aA
Vis daugiau įmonių savo produkciją stengiasi paversti kuo pigesne ir žalesne, neprarandant gerųjų savybių, o kartais net ir jas pagerinant. Ne išimtis ir transporto sfera. Kuriami taupūs vilkikai, aerodinaminės puspriekabės, kitos taupumą ir ekologiškumą skatinančios technologijos. Laikas iš esmės pasikeisti atėjo ir padangų technologijoms.
© A.Stackevič nuotr.

Vieni kuria mažai riedėjimui besipriešinančias padangas iš specialaus gumos mišinio, kiti argumentuoja jų produkcijos ilgaamžiškumą, tačiau vis garsiau kalbama apie išvis naujos technologijos padangos ir rato kūrimo technologiją.

Naujoji koncepcija jau išbandyta realybėje ir visiškai pateisino savo lūkesčius. Jos esmė – padanga yra ne slėginė, tad jai visiškai nereikia oro. Ji visuomet yra optimalios formos.
Unikali guminių stipinų struktūra visiškai atlaiko transporto priemonės masę ir apkrovas, patiriamas kelyje. Joms nereikia oro, tad priežiūros laikas trumpėja. Taip pat atkrenta pradūrimo galimybė. Apskritai jų patvarumas yra stebinantis. Jei pradūrus įprastą padangą tenka stoti ir ją keisti kita, tai kai kurios naujosios padangos net užvažiavus ant standartinės minos leis jums toliau tęsti kelionę nors ji ir bus pažeista.

Ši ypatybė ne itin džiugina policijos pareigūnus, kurie puikiai supranta, kad bėglių stabdymas šaudant į padangas taps bevertis.

Standartinis ratas susideda iš 4 komponentų: padangos, ratlankio, oro ir ventilio. Naujoji padanga yra primontuota prie ratlankio ir iš esmės sudaro vientisą gaminį.

Kaina ir ekologija

Kitas svarbus aspektas yra jos ekologiškumas. Dauguma padangų yra brangios dėl žaliavų kainų, o naujosios padangos gali būti perdirbtos ir vėl panaudotos kaip žaliava. Tai turėtų padaryti jų kainą konkurencingą.

Sintetinė derva esant aukštai temperatūrai yra skysta ir gali būti perdirbta į įvairiausios formos gaminius. Atvėsus ji sukietėja. Apdirbinėti ją temperatūroje, kaip ir stiklą, galima daugybę kartų, tad ji itin tinkama perdirbti. Be to, ši specialiai padangose naudojama medžiaga yra 100 proc. perdirbama.
Minusai ir abejonės

Nepaisant visų naujojo produkto privalumų, vis tik išlieka keletas klausimų, susijusių su naujųjų padangų eksploatacija. Visų pirma atviros skylės šonuose anksčiau ar vėliau bus užpildytos sniegu ar purvu, o tai išbalansuos ratus. Tad ši problema turėtų būti kažkaip sprendžiama.

Kitas klausimas, kurį užduotų mechanikai yra: ar norint pritaikyti šias padangas transporto priemonei, nereikia padaryti pakabos pakeitimų? Ar guminė vidaus struktūra nepablogės bėgant laikui ir kaip ji reaguos į šaltį? Galų gale ar pirkėjai priims jos dizainą ir pasitikėdami pirks naują gaminį?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Nesumeluotas emigracijos veidas, apie kurį drįsta prabilti ne kiekvienas lietuvis: buvome tikri vergai (76)

Dunganone sutiktas lietuvis Romualdas pasakoja, kad pirkdamas lėktuvo bilietus už skolintus pinigus...

Žinomos įmonės darbuotojai atsitrenkė į sistemą: bandė atgauti skolas, o atsidūrė spąstuose (92)

Optikos salonus valdančios įmonės darbuotojai bandydami atgauti iš darbdavio susidariusias...

Užsiminė apie potvynių grėsmę: dalis Lietuvos gali atsidurti po vandeniu (62)

Žiema kol kas trauktis neketina. Antra sausio mėnesio pusė prognozuojama tokia pat šalta, o ir...

Profesorius Skurvydas papasakojo apie natūralų vaistą: apsaugo nuo Alzheimerio, depresijos ir kitų 24 lėtinių ligų (29)

Lietuvos sporto universiteto ( LSU ) profesorius Albertas Skurvydas išsamiai, bet paprastai...

Baisiausią smurto ataką išgyvenusio miestelio gyventojai po „Brexit“ balsavimo: tai katastrofa (6)

Sorcha McAnespy Theresos May „Brexit“ susitarimo pralaimėjimą įvardija vienu žodžiu...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (469)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Į medikų rankas pateko kone mirtinai girtas paauglys

Policijos pareigūnai vieną po kito gavo tris pranešimus, apie į ligonines atvežtus vaikus, kurių...

Niekas taip greitai nesmenga, kaip šis 15 milijonų gyventojų turintis miestas (13)

Vienas labiausiai apgyvendintų Vakarų Azijos miestų smenga žemėn precendento neturinčiu greičiu.

Kavinėse kavos kaina pakilo beveik 30 proc. (17)

Per ketverius metus kava Lietuvos kavinėse ir restoranuose brango beveik 30 procentų.

Klaipėda žarsto pažadus: užsimena apie dvigubai didesnius atlyginimus (4)

Demografinei situacijai Lietuvoje negerėjant šalies miestai priversti dėti visas pastangas į tai,...