Visureigiai populiarėja – šio kėbulo tipo transporto priemonių kiekis Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse auga kasmet. Tačiau ar šiuolaikiniai visureigiai turi savybes, padedančias įveikti itin prastos būklės kelius, bekeles ar tiesiog nesustoti ledu padengtoje įkalnėje? Tą objektyviai išsiaiškinti nutarė „Metų automobilio“ konkurso organizatoriai, skelbiama jų pranešime žiniasklaidai.
"Toyota Hilux"
© Egidijaus Babelio nuotr.

Kas antras „Metų automobilio 2017“ dalyvis yra vadinamas visureigu ar krosoveriu. Kai kurie jų yra varomi tik dviem ratais, stovėjimo aikštelėje užima ne daugiau vietos nei „Volkswagen Golf“ ir neturi pretenzijų nuvažiuoti nuo asfalto. Tačiau visureigio vardas įpareigoja labiau nei hečbeko, tad keliolika padidinto pravažumo pretendentų į Lietuvos „Metų automobilio 2017“ karūną savaitgalį susirinko „AD REM“ logistikos bazės aikštelėje Vilniuje, kur juos po kaulelį išnarstė visureigių specialistai.

Bandymai – be purvo

Lietuvos ir aplinkinių valstybių bekelės visureigių sporto entuziastai gerai žino Audrių Sutkų. Panevėžietis lipo ant podiumo ne vienose bekelės varžybose, po poros metų planuoja pasileisti į kelionę automobiliu aplink pasaulį, o šiemet pristatė Baltijos šalyse nematytą platformą, kurioje galima įvertinti svarbiausias visureigių savybes jų net neišpurvinant.

Jo „Peak Point“ vadinamoje platformoje galima įvertinti visų automobilio diferencialų darbo efektyvumą, įkalnės ir nuokalnės įveikimo galimybes, kėbulo standumą, šoninio posvyrio automobilio galimybes ir pan. Tai – kone idealus būdas įvertinti tikrąsias visureigio savybes, reikalingas bekelėje ar kasdieninėse situacijose, pavyzdžiui, važiuojant į ledu nuklotą įkalnę.

„Va, ką daro automatika ir elektronika“, – stebėjosi A. Sutkus, „Toyota Hilux“ pikapu bandydamas įveikti diferencialų testą. Tai – speciali platforma, patikrinanti, kaip automobilis reaguoja į situaciją, kuomet sukibimą su keliu turi tik vienas priekinis ratas.

Mechaniškai užrakinus galinį ir centrinį diferencialus, „Toyota Hilux“ į kalną neįkopė, tačiau palikus šių sistemų reguliavimą elektronikai, užvažiavo be problemų.

21,2 cm prošvaisą turinčiam automobiliui nedidelis iššūkis buvo ir 45 proc. statumo įkalnė, į kurią būtent dėl per mažo atstumo tarp žemės ir kėbulo dalių nei vienas kitas konkurso dalyvis neįkopė.

Konkurso dalyvius bandęs visureigių specialistas didesnių priekaištų rėminės konstrukcijos „Toyota“ pikapui neturėjo ir kitose rungtyse, viena kurių įvertina ne tik galimybes bekelėje, bet ir kėbulo standumą – tai svarbus aspektas automobilio saugume.

„Galima patikrinti automobilio standumą, nes jis yra šiuo metu laužiamas. Padarinėkite duris ir bus viskas aišku“, – aiškino prie svyruojančio „Maserati Levante“ vairo sėdėdamas A. Sutkus. Liečiant žemę vos dviem ratais, ne visiems automobiliams pavyktų atidaryti ir uždaryti duris ar bagažinę. Jeigu kėbulas pakrypsta keliais milimetrais, durys užsidaro tik kliudydamos kitas metalines automobilio dalis.

Būtent prabangiausiam šio konkurso automobiliui, kuris buvo bandomas vienas pirmųjų, priekaištų specialistas nerado. Vėliau prie standžiausiųjų grupės prisijungė ir „Hilux“, „Volkswagen Tiguan“, „Mercedes-Benz GLC Coupe“ ir dar keli modeliai.

Aktualu kasdieniniam važiavimui

Kiekvienais metais gausėjant visureigių gretoms, „Metų automobilio“ komisijos nariams užduotis išrinkti geriausiąjį toli gražu ne lengvėja. Tokie bandymai padeda rasti atsakymus į kai kuriuos klausimus, kurių nepavyktų išsiaiškinti nei žvyro karjere, nei bekelės purvyne.

„Metų automobilio“ komisijos senbuvis, čia esantis jau dvidešimtus metus iš eilės, Renaldas Gabartas tvirtina, jog pagrindinis „Peak Point“ privalumas – žmogiškojo faktoriaus išnykimas.

„Šiųmetinis SUV „egzaminas“ vienareikšmiškai pats profesionaliausias ir informatyviausias per visą „Metų automobilio“ konkursų istoriją. Visureigių bandymų realiomis sąlygomis išvadoms beveik visuomet didelę įtaką turi vairuotojo įgūdžiai: patyręs bekelės guru netgi su kuklesnių nei statistinis vidurkis techninių parametrų automobiliu gali įveikti sudėtingą trasą, o „asfaltinis“ pilotas su pačiu geriausiu SUV užstrigti nesudėtingoje vietoje“, – palygino žurnalistas.

R. Gabartas pabrėžė ir kitą svarbų aspektą, itin patinkantį automobilių gamintojų atstovams: plika akimi nematomos savybės čia įvertinamos visureigius eksploatuojant ne ką agresyviau nei važinėjant kasdien.

Jam pritarė ir kitas „Metų automobilio“ komisijos narys Ramūnas Fetingis. Jo manymu, tokie testai atskleidžia ne tik visureigio galimybes bekelėje, bet ir kasdieninėse situacijose.

„SUV bandymai eiliniam žmogui, kuris gyvena mieste ir 99 atvejais iš 100 niekada nenuvažiuoja nuo asfalto, gal ir neaktualūs, bet yra daugybė gyvenimo atvejų, kai pravažumas gali turėti lemiamos reikšmės. Kad ir norint žiemą išvažiuoti iš apsnigto kiemo. Ypač jeigu reikia pakilti į tegu ir mažą kalniuką. Tada staiga žmonės prisimena, kad pirko visureigį su dviem varančiaisiais ratais.

O jeigu gyvenate užmiestyje, gal turite sodybą, o gal mėgstate žvejybą – tada SUV savybės tampa labai aktualios. Perlipti per griovį, įveikti provėžas, kai du iš keturių ratų pakyla nuo žemės – visas šias automobilių galimybes puikiai atskleidė A. Sutkaus sukonstruota platforma“, – tvirtino žurnalistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Australijoje sulaikyti chaosą kelyje sukėlę paspirtukininkai (2)

Sekmadienio popietę Australijos Brisbano mieste policijos pareigūnai areštavo būrį...

Patobulintų automobilių sezono uždarymas – unikalioje premjeroje

Kalendoriuje besibaigiant spaliui ir nenumaldomai artėjant žieminių padangų sezonui, Lietuvos...

„Aston Martin“ žengs netikėtą žingsnį

„ Aston Martin “ naujausiame projekte arklių galią ir greitį pakeis vaizdais į vandenyną ir...

Kai labai nori, bet neišgali: paskola automobiliui virsta kilpa ant kaklo (239)

Pripažinkime – kiekvienas nori vairuoti kuo geresnį automobilį ar gyventi kuo geresniame būste....

Hibridinio automobilio privalumai: nuo švaresnės aplinkos iki geresnio virškinimo (11)

Automobilio pasirinkimą dažniausiai lemia simpatija tam tikram prekės ženklui, automobilio kaina,...

Top naujienos

Vilnių realiai valdo jau nebe ne R. Šimašius (52)

Trečiadienį Vilniaus taryba turėtų apsispręsti dėl sostinės administracijos vadovų pakeitimo....

Kur dingo brangiausi išardyti bėgiai Lietuvoje? (78)

Europos Komisijos dėl išardyto Rengės ruožo skirtos 28 mln. eurų baudos „Lietuvos...

A. Tapinas. Skudurinio dizainerio šou (1352)

Ne vienu savo triukšmą sukėlusiu pasisakymu pagarsėjęs mūsų mados korifėjus Juozas...

Įspėja: Šiaurės Korėja turi itin gudrų planą, pavojingą žmonijai

Naujas ekspertų grupės „Belfer Centre“ atliktas tyrimas perspėja: Pchenjanas greičiausiai...

Meningokoko nusineštos gyvybės sukrėtė: skiepai nuo kitų metų bus nemokami papildyta (117)

Skiepų kalendoriuje – ilgai laukta naujiena. Tiesioginėje DELFI konferencijoje apsilankęs...

Anglijoje gyvenanti lietuvė: užsienyje skalbimo milteliai geresni (13)

Antradienio pavakarę laidoje „ Yra, kaip yra “ politikai, ekspertai ir eiliniai žmonės...

DELFI skaitytojai nusprendė, kas tapo „Lietuvos automobiliu 2017“ (34)

Baigėsi DELFI antrą kartą unikaliu formatu organizuoti nacionaliniai „ Lietuvos automobilio 2017...

Po R. Morkevičiaus nužudymo prabilo jo teta: visos jo bėdos dėl moterų (38)

Praėjo beveik metai nuo dienos, kuomet prie savo namų buvo nužudytas sportininkas Remigijus...

Klaipėdoje naujas loftų projektas

Šiais metais pačiame Klaipėdos miesto centre pradėta gyvenamųjų loftų statyba.

Žvaigždžių plaukų stilistė R. Morozovienė apie plaukų dažymą namuose: tai ne taupymas, o trigubos išlaidos (10)

Dažniausiai ją galima pamatyti besisukinėjančią už kadro: patyrusiai kirpėjai savo plaukų...