Anglies pluošto ratlankiai vis dar yra naujovė, bet dabar jie montuojami ne tik ant „Koenigsegg“, bet ir „Ford“ automobilių. Jie atrodo neįtikėtinai gerai, yra tvirti bei lengvi. Tokiais ratlankiais savo automobilį papuošti norėtų ne vienas vairuotojas, tačiau, klausimas, kada anglies pluošto ratlankiai taps prieinami masėms. Ir kokius privalumus jie iš tikrųjų teikia?
Anglies pluošto ratlankis
© Gamintojo nuotr.

Koenigsegg Agera R“ prieš trejus metus tapo pirmuoju automobiliu pasaulyje, dėvinčiu homologuotus tuščiavidurius anglies pluošto ratlankius. Teigiama, kad jie buvo pasirinkti ne dėl išvaizdos, o dėl tvirtumo ir lengvumo, tačiau ir atrodė tikrai neprastai.

„Koenigsegg“ kompanija turi daug patirties gamindama automobilių dalis iš anglies pluošto, o to neabejotinai prireikė, nes sukurti tuščiavidurį ratlankį iš šios medžiagos nėra lengva. „Koenigsegg“ kai kurias gamybos subtilybes iki šiol laiko paslaptyje.

Naujasis „Koenigsegg Regera“ hibridinis superautomobilis taip pat jau matuojasi anglies pluošto ratlankius, tačiau šie pasižymės ir išskirtiniu dizainu. Kompanijos vadovas teigia, kad pagaminti gerus tokios formos ratlankius iš kitos medžiagos būtų neįmanoma. Jie būtų per sunkūs arba per silpni.

„Koenigsegg“ iki šiol yra vienintelis gamintojas rinkoje siūlantis tuščiavidurius anglies pluošto ratlankius.

Kiti gamintojai, pavyzdžiui, „Ford“, naudoja ne tokius inovatyvius sprendimus. 2015-ųjų „Shelby GT350R Mustang“ buvo pakaustytas pilnaviduriais, juodai dažytais „Carbon Revolution“ kompanijos anglies pluošto ratlankiais. Žinoma, neišvengiamai anglies pluošto ratlankiais puikuosis ir naujasis „Ford GT“, tačiau jie bus padengti skaidriu lako sluoksniu.

"Ford" anglies pluošto ratlankis
"Ford" anglies pluošto ratlankis
© Gamintojo nuotr.

Unikali anglies pluošto išvaizda neabejotinai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl automobilių gamintojai naudoja šią medžiagą. Visgi, renkantis ratlankius sportiniam automobiliui svarbiausia yra funkcija.

Visų pirma, anglies pluošto ratlankiai yra lengvesni, todėl automobilio važiuoklei teks mažesnis krūvis. Taip pat pagerės ir automobilio važiavimo savybės – jis greičiau bėgėsis bei greičiau sustos, sunaudos mažiau kuro.

Antra, anglies pluošto ratlankiai yra standesni nei metaliniai, todėl nevibruoja automobiliui dideliu greičiu įveikiant posūkius. Teigiama, kad patyrę vairuotojai iš karto pastebi skirtumą.

Trečia, anglies pluoštas puikiai sugeria garsą, todėl salone girdima mažiau kelio nelygumų keliamo triukšmo.

Tai kada anglies pluošto ratais puošime savo automobilius? Įprastiems automobiliams jie nėra reikalingi ir, neskaitant išvaizdos, nepastebtumėte didelių šių ratlankių privalumų. Tačiau, jei turite sportišką automobilį, turime jums dvi naujienas.

Geroji yra ta, kad rinkoje tokius ratlankius parduoda vis daugiau gamintojų. Konkurencija, pingančios medžiagos ir technologijos neišvengiamai mažins anglies pluošto ratlankių kainą. Jei turite išskirtinį automobilį ir manote, kad jam tokių ratlankių paprasčiausiai nerasite, nesijaudinkite – yra kompanijų, kurios anglies pluošto ratlankius gamina pagal užsakymą.

Blogoji naujiena yra ta, kad anglies pluošto ratlankiai vis dar yra neįtikėtinai brangūs – naujas komplektas įprastai kainuoja daugiau nei 10 tūkstančių eurų. Belieka tikėtis, kad greitai anglies pluošto ratai pradės populiarėti tarp automobilių gamintojų ir, kaip prognozuojama, po kelerių metų stipriai atpigs. Galbūt tada juos išvysime ir Lietuvos gatvėse.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Australijoje sulaikyti chaosą kelyje sukėlę paspirtukininkai (2)

Sekmadienio popietę Australijos Brisbano mieste policijos pareigūnai areštavo būrį...

Patobulintų automobilių sezono uždarymas – unikalioje premjeroje

Kalendoriuje besibaigiant spaliui ir nenumaldomai artėjant žieminių padangų sezonui, Lietuvos...

„Aston Martin“ žengs netikėtą žingsnį

„ Aston Martin “ naujausiame projekte arklių galią ir greitį pakeis vaizdais į vandenyną ir...

Kai labai nori, bet neišgali: paskola automobiliui virsta kilpa ant kaklo (239)

Pripažinkime – kiekvienas nori vairuoti kuo geresnį automobilį ar gyventi kuo geresniame būste....

Hibridinio automobilio privalumai: nuo švaresnės aplinkos iki geresnio virškinimo (11)

Automobilio pasirinkimą dažniausiai lemia simpatija tam tikram prekės ženklui, automobilio kaina,...

Top naujienos

Vilnių realiai valdo jau nebe ne R. Šimašius (50)

Trečiadienį Vilniaus taryba turėtų apsispręsti dėl sostinės administracijos vadovų pakeitimo....

Kur dingo brangiausi išardyti bėgiai Lietuvoje? (74)

Europos Komisijos dėl išardyto Rengės ruožo skirtos 28 mln. eurų baudos „Lietuvos...

A. Tapinas. Skudurinio dizainerio šou (1342)

Ne vienu savo triukšmą sukėlusiu pasisakymu pagarsėjęs mūsų mados korifėjus Juozas...

Meningokoko nusineštos gyvybės sukrėtė: skiepai nuo kitų metų bus nemokami papildyta (117)

Skiepų kalendoriuje – ilgai laukta naujiena. Tiesioginėje DELFI konferencijoje apsilankęs...

Anglijoje gyvenanti lietuvė: užsienyje skalbimo milteliai geresni (11)

Antradienio pavakarę laidoje „ Yra, kaip yra “ politikai, ekspertai ir eiliniai žmonės...

DELFI skaitytojai nusprendė, kas tapo „Lietuvos automobiliu 2017“ (34)

Baigėsi DELFI antrą kartą unikaliu formatu organizuoti nacionaliniai „ Lietuvos automobilio 2017...

Po R. Morkevičiaus nužudymo prabilo jo teta: visos jo bėdos dėl moterų (38)

Praėjo beveik metai nuo dienos, kuomet prie savo namų buvo nužudytas sportininkas Remigijus...

Klaipėdoje naujas loftų projektas

Šiais metais pačiame Klaipėdos miesto centre pradėta gyvenamųjų loftų statyba.

Žvaigždžių plaukų stilistė R. Morozovienė apie plaukų dažymą namuose: tai ne taupymas, o trigubos išlaidos (10)

Dažniausiai ją galima pamatyti besisukinėjančią už kadro: patyrusiai kirpėjai savo plaukų...

Apie keliones rašanti tinklaraštininkė: kuo daugiau keliauju, tuo man labiau patinka Vilnius ir Lietuva (1)

Kelionė – tai būdas pažinti ne tik save, bet ir pasaulį. Keliauti kiekvienas iš mūsų...