Gamintojai vis atidžiau seka tendencijas ir madas „custom“ motociklų pasaulyje ir mėgina kuo greičiau iš to uždirbti, į rinką paleidę tokį gaminį, kuris atitiktų tos dienos skonį. Ši taisyklė ypač aktuali „kruizerių“ segmentui, kuriame, reikia pripažinti, stilius yra svarbiau už modernias technologijas.

Akivaizdu, kad didieji motociklų gamintojai tiesiog negalėjo ignoruoti ir pastaruosius 3-5 metus išpopuliarėjusios „bobberių“ – minimalistinių motociklų – mados, paskelbusios mirties nuosprendį chromuotoms detalėms ir atgaivinusios jau seniai girdėtą devizą „less is more“.

Per tuos metus įvyko lūžis ir tarp vairuotojų. Šalia tradicinio „kruizerio“ vairuotojo įvaizdžio – vidutinio amžiaus, storapilvio „macho“ pilnomis kišenėmis – atsirado vietos liesiems, barzdotiems, flaneliniais languotais marškiniais ir siaurais apiplyšusiais džinsais vilkintiems 25-35 metų hipsteriams, kurių bene vienintelė tikra motociklinė „aparatūra“ – senelio garaže rastas juokingas šalmas.

Pastaroji motociklininkų grupė itin pamėgo „Harley Davidson Sportster“ 883 cc modelį, kuris ne tik prieinamiausias savo kaina, bet ir lengvai perdaromas pagal vairuotojo skonį.

2009 metais „Harley“ žengė logišką žingsnį ir pasiūlė „sportsterio“ „Iron 883“ versiją, kuri iš esmės buvo ne kas kita, kaip gamyklinis „bobberis“. Japonų gamintojai, nors paprastai „šakališkai“ sekantys „kruizerių“ rinkos flagmano HD žingsnius, šiam modeliui tiesioginės alternatyvos nepateikė.

Tiesa, „Honda“ 2010 metais išleido „VT750C2B Phantom“ modelį, skambiai pavadinę jį „bobberiu“, tačiau iki tikro statuso šiam matine juoda spalva nudažytam „Shadowui“ gerokai trūko radikalumo.

Tuo metu „Yamaha“ tylėjo ketverius metus ir tik šiemet į rinką nusprendė išleisti savo „bobberio“ variantą. Kaip sakoma – geriau vėliau negu niekad. Tik tiek, kad visos mados kada nors praeina...

Apie „Yamaha Bolt“

Tiek kritikai, tiek eiliniai motociklininkai, vos pamatę „Bolt“ vienbalsiai pripažino, kad dizaino požiūriu šis motociklas yra gryniausias „Iron 883“ klonas. Tačiau japonų kopijavimas nuo amerikiečių jau seniai įgavęs tokią nebepagydomą formą, kad HD vargu ar beprasidės su dar viena plagijavimo byla.

„Bolt“ kūrėjai deklaruoja, kad šiame modelyje jie grįžo prie motociklizmo šaknų ir vadovavosi minimalizmo ideologija, atsisakydami viso nereikalingo dekoro, sąmoningai atverdami akims konstrukcinius elementus ir palikdami tik reikalingiausias motociklo funkcijas.

Ir vis tik „Yamaha“ nepamiršo, kad už lango jau XXI amžius – į „Bolt“ įdiegė keletą darniai derančių šiuolaikinių dizaino elementų: tarsi nuo sportinio motociklo nuimtą duslintuvą, modernų oro filtro gaubtą, LED galinį žibintą ir mano didžiausių simpatijų nusipelnantį skaitmeninį spidometrą.

Motociklui buvo sukurtas visiškai naujas „dviejų lopšių“ plieninis rėmas, tačiau inžinieriai nesivargino kurdami naują variklį, o 942 cc darbinio tūrio oru aušinamą jėgainę pasiskolino iš vyresnio brolio XV950. Tiesa, „Yamaha“ tikina, kad pavarų dėžė ir degalų įpurškimo sistema buvo suderinti taip, kad „varžtas“ didesnį sukimo momentą išvystytų prie žemesnių apsukų, tokiu būdu užtikrinant dinamiškesnį vairavimą miesto režimu.

Gamintojai akcentuoja būtent miestietišką „Bolt“ prigimtį, tačiau su vienviete sėdyne standartinėje komplektacijoje parduodamam motociklui iš karto siūlo daugybę įvairių aksesuarų, raginančių leistis ir į tolimesnes išvykas: keleivio sėdynių, atlošų, šoninių daiktadėžių, vėjo aptakų ir t.t.

250 kg siekiantis „šlapias“ motociklo svoris taip pat verčia kiek nepatikliai kilstelėti antakį girdint tvirtinimą apie „Bolt“ paskirtį nardyti tarp didmiesčių automobilių grūsčių. Tačiau neišbandžius realybėje sunku šiuo klausimu daryti kažkokias išvadas. Nors, ties motociklo centru įtaisyti pakojai ir žemas vairo profilis sufleruoja, kad vairuotojui teks sėdėti sportiškesne poza nei siūlo dauguma kitų „kruizerių“.

Kadangi „varžto“ kaina JAV rinkoje (7990 USD) beveik nenusileidžia „Iron 883“ (7999 USD), kyla klausimas, kuo japonų kompanijos kūrinys yra pranašesnis už pagrindinį savo konkurentą?

Pažvelkime į technines charakteristikas: „Bolt“ turi 58,9 kubiniais centimetrais didesnį variklio tūrį, 4,06 Niutonmetrais didesnį sukimo momentą ir 15 kilogramų mažesnę masę. Abiejų motociklų maksimali galia yra beveik vienoda.

Taigi, skirtumas nėra itin įspūdingas, nors ir japonų tvarinio naudai. Ar jo užteks įtikinti pirkėjams – parodys laikas.

Kada „Bolt“ pasieks Europą – kol kas nėra pranešama, tačiau tikriausiai ne anksčiau 2014 metų.