aA
Netrukus įsibėgės padangų keitimo sezonas ir vairuotojams kils klausimų, kur dėti senas automobilio padangas ar ką daryti su padangomis, kurios ne vienerius metus dūla garaže ar sandėliuke. Šiuo metu Lietuvoje registruota virš 1,5 mln. transporto priemonių, o senų padangų, kurias būtina perdirbti, kasmet susidaro dešimtys tūkstančių tonų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Padangų keitimas
© Asociacijos archyvas

Turbūt kiekvienas vairuotojas jau žino, kad rudenį ar pavasarį keičiant padangas automobilių remonto įmonėje, senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisams draudžiama šias atliekas atiduoti jų naudotojui.

Prekybininkai privalo iš kliento nemokamai priimti nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Gyventojai senas padangas taip pat gali nugabenti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles – tokių aikštelių Lietuvoje yra 96-ios. Priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės iš vieno gyventojo priima nemokamai iki 4 ar 5 nebenaudojamų padangų per metus.

„Autoservisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad pasibaigus padangų eksploatacijos laikui jos būtų tinkamai utilizuotos ar perdirbtos ir nekeltų pavojaus aplinkai bei žmonių sveikatai. Gamintojai ir importuotojai rūpinasi senų padangų sutvarkymu ir finansuoja jų perdirbimą“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.

Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, filtrų, akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų) tvarkymą turinti GIA yra subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus bei importuotojus.

„Prasidėjus padangų keitimo sezonui iki lapkričio mėnesio pabaigos skelbiame netinkamų naudojimui padangų surinkimo akciją. Tai dar viena proga palankiomis sąlygomis daug senų padangų sukaupusiems autoservisams ir gyventojams jomis atsikratyti“, – sako „Atliekų tvarkymo centro“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė. Daugiau informacijos apie vykdomą akciją galima rasti http://atc1.lt.

Specialistų vertinimu, gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkoje kasmet parduoda virš 20 tūkst. tonų padangų. Pagal teisės aktus turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. šio kiekio – tai sudarytų vidutiniškai 16 tūkst. tonų senų padangų per metus. Dar apie 10 tūkst. tonų padangų kasmet į Lietuvą įvažiuoja su transporto priemonėmis.

Patekusios į gamtą padangos suyra tik per 120-140 metų, jos dūla ir išsiskiria sveikatai pavojingų toksinių bei cheminių medžiagų. Perdirbtų padangų guma panaudojama sporto aikštynų ar žaidimų aikštelių guminėms dangoms, automobilių statymo apsauginių kuolelių gamybai arba energijai gauti. Senų padangų deginimo procese naudojami specialūs filtrai, kurie neutralizuoja į aplinką išsiskiriančias kenksmingąsias medžiagas.

Aplinkos ministerija primena, kad už ne vietoje išmestą padangą gali tekti atlyginti žalą, kuri siekia daugiau kaip 140 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rusų „Kalašnikov“ pristatė įspūdingą „supermobilį“: varžysis su „Tesla“ (128)

Rusijos ginklų gamintojas „Kalašnikov“ ketvirtadienį pristatė naująjį elektromobilį,...

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Top naujienos

Milijonas amerikiečių šturmuos legendinę „Area 51” – kariuomenė perspėja neiti į teritoriją, kurioje yra ginkluotų karių (118)

Daugiau nei milijonas žmonių nusprendė surasti Jungtinėse Amerikos Valstijose esančią „ Area...

Siuntos pristatymas pavirto detektyvu: kurjeris nurūko iš pat panosės (99)

Panevėžiečių šeima, iš Lenkijos užsisakiusi brangių, per 1 000 eurų kainavusių, pirkinių,...

Išleistuves švenčiantys sostinės abiturientai – tarsi nulipę nuo raudonojo kilimo (128)

Trečiadienio popietę Šv. Kotrynos bažnyčioje džiaugsmingai suskambo varpai – šiandien...

JAV mokslininkės nužudymo Kretoje detalės šokiruoja: du kartus tyčia partrenkta automobiliu, paskui išprievartauta ir palikta (32)

Graikijoje nužudyta amerikiečių mokslininkė Suzanne Eaton buvo išprievartauta, antradienį...

Baltijos jūroje – pavojus, apie kurį žino retas lietuvis: nepastebėjus ženklo gali kainuoti gyvybę (83)

Nors šiuo metu oras jau visai neprimena birželį alinusių karščių, tačiau poilsiautojų...

Karbauskis: keisis mažiausiai keturi ministrai (67)

Valdančiųjų „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis sako, kad atnaujintoje Vyriausybėje...

Rasa Kazėnienė pratrūko: prokuratūrą reikia aptverti tvora ir visi žinos, už ką prokurorai ten sėdi (661)

Kauno tardymo izoliatoriaus direktoriaus pavaduotoja Rasa Kazėnienė stebisi prokuratūros priimtu...

Ar galite atspėti, kam skirtas šis nuotraukoje matomas daiktas?

Su laikais keičiasi viskas. Istorizmo principas neleidžia praeities žmonių kasdienybės vertinti...

Ką pasaulio čempionato mėsmalėje keičia netikėtos žinios iš Lietuvos rinktinės varžovų stovyklų? laida „Iš viršaus“ (9)

Iki pirmojo ginčo kamuolio išmetimo pasaulio krepšinio čempionate Kinijoje teliko 44 dienos....