aA
Nuo šiol „Volvo“ savininkams didelėse prekybos centrų aikštelėse nebereikės bandyti prisiminti, kad automobilį pastatė prie „penktos gėlytės“ ar „aštuntos braškės“. O išsiblaškiusiems vairuotojams nebebus būtina grįžti prie savojo „Volvo“ patikrinti, ar tikrai mašina užrakinta. Užteks žvilgtelėti į mobilųjį telefoną ir visa informacija apie automobilį – kaip ant delno.
© Gamintojo nuotr.

„iPhone“ ir „Android“ operacinę sistemą naudojantiems išmaniesiems telefonams „Volvo“ sukūrė programėlę, kuri leidžia kontroliuoti ir stebėti automobilį bet kur ir bet kada.

„Logiška, kad reikia turėti galimybę kontroliuoti automobilį net ir po to, kai paliekate jį stovėjimo aikštelėje“, – sakė „Volvo Car“ vadovas ir prezidentas Stefanas Jacoby.

Nauja programėlė mobiliesiems telefonams yra dalis „Volvo On Call“ sistemos, kuri automobilyje padeda iškviesti pagalbą nelaimės atveju. Šiuo metu ši sistema veikia 14-oje valstybių: Švedijoje, Norvegijoje, Didžiojoje Britanijoje, Belgijoje, Liuksemburge Nyderlanduose, Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Ispanijoje, taip pat ir Rusijoje bei Brazilijoje.

Lietuvoje šios naujienos teks palaukti. Gamintojo atstovai kol kas neturi informacijos, kada „Volvo On Call“ pradės veikti Baltijos šalyse.

Naudinga kompanijos automobiliams

Nuo šiol „Volvo On Call“ pavadinimas nebebus linksniuojamas kaip vien tik saugumą užtikrinanti sistema. Visų nuo 2012 metų modelio „Volvo“ automobilių, turinčių „Volvo On Call“ sistemą, savininkai „iPhone“ ir „Android“ telefonams gali parsisiųsti programėlę, kuri tarsi jungia vairuotoją su automobiliu nepaisant to, kokiu atstumu jie būtų vienas nuo kito.

„Volvo“ savininkams naudojantis internetu tereikia susikurti profilį, prie kurio galima prisijungti ir telefonu, ir kompiuteriu.

Naudojantis programėle mobiliajame telefone visada galima matyti automobilio buvimo vietą, o skaitmeninis kompasas padeda rasti savąjį „Volvo“ net ir pamiršus kur jį palikai. Jeigu ir tai nepadeda rasti mašinos, nuotoliniu būdu galima įjungti garsinę automobilio signalizaciją. O automobilio vagystės atveju vairuotoją apie tai informuos telefonas.

Vairuotojas taip pat bet kuriuo metu galės patikrinti ar užrakintos durelės ir uždaryti langai ir vienu mygtuko paspaudimu galės užrakinti/atrakinti. O jeigu lauke bus žemesnė nei 15 laipsnių temperatūra, prieš sėdant į automobilį iš anksto bus galima įjungti šildymą.

Šios programėlės privalumus turėtų įvertinti ir kompanijos, turinčios „Volvo“ automobilius. Įdiegus šią programėlę bus galima žinoti paskutinių 40 dienų važiavimo istoriją, vidutines degalų sąnaudas, nuvažiuotą atstumą, degalų likutį ir pan. Be to, vairuotojas ir telefone galės patikrinti, ar neperdegusios žibintų lemputės, ar netrūksta alyvos, stabdžių skysčio ir pan.

Norint telefone prisijungti prie sukurto profilio, kaskart tenka įvesti slaptažodį. Švedijoje išbandę programėlės sąsają su automobiliu įsitikinome, kad kur kas paprasčiau yra slaptažodį įvesti į telefono atmintį. Tačiau kaip ir naudojantis kompiuteriu, tokiu atveju sumažėja duomenų saugumas, tad pametus telefoną kyla grėsmė netekti automobilio ar jame esančio turto. Vis dėlto apie tai pagalvojo ir programėlės kūrėjai – išmanaus telefono pagalba nėra galimybės užvesti variklį, o pametus telefoną rekomenduojama kuo skubiau savo profilį išjungti internetu arba paskambinus „Volvo On Call“ operatoriams.

Rezervuos staliuką restorane

Saugumui skirtą „Volvo On Call“ sistemą transformavę į universalesnę programą švedai tikisi pasiekti dar daugiau.

Pagal naują „Volvo Connectivity“ filosofiją, automobilis turi galėti priimti informaciją iš aplinkos, ją apdoroti ir reikiamu laiku ją perduoti vairuotojui. Pavyzdžiui, švedai įsitikinę, kad važiuojant įtemptu režimu ir naudojantis laisvų rankų sistema, automobilio kompiuteris turi blokuoti telefono skambučius.

Ateityje planuojama, kad automobilio kompiuteris įvertins kaip naudojamas automobilis ir jo nustatymai bus parenkami pagal poreikius. Naudodamasis internetu automobilio kompiuteris galės tapti ir gidu, pasakojančiu apie vietovę, kurioje važiuojate.

Šiuo metu naudojantis automobilio navigacijos sistema galima ne tik rasti norimą objektą, bet ir artimiausią šalia jo automobilių stovėjimo aikštelę. „Volvo“ žada, kad ateityje, naudojantis interneto prieiga, automobilio kompiuteriu bus galima ne tik sužinoti kaip nuvykti iki norimo restorano, bet ir jame rezervuoti staliuką.

Švedijos automobilių gamintojas jau greitai ruošiasi pristatyti dar daugiau „Volvo Connectivity“ galimybių – keleiviai galės naršyti internete, o automobilio ir interneto ryšys palengvins mašinos priežiūrą. Pavyzdžiui, „Volvo“ kompiuteris aptinka, kad reikia keisti stabdžių trinkeles, todėl laukia neišvengiamas vizitas servise. Kompiuteris elektroniniame automobilio savininko darbo kalendoriuje aptinka, kad jis turi laisvą trečiadienio popietę, tuo metu automatiškai rezervuoja apsilankymo laiką automobilį prižiūrinčiame servise ir praneša, kokius serviso darbus reikės atlikti.

Tai tik keli pavyzdžiai, kaip galima išnaudoti pažangaus automobilio ir interneto galimybes. „Volvo“ tikisi, kad ateityje toks ryšys tarp vairuotojo ir automobilio gali pakeisti vairuotojų elgesį kelyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vyras užsidegusiam automobiliui užgesinti naudojo ne gesintuvą – čiupo iš bagažinės alų (2)

Bene labiausiai Vokietiją garsina automobiliai ir alus, ypač „ Oktoberfest “ šventės...

Vitoldas Milius, po 6000 km Europoje, keliaujantiems elektromobiliu patarė apsišarvuoti kantrybe (6)

Praėjusią savaitę šiauriausiame Europos taške Nordkape ( Norvegija ) pradėjęs kelionę...

Ant ledo paslydusiam motociklininkui pavyko išnešti sveiką kailį (3)

Ant britų motociklininko šalmo įtaisyta kamera užfiksavo, kaip jo vos neužkliudo automobiliai,...

Priminė, ką dokumentuose įrašo tiems, kurie bando duoti kyšį techninėje apžiūroje (263)

Savaitgalį Lietuvos techninės apžiūros įmonės vairuotojams primins, kad užsimerkti į...

Vitoldas Milius leidosi į iššūkį: sieks kuo greičiau pervažiuoti Europą elektromobiliu (2)

Vitoldas Milius pradėjo dar vieną neįprastą kelionę automobiliu: ketvirtadienio popietę jis...

Top naujienos

Užkalnis. Niekas nenorėjo dirbti (108)

Buvo toks filmas iš sovietinių laikų: „Niekas nenorėjo mirti“. Su šiomis dienomis niekaip...

Reto grožio eglės puošia ne tik Vilnių ir Kauną: išrinkite mieliausią Lietuvos eglutę (66)

Kalėdinės nuotaikos pasklido po visą Lietuvą – šventėms ruošiasi ir didesni, ir mažesni...

Venckienės sūnus Karolis: galėjome bėgti į Meksiką, bet mes tikėjomės, kad mama nebus išduota Lietuvai (297)

Neringos Venckienės sūnus Karolis Venckus LNK laidai „Bus visko“ papasakojo apie gyvenimą...

Būsto rinka – visų laikų pike: kaip toliau keisis kainos ir palūkanos (23)

Trečiąjį šių metų ketvirtį būsto įperkamumo tendencijos Lietuvoje ir kitose Baltijos...

Liga, kuri prasideda nekaltu odos niežėjimu, o baigiasi sąnarių persodinimu: kam susirgti – didžiausia rizika? (78)

Sonata jau 25 metus serga žvyneline . Ji susirgo būdama vos 20 metų, kai dar studijavo. Ši liga...

Penkiametė, spaudžiant 35 laipsnių speigui, išgelbėjo vos 1,5 metukų mažylį

Viena namuose Aliaskos kaime palikta penkiametė, dingus elektrai, čiupo į glėbį pusantrų metukų...

Gyvai / „Kitokie pasikalbėjimai“ su Benu Aleksandravičiumi

Kaip teisingiausiai reikėtų apibūdinti Beną? Užduotis – ne iš lengvųjų. Jis – itin...

Lietuvis nustebo pamatęs sąskaitą už langus ir duris: o atrodė, kad brangiausia – jau praeityje (16)

A++ klasė, 100 tūkst. eurų už 100 kv. metrų namą ir 500 eurų namo išlaikymui per metus. Ar tai...

Į teismą Lietuvos valstybę padavęs generalinis prokuroras teigia prieš ją nekovojantis papildyta Skvernelio komentaru (166)

Generalinis prokuroras Evaldas Pašilis sako nekovojantis prieš valstybę ieškiniu dėl darbo...