Nuo seno lietuviai garsėja kaip dyzelinių automobilių mėgėjai. Šiuo metu Lietuvoje „dyzeliai“ sudaro absoliučią daugumą viso automobilių parko. Tačiau ir į lietuvių garažų vartus jau beldžiasi žalieji hibridai ir elektromobiliai.
© DELFI

DELFI aiškinosi, ar jau blėsta lietuvių meilė dyzelinui.

Šiuo klausimu visiškai vienareikšmio atsakymo nebėra – vieni teigia, kad „dyzeliai“ vis dar tvirtai išlaiko lyderio poziciją. Tuo tarpu kiti sako, kad Lietuvos vairuotojai vis drąsiau žvalgosi į benziną ar elektrą.

Automobilių skaičius didėja

Pagal techninių apžiūrų centrų asociacijos „Transeksta“ praėjusių metų duomenis, net du trečdaliai į technines apžiūras Lietuvoje atvykstančių automobilių yra su dyzeliniais varikliais (67 proc.).

23 proc. automobilių varomi benzinu, kiek mažiau nei 10 proc. – benzinu ir dujomis. Hibridų yra tik pusė procento.

Automobilių skaičius techninių apžiūrų centruose nuosekliai auga – 2010 metais techninės apžiūros centruose apsilankė beveik 743 tūkst. automobilių. Tuo tarpu pernai – jau 858 tūkst.

Aiškėja, kad daugiausiai Lietuvos keliais rieda seni automobiliai – net 35 proc. jų pagaminti iki 2000 metų. Įdomu, kad 2014, 2015 ir 2016 metais pagamintų automobilių bendras skaičius nesiekia nė vieno procento (atitinkamai 0,3, 0,18 ir 0,04).

Dyzelinas prieš benziną: kas laimi Lietuvos gatvėse?
© R. Guigos nuotr.

Dyzelinas

Akivaizdu, kad šiuo metu Lietuvos keliuose daugiausia „dyzelių“. Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis įsitikinęs, kad tokia tendencija išliks dar ne vienerius metus. Specialistas sako, kad tai lemia, jog Lietuvoje yra didžiausia būtent dyzelinių automobilių pasiūla.

„Laukiame sezono pradžios – spalio pradžioje prekyba įsibėgėja, nes šiuo metu grįžta daugiausiai automobilių. Šiaip turgus gyvas, daug ukrainiečių. Jie perka. Tiesa, perka gana iškreipta forma, su lietuviška registracija, bet perka. Jie perka bet ką, kad tik būtų pigu. Lietuviai taip pat perka ir ieško dyzelių. Jei aš dabar pereičiau per turgų, tai gal rasčiau 10 benzininių automobilių – absoliuti dauguma yra „dyzeliai“, – sako V. Naujanis.

Kauno turgaus, kuris laikomas didžiausiu Europoje, vadovas teigia, kad į Lietuvą plūsta dyzeliniai automobiliai, nes Vakarų šalių vairuotojai juos aktyviai parduoda.

„Nėra taip, kaip bandoma pateikti, kad „dyzelis“ jau palaidotas. Europoje labai daug dyzelinių variklių. Tarkime, kai kuriuose Belgijos automobilių aukcionuose dyzelinių automobilių yra 800, o benzininių geriausiu atveju iki 200. Tokia proporcija yra Vakaruose.

Ten dyzelinių automobilių labai daug. Labai daug automobilių Prancūzijoje, Italijoje, Vokietijoje. Benzinas daugiau pas fizinius atvejus, o jei įmonės automobilis, tai 99 proc. jis „dyzelis“. Europoje labai labai daug dyzelinių automobilių yra ir jie atkeliauja pas mus“, – neslėpė V. Naujanis.

V. Naujanis sutinka, kad nedaug važiuojant benzininiai varikliai turi pranašumų. Tačiau specialistas įsitikinęs, kad ir benzinas nėra ateitis.

„Tokią masę automobilių Vakaruose išvalyti prireiks ne vienerių metų. Be to, ir alternatyvos nelabai yra. Elektromobiliai turėtų labai aktyviai įsilieti į rinką, o ne dyzelį keisti į benziną. Perspektyva tokia, kad elektra turėtų užkariauti ne tik dyzelį, bet ir benziną. Juk ir bezinas nėra labai švarus“, – samprotavo V. Naujanis.

Eismas
Eismas
© DELFI / Domantas Pipas

Benzinas

Tuo tarpu „BRC Auto“ Kauno atstovybės vadovas Vaidas Sarapinas su tokia nuomone nesutinka. Jo manymu, lietuviai tampa vis labiau drąsesni ir jau lipa iš dyzelinių automobilių.

„Vis dėlto, jau lietuviai ieško ir hibridų, ir elektrinių automobilių. Galima sakyti, kad „dyzeliai“ jau nelabai domina. Sakyčiau, kad net labiau dabar lietuviai ieško benzininių nei dyzelinių automobilių. Turbūt mūsiškiai jau atsigriebė dyzelinių automobilių iš Vakarų, kur ridos po puse milijono“, – teigia V. Sarapinas.

Degalinėse dyzelino ir benzino kainos šiuo metu skiriasi ne taip ir ženkliai.

„Turbūt lietuviai jau pradėjo skaičiuoti ir mato, kad geriau pirkti benzininius ar hibridinius automobilius. Kalbant apie pasiūlą, manau, kad Lietuvoje pasiūla yra pakankamai didelė. Jei anksčiau dyzeliniai automobiliai buvo brangesni, tai dabar kainos jau panašios. Jei dabar surasti naudotą dyzelinį automobilį, tai rida, kaip pavyzdys, bus 300 tūkst. km, o jei tokį patį automobilį surasti benzininį, tai rida bus 100 tūkst. km. Dažniausiai dyzeliniai automobiliai būna įmonių, o benzininiai – asmeniniai. Dyzelinį automobilį perka tie, kas daug važinėja. Mes tiesiog turime įprotį, kad dyzelinis tai reiškia pigiau. Aš su tuo nelabai sutinku“, – sako specialistas.

V. Sarapinas pateikia ir konkrečius skaičius, kada žmogui labiau apsimoka pirkti benzininį automobilį, nei dyzelinį.

„Jeigu žmogus per metus pravažiuoja daugiau nei 30 tūkst. km, tai jam galbūt apsimoka pirkti dyzelinį automobilį. Jeigu jis pravažiuoja 15-20 tūkst., tai pirkti dyzelinį automobilį nelabai apsimoka. Dyzelinio automobilio eksploatacija žymiai brangesnė“, – teigia V. Sarapinas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip lietuviai renkasi pirmąjį automobilį: nusiperka ir už 87 eurus (19)

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po...

Automobiliai iš JAV: be 10 tūkstančių eurų net neapsimoka pirkti (56)

Nežinomybė dažniausiai priverčia žmones atsisakyti minties apie amerikietišką automobilį....

Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (41)

Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami...

Naujasis „Nissan LEAF“ sužibėjo saugumo bandymuose

Naujausių automobilių saugumo bandymus atliekantys „ Euro NCAP “ specialistai į metalo laužą...

Planuojate pirkti naudotą automobilį? Nepadarykite šios vienos klaidos (72)

Automobilių verslas visuomet klesti. Pavasaris ne išimtis, kuomet dažnas pradeda žvalgytis naujos...

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (88)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (191)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (173)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (13)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (161)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (21)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (75)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (15)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (11)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (769)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...