aA
Antanas Juknevičius, bekelės lenktynininkas ir DELFI projekto „Lietuvos automobilis“ komisijos narys, neslepia, kad prisimindamas tiek pirmą automobilį, kurį teko vairuoti, tiek pirmą paties įsigytą mašiną, jaučia sentimentus. Negana to, jei galėtų grįžti atgal, neabejotinai elgtųsi visiškai taip pat. „Esu tiesiog praktiškas“, – sako jis.
Antanas Juknevičius
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairuoti A. Juknevičius pradėjo būdamas nepilnametis. Tuomet, aiškina, buvo galimybė vos sulaukus 16-os gauti pažymėjimą ir vairuoti su viena sąlyga – greta turi sėdėti pilnametis asmuo, nesvarbu, ar draugas, sulaukęs 18-os, ar kaimynas, kuriam per 70 m.

Nori nuspręsti, koks naudotas automobilis Lietuvoje yra mėgiamiausias? Atiduok savo balsą čia!

„Pradėjau vairuoti nuo tėvo „Žigulių“. Tai nebuvo ta mašina, kurią gavau ir važinėjau – nuvogdavau nuo tėvo kaip ir visi pacanai“, – juokiasi pašnekovas.

Tiesa, vairuoti nemažai tekdavo ir tėvų prašymu. Tai į Svėdasų parduotuvę, tai į Anykščius, tai po giminės šventės tėvą ir senelį namo parvežti. Be suaugusių priežiūros A. Juknevičius važinėjosi tik Šimonių girioje, šalia kurios gyveno. Ir, sako, tėvams dėl jo elgesio prie vairo raudonuoti neteko – nei buvo sustabdytas policijos, nei apdaužęs automobilį.

Rinkosi praktiškai

Pirmasis nuosavas automobilis, įsigytas už savus pinigus, buvo toli gražu ne visureigis ar galios nestokojantis didelis automobilis. A. Juknevičius sėdo į pirmosios kartos „Ford Fiestą“, turintį mažalitražį motorą.

„Buvau praktiškas. Aišku, kad norėjau didelio, galingo, bet tam neturėjau pinigų. Mūsų šeimoje jais nesnigo ir tėvai negalėjo nupirkti man automobilio, todėl turėjau pats užsidirbti, pats už pirkinį susimokėti. Ir kai perki automobilį, už kurį moki pats, esi tikrai praktiškas“, – kalba pašnekovas.

Įsigyta „Fiesta“ išties buvo geras pirkinys, nes, sako A. Juknevičius, automobilis buvo patikimas, nesugesdavo, o važiuoti galėdavo kone benzino garais. Negana to, pusantrų metų pasivažinėjęs su „Fiesta“, A. Juknevičius automobilį pardavė netgi kiek brangiau nei pirko.

Pirmosios kartos sportinis "Ford Fiesta" modelis
Pirmosios kartos sportinis "Ford Fiesta" modelis
© Shutterstock

Du vienodi iš eilės

Antrasis nuosavas automobilis buvo „Volkswagen Polo“. Ir ne bet koks – antrosios kartos modelis turėjo 1,3 l darbinio tūrio dyzelinį variklį ir mechaninę pavarų dėžę. Kaip pasakoja pats, tais laikais Lietuvoje dyzelinas buvo pigus, automobilis važiuodavo sunaudodamas vos 3 l degalų 100 km.

„Ir aš, studentas, nuvažiuodavau į pajūrį, grįždavau ir dar savaitę važinėdavau su vienu baku. Viską, ko reikėjo, tas automobilis turėjo – magnetofoną, pečiuką šildymui. Buvo kartą net 12 mūsų į jį susėdę – matavomės, kiek gali žmonių sutilpti“, – prisimena A. Juknevičius.

Automobilis paliko tokį gerą įspūdį, kad supratęs, jog pirmojo „Polo“ varikliui ateina paskutinės dienos, A. Juknevičius automobilį pardavė ir įsigijo antrą „Polo“ ir dar kurį laiką pasivažinėjo nedideliu miesto spuogu.

Nepaisant to, kad „Polo“ nebuvo labai didelis, A. Juknevičius akcentavo, kad labiausiai jį žavėjo automobilio pravažumas. Žiemomis lenktynininkas įsigydavo geras, brangias žiemines padangas, kiek aukštesnes ir ganėtinai siauras, todėl galėdavo įveikti bet kurią pievą, privažiuoti prie bet kurios sodybos.

„Padangoms išleisdavau kokius 300 dolerių – ne visi tikrai tą galėdavo sau leisti. O aš pigiai mašinai montuodavau“, – juokiasi pašnekovas.

Antrosios kartos "Volkswagen Polo"
Antrosios kartos "Volkswagen Polo"
© Shutterstock

Pirktų tokį, kokį išlaiko

Didesni automobiliai A. Juknevičiaus garaže atsirado tada, kai dizainerio specialybę įgijęs vyras ėmė užsidirbti daugiau pinigų. Tada, prisimena jis, buvo įsigijęs „Ford Scorpio“, turėjo ir kitų galingesnių, didesnių mašinų.

„Tačiau pirmuosius metus buvau pragmatiškas, nes supratau, kad kas iš to, kad nusipirksiu galingą automobilį, jei nesugebėsiu jo išlaikyti ir negalėsiu jo važinėti“, – aiškino pašnekovas.

Prisimindamas labiausiai patikusį šeimynai tinkamą modelį, pašnekovas mini apie 2000-uosius gamintą „Volvo V70“. Svarbiausia, anot A. Juknevičiaus, kad variklis būtų D5 – penkių cilindrų turbodyzelinis.

„Didžiulė, talpi, galinga mašina. Šeimai pats tas, telpa viskas – visi lagaminai, vaikai, šuo, kas tik nori. Gali važiuoti Vilnius-Palanga didžiuliu greičiu ir net nejusi to, neris daug degalų ir bus labai praktiškas automobilis“, – giria lenktynininkas.

"Volvo V70"
"Volvo V70"
© Shutterstock

Iš visureigių bene mieliausias A. Juknevičiui „Toyota Land Cruiser“, žymimas kodu KZJ. Jis giria modelio variantą, turintį trilitrį turbodyzelinį variklį, kuris, sako pašnekovas, yra itin patikimas.

„Jeigu reikėtų pasirinkti vieną automobilį, greičiausiai imčiau visureigį, nes jis talpus, gali važiuoti ir keliu, ir bekele. Be to, toks automobilis pakeičia gyvenimo būdą“, – prisipažįsta lenktynininkas.

A. Juknevičius išduoda, kad toks senstelėjęs „Land Cruiser“ (KZJ71) stovi ir jo paties garaže.

„Aš jį gal turiu jau 15 metų ir nenoriu parduoti. Yra pasiūlymų pirkti, bet vis atsisakau, nes tokių automobilių jau nebėra. Atsidarau garažą, dulkes nuvalau ir suprantu, kad gaila man jį parduoti“, – sako pašnekovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
5.0000

Patikrino techninę apžiūrą įveikusius automobilius: pusė TA gavo už „gražias akis“ (202)

Ar galima už kyšį netvarkingam automobiliui gauti galiojančią techninę apžiūrą (TA)?...

Ką patikrinti perkant naudotą automobilį, kad pirkinys nevirstų kate maiše (36)

Perkant naudotą automobilį privalu patikrinti ne tik visus dokumentus ir techninės apžiūros...

Pavažinėto „Volvo“ patikra servise kaunietei baigėsi ilgu gedimų sąrašu (186)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta katės maiše įsigijimui. Tokių situacijų patyrė ir...

Naudotų automobilių kiekiai nemažėja: balandį atvežta 10 proc. daugiau nei prieš metus (6)

Bendrovė „AutoTyrimai“, išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, užfiksavo, kad...

Senstelėjusį „Volvo V70“ patikrino servise – rezultatas nustebino net mechanikus (221)

2002 m. automobilis, o trūkumų – kone nė vieno. Tokį antrosios kartos „ Volvo V70 “...

Top naujienos

Labiausiai ieškomų nusikaltėlių sąraše – dar du lietuviai už graiką siūloma 1 mln. eurų premija (23)

Europos ieškomiausiųjų bėglių sąraše, kurį skelbia Europolas, yra ir du lietuviai: Denas...

Arūnas Milašius. Kliedime apie Lietuvą kosmose, tačiau žagrė toliau kyšo iš kišenės (2)

Kiekvienas save gerbiantis studijos, rašomos gavus ES finansavimą ir brėžiančios Lietuvos...

Ušackas nubraižė naujas Grybauskaitės perspektyvas Europoje (16)

70 Europos Sąjungos lyderių raginant moterį paskirti kitu Europos Komisijos ar Europos Sąjungos...

Kažkas pabandė „nudžiauti“ naujai steigiamos partijos pavadinimą: įtaria senų bebrų „bajerius“ papildyta (33)

Kažkas nutarė pavogti naujai Aušrinės Armonaitės ir bendraminčių steigiamos Laisvės partijos...

Susigraudinusi Theresa May pranešė apie pasitraukimą papildyta 13.53 (126)

JK premjerė Theresa May paskelbė, kad pasitrauks iš konservatorių partijos pirmininko posto...

Mirtinai peiliu vyrą Kaune sužalojęs įtariamasis rastas negyvas (19)

Kauno policija penktadienį pranešė radusi vyro, įtariamo mirtinai peiliu sužalojusio žmogų,...

Kelmiškių mylima gydytoja žino, kaip atsigauti pervargus: pacientai dažnai daro grubią klaidą (5)

Nors provincijoje medikų trūksta, šie mieliau lieka dirbti didmiesčiuose. Kaip DELFI pasakoja...

Pasitraukusi Meilutytė: tai buvo svarbiausias sprendimas mano gyvenime (105)

„Šią savaitę Rūta Meilutytė paskelbė, kad baigia profesionalios plaukikės karjerą....

Kaip laiku atpažinti telefoninius virusus ir išvengti jų „malonės“?

Technologijų dėka mūsų gyvenimas kiekvieną dieną tampa lengvesnis ir paprastesnis. Šiandien...

NEJAUKIAI su Tomu Sinickiu: svečiuose Kastetas

Šiame epizode Kastetas pasakoja, kaip gauti darba IT bendrovėje be jokios tikros programavimo...