Bjurstantys orai vairuotojams vis labiau primena apie būtinybę vasarines padangas pasikeisti į žiemines. Kiekvienais metais artėjant lapkričiui prasideda tikras padangų keitimo bumas, mat Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad nuo paskutiniojo rudens mėnesio 10 dienos privalu važinėti automobiliais tik su žiemos sezonui pritaikytomis padangomis.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, dauguma vairuotojų puikiai žino apie šį įpareigojimą, tačiau toli gražu ne visi nutuokia apie kitą ne mažiau svarbią prievolę – tinkamai pasirūpinti naudoti jau nebetinkamomis padangomis.

Išmesti negalima

Laikinai einantis Pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo įmonės „Žalvaris“ direktoriaus pareigas Paulius Repšys sako, kad kasmet masinio padangų keitimo laikotarpiais rudenį ir pavasarį gerokai padaugėja išmestų ar netinkamai sutvarkytų padangų kiekiai. Tą lemia dvi pagrindinės priežastys – gyventojų nežinojimas, kaip deramu būdu atsikratyti senomis padangomis ar paprasčiausias nenoras tai daryti bei automobilių priežiūra užsiimančių įmonių atsakomybės stoka.

„Panaudotos padangos, nors ir nėra priskiriamos pavojingosioms automobilinėms atliekoms, tačiau tikrai nėra paprastos buitinės šiukšlės, o juk net ir šių nedera mėtyti, kur papuola. Kaip žinia, padangos yra gaminamos iš naftos subproduktų, jų sudėtyje gausu cheminių elementų, kurių nenorėtume kaupti savo organizmuose. Tyrimai, rodo, kad kai kurios padangų sudėtyje esančios medžiagos yra potencialūs kancerogenai. Jie į orą gali būti išskiriami padangoms degant. Būtent taip ne vienas lietuvis sumąsto atsikratyti panaudotomis padangomis“, – sako P. Repšys.

P. Repšys pabrėžia, kad nei deginti, nei išmesti su buitinėmis atliekomis ar juo labiau kur nors pamiškėje padangų negalima. O ir priežasčių taip elgtis rasti sunkoka. Gyventojai nebenaudojamas padangas nemokamai atiduoti tinkamam tvarkymui gali labai paprastai.

Turi priimti prekybininkai ir servisai

„Vis dar daug gyventojų to nežino, tačiau senas padangas galima nemokamai priduoti jų įsigijimo vietoje. Tiesa, priduodama gali būti tiek ir tokio tipo padangų, kiek jų buvo įsigyta, nebent pati įmonė sutinka priimti daugiau ir kitos rūšies transporto priemonei tinkančių padangų. Be to, jei naujos padangos įsigytos iš automobilių serviso, tai senąsias galima tiesiog palikti keitimo darbus atliekantiems specialistams“, – galimus panaudotų padangų pridavimo tvarkymui būdus vardina P. Repšys.

Jei gyventojai padangas keičiasi savarankiškai ar turi daugiau nenaudojamų padangų, nei pirko prekybos vietoje, jas, P. Repšio teigimu, jie gali pristatyti į savivaldybių įrengtas didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Jei padangos atiduodamos tiesiogiai teisę tokias atliekas tvarkyti turintiems tvarkytojams, tai kainuos papildomai. Svarbu turėti omenyje, kad ne visos atliekų tvarkymu užsiimančios įmonės gali teisėtai tvarkyti padangų atliekas. Senas padangas tvarkymui perduodant tokiu būdu visuomet reikia įsitikinti, ar tvarkytojas legaliai gali užsiimti tokia veikla.

Išeitis – prikelti antram gyvenimui

Galiausiai, anot P. Repšio, nebenaudojamas padangas galima pamėginti prikelti naujam – kiek kitokiam – gyvenimui ir paversti namų ar sodo interjero detale.

„Iš senų padangų pasitelkę fantaziją žmonės pasidaro įvairiausių dalykų – nuo vazonų lauko gėlėms iki sūpynių, staliukų ar kiemo dekoracijų. Tol, kol padanga atlieka estetinę ar praktinę funkciją, ją naudoti galima. Pakartotinis atliekų panaudojimas yra tikrai skatintina praktika. Be abejo, tai darant reikėtų nepamiršti higienos ir saugumo. Tiesiogiai ant padangos paviršiaus, net, jei jis buvo nuvalytas, nereikėtų dėti maisto, o turėjus tiesioginį odos kontaktą su padanga visuomet reikėtų nusiplauti rankas“, – sako P. Repšys.

Neatsakingiems gresia baudos

Pažymėtina, kad už netinkamą atsikratymą padangomis, jų išmetimą ar deginimą gresia ir administracinė atsakomybė bei baudos iki 1158 eurų. Taip pat gyventojai tokiu atveju gali būti įpareigoti atlyginti ir gamtai padarytą žalą.

„Be abejo, problema yra ne vien gyventojai, nežinantys, kur dėti senas padangas. Automobilių techninė priežiūros įmonės, kurios teisės aktais yra įpareigotos organizuoti padangų atliekų tvarkymą, taip pat neretai stengiasi šios atsakomybės išvengti, slepia realius surinktų padangų kiekius arba bendradarbiauja su nepatikimais tvarkytojais. Visa tai daroma siekiant sutaupyti, nes išmesti padangas nelegaliame sąvartyne arba jas netinkamomis sąlygomis deginti yra žymiai pigiau nei deramai sutvarkyti“, – pažymi P. Repšys.

Dėl šios priežasties gyventojai, anot P. Repšio, padangų keitimui ir automobilio techninei priežiūrai turėtų rinktis tik patikimas ir geros reputacijos įmones. Tai gali labai prisidėti prie to, kad visi gyventume švaresnėje ir saugesnėje aplinkoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Planuojate pirkti naudotą automobilį? Nepadarykite šios vienos klaidos (72)

Automobilių verslas visuomet klesti. Pavasaris ne išimtis, kuomet dažnas pradeda žvalgytis naujos...

Top naujienos

Už grasinimus susidoroti su DELFI žurnalistu Vitai Jakutienei skirta kardomoji priemonė (73)

Po straipsnio „ Pravieniškių mafija. Kruvina Kauno nusikaltėlių kova: „pupytės“ mylimasis...

Tragedija Italijos greitkelyje: įgriuvo didžiulio viaduko dalis, aukų skaičius auga nuolat atnaujinama (137)

Greitkelyje netoli Italijos miesto Genujos sugriuvo didžiulio viaduko dalis, skelbia BBC. Žuvo...

Patikrino kavines kelyje į pajūrį: rezultatas kraupus (81)

Patiekalai iš neaiškios kilmės žaliavų, nešvara, žalia mėsa šalia ką tik paruoštų...

Gydytojas nebegali tylėti: nesuvokiu, ką padaro vaikas, kad tėvai jį apipila karšta sriuba ar kava? (31)

Skubiosios medicinos vyresnysis gydytojas rezidentas, tinklaraščio „ Pragaro ambulatorija “...

Gyvai / Šešiolikmečių kova aštuntfinalyje: Lietuva – Nyderlandai (tiesioginė vaizdo transliacija) (1)

Europos šešiolikmečių vaikinų krepšinio čempionate Serbijoje Tomo Purlio treniruojama Lietuvos...

Guoga sako planuojantis baigti politinę karjerą, bet užsimena ir apie kitus scenarijus (36)

Europos Parlamento narys Antanas Guoga sako planuojantis kitąmet pasibaigus kadencijai nutraukti...

Vilniaus rajono gyventojai lietaus laukia su siaubu: kol nesusimokės, gyvens vandeny (44)

Vos prapliupus lietui daugiabučio Vilniaus rajone, Pagiriuose, gyventojai puola kumščiais daužyti...

Po pokalbio su Putinu – Turkijos perspėjimas Vašingtonui ekspertai nuogąstauja dėl pragaištingų pasekmių (387)

JAV ir Turkijos santykių krizė, jau tapusi didžiule našta turkų ekonomikai, taip pat grasina...

„Dzūkija“ kibo į darbus: susigrąžino trenerį Urlepą, „ne pinigais“ suviliojo Jomantą, derasi su Lavrinovičiais (4)

Ilgai atostogavusi Alytaus „Dzūkija” kimba į darbus. Šeštajam sezonui „Betsafe-LKL“...

Mėlynės atsiranda ne tik dėl traumų: kada reikėtų susirūpinti? (2)

Liaudyje mėlynėmis vadinamos hematomos – smulkiųjų kraujagyslių kraujo išsiliejimas į...