aA
Antanas Juknevičius, bekelės lenktynininkas ir DELFI projekto „Lietuvos automobilis“ komisijos narys, neslepia, kad prisimindamas tiek pirmą automobilį, kurį teko vairuoti, tiek pirmą paties įsigytą mašiną, jaučia sentimentus. Negana to, jei galėtų grįžti atgal, neabejotinai elgtųsi visiškai taip pat. „Esu tiesiog praktiškas“, – sako jis.
Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairuoti A. Juknevičius pradėjo būdamas nepilnametis. Tuomet, aiškina, buvo galimybė vos sulaukus 16-os gauti pažymėjimą ir vairuoti su viena sąlyga – greta turi sėdėti pilnametis asmuo, nesvarbu, ar draugas, sulaukęs 18-os, ar kaimynas, kuriam per 70 m.

Nori nuspręsti, koks naudotas automobilis Lietuvoje yra mėgiamiausias? Atiduok savo balsą čia!

„Pradėjau vairuoti nuo tėvo „Žigulių“. Tai nebuvo ta mašina, kurią gavau ir važinėjau – nuvogdavau nuo tėvo kaip ir visi pacanai“, – juokiasi pašnekovas.

Tiesa, vairuoti nemažai tekdavo ir tėvų prašymu. Tai į Svėdasų parduotuvę, tai į Anykščius, tai po giminės šventės tėvą ir senelį namo parvežti. Be suaugusių priežiūros A. Juknevičius važinėjosi tik Šimonių girioje, šalia kurios gyveno. Ir, sako, tėvams dėl jo elgesio prie vairo raudonuoti neteko – nei buvo sustabdytas policijos, nei apdaužęs automobilį.

Rinkosi praktiškai

Pirmasis nuosavas automobilis, įsigytas už savus pinigus, buvo toli gražu ne visureigis ar galios nestokojantis didelis automobilis. A. Juknevičius sėdo į pirmosios kartos „Ford Fiestą“, turintį mažalitražį motorą.

„Buvau praktiškas. Aišku, kad norėjau didelio, galingo, bet tam neturėjau pinigų. Mūsų šeimoje jais nesnigo ir tėvai negalėjo nupirkti man automobilio, todėl turėjau pats užsidirbti, pats už pirkinį susimokėti. Ir kai perki automobilį, už kurį moki pats, esi tikrai praktiškas“, – kalba pašnekovas.

Įsigyta „Fiesta“ išties buvo geras pirkinys, nes, sako A. Juknevičius, automobilis buvo patikimas, nesugesdavo, o važiuoti galėdavo kone benzino garais. Negana to, pusantrų metų pasivažinėjęs su „Fiesta“, A. Juknevičius automobilį pardavė netgi kiek brangiau nei pirko.

Pirmosios kartos sportinis "Ford Fiesta" modelis
Pirmosios kartos sportinis "Ford Fiesta" modelis
© Shutterstock

Du vienodi iš eilės

Antrasis nuosavas automobilis buvo „Volkswagen Polo“. Ir ne bet koks – antrosios kartos modelis turėjo 1,3 l darbinio tūrio dyzelinį variklį ir mechaninę pavarų dėžę. Kaip pasakoja pats, tais laikais Lietuvoje dyzelinas buvo pigus, automobilis važiuodavo sunaudodamas vos 3 l degalų 100 km.

„Ir aš, studentas, nuvažiuodavau į pajūrį, grįždavau ir dar savaitę važinėdavau su vienu baku. Viską, ko reikėjo, tas automobilis turėjo – magnetofoną, pečiuką šildymui. Buvo kartą net 12 mūsų į jį susėdę – matavomės, kiek gali žmonių sutilpti“, – prisimena A. Juknevičius.

Automobilis paliko tokį gerą įspūdį, kad supratęs, jog pirmojo „Polo“ varikliui ateina paskutinės dienos, A. Juknevičius automobilį pardavė ir įsigijo antrą „Polo“ ir dar kurį laiką pasivažinėjo nedideliu miesto spuogu.

Nepaisant to, kad „Polo“ nebuvo labai didelis, A. Juknevičius akcentavo, kad labiausiai jį žavėjo automobilio pravažumas. Žiemomis lenktynininkas įsigydavo geras, brangias žiemines padangas, kiek aukštesnes ir ganėtinai siauras, todėl galėdavo įveikti bet kurią pievą, privažiuoti prie bet kurios sodybos.

„Padangoms išleisdavau kokius 300 dolerių – ne visi tikrai tą galėdavo sau leisti. O aš pigiai mašinai montuodavau“, – juokiasi pašnekovas.

Antrosios kartos "Volkswagen Polo"
Antrosios kartos "Volkswagen Polo"
© Shutterstock

Pirktų tokį, kokį išlaiko

Didesni automobiliai A. Juknevičiaus garaže atsirado tada, kai dizainerio specialybę įgijęs vyras ėmė užsidirbti daugiau pinigų. Tada, prisimena jis, buvo įsigijęs „Ford Scorpio“, turėjo ir kitų galingesnių, didesnių mašinų.

„Tačiau pirmuosius metus buvau pragmatiškas, nes supratau, kad kas iš to, kad nusipirksiu galingą automobilį, jei nesugebėsiu jo išlaikyti ir negalėsiu jo važinėti“, – aiškino pašnekovas.

Prisimindamas labiausiai patikusį šeimynai tinkamą modelį, pašnekovas mini apie 2000-uosius gamintą „Volvo V70“. Svarbiausia, anot A. Juknevičiaus, kad variklis būtų D5 – penkių cilindrų turbodyzelinis.

„Didžiulė, talpi, galinga mašina. Šeimai pats tas, telpa viskas – visi lagaminai, vaikai, šuo, kas tik nori. Gali važiuoti Vilnius-Palanga didžiuliu greičiu ir net nejusi to, neris daug degalų ir bus labai praktiškas automobilis“, – giria lenktynininkas.

"Volvo V70"
"Volvo V70"
© Shutterstock

Iš visureigių bene mieliausias A. Juknevičiui „Toyota Land Cruiser“, žymimas kodu KZJ. Jis giria modelio variantą, turintį trilitrį turbodyzelinį variklį, kuris, sako pašnekovas, yra itin patikimas.

„Jeigu reikėtų pasirinkti vieną automobilį, greičiausiai imčiau visureigį, nes jis talpus, gali važiuoti ir keliu, ir bekele. Be to, toks automobilis pakeičia gyvenimo būdą“, – prisipažįsta lenktynininkas.

A. Juknevičius išduoda, kad toks senstelėjęs „Land Cruiser“ (KZJ71) stovi ir jo paties garaže.

„Aš jį gal turiu jau 15 metų ir nenoriu parduoti. Yra pasiūlymų pirkti, bet vis atsisakau, nes tokių automobilių jau nebėra. Atsidarau garažą, dulkes nuvalau ir suprantu, kad gaila man jį parduoti“, – sako pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
5.0000

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (216)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Patikrino techninę apžiūrą įveikusius automobilius: pusė TA gavo už „gražias akis“ (207)

Ar galima už kyšį netvarkingam automobiliui gauti galiojančią techninę apžiūrą (TA)?...

Ką patikrinti perkant naudotą automobilį, kad pirkinys nevirstų kate maiše (37)

Perkant naudotą automobilį privalu patikrinti ne tik visus dokumentus ir techninės apžiūros...

Pavažinėto „Volvo“ patikra servise kaunietei baigėsi ilgu gedimų sąrašu (188)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta katės maiše įsigijimui. Tokių situacijų patyrė ir...

Naudotų automobilių kiekiai nemažėja: balandį atvežta 10 proc. daugiau nei prieš metus (7)

Bendrovė „AutoTyrimai“, išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, užfiksavo, kad...

Top naujienos

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (45)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (62)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (180)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (190)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (48)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

Lietuvos vyrų rinktinės stovykloje Palangoje – 3 žaidėjais mažiau (1)

Penktadienį, liepos 10 dieną, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės krepšininkai rinksis į...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (211)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (49)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina