aA
Ekonomistas Žygimantas Mauricas apskaičiavo, kad lietuviai pirkdami senus automobilius už juos sumoka daugiau nei estai, perkantys naujus automobilius. Pasirodo, nors ir automobilį lietuviai įsigyja pigiau, kur kas daugiau nei estai išleidžia automobilio remontui ir atsarginių dalių pirkimui.
Autoservisai privalo laikytis aplinkosauginių reikalavimų
© "Panevėžio balsas"

Ekonomisto skaičiavimais, vidutiniškai per metus lietuvis automobiliui išleidžia 690 eurų, o estai – tik 530 eurų. Pasirodo, dėl tokių kainų skirtumų kalti ne tik seni automobiliai, bet ir tautiečių įpročiai, sako Rolandas Kvedys, „Bosch Car Service“ koncepcijos vadovas.

Išrinkite Lietuvos mėgiamiausią automobilį! Savo balsą atiduoti galite čia.

Patarimų neklauso

Labai dažnai, sako jis, į remonto dirbtuves atvažiavęs žmogus prašo pataisyti konkretų gedimą ir retai kada leidžiasi į kalbas, kad reikėtų dėmesio skirti ne tik tam, kas jau sulūžo, bet ir tam, kad sulūš netrukus.

„Atvažiuoja žmogus, nes lūžo detalė pakaboje, prašo, kad pakeistume, pavyzdžiui, vieną traukę. Tačiau automobilio pakaba yra kompleksinė sistema ir jos dalys dėvisi daugiau ar mažiau tolygiai. Gamintojas projektuoja automobilį taip, kad pakabos elementai veiktų vienodai, užtikrina vienodą jų resursą. Ir, faktas, jeigu viena detalė lūžo, netrukus sulūš ir kita“, – kalbėjo unikalaus DELFI projekto „Lietuvos automobilis“ komisijos narys.

Lygiai tas pats, komentavo R. Kvedys, yra su automobilio guoliais – jeigu sugedo vienas, reikia keisti ir kitą, mat šis tuoj ims ūžti ir prašysis būti pakeistas. Netgi su automobilio žibintų lemputėmis yra panašiai.

„Pavyzdžiui, paimkite kokį nors „Honda Civic“, 2006 m. Tam, kad pakeistumėte perdegusią žibintų lemputę, tenka kaip reikiant paplušėti. Ir jeigu perdegė viena, mėnesio klausimas, kada perdegs kita. Galima būtų keisti abi, tačiau taip niekas nedaro“, – sakė pašnekovas.

Anot jo, brangiausia čia – laikas, kurį tenka gaišti, kai žmogui, neseniai apsilankiusiam remonto dirbtuvėse, vėl tenka važiuoti į servisą, susimokėti už automobilio pakėlimą ant keltuvo, sugedusios detalės išėmimą ir pan., nors visą tai, įsiklausius į meistro žodžius, buvo galima padaryti per vieną kartą.

Tiesa, kai ką, sakė R. Kvedys, Lietuvos vairuotojai įsisąmonino. Kai prireikia keisti variklio paskirstymo diržą, tuomet, aiškino specialistas, keičiamos ir visos detalės, sąveikaujančios su šiuo diržu. Mat vairuotojai žino: jeigu šio diržo resursas siekia 12-160 tūkst. km, reiškia, tokį patį resursą suprojektuota turėti ir, pavyzdžiui, vandens pompa ir pan.

„Žmonės žino, kad pasikeičia vieną kartą viską ir tie mazgai laiko. O seniau būdavo taip, kad diržą pakeičia, o visą aplink palieka. Žinoma, tokiam remontui sugaišta mažiau laiko, sumoka mažiau pinigų, tačiau gedimo atveju galėtų prireikti ne šiaip kokio, o netgi kapitalinio variklio remonto, tad, matyt, skaudžios patirtys žmones išmoko“, – spėliojo DELFI pašnekovas.

Rolandas Kvedys
Rolandas Kvedys
© DELFI / Rafael Achmedov

Tiki kaimynu, ne meistru

Dažniausiai, sako R. Kvedys, į remonto dirbtuves užsukęs vairuotojas niekam nepatiki meistru, kad vienas gedimas galėjo turėti įtakos kitiems automobilio mazgams ir juos reikėtų patikrinti.

„Atvažiuoja žmogus tepalų keisti, pakeliamas automobilis ant keltuvo ir mato meistras, kad su važiuokle taip pat yra bėdų. Bet vairuotojas ginčijasi, sako, grįš tada, kai tikrai sulūš. Kažkoks stereotipas yra, kad jeigu kažką sako serviso meistras, tai tik dėl to, kad nori daugiau užsidirbti, bet jeigu kaimynas kažką pasakojo, tuomet – visiška tiesa“, – paradoksą pastebėjo žinovas.

Pasak jo, lietuviai labai dažnai linkę važiuoti automobiliu tol, kol šis suges galutinai, ir tik tada taisyti. Visiškai nesvarbu, jog įtarimų apie prastai veikiančią ar gendančią detalę turėjo seniau. R. Kvedys pabrėžė ir tai, kad įsiklausyti į meistro žodžius vertėtų, mat šis yra perskaitęs automobilio gamintojo nurodytą priežiūros tvarką, žino, kokius žingsnius reikia padaryti, ir būtent taip atranda silpnąsias transporto priemonės vietas.

Automobilio remontas
Automobilio remontas
© RIA / Scanpix

„Tačiau tiesa ta, kad žmonės linkę taupyti. Lietuvoje yra gal 4 tūkst. įvairių juridinių vienetų, asmenų, teikiančių remonto paslaugas. Dauguma jų neturi pilno spektro paslaugų ir daro tik tam tikrą darbą ir yra linkę teigti, kad tie servisai, kurie siūlo platesnį paslaugų spektrą, kokybiškai nepadaro nieko. Ir, bėda ta, kad nors jie ima mažesnę kainą, dažnai, paprašyti atlikti papildomą funkciją, nesupranta, ką daro. Ir jeigu kažką sugadina beremontuodami, tuomet aiškina, kad „tau čia kažkas kažką pridarė“, – sakė R. Kvedys.

Tiesa, yra ir džiuginančių tendencijų. Anot specialisto, naujesnius automobilius pirkdami lietuviai įpranta prie reguliarių priežiūros darbų, apsilankymų servise, todėl jiems atrodo natūralu, kad į remonto dirbtuves verta užvažiuoti ne tik tada, kai automobilis sugedo, bet ir tada, kai viskas iš pažiūros dar gerai.

„Žmonės nesupranta, kad atvažiavus atlikti kažkokių darbų galima pasiprašyti ir detalesnės automobilio apžiūros. Tada ši nebus brangi, ir, jeigu atsiras gedimų, bus galima suplanuoti būsimus darbus“, – akcentavo R. Kvedys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(29 žmonės įvertino)
1.9655

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (216)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Patikrino techninę apžiūrą įveikusius automobilius: pusė TA gavo už „gražias akis“ (207)

Ar galima už kyšį netvarkingam automobiliui gauti galiojančią techninę apžiūrą (TA)?...

Ką patikrinti perkant naudotą automobilį, kad pirkinys nevirstų kate maiše (37)

Perkant naudotą automobilį privalu patikrinti ne tik visus dokumentus ir techninės apžiūros...

Pavažinėto „Volvo“ patikra servise kaunietei baigėsi ilgu gedimų sąrašu (188)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta katės maiše įsigijimui. Tokių situacijų patyrė ir...

Naudotų automobilių kiekiai nemažėja: balandį atvežta 10 proc. daugiau nei prieš metus (7)

Bendrovė „AutoTyrimai“, išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, užfiksavo, kad...

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (242)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (233)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (247)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Ant rekordinės vertės sutarties parašą raitęs Sabonis lieka „Pacers“ klube (108)

Nuo 2017-ųjų „Pacers“ ekipos garbę ginantis Domantas Sabonis pasirašė naują ketverių...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės (34)

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (79)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Kas dešimtas lietuvis per metus praranda po 50 eurų: ar jūs irgi savo pinigus išmetate tiesiog į balą? (17)

Manote, jog 10 euro centų užstatas už pakuotę nėra daug? DELFI atliko eksperimentą, kurio metu...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (102)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (442)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...

Ką geriau sodinti rudenį ir ką pavasarį – profesionalo patarimai kaip neapsigauti perkant sodinuką (4)

Profesionalus sodininkas Gediminas Cijūnaitis, gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patarimais, kaip...