aA
Įsitvirtinę pavasariški orai automobilių vairuotojus gena į automobilių plovyklas bei servisus. Tačiau specialistai perspėja, kad transporto priemonės išvaizda bei po žiemos išryškėję vizualiniai defektai tėra tikrųjų problemų ledkalnio viršūnė. Eismo įvykių žalas administruojantys draudikai išduoda, kad net jie išmokėdami žalas po avarijų atsižvelgia į tai, ar automobilis buvo surūdijęs, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Surūdijęs automobilis
© Shutterstock

„Vos tik pavasarį pradeda šildyti saulė, prie plovyklų nusidriekia eilės. Tačiau nuplautas, švarus automobilis nesprendžia rūdžių klausimo – jos gali būti pažeidusios ne tik automobilio paviršių, bet ir vidų. Lietuvos automobilių parko vidutinis amžius 15-16 metų, tad tikrai ne kartą po eismo įvykio teko matyti transporto priemonę, kuri tiesiogine to žodžio prasme buvo kiaura. O juk tai neįvyksta per naktį, tad klausimas, kodėl rūdys ignoruojamos ar tik kosmetiškai maskuojamos. Juo labiau, kad automobilio techninė būklė turi įtakos ir transporto priemonės saugumui“, – aiškina draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Specialisto teigimu, drėgnuoju ir šaltuoju metų laiku automobiliai natūraliai rūdija bent kelis kartus labiau nei vasarą. Tam įtakos turi ir ant kelių barstoma druska, dažni temperatūros pokyčiai. Anot jo, po žiemos išryškėjusios paviršinės rūdys ant nepagrindinių automobilio konstrukcijos elementų yra labiau vizualinis defektas.

„Tačiau jo negalima ignoruoti, nes tai pirmas tikras signalas, kad korozija gali būti pažeidusi ir saugumui kritiškai svarbias vidines automobilio dalis: slenksčius, lonžeronus, statramsčius, kėbulo dugną. Ir būtent čia aprūdijimų plika akimi galima ir nepastebėti, tačiau šios dalys ypač svarbios įvykus eismo įvykiui. Bet kuriuo atveju, nuoseklus paviršinių rūdžių tvarkymas yra pigesnis būdas spręsti šią problemą, nei leisti joms graužtis giliau ir pasiekti svarbias automobilio konstrukcijos dalis“, – sako A. Žiukelis.

Dar viena rimta problema, apie kurią signalizuoja rūdys, – korozija ant stabdžių sistemos detalių, automobilio pakabos detalių ar pakabos elementų. Šios problemos labiau būdingos senesniems nei 10 metų amžiaus automobiliams.

„Bet žinant, kad vidutinis automobilių parko amžius šalyje 15-16 metų, apie ją kalbėti būtina. Korozijos paveikta stabdžių sistema kelia pavojų eismo saugumui. Ir, deja, didelė dalis vairuotojų dėl automobilio būklės susizgrimba artėjant techninės apžiūros termino pabaigai. Ir taip, žinokite, kad esant giliems korozijos pažeidimams automobilis yra traktuojamas kaip netinkamas eksploatuoti“, – pastebi specialistas.

Naujiems automobiliams, gamintojai dažniausiai nurodo, kad pakanka automobilį dėl korozijos apžiūrėti kartą per metus. Senesniems automobiliams iš esmės pakaktų ir poros kartų per metus – rudenį ir pavasarį. Tačiau, A. Žiukelio teigimu, už apžiūros dažnumą kur kas svarbiau tai, kaip elgiamės pastebėję „atradimus“.

„Gaila, bet dauguma numoja ranka ar pamėgina pastebėtus pažeidimus tiesiog kosmetiškai užmaskuoti. O realybėje yra tekę matyti ne vieną atvejį, kai į eismo įvykį patenka tiesiog, liaudiškai tariant, „kiauros“, transporto priemonės, kurias rūdys yra tiesiog sugraužusios. Svarbu suvokti, kad tokios būklės automobilis kelia didelį pavojų visam ekipažui. Montavimo putomis paslėptos skylės kėbule, „bituku“ užteptos rūdys nesuteikia kėbului tvirtumo eismo įvykio atveju“, – pastebi specialistas.

Įvertina pigiau

Jei santykinai naujų transporto priemonių savininkai su tuo susiduria retai, tai senesnių rūdimis „pasidabinusių“ automobilių vairuotojams būtina žinoti, jog nuo automobilio techninės būklės tiesiogiai priklauso ir draudimo išmoka pateikus į eismo įvykį.

„Jei po eismo įvykio automobilį reikia remontuoti, korozijos tvarkymo draudimo bendrovė neapmoka. Vienareikšmiškai, tai yra automobilio savininko atsakomybė ir pareiga nuosekliai rūpintis savo transporto priemone. Kraštutiniu atveju, jei automobilis neremontuotinas ir dar buvo stipriai surūdijęs, nustatinėjant jo vertę, atsižvelgiama į jo būklę, taip pat ir į rūdis. Tam tikrais atvejais automobilio vertė dėl jo būklės gali būti mažinama“, – pabrėžia specialistas.

Jo teigimu, būtent dėl bendrojo eismo saugumo vairuotojai privalo visapusiškai rūpintis transporto priemonės technine būkle.

„Taip, dalis vairuotojų tai daro su džiaugsmu ir net su malonumu, kiti į tai žiūri labiau kaip į prievolę, ir patys savo iniciatyva tiek dėmesio transporto priemonei neskirtų. Tačiau šiuo atveju svarbu suvokti, kad tikrai yra tiesioginis ryšys tarp to, kaip saugiai jaučiamės kelyje ir automobilio techninės būklės. Į kurią, pradedant rūdimis, tikrai negalima numoti ranka“, – sako A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
2.6154

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (120)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Patikrino techninę apžiūrą įveikusius automobilius: pusė TA gavo už „gražias akis“ (206)

Ar galima už kyšį netvarkingam automobiliui gauti galiojančią techninę apžiūrą (TA)?...

Ką patikrinti perkant naudotą automobilį, kad pirkinys nevirstų kate maiše (37)

Perkant naudotą automobilį privalu patikrinti ne tik visus dokumentus ir techninės apžiūros...

Pavažinėto „Volvo“ patikra servise kaunietei baigėsi ilgu gedimų sąrašu (188)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta katės maiše įsigijimui. Tokių situacijų patyrė ir...

Naudotų automobilių kiekiai nemažėja: balandį atvežta 10 proc. daugiau nei prieš metus (6)

Bendrovė „AutoTyrimai“, išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, užfiksavo, kad...

Top naujienos

Lietuvio gyvenimas – deimantais klotas: jaunas vyras sukasi klestinčiuose versluose per du žemynus (12)

Jaunas Lietuvos žydas Patrikas Ribas šiandien gali džiaugtis itin sėkmingu šeimos verslu. Nuo...

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (56)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (71)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (129)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (120)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas (25)

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų (7)

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Kodėl daliai žmonių sunkiau pajusti orgazmą ir ką jiems daryti (11)

Žmonės nepatiria orgazmo taip dažnai, kaip rodoma Holivudo filmuose ar kalbama prie savaitgalio...

Grilio mylėtojų šventėje – nuodėmingo maisto lavina: kepimo virtuozai pranoko patys save (8)

Saulėtą šeštadienio popietę būrys žmonių rinkosi į didžiausios Baltijos šalyse grilio...

Norėdami išvengti odos vėžio, privalote apsižiūrėti: gydytoja įvardijo, kam rizika susirgti didžiausia (5)

Anot gydytojos dermatovenerologės Astos Dumbliauskienės , odos vėžio prevencija Lietuvoje...