Taip vadinamos kokybiškos „žalios“ padangos gali sumažinti sunkvežimių degalų sąnaudas net 8,5 proc. ir padėti vežėjų firmoms kasmet sutaupyti po keletą milijonų eurų. Tai praktinio testo rezultatai, kuriuos užfiksavo chemijos produktus iš Vokietijos į Prancūziją ir atgal gabenanti vežėjų firma „Talke“.

Du vienodos konstrukcijos 40 t bendrosios masės sunkvežimiai tuo pačiu maršrutu gabeno vienodo svorio identiškus krovinius. Identišku kiekiu būdavo pripildomi ir šių sunkvežimių degalų bakai.

Iš pradžių abu bandomieji sunkvežimiai naudojo vienodas „žalias“ padangas, kurių firminėje etiketėje, atitinkančioje ES standartą, buvo nurodyta B kokybės efektyvumo klasė. Atlikus pusę bandymų testo užduoties, abiem identiškiems sunkvežimiams buvo pakeistos ir pradėtos naudoti standartinės D efektyvumo klasės padangos. Po dviejų mėnesių testuojamiems sunkvežimiams nuvažiavus po 40 000 km, vėl buvo susumuoti testo rezultatai.

Duomenys parodė, jog naudoti „žalias“ padangas vežėjų firmai buvo ženkliai ekonomiškiau. Degalų sąnaudas optimizuojančios „žalios“ padangos testo metu leido 100 km kelio sutaupyti po 2,36 litro dyzelino, t.y. jo sąnaudas sumažinti 8,5 proc., palyginus su duomenimis, kai buvo naudojamos standartinės D klasės padangos. Mažesnės degalų sąnaudos reiškia ir mažesnę anglies dvideginio CO2 emisiją, kuri sumažėjo apie 700 kg, kiekvienam sunkvežimiui nuvažiuojant po 10 000 km.

Degalų sąnaudas optimizuojančios padangos – papildomi milijonai vežėjo sąskaitoje

Testo rezultatai įtikinamai parodė, kad vežėjų firmos, naudodamos „žalias“ padangas, turi realias galimybes sutaupyti sunkvežimių eksploatacijos sąnaudas, siekiančias milijonines sumas. Testo organizatoriai apskaičiavo, kad firma, turinti 300 dirbančių sunkvežimių, standartines D efektyvumo klasės padangas jiems pakeitusi B klasės padangomis, kasmet degalų sąnaudas gali sumažinti iki 1,5 mln. eurų. Tokia degalų ekonomija susidaro, kai kiekvienas sunkvežimis per metus nuvažiuoja po 150 000 km, o vidutinė 1 litro dyzelino kaina – 1,40 euro.

Nors „žaliomis“ vadinamos padangos tokios pat juodos, tačiau itin mažas jų pasipriešinimas riedėjimui efektyviai padeda taupyti degalus. Padangų mišinio sudėtis leidžia sumažinti jų svorį, tuo pačiu sumažinant triukšmingumą, tačiau neprarandant gerų sukibimo savybių ant šlapios kelio dangos. Visas šias savybes nuo 2012 m. lapkričio mėn. ES privaloma tvarka firminėse etiketėse nurodo visi padangų gamintojai. Pagal etiketės nuorodas padangų naudotojai iš karto gali spręsti, kokios kokybės kategorijai jos priklauso. Kokybės vertinimas, kaip ir ant šaldytuvų firminių etikečių nurodomas skalėje nuo A iki G ( nuo aukščiausios, labai geros iki blogiausios kokybės). Šis kokybės žymėjimas ant firminių etikečių privalomas visoms padangoms – nuo lengvųjų automobilių iki transporterių, lengvųjų ir didžiausios leidžiamos bendrosios masės sunkvežimių.