aA
Ekonomistas Žygimantas Mauricas apskaičiavo, kad lietuviai pirkdami senus automobilius už juos sumoka daugiau nei estai, perkantys naujus automobilius. Pasirodo, nors ir automobilį lietuviai įsigyja pigiau, kur kas daugiau nei estai išleidžia automobilio remontui ir atsarginių dalių pirkimui.
Autoservisai privalo laikytis aplinkosauginių reikalavimų
Autoservisai privalo laikytis aplinkosauginių reikalavimų
© "Panevėžio balsas"

Ekonomisto skaičiavimais, vidutiniškai per metus lietuvis automobiliui išleidžia 690 eurų, o estai – tik 530 eurų. Pasirodo, dėl tokių kainų skirtumų kalti ne tik seni automobiliai, bet ir tautiečių įpročiai, sako Rolandas Kvedys, „Bosch Car Service“ koncepcijos vadovas.

Išrinkite Lietuvos mėgiamiausią automobilį! Savo balsą atiduoti galite čia.

Patarimų neklauso

Labai dažnai, sako jis, į remonto dirbtuves atvažiavęs žmogus prašo pataisyti konkretų gedimą ir retai kada leidžiasi į kalbas, kad reikėtų dėmesio skirti ne tik tam, kas jau sulūžo, bet ir tam, kad sulūš netrukus.

„Atvažiuoja žmogus, nes lūžo detalė pakaboje, prašo, kad pakeistume, pavyzdžiui, vieną traukę. Tačiau automobilio pakaba yra kompleksinė sistema ir jos dalys dėvisi daugiau ar mažiau tolygiai. Gamintojas projektuoja automobilį taip, kad pakabos elementai veiktų vienodai, užtikrina vienodą jų resursą. Ir, faktas, jeigu viena detalė lūžo, netrukus sulūš ir kita“, – kalbėjo unikalaus DELFI projekto „Lietuvos automobilis“ komisijos narys.

Lygiai tas pats, komentavo R. Kvedys, yra su automobilio guoliais – jeigu sugedo vienas, reikia keisti ir kitą, mat šis tuoj ims ūžti ir prašysis būti pakeistas. Netgi su automobilio žibintų lemputėmis yra panašiai.

„Pavyzdžiui, paimkite kokį nors „Honda Civic“, 2006 m. Tam, kad pakeistumėte perdegusią žibintų lemputę, tenka kaip reikiant paplušėti. Ir jeigu perdegė viena, mėnesio klausimas, kada perdegs kita. Galima būtų keisti abi, tačiau taip niekas nedaro“, – sakė pašnekovas.

Anot jo, brangiausia čia – laikas, kurį tenka gaišti, kai žmogui, neseniai apsilankiusiam remonto dirbtuvėse, vėl tenka važiuoti į servisą, susimokėti už automobilio pakėlimą ant keltuvo, sugedusios detalės išėmimą ir pan., nors visą tai, įsiklausius į meistro žodžius, buvo galima padaryti per vieną kartą.

Tiesa, kai ką, sakė R. Kvedys, Lietuvos vairuotojai įsisąmonino. Kai prireikia keisti variklio paskirstymo diržą, tuomet, aiškino specialistas, keičiamos ir visos detalės, sąveikaujančios su šiuo diržu. Mat vairuotojai žino: jeigu šio diržo resursas siekia 12-160 tūkst. km, reiškia, tokį patį resursą suprojektuota turėti ir, pavyzdžiui, vandens pompa ir pan.

„Žmonės žino, kad pasikeičia vieną kartą viską ir tie mazgai laiko. O seniau būdavo taip, kad diržą pakeičia, o visą aplink palieka. Žinoma, tokiam remontui sugaišta mažiau laiko, sumoka mažiau pinigų, tačiau gedimo atveju galėtų prireikti ne šiaip kokio, o netgi kapitalinio variklio remonto, tad, matyt, skaudžios patirtys žmones išmoko“, – spėliojo DELFI pašnekovas.

Rolandas Kvedys
Rolandas Kvedys
© DELFI / Rafael Achmedov

Tiki kaimynu, ne meistru

Dažniausiai, sako R. Kvedys, į remonto dirbtuves užsukęs vairuotojas niekam nepatiki meistru, kad vienas gedimas galėjo turėti įtakos kitiems automobilio mazgams ir juos reikėtų patikrinti.

„Atvažiuoja žmogus tepalų keisti, pakeliamas automobilis ant keltuvo ir mato meistras, kad su važiuokle taip pat yra bėdų. Bet vairuotojas ginčijasi, sako, grįš tada, kai tikrai sulūš. Kažkoks stereotipas yra, kad jeigu kažką sako serviso meistras, tai tik dėl to, kad nori daugiau užsidirbti, bet jeigu kaimynas kažką pasakojo, tuomet – visiška tiesa“, – paradoksą pastebėjo žinovas.

Pasak jo, lietuviai labai dažnai linkę važiuoti automobiliu tol, kol šis suges galutinai, ir tik tada taisyti. Visiškai nesvarbu, jog įtarimų apie prastai veikiančią ar gendančią detalę turėjo seniau. R. Kvedys pabrėžė ir tai, kad įsiklausyti į meistro žodžius vertėtų, mat šis yra perskaitęs automobilio gamintojo nurodytą priežiūros tvarką, žino, kokius žingsnius reikia padaryti, ir būtent taip atranda silpnąsias transporto priemonės vietas.

Automobilio remontas
Automobilio remontas
© RIA / Scanpix

„Tačiau tiesa ta, kad žmonės linkę taupyti. Lietuvoje yra gal 4 tūkst. įvairių juridinių vienetų, asmenų, teikiančių remonto paslaugas. Dauguma jų neturi pilno spektro paslaugų ir daro tik tam tikrą darbą ir yra linkę teigti, kad tie servisai, kurie siūlo platesnį paslaugų spektrą, kokybiškai nepadaro nieko. Ir, bėda ta, kad nors jie ima mažesnę kainą, dažnai, paprašyti atlikti papildomą funkciją, nesupranta, ką daro. Ir jeigu kažką sugadina beremontuodami, tuomet aiškina, kad „tau čia kažkas kažką pridarė“, – sakė R. Kvedys.

Tiesa, yra ir džiuginančių tendencijų. Anot specialisto, naujesnius automobilius pirkdami lietuviai įpranta prie reguliarių priežiūros darbų, apsilankymų servise, todėl jiems atrodo natūralu, kad į remonto dirbtuves verta užvažiuoti ne tik tada, kai automobilis sugedo, bet ir tada, kai viskas iš pažiūros dar gerai.

„Žmonės nesupranta, kad atvažiavus atlikti kažkokių darbų galima pasiprašyti ir detalesnės automobilio apžiūros. Tada ši nebus brangi, ir, jeigu atsiras gedimų, bus galima suplanuoti būsimus darbus“, – akcentavo R. Kvedys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(29 žmonės įvertino)
1.9655

Eismo sąlygas kai kur sunkina plikledis, šarma, rūkas

Pietų, pietryčių, rytų Lietuvoje bei Telšių ir Kauno apskrityse trečiadienio rytą eismo...

Įspėjimas vairuotojams: šalies rytuose slidūs rajoniniai keliai

Šalies rytuose ketvirtadienio rytą rajoniniai keliai vietomis provėžoti ir slidūs dėl...

Lietuvoje duotas startas tradiciniams Metų automobilio rinkimams (3)

Antradienį, spalio 27-ąją, parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Vilniuje iškilmingai...

Išskirtinio BMW vairuotojas automobilį nusipirko „Ebay“, o šiandien neatsigina dėmesio (34)

„Nusipirkau netyčia“, – taip apie savo turimą 1969-ųjų BMW 1602 pasakoja Domas...

„Delfi“ startuoja unikalus projektas – parodyk savo automobilį ir gauk prizų (46)

Vokiškas, japoniškas, prancūziškas, amerikietiškas, britiškas ar korėjietiškas. Lietuvių...

Top naujienos

Vis daugiau paauglių randa itin pavojingą nusiraminimo būdą: nejučiomis panyra į priklausomybę, pastūmėja ir patys tėvai (12)

Naujausio ESPAD tyrimo duomenimis, penktadalis Lietuvos paauglių yra vartoję centrinę nervų...

Ekspertai stebisi: Rusijoje sklinda kalbos visai ne apie Putino išreklamuotą „Sputnik“ (307)

Rusiška vakcina nuo COVID-19 „ Sputnik V “ buvo įregistruota dar neprasidėjus pagrindiniams...

Gydytojos įvardijo didžiausias burokėlių paslaptis: štai ką galėtų reikšti pasikeitusi šlapimo spalva (4)

Ryškiai raudonos spalvos ir itin saldaus skonio burokėliai yra viena vertingiausių daržovių, kuri...

Izraelis jau grįžo į normalų gyvenimą: paskiepijus 40 proc. gyventojų, atidaryti barai ir restoranai (2)

Sekmadienį Izraelyje, kuriame maždaug 40 proc. gyventojų jau pasiskiepijo abiem vakcinos nuo...

Užkalnis šlovina sumuštinius: viskas, kas su kiaušiniais, man tinka (27)

Žinoma, ne taip viskas paprasta, nors esu sakęs praeityje, kad jei nori iš manęs gauti gerą...

Vieną iš labiausiai nukraujavusių sektorių pamilęs klaipėdietis: jei ne karantinas, nežinia, kada būtume tai padarę (5)

Karantinas sudrebino visą pramogų ir paslaugų sektorių. Daugelis verslų ir idėjų ėmė...

Pandemija nesutrukdė: iš didmiesčio persikėlė į Kėdainius ir įgyvendino savo svajonę (43)

Urtė Pučinskaitė ir Edgaras Pšenaška prieš trejus metus iš Kauno persikėlė gyventi į...

Lietuvos policija patruliuos internete: ką reiškia priemonė „bus efektyvi ir visais kitais klausimais“ (1097)

Virtualus patrulis – nauja Lietuvos policijos priemonė, kuria jau netrukus bus siekiama užkardyti...

Nekalti požymiai gali išduoti apie apsigyvenusią bakteriją: tai yra stiprus skrandžio vėžio rizikos veiksnys (18)

Skrandžio skausmas, pykinimas, apetito stoka, pilvo pūtimas – vieni iš ženklų, kad skrandyje...

Iš JAV atvykęs vyriškis dėmesį lietuvei rodė tol, kol nepateko į Kauną – nutikimas stoties rajone viską sužlugdė (8)

Jeigu manęs kas nors paklaustų, ar verta susidėti su užsieniečiu, tai atsakyčiau, kad...