aA
Šiemet autoservisuose jau apsilankiusius ar netrukus apsilankysiančius vairuotojus pasitiks didesnės paslaugų kainos. Pasak LRT.lt pašnekovų, po euro įvedimo Latvijoje paslaugų kainos taip pat pabrango, nors ir nedrastiškai.
© A.Stackevič nuotr.

„Rygoje turime dirbančių kolegų, kurie šiemet jau lankėsi autoservisuose atlikti profilaktinių darbų. Jie gerai išmano paslaugų kainas, todėl pastebėjo, kad jos yra didesnės, nei buvo prieš euro įvedimą. Tų paslaugų, kurios daromos rečiau, kainas pakelti labai paprasta, o atskirti, ar kainos pasikeitė – sudėtinga. Tai įmanoma nebent tuomet, jei prieš kurį laiką tokią pačią dalį jau esi keitęs, tačiau dažnai būna taip, kad, jei rečiau gendančią dalį jau pakeiti, daugiau savo automobiliui jos gali nebetekti keisti“, – portalui LRT.lt teigė Viktoras Daukšas, skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovas.

Vairuotojai pastebi, kad anksčiau autoservisuose nedidelės paslaugos kainavo 10 Lt, o dabar už tokį patį darbą prašoma 5 eurų. „Servisai turi ir grąžos problemą, jie nenori laikyti didelės kasos su įvairiomis monetomis ir kupiūromis, todėl stengiasi dirbti paprasčiau. Dažna paslauga kainuoja 5, 10 ar 15 eurų“, – skaičiuoja V. Daukšas.

Lygina su grožio salonais

Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotoja Ingrida Šimonytė prieš euro įvedimą teigė, jog realu, kad dėl valiutų keitimo pabrangs kirpyklų, autoservisų paslaugos. T.y. tos paslaugos, kurioms nėra išorinės konkurencijos. „Juk nevažiuosi į kaimyninę šalį apsikirpti“, – sakė I. Šimonytė.

Televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas taip pat aiškina, kad servisų kainodarą po euro įvedimo galima palyginti su grožio salonais.

„Visi apvalina kainas taip, kad nebūtų euro centų. Pavyzdžiui, prieš Naujuosius metus kompiuterinė diagnostika kainavo 50 Lt, dabar servisai už tai prašo 15 eurų. Tepalų keitimas dažname autoservise kainavo apie 20 Lt, o dabar – 6 ar 7 eurus.

Kai turėjome litus, servisų kainoraščiuose taip pat nebūdavo kainų su centais, tik apvalios sumos litais. Tokiu atveju nereikėtų stebėtis, kad dabar, turėdami eurą, kainoraščiai pasikeitė – viskas nurodoma apvaliomis sumomis. Natūralu, kad kai kurios paslaugos pabrangs, tačiau drastiškų kainų pokyčių nėra“, – portalui LRT.lt kalbėjo automobilių žinovas.

Tuo metu radijo stoties „Laisvoji banga“ automobilių žurnalistas Artūras Pakėnas pažymi, jog drastiško kainų kilimo bijoti neverta: „Visi bijos prarasti klientus. Patys supraskite: metų metais jie kaupė klientus, su įmonėmis sudaro ilgalaikes sutartis, kai kuriuos privačius klientus gerai pažįsta asmeniškai, o dabar ateina ir jiems pasako, kad už paslaugas jie turės mokėti ne 100 Lt, o 100 eurų. Poryt tokie servisai nebeturės klientų ir galės užsidaryti.“

Kaip teigia A. Pakėnas, paslaugų kainos gali brangti dėl nebūtinai su euru tiesiogiai susijusių priežasčių: „Pavyzdžiui, paslaugų kainos gali pakilti, jei pabrangs serviso nuoma ar dalys; sukils šaltkalviai ir pradės prašyti didesnių atlyginimų. [...] Sutinku, kad kažkiek [paslaugų kainas] gali suapvalinti, tačiau ar nevažiuosime į servisą, jei tos paslaugos kainuos ne 18, o 20 eurų?“

„Paskaičiuoti kainas – beveik neįmanoma“

Automobilių ekspertas A. Pakėnas tvirtina, kad tiksliai paskaičiuoti paslaugų kainas autoservisuose – beveik neįmanoma.

„Pats esu dirbęs servise ir matęs ne vieno serviso kainoraštį, juose įvedami koeficientai „Nuo...iki“. Tarkime, dažnas autoservisas turi valandinius įkainius, tačiau kiekvienas gali įsivesti koeficientą senam automobiliui, nes jo taisymas yra brangesnis. [...] Pagal įstatymus, kiekvienas servisas turi turėti kainoraščius, bet atsižvelgiama į daugelį dalykų, net ir į tai, kaip sunku atsukti varžtus ar kiek jie yra surūdiję“, – vaizdžiai aiškina A. Pakėnas.

Po žiemos sezono autoservisuose vairuotojai vidutiniškai išleidžia apie 100-150 eurų. Meistrai teigia, kad dažniausiai pavasarį remontuoja automobilių važiuoklę, keičia padangas bei stabdžių trinkeles, taip pat suplyšusias gumas ir kitas nusidėvėjusias dalis.

Be to, kovo – gegužės mėnesiais Lietuvoje aktyviausiai perkami automobiliai, todėl naujieji šeimininkai nutaria susitvarkyti savo transporto priemones, parengti jas techninei apžiūrai.

Nežinantiems, kiek kainuoja kokia nors paslauga, automobilių žurnalistas V. Kudarauskas prieš tai siūlo pasiskambinti į kelis servisus ir sužinoti darbų kainas.

„Autorizuoti servisai prašo daugiau, paprasti – mažiau. Vilniuje servisų paslaugos yra brangiausios, mažesniuose miestuose panašios kokybės darbai gali kainuoti ir dvigubai pigiau. Vienos padangos keitimas gali kainuoti nuo 5 iki 7 eurų, tačiau gali būti ir brangiau, jei turite nestandartinių išmatavimų ratus. Tepalo pakeitimas daugelyje servisų kainuoja apie 7 eurus, autorizuotame už tą patį darbą gali paprašyti ir 10 eurų. Jei keisdami filtrus nenorite išsigąsti, pamatę sąskaitą, prieš tai pasidomėkite, kur jūsų automobilyje jie yra. Kartais, norint pakeisti salono oro filtrą, reikia nuardyti pusę prietaisų skydelio. Taigi kainos gali priklausyti ne nuo darbo pobūdžio, o nuo laiko jam atlikti“, – LRT.lt kalbėjo V. Kudarauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Nepatenkinti mokesčiais automobiliams iš Lietuvos, Kijevo protestuotojai sudegino „Land Rover“ (40)

Protestas dėl pernelyg didelių muito mokesčių įsivežant automobilius iš Europos į Ukrainą...

Top naujienos

Politologas Girnius: manau, kad Skvernelis nekandidatuos (427)

Politologas Kęstutis Girnius , vertindamas dvejus praėjusius šio Seimo kadencijos metus juokavo,...

Dėl laisvės kovojančio Tibeto ypatumai: du broliai dalijasi viena žmona, o šildosi kūrendami mėšlą (57)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....

Britanijos vyriausybė pritarė „Brexit“ susitarimo projektui  paskelbė 585 puslapių „Brexit“ sutarties projektą, papildyta 23.22 (58)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May trečiadienį vakare paskelbė, kad jos...

Orai: ypač šals Rytų Lietuva (1)

Ketvirtadienio dieną šalyje bus dar ganėtinai šilta, tačiau artėjanti žiema apie save mums...

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (655)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...

„Mirusios“ trenerių draugystės fone Valančiūnas pažvelgė į skaudžiąją NBA realybės pusę (5)

Kyle‘as Lowry ir Jonas Valančiūnas kartu sudėjus praleido net dvylika metų tobulėdami savo...

Cukriniu diabetu suserga ne tik nutukę ir pasyvūs žmonės: Aistė papasakojo, kaip 18 metų gyvena su šia liga (33)

Kas antras pasaulyje diabetu sergančiųjų žmonių nežino, kad turi šią ligą. Lietuvoje...

Kunigas savo parapijiečius šiurpino „Porsche“ automobiliu, kurį traukė įkinkyti mažamečiai vaikai (64)

Maltos Gozo salos kunigas, sukėlęs nemenką skandalą savo sprendimu po parapiją pasivažinėti...

Psichologė išskyrė 7 mąstymo įpročius, kurie nėra teisingi, bet daro įtaką mūsų savijautai (12)

Nepaisant patirčių, amžiaus ar statuso, visus žmones retkarčiais aplanko mintys, kurios ne visada...

Skandalingasis rusų milijonierius už dyką atiduoda Kurtinaičio treniruoto klubo akcijas Rusijoje paskelbtas bankrotas (3)

Skandalingais pareiškimais ir elgesiu pagarsėjęs rusų milijonierius Dmitrijus Gerasimenka...