trumpas buvo apkaltintas sąmokslu sukčiauti per rinkimų kampaniją, o dviem jo...

DELFI TV Gyvai: kada plastinė operacija — būtinybė, o ne užgaida?

Išgirdę „plastinė operacija“ tikriausiai pirmiausia pagalvojate apie išpuoselėtos išvaizdos...

Išskirtinis Kauno biurų augimas: tokio istorijoje dar nebuvo

2018 metų pirmąjį pusmetį sparčiausia biurų plėtra fiksuojama Kauno mieste. Nekilnojamojo turto...

Sekmadieniais nedirbti norėtų visi parduotuvių darbuotojai: kodėl kalbama tik apie didžiuosius tinklus (125)

Nors viešosiose diskusijose apie nedarbą sekmadieniais bei švenčių dienomis kalbama apie...

Širinskienė Seimo etikos sargų prašo atlikti tyrimą dėl Gabrieliaus Landsbergio elgesio (343)

Paaiškėjus, kad turėdamas privatų interesą Gabrielius Landsbergis nenusišalino ir dalyvavo...