aA
Šaltasis metų sezonas kasmet tampa dideliu išbandymu vairuotojams. Problemų kelia ne tik dėl prastai valomų kelių ar pablogėjusio matomumo sumažėjęs saugumas, bet ir tai, kaip rūpinamasi automobiliu.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Lenktynininkas Antanas Juknevičius dalijasi patarimais, kaip tinkamai prižiūrėti automobilį žiemą ir ko šiukštu nedaryti, norint, kad jis tarnautų ilgai.

Padangos

Pašnekovas visų pirma pabrėžia žieminių padangų svarbą. A. Juknevičiaus teigimu, dėl netinkamų padangų įvykęs eismo įvykis gali ne tik lemti negrįžtamą automobilio sumaitojimą, bet ir kelia pavojų aplinkiniams.

„Aš tikrai nesuprasčiau žmogaus, kuris žiemą neužsideda tam laikui skirtų padangų. Tiesą sakant, nelabai suprantu ir universalių padangų. Aišku, kartais žiemos būna ir šiltesnės, tada žmonės sako, kad žieminėms padangoms išmetė pinigus. Bet į saugumą investuoti pinigai nėra išmesti, vairuotojas gali nesuprasti, kiek kartų žieminės padangos išgelbėjo gyvybę“, – sako A. Juknevičius.

Variklio šildymas

Nors anksčiau dažnas žiemą prieš kelionę leisdavo automobilio varikliui sušilti, šiandien šią praktiką taiko vis mažiau žmonių. Tačiau A. Juknevičius sako, kad būtina leisti sušilti ir naujiems automobiliams.

Laisva pavara automobilį prieš važiuojant reikėtų palaikyti bent 5 minutes, sako A. Juknevičius. To nepadarius, anot jo, tepalai nebus pasiekę darbinės temperatūros, todėl neatliks savo pagrindinės – tepimo – funkcijos.

Išbandymų metas vairuotojams: lenktynininkas pataria, kaip nerizikuoti ir išvengti brangaus remonto
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Tepalams yra nustatyta darbinė temperatūra. Jie turi įšilti, kad pradėtų saugoti sieneles, žiedus nuo dilimo. Jeigu nėra pasiekta temperatūra, nėra lubrikacinės savybės. Kas tada vyksta? Dyla variklis. Faktas, kad variklis tarnaus žymiai trumpiau. Po to žmonės nesupranta, kodėl sugedo tas variklis. Galbūt jis sugedo dėl to, kad žiemą netaupėte“, – sako A. Juknevičius.

Pašnekovo manymu, reikia šildyti ir senus, ir naujus automobilius. „Visi tepalai turi pasiekti darbinę temperatūrą. Manau, kad šis dalykas nesikeis niekada. Žinoma, nešnekant apie elektrinius variklius – juose nėra vidaus degimo“, – sako A. Juknevičius.

Kuro kiekis bake

Lenktynininkas įspėja, kad artėjant nakčiai nevalia automobilio bake esant šalčiams palikti mažo kiekio degalų.

„Naktį susidaro temperatūrų skirtumas bako išorėje ir viduje. Jeigu nėra daug kuro, tada bako sienelės viduje pasidengia kondensatu – susidaro vandens lašai. Galų gale jie atsiduria bake esančiuose degaluose. Šiais laikais dyzeliniai automobiliai yra labai lepūs, kure negali būti vandens. Jeigu jo yra – gali sugesti purkštukai, kurių remontas yra brangus“, – sako A. Juknevičius.

Išbandymų metas vairuotojams: lenktynininkas pataria, kaip nerizikuoti ir išvengti brangaus remonto
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pašnekovas pataria, kad kuro bake nuolat turėtų būti trys ketvirčiai. Į benzino kolonėlę reikėtų užsukti tada, kai kuro kiekis bake nukrenta iki pusės, sako A. Juknevičius.

Automobilio plovimas

A. Juknevičius sako, kad pirmoji priežastis, kodėl automobilį reikia plauti ir žiemą, yra geresnis jo matomumas. „Mėlynus, žalius, kitų ryškių spalvų automobilius lengviau pamatyti iš tolo. Jeigu automobilis yra purvinas – jis bus papilkėjęs, todėl jį bus sunkiau pamatyti. Yra statistika: kuo ryškesnis automobilis, tuo rečiau jis patenka į eismo įvykius“, – kalba A. Juknevičius.

Tačiau tinkamai neplaunamas automobilio kėbulas yra ir ne toks ilgaamžis – keliuose barstomos druskos ilgainiui padeda atsirasti rūdims.

Stovėjimo stabdis

Dažnas mitas, sklandantis tarp vairuotojų, – žiemą geriau nenaudoti stovėjimo (populiariai vadinamo rankiniu) stabdžio, nes jis gali užšalti. Tačiau lenktynininkas tikina, kad tokie atvejai itin reti ir būtina daryti priešingai – stovėjimo stabdį naudoti dar dažniau nei vasarą.

Išbandymų metas vairuotojams: lenktynininkas pataria, kaip nerizikuoti ir išvengti brangaus remonto
© Shutterstock nuotr.

„Jį reikia nuolat mankštinti, kad trosai „neužrūgtų“. Jeigu jis mankštinamas nepakankamai, galimas daiktas, kad rankinis stabdis pradės nebeveikti“, – aiškina A. Juknevičius.

Akumuliatorius

Taip pat pašnekovas pataria prieš šaltąjį sezoną parsinešti automobilio akumuliatorių į šiltą aplinką ir jį pilnai įkrauti. Dar geriau, anot lenktynininko, yra nunešti jį profesionalams, kurie paruoštų jį žiemai.

„Kai būna minusinė temperatūra, o akumuliatorius nepilnai įkrautas – labai trumpėja jo gyvenimo laikas. Galbūt juo naudositės ne trejus ar penkerius metus, o daug trumpiau“, – sako A. Juknevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rusų „Kalašnikov“ pristatė įspūdingą „supermobilį“: varžysis su „Tesla“ (127)

Rusijos ginklų gamintojas „Kalašnikov“ ketvirtadienį pristatė naująjį elektromobilį,...

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Top naujienos

Susitraukė partijas gaubusi pilkoji zona: vis labiau ryškėja rinkėjų nuostatos (75)

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir valstiečiai-žalieji lieka...

Nepatikėsite, kur yra viena geriausių dviračių gamyklų pasaulyje: „Baltik vairo“ atsigavimas atima žadą (89)

Staiga visus lenkti pradėjęs dviratininkas gali sukelti įtarimų. Gal jis vartoja dopingą? Tačiau...

Švedijos bankų užuominos apie pasitraukimą ne juokais išgąsdino Estiją (24)

Estijos finansų reguliuotojas siekia, kad Švedijos bankai pasiliktų šalyje, kai po Europą...

Už Orbano išvarymą gali tekti brangiai sumokėti (26)

Trečiadienį sprendžiamas Viktoro Orbano ir jo partijos „ Fidesz “ klausimas: ar bus leista jam...

Veiksmai, kurie gali baigtis mirtimi: patarimai, ka daryti, kai vaikas nekvėpuoja

Dažniausios vaikų mirties priežastys yra kvėpavimo nepakankamumas, staigios mirties sindromas,...

Agnė Zuokienė – apie sunkų rinkimų laikotarpį ir gandus: buvo baisesnių dalykų už skyrybas (191)

„Buvo tikrai labai daug įvairių dalykų išsakyta apie mūsų šeimą ir mano vyrą“, –...

Profesoriaus Stuko patarimai: ką padaryti, kad kuo mažiau sirgtume ir gerai jaustumės (3)

Anot specialistų, rimtos ligos neretai prasideda nuo pervargimo, išsekimo ir per didelio streso , o...

Mokslininkai atrado naują būdą, kaip išgauti retuosius metalus ir tai gera žinia Lietuvai (1)

Retieji žemės elementai yra labai naudingi ir naudojami praktiškai viskam: nuo išmaniųjų...

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Specialistai pataria, kaip išsirinkti gerą robotą siurblį (1)

Technologijų rinka vystosi žaibišku greičiu. Šiuo metu projektuojami įrenginiai yra aprūpinami...