2018 m. Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje „Goodyear“ pasiūlė vogčiomis žvilgtelėti į „EfficientGrip Performance“ su „Electric Drive“ technologija prototipo padangą, skirtą augančiai elektrinių transporto priemonių rinkai, kuri Europos keliuose pasimatys iki 2019 m.
Naujosios padangų technologijos
© Gamintojo archyvas

8 m. Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje „Goodyear“ pasiūlė vogčiomis žvilgtelėti į „EfficientGrip Performance“ su „Electric Drive“ technologija prototipo padangą, skirtą augančiai elektrinių transporto priemonių rinkai, kuri Europos keliuose pasimatys iki 2019 m.

Gamintojo bandymai parodė, kad tradicinės padangos naudojamos su elektrinėmis transporto priemonėmis gali nusidėvėti iki 30 % greičiau dėl galingo momentinio elektros variklių sukimo momento ir papildomo elektros akumuliatorių bloko svorio.

„Griežtėjantis emisijos mažinimo reguliavimas, noras sumažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro ir greitas akumuliatorių technologijos vystymasis sudaro puikias sąlygas elektriniams automobiliams, – sako Chris Delaney, „Goodyear“ prezidentas Europoje, Vidurio Azijoje ir Afrikoje. – Dirbame su automobilių gamintojais, norėdami kitais metais pristatyti „Electric Drive“ technologiją, skirtą patenkinti unikalius šio augančio transporto priemonių segmento našumo reikalavimus.“

Be padangų ilgaamžiškumo reikalavimų, automobilių gamintojai verčiami gerinti elektrinių transporto priemonių pasipriešinimą riedėjimui. Ilgesnis nuvažiuojamas kelias klientams yra didelis prioritetas dėl nepakankamai išsivysčiusios elektrinių automobilių įkrovimo infrastruktūros daugelyje šalių. Kita spręstina problema yra padangų tyla ir komfortas, nes nedideliu greičiu važiuojančių elektrinių transporto priemonių keliamas triukšmas yra perpus mažesnis nei tradicinių transporto priemonių.

„Electric Drive“ technologija

„EfficientGrip Performance“ padangos prototipas su „Electric Drive“ technologija siūlo efektyvius sprendimus:

Didesnė rida dėl inovatyvaus dizaino protektoriaus. Dėl siauresnių protektoriaus įpjovų (mažų kanalėlių) gumos sąlyčio su kelio paviršiumi plotas yra didesnis nei padangų su tradiciniais radialiniais grioveliais. Didesniu gumos sąlyčiu su keliu pasižyminčią padangą galima geriau staigiai pasukti, ji taip pat efektyviai rieda šlapiu keliu. Be to, protektoriaus dizainas neleidžia į griovelius patekti garso bangoms, todėl sumažėja automobilio viduje ir išorėje padangos skleidžiamas garsas.

Dideles apkrovas išlaikanti konstrukcija. Padangos ertmės forma optimizuota taip, kad išlaikytų papildomą transporto priemonės svorį, atsirandantį dėl akumuliatoriaus, o protektoriaus raštas išlieka optimalus, o tai padangai suteikia didžiausią efektyvumą.

Ilgesnis nuvažiuojamas kelias. Pakeistos protektoriaus gumos mišinio medžiagų savybės, kad dėl itin mažo pasipriešinimo riedėjimui būtų padidintas transporto priemonės nuvažiuojamas kelias ir lengvai įveikiami staigūs posūkiai. Be to, šoninė padangos sienelė sukurta taip, kad sumažintų oro pasipriešinimą, o profilis sumažina sukimosi masę, todėl suvartojama mažiau energijos.

Išmaniosios padangos

„Mobilumo populiarumas nenustoja augti, todėl matome, kad ateinančiais metais kiekvienos transporto priemonės nuvažiuotas kilometrų skaičius gerokai išaugs, – sako C. Delaney", – Tiek kliento patogumui, tiek verslo modeliui yra svarbu, kai transporto parkų operatoriai aktyviai valdo ir sprendžia padangų priežiūros problemas.“

Išmaniojo prototipo padangos leidžia nuolat būti prisijungus ir bendrinti duomenis realiuoju laiku, taip padangos naudojamos optimaliai, užtikrinamas saugesnis ir ekonomiškesnis mobilumas ir maksimaliai padidinamas padangos eksploatavimo laikas.

Išmaniosios padangos jutikliai, transporto priemonės ir trečiųjų šalių informacija teikia duomenis realiuoju laiku į „Goodyear“ firminius algoritmus. Dėl šių algoritmų informacija apie padangos ID ir būseną, įskaitant nusidėvėjimą, temperatūrą ir slėgį, nuolat atnaujinama ir bendrinama su transporto parko operatoriais.

„Padangos našumo ir nusidėvėjimo informacija teikia signalą realiuoju laiku, kai padangai reikia atlikti techninę priežiūrą, kad būtų galima prailginti jos eksploatavimo laiką, būtų ekonomiškiau naudojami degalai ir nesumažėtų jos našumas, – tęsia C. Delaney", –Tokio tipo iniciatyvioji priežiūra leidžia transporto parkų operatoriams tiksliai atpažinti ir išspręsti galimas padangų priežiūros problemas, kol dar niekas nenutiko.“

Bendrinamų duomenų mobilumas nenustoja augti dėl noro sumažinti eksploatavimo išlaidas ir padidinti padangų naudojimo patogumą klientams. 2015 metais bendrinami apskaityti kilometrai sudarė 4 % visų nukeliautų pasaulio kilometrų. Numatoma, kad šis skaičius viršys 25 % iki 2030 m.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgsnis į įspūdingą kokaino barono P. Escobaro automobilių kolekciją (7)

Žymiausias pasaulio narkotikų prekeivis daugiau nei prieš 24 metus susitiko su mirtimi. Kaip ir...

Kokie simptomai išduoda, kad šuo nepatenkintas kelione automobiliu (3)

Naminiai gyvūnai daugeliui tampa tikrais šeimos nariais, su kuriais norima praleisti kuo daugiau...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (122)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (5)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

6 pasaulį labiausiai sukrėtusios autoavarijos (20)

Ten, kur automobiliai ir juos vairuojantys žmonės, neišvengiama ir žmogiškosios klaidos...

Top naujienos

Kelionė po Rusiją pilna stebuklų: kainos baisios, o svajonių alga – 400 eurų (315)

Ne tik Lietuvoje gyventojai skundžiasi aukštomis kainomis. Rusijoje, Sankt Peterburge, sutikti...

Po pasaulį keliaujantis lenkas nišą rado Palangoje: kviečia paragauti „Trdelnikų“ (33)

„Buvau Rusijoje, Baltarusijoje, Italijoje, visose Baltijos šalyse, Ukrainoje, Austrijoje,...

Orai: savaitgalį – puikus oras, o vienai dienai atplūs tikras karštis (11)

Šeštadienį Lietuva pateks į mažo gradiento žemesnio atmosferos slėgio lauką.

Kraupiausios visų laikų profesijos: net skaitant šiurpsta oda (42)

Tie, kurie dabar dūsauja prisimindami senus gerus laikus, kai „moterys buvo skaisčios, žodis...

Gyvena iš 150 eurų pensijos ir vis tiek laimingi (352)

Ar įmanoma būti laimingam, jei gauni 150 eurų pensijos, gyveni vienkiemyje, neturi mašinos, o į...

Milijardierių problemos: trys absurdiškos situacijos (12)

Net ir patys turtingiausi turi problemų ir suka galvą, kaip jas išspręsti. Tiesa, jos drastiškai...

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (331)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

Sostinėje – skaudi nelaimė: motociklui atsitrenkus į dviratininką sužaloti du žmonės, vienas žuvo papildyta 22.35 (120)

Sostinės policija praneša, kad Vilniuje, Jauronių gatvėje, įvyko dviratininko žūtimi...

Užkandžiavimas prieš miegą: dėl papildomų kilogramų mažiausiai baiminkitės, gresia baisesnis pavojus (12)

Užkandžiaujate prieš miegą ar esate vėlyvų vakarienių mėgėjas? Pasirodo, tokie mitybos...

Motiejūnas: apie sudėtingas įžaidėjo paieškas, derybas su „Rockets“ bei baimę dėl White'o (12)

Kauno „Žalgiris“ yra per žingsnį nuo komplektacijos pabaigos artėjančiam sezonui, o iki...