aA
Vis daugiau įmonių savo produkciją stengiasi paversti kuo pigesne ir žalesne, neprarandant gerųjų savybių, o kartais net ir jas pagerinant. Ne išimtis ir transporto sfera. Kuriami taupūs vilkikai, aerodinaminės puspriekabės, kitos taupumą ir ekologiškumą skatinančios technologijos. Laikas iš esmės pasikeisti atėjo ir padangų technologijoms.
© A.Stackevič nuotr.

Vieni kuria mažai riedėjimui besipriešinančias padangas iš specialaus gumos mišinio, kiti argumentuoja jų produkcijos ilgaamžiškumą, tačiau vis garsiau kalbama apie išvis naujos technologijos padangos ir rato kūrimo technologiją.

Naujoji koncepcija jau išbandyta realybėje ir visiškai pateisino savo lūkesčius. Jos esmė – padanga yra ne slėginė, tad jai visiškai nereikia oro. Ji visuomet yra optimalios formos.
Unikali guminių stipinų struktūra visiškai atlaiko transporto priemonės masę ir apkrovas, patiriamas kelyje. Joms nereikia oro, tad priežiūros laikas trumpėja. Taip pat atkrenta pradūrimo galimybė. Apskritai jų patvarumas yra stebinantis. Jei pradūrus įprastą padangą tenka stoti ir ją keisti kita, tai kai kurios naujosios padangos net užvažiavus ant standartinės minos leis jums toliau tęsti kelionę nors ji ir bus pažeista.

Ši ypatybė ne itin džiugina policijos pareigūnus, kurie puikiai supranta, kad bėglių stabdymas šaudant į padangas taps bevertis.

Standartinis ratas susideda iš 4 komponentų: padangos, ratlankio, oro ir ventilio. Naujoji padanga yra primontuota prie ratlankio ir iš esmės sudaro vientisą gaminį.

Kaina ir ekologija

Kitas svarbus aspektas yra jos ekologiškumas. Dauguma padangų yra brangios dėl žaliavų kainų, o naujosios padangos gali būti perdirbtos ir vėl panaudotos kaip žaliava. Tai turėtų padaryti jų kainą konkurencingą.

Sintetinė derva esant aukštai temperatūrai yra skysta ir gali būti perdirbta į įvairiausios formos gaminius. Atvėsus ji sukietėja. Apdirbinėti ją temperatūroje, kaip ir stiklą, galima daugybę kartų, tad ji itin tinkama perdirbti. Be to, ši specialiai padangose naudojama medžiaga yra 100 proc. perdirbama.
Minusai ir abejonės

Nepaisant visų naujojo produkto privalumų, vis tik išlieka keletas klausimų, susijusių su naujųjų padangų eksploatacija. Visų pirma atviros skylės šonuose anksčiau ar vėliau bus užpildytos sniegu ar purvu, o tai išbalansuos ratus. Tad ši problema turėtų būti kažkaip sprendžiama.

Kitas klausimas, kurį užduotų mechanikai yra: ar norint pritaikyti šias padangas transporto priemonei, nereikia padaryti pakabos pakeitimų? Ar guminė vidaus struktūra nepablogės bėgant laikui ir kaip ji reaguos į šaltį? Galų gale ar pirkėjai priims jos dizainą ir pasitikėdami pirks naują gaminį?

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (40)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Kinų kariai Tibete lavino vairavimo sudėtingomis sąlygomis įgūdžius (3)

Kinų kariai, dislokuoti Tibeto autonominio regiono plynaukštėje, neseniai dalyvavo specialiuose...

Top naujienos

Po Meksiką keliavusi lietuvių šeima: čia patyrėme tai, ko net nesusapnuotum (9)

Neseniai iš kelionės po Kenijos safarius grįžusi Marijos ir Algirdo Vaičaičių šeima trumpam...

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (193)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Norintiems išsiskirti – dar daugiau reikalavimų, institucijų slenksčių mynimo ir išlaidų (63)

Nuo Naujųjų įsigaliojo privalomoji mediacija sprendžiant šeimos ginčus, tačiau svarbu...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (61)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Naktį Vilniaus centre vaikai surengė tokio masto išgertuves, kokių dar nematė nei policija, nei Vaiko teisės (478)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus centre įvyko dar neregėtas nepilnamečių...

Esminiai dalykai. Ką parodė „Grigeo“ skandalas | JAV-Irano konfliktas | Bažnyčia valstybėje

Pirmojoje 2020-ųjų laidoje Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas aptaria garsiausiai...

Kepenis Seime „skalbė“ žurnalistus: „tikrai žinojo“ apie nusikaltimus, tačiau tai slėpė (191)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) atstovas Dainius Kepenis ketvirtadienį...

Ugnė Siparė parodė, kaip atrodė prieš 13 metų: gerbėjai lygina su Paris Hilton (9)

Ugnė Siparė neretai yra įvardijama kaip viena dailiausių TV laidų vedėjų. Sausio pradžioje...

Gyvai / Intriguojanti akistata sostinėje „Rytas“ – „Neptūnas“ tiesioginė rungtynių transliacija (16)

„Betsafe-LKL“ čempionate Vilniaus „Rytas“ (12/6) namuose priima ne kokią atkarpą...

Aukštaitijos derbyje – skambi „Juventus“ pergalė prieš „Lietkabelį“ aplenkė „Neptūną“ ir kyla į 4 vietą (9)

Puikią sportinę formą demonstruojanti Utenos „Juventus“ (11/8) savo namų aikštėje...