Nuo seno lietuviai garsėja kaip dyzelinių automobilių mėgėjai. Šiuo metu Lietuvoje „dyzeliai“ sudaro absoliučią daugumą viso automobilių parko. Tačiau ir į lietuvių garažų vartus jau beldžiasi žalieji hibridai ir elektromobiliai.
© DELFI

DELFI aiškinosi, ar jau blėsta lietuvių meilė dyzelinui.

Šiuo klausimu visiškai vienareikšmio atsakymo nebėra – vieni teigia, kad „dyzeliai“ vis dar tvirtai išlaiko lyderio poziciją. Tuo tarpu kiti sako, kad Lietuvos vairuotojai vis drąsiau žvalgosi į benziną ar elektrą.

Automobilių skaičius didėja

Pagal techninių apžiūrų centrų asociacijos „Transeksta“ praėjusių metų duomenis, net du trečdaliai į technines apžiūras Lietuvoje atvykstančių automobilių yra su dyzeliniais varikliais (67 proc.).

23 proc. automobilių varomi benzinu, kiek mažiau nei 10 proc. – benzinu ir dujomis. Hibridų yra tik pusė procento.

Automobilių skaičius techninių apžiūrų centruose nuosekliai auga – 2010 metais techninės apžiūros centruose apsilankė beveik 743 tūkst. automobilių. Tuo tarpu pernai – jau 858 tūkst.

Aiškėja, kad daugiausiai Lietuvos keliais rieda seni automobiliai – net 35 proc. jų pagaminti iki 2000 metų. Įdomu, kad 2014, 2015 ir 2016 metais pagamintų automobilių bendras skaičius nesiekia nė vieno procento (atitinkamai 0,3, 0,18 ir 0,04).

Dyzelinas prieš benziną: kas laimi Lietuvos gatvėse?
© R. Guigos nuotr.

Dyzelinas

Akivaizdu, kad šiuo metu Lietuvos keliuose daugiausia „dyzelių“. Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis įsitikinęs, kad tokia tendencija išliks dar ne vienerius metus. Specialistas sako, kad tai lemia, jog Lietuvoje yra didžiausia būtent dyzelinių automobilių pasiūla.

„Laukiame sezono pradžios – spalio pradžioje prekyba įsibėgėja, nes šiuo metu grįžta daugiausiai automobilių. Šiaip turgus gyvas, daug ukrainiečių. Jie perka. Tiesa, perka gana iškreipta forma, su lietuviška registracija, bet perka. Jie perka bet ką, kad tik būtų pigu. Lietuviai taip pat perka ir ieško dyzelių. Jei aš dabar pereičiau per turgų, tai gal rasčiau 10 benzininių automobilių – absoliuti dauguma yra „dyzeliai“, – sako V. Naujanis.

Kauno turgaus, kuris laikomas didžiausiu Europoje, vadovas teigia, kad į Lietuvą plūsta dyzeliniai automobiliai, nes Vakarų šalių vairuotojai juos aktyviai parduoda.

„Nėra taip, kaip bandoma pateikti, kad „dyzelis“ jau palaidotas. Europoje labai daug dyzelinių variklių. Tarkime, kai kuriuose Belgijos automobilių aukcionuose dyzelinių automobilių yra 800, o benzininių geriausiu atveju iki 200. Tokia proporcija yra Vakaruose.

Ten dyzelinių automobilių labai daug. Labai daug automobilių Prancūzijoje, Italijoje, Vokietijoje. Benzinas daugiau pas fizinius atvejus, o jei įmonės automobilis, tai 99 proc. jis „dyzelis“. Europoje labai labai daug dyzelinių automobilių yra ir jie atkeliauja pas mus“, – neslėpė V. Naujanis.

V. Naujanis sutinka, kad nedaug važiuojant benzininiai varikliai turi pranašumų. Tačiau specialistas įsitikinęs, kad ir benzinas nėra ateitis.

„Tokią masę automobilių Vakaruose išvalyti prireiks ne vienerių metų. Be to, ir alternatyvos nelabai yra. Elektromobiliai turėtų labai aktyviai įsilieti į rinką, o ne dyzelį keisti į benziną. Perspektyva tokia, kad elektra turėtų užkariauti ne tik dyzelį, bet ir benziną. Juk ir bezinas nėra labai švarus“, – samprotavo V. Naujanis.

Eismas
Eismas
© DELFI / Domantas Pipas

Benzinas

Tuo tarpu „BRC Auto“ Kauno atstovybės vadovas Vaidas Sarapinas su tokia nuomone nesutinka. Jo manymu, lietuviai tampa vis labiau drąsesni ir jau lipa iš dyzelinių automobilių.

„Vis dėlto, jau lietuviai ieško ir hibridų, ir elektrinių automobilių. Galima sakyti, kad „dyzeliai“ jau nelabai domina. Sakyčiau, kad net labiau dabar lietuviai ieško benzininių nei dyzelinių automobilių. Turbūt mūsiškiai jau atsigriebė dyzelinių automobilių iš Vakarų, kur ridos po puse milijono“, – teigia V. Sarapinas.

Degalinėse dyzelino ir benzino kainos šiuo metu skiriasi ne taip ir ženkliai.

„Turbūt lietuviai jau pradėjo skaičiuoti ir mato, kad geriau pirkti benzininius ar hibridinius automobilius. Kalbant apie pasiūlą, manau, kad Lietuvoje pasiūla yra pakankamai didelė. Jei anksčiau dyzeliniai automobiliai buvo brangesni, tai dabar kainos jau panašios. Jei dabar surasti naudotą dyzelinį automobilį, tai rida, kaip pavyzdys, bus 300 tūkst. km, o jei tokį patį automobilį surasti benzininį, tai rida bus 100 tūkst. km. Dažniausiai dyzeliniai automobiliai būna įmonių, o benzininiai – asmeniniai. Dyzelinį automobilį perka tie, kas daug važinėja. Mes tiesiog turime įprotį, kad dyzelinis tai reiškia pigiau. Aš su tuo nelabai sutinku“, – sako specialistas.

V. Sarapinas pateikia ir konkrečius skaičius, kada žmogui labiau apsimoka pirkti benzininį automobilį, nei dyzelinį.

„Jeigu žmogus per metus pravažiuoja daugiau nei 30 tūkst. km, tai jam galbūt apsimoka pirkti dyzelinį automobilį. Jeigu jis pravažiuoja 15-20 tūkst., tai pirkti dyzelinį automobilį nelabai apsimoka. Dyzelinio automobilio eksploatacija žymiai brangesnė“, – teigia V. Sarapinas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Renault“ pristato naująjį riboto leidimo modelį (4)

Šių metų Ženevos automobilių parodoje „Renault Talisman“ sugrįžta į rampų šviesą su...

Vienatūrių mažai kam bereikia: šeimų automobilių parkuose karaliauja SUV (2)

Dar visai neseniai, jei turėjai šeimą su keliais vaikais, vienintelė patogi transporto priemonė...

Perspėjimas vairuotojams: pavėlavusiems nuo penktadienio – griežta sankcija (134)

Nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. Lietuvos keliuose draudžiama eksploatuoti motorines transporto...

Automobilio paruošimas žiemai: kam neverta taupyti (37)

Specialistai akcentuoja būtinybę prieš žiemos sezoną pasikeisti automobilio eksploatacinius...

Specialistas paneigė mitą apie padangas (84)

Užėjus į automobilių padangų parduotuvę, nuo pasirinkimo gali apsisukti galva. Jeigu pastarojoje...

Top naujienos

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kodėl Skverneliui reikia karo prieš prezidentę? (2)

Į pavasarinę šiukšlių rinkimo akciją „Darom“ šeštadienio rytą išsiruošę konservatoriai...

Baisi avarija Švenčionių rajone: du jauni vyrai žuvo, du sunkiai sužaloti (39)

Šeštadienį, apie 15 val., Vilniaus apskrities policija gavo pranešimą apie kruviną avariją...

Šunų pjautynės Pirėjuje: nešvarūs žaidimai, užsikirtę teisėjų švilpukai ir su apsauga išlydėtas Jasikevičius (64)

Nešvarios provokacijos ir įžeidinėjimai, techninės pražangos, padėties nekontroliuojantys...

Legendinis Alfonsas Penikas – atvirai apie meilės istorijas, skandalus ir didžiausias gyvenimo klaidas (60)

Pastaruoju metu apie žinomą muzikantą bei vaikų grupės „Pop-šou“ vadovą Alfonsą Peniką...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (6)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

Aiškėja, kaip mirė garsusis didžėjus Avicii: pareigūnai jau turi visus duomenis (1)

Omano policija mano, kad žinomas švedų didžėjus Avicii, kurio tikrasis vardas - Timas...

Pamirškite, ką žinojote apie makiažą: šį nesunkiai pasidarys kiekviena

Atėjus šiltajam sezonui norisi pertvarkyti ne tik garderobą, tačiau į kiek lengvesnį,...

Miestas, kur sukurtas „Novičiok“: net čia patekti norintiems rusams reikia FSB leidimo (177)

Britų laikraštis „The Times“ įvardijo vietovę, kurioje, remiantis gautais duomenimis, buvo...

Gydytojas apie populiarų tyrimą Lietuvoje: jis atliekamas be reikalo – visų pacientų rezultatai ir taip žinomi (38)

Šeimos gydytojas Valerijus Morozovas pastebi, kad pavasarį daug žmonių kreipiasi dėl...

Ieško buhalterės be mažų vaikų: pasipiktinusių laukė keistas paaiškinimas (214)

Ieškoma buhalterė-apskaitininkė-kasininkė be mažamečių vaikų. Tokį Klaipėdos bendrovės...