Atėjus drėgnajam metų sezonui dalis vairuotojų susiduria su itin erzinančia problema – langų rasojimu. Tai gali kelti ne tik diskomfortą vairuotojui, bet ir tapti eismo įvykio priežastimi. Autoserviso vadovas dalijasi patarimais, kaip su šia problema kovoti.
Aprasojęs automobilio langas
© Shutterstock

Geriausias ginklas – tinkamas vėdinimas

Automobilių serviso „Auto Vici“ vadovas Artūras Jakutis tikina, kad nuo langų rasojimo geriausiai gelbėja tinkamas salono vėdinimas. Norintiems rudens ar žiemos rytais įlipti į neaprasojusį automobilį yra pravartu kelionės pabaigoje jį išvėdinti.

„Prieš išlipant iš automobilio reikia atidaryti dvejas ar netgi visas ketverias duris ir bent dvidešimt sekundžių palaukti. Dar vienas būdas yra prieš kelionės pabaigą išjungti šilto oro pūtimą ir nustatyti, kad pūstų vėsų orą“, – sako A. Jakutis, pridurdamas, kad vairuotojai šiuos paprastus ir efektyvius žingsnius dažnai pamiršta.

Dar viena problema yra neteisingas automobilio kondicionieriaus nustatymas. A. Jakutis kalba, kad būtina įsitikinti, jog orą ventiliatorius pučia iš išorės, o ne iš vidaus. Neteisingai nustačius kondicionierių, automobilio salonas tiesiog neišsivėdina, kas lemia langų rasojimą.

Kondicionierius mašinoje
© Shutterstock nuotr.

Autoserviso vadovas, atšalus orams, taip pat rekomenduoja pakeisti medžiaginius kilimėlius, mat juose nuo batų kaupiasi drėgmė. Tokius kilimėlius geriausia keisti guminiais. Paklaustas, ar balos negali atsirasti po guminiais kilimėliais, pašnekovas juokiasi: „Turėtų būti labai nevalyvas vairuotojas. Net ir medžiaginiai kilimėliai turi guminį padą, kuris nepraleidžia drėgmės. Nebent jis susidėvėjęs ir kiauras, bet jeigu viskas tvarkinga ir normalu, tokios problemos neturėtų būti.“

Kai kurie vairuotojai nuo rasojančių langų gelbėjasi tuntais popierinių laikraščių, kuriuos deda ant sėdynių, po kilimėliais. Pašnekovas sutinka: toks būdas yra išties veiksmingas, nes mediena yra medžiaga, kuri gerai sugeria drėgmę, tačiau pats pripažįsta to nėra bandęs daryti.

Gali būti ir rimtesnės problemos

Tačiau kartais dėl langų rasojimo gali tekti važiuoti ir į automobilių servisą. Drėgmė salone gali kauptis dėl pasenusio oro filtro, teigia A. Jakutis.

„Reikia tikrinti oro filtrą. Ventiliatorius, nustatytas ant aukščiausio lygio, turi pūsti stipriai, kaip dulkių siurblio išpūtimas. Jeigu pridėta gležna ranka – ją turi ir pakelti nuo paviršiaus. Jeigu nėra jėgos, pasidaro aišku, kad reikia keisti oro filtrą“, – aiškina jis.

Nuo bjaurios automobilio problemos išgelbės vienas paprastas patarimas
© DELFI / Tomas Vinickas

Pašnekovas prideda, kad gamintojai rekomenduoja šį filtrą keisti kasmet, geriausia prieš šaltąjį metų sezoną. Tiesa, vidutinės keitimo kainos jis nurodyti negalėjo, mat, priklausomai nuo automobilio markės ir modelio, ši procedūra gali kainuoti nuo kelių dešimčių eurų iki kur kas didesnių sumų.

Dar viena problema – kiauras „pečiukas“. Ši problema, anot A. Jakučio, dažniau pasitaiko automobiliams, sulaukusiems garbaus – 10-15 metų – amžiaus.

„Jeigu radiatorius bus kiauras – pastoviai garuos, net ir važiuoti nebus malonu. Jausis saldumas burnoje – aušinimo skystis kažkiek yra saldus. Tada jau geriau išvis nevažiuoti ir nekvėpuoti, vis tiek nuodas“, – aiškina.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Planuojate pirkti naudotą automobilį? Nepadarykite šios vienos klaidos (72)

Automobilių verslas visuomet klesti. Pavasaris ne išimtis, kuomet dažnas pradeda žvalgytis naujos...

Top naujienos

Kas sieja „valstiečius“ su Matijošaičiu? Atsakymą kauniečiai rado pašto dėžutėse (45)

Kam „valstiečiams“ savo partiniame leidinyje reklamuoti Kauno miesto merą Visvaldą...

Maisto klastojimas: vietoj žuvies mums parduoda vandens glazūrą ir džiuvėsėlius (43)

Silkės vietoje sardinių siekiant atpiginti produktų gamybą arba vengiant mokesčių, šaldytų...

DELFI TV Gyvai: D. Trumpo iššūkiai pasauliui: kaip tai atsilieps Lietuvai?

JAV prezidento Donaldo Trumpo kelionę po Europą lydėjo skandalai, nesusipratimai, keisti...

Junckerio elgesiu pasibaisėjęs prancūzų žurnalistas: jis peržengė visas ribas papildyta (63)

„Atmosfera Briuselyje pastaruoju metu primena Brežnevo epochą. Mūsų politinei sistemai vadovauja...

Laukia dešimtmečiai prekybos karo? (16)

Apsisvaidymas vis naujais prekių sąrašais, kuriems taikomi muitų tarifai, jau yra nebe derybinė...

Gamta kėsinasi atimti pamėgtą lietuvių pramogą (1)

Poilsiautojams ši vasara prasidėjo kur kas anksčiau ir labai gerai: jau gegužės mėnesį...

Rusijos tyrimų komitetas iškėlė baudžiamąją bylą Lietuvos prokurorams ir teisėjams atnaujinta 12:46 (276)

Rusija reiškia nepasitenkinimą Lietuvos prokuratūra , kuri už dalyvavimą nusikalstamuose Sausio...

Neatpažįstamai pakeitė legendinę Lietuvos vietą: štai čia marozų tikrai nerasite (119)

„Marozų kurortas“ – tokia nemaloni etiketė nuo seno persekioja Palangą. Tai pastebintis...

Kaune mokomasis sunkvežimis įsirėžė į „Škodą“ – yra sužeistų (17)

Pirmadienio popietę Kaune įvyko avarija, į kurią pateko mokomasis sunkvežimis ir lengvasis...