Visai neseniai per automobilininkams skirtą žiniasklaidą nusirito pranešimų banga apie Europoje debiutuojantį pikapą „Renault Alaskan“. Ir nors prancūzai nei vienoje spaudai skirtoje informacijoje neužsiminė, kad šis automobilis yra homozigotinis „Nissan NP300 Navara“, visas abejones dėl to, kas šiuo metu yra pikapų segmento madų diktatorius išsklaidė „Nissan“ sandėris su „Mercedes-Benz“.
Nissan "Navara"
© Gamintojo archyvas

Šią vasarą vokiečių automobilių pramonės monstras oficialiai pareiškė pradedantis gaminti „X-Class“ pikapą. Kaip jie patys sako mašiną „su tipinėmis „Mercedes-Benz“ charakteristikomis – vairavimo dinamika, komfortu, dizainu, saugumu ir plačiomis individualaus pritaikymo galimybėmis“.

Taigi – kuo tokia ypatinga „Navara“, jei apie ją sparną rėžia pats „Mercedes-Benz“? Atsakymo ieškoti reiktų pradėti dar 1935-aisiais, kai „Nissan“ – vienas labiausiai patyrusių pikapų gamintojų, sukonstravo būtent tokio tipo kėbulą turintį automobilį. Nuo to laiko dienos šviesą išvydo per 14 mln. mašinų-darbininkių, o dabartinė „Navara“ karta jau 12-oji.

Visureigių ABC: kokius privalumus „veža“ „Nissan Navara“ pikapas?
© Gamintojo archyvas

Naujausioji „Navara“ versija pakito ženkliai tiek dizaino, tiek technologiniu atžvilgi. Dabar ji atrodo ne tokia grubi, turinti daugiau bendrų bruožų su populiariaisiais „Nissan“ šeimos krosoveriais „Qashqai“ ir „X-Trail“, o po kėbulu slepiasi rinkoje analogų neturinti galinė važiuoklė. Tas pats pasakytina ir apie kertines važiavimo charakteristikas: „Navara“ kur kas labiau panašus į lengvą visureigį, nei į linginę pakabą turintį juodadarbį.

Vienas svarbiausių kokybinių proveržių susijęs būtent su naujos kartos „Navara“ pakaba. „Double Cab“ kėbulo versija vietoj lingių gavo naują galinę penkių svirčių pakabos sistemą, užtikrinančią nepalyginamai komfortiškesnį važiavimą ir geresnį automobilio valdymą. Tačiau svarbiausias dalykas – būdama 20 kg lengvesnė už ankstesniąją lakštinių lingių pakabą ir maždaug 40 proc. minkštesnė, svirtinė pakaba leidžia gabenti tokio pat svorio krovinį ir vilkti net 3500 kg sveriančią priekabą. Net tuomet, kai juda tuščias, žvyrkelyje ar senatviniais randais išvagotu asfaltu, pikapas nešokčioja ir nesipurto.

Nissan "Navara"
Nissan "Navara"
© Gamintojo archyvas

Malonių smulkmenų galima aptikti ir apžiūrinėjant krovinių platformą. Čia sumontuota „C-channel“ krovinių tvirtinimo sistemą: krovinių fiksavimo kanalai su juose esančiais „C“ raidės formos fiksatoriais kabinos pertvaroje bei bortų kraštuose visiškai neriboja fantazijos ir leidžia saugiai transportuoti viską, ko tik gali prisireikti ūkyje.
Į šį pikapą iš lengvųjų visureigių perkelti praktiškai visi elektroniniai vairuotojo pagalbininkai. Vienas patogiausių – aplinkinio vaizdo stebėjimo sistema, kurią sudaro 4 kameros, fiksuojančios ir analizuojančios aplink automobilį viską 360 laipsnių kampu.

Svarbu tai, kad vairuotojas gali orientuotis ne pagal garso signalus ar kokius nors švieselių mirgėjimus, o matydamas realų vaizdą (priklausomai nuo įjungtos pavaros – pirma ar atbulinė – mašinos priekyje arba gale). Kad į žuvies akį panašiais objektyvais filmuojamas vaizdas neklaidintų, japonai sugalvojo jį pertvarkyti skaitmeniniu būdu ir išvengti bet kokio iškraipymo. Todėl sumanęs įsprausti masyvų pikapą į kokį nors stovėjimo aikštelės plyšį, prietaisų skydelyje esančiame ekranėlyje viską matai taip, tarsi pats į save žiūrėtum iš kokio penkto aukšto.

"Renault Alaskan"
"Renault Alaskan"
© Gamintojo archyvas

Ne tokios egzotiškos, tačiau ne mažiau svarbios naujovės „Navara“ įrangos sąraše – priekinė avarinio stabdymo sistema (FEB), pastovaus greičio palaikymo sistema bei pagalbinės važiavimo įkalne ir nuokalne sistemos (HDC ir HSA), pavaros palėtintojas, mechaninis galinio diferencialo blokavimas, beraktė įlipimo sistema. Visų tipų kabinos gali būti komplektuojamos su dviejų zonų klimato kontrolės sistema. Interjeras ir prietaisų valdymo svirtelės bei jungikliai pernelyg daug nesukant galvos buvo perkelti iš „X-Trail“ modelio, todėl čia viskas paprasta, intuityvu ir veikia sklandžiai.

Pertvarkę automobilio saloną japonai pasirūpino ne tik nauju prietaisų skydeliu, suteikiančiu didesnės erdvės pojūtį, bet ir ergonomiškesnėmis priekinės sėdynės su stuburo atrama. Pastarosios buvo sukurtos naudojant NASA technologiją ir leidžia kur kas tolygiau paskirstyti žmogaus kūno svorį. „Double Cab“ galinių sėdynių atlošo amplitudė padidinta 23 laipsniais, todėl dabar patogiai jausis ne tik priekyje, net ir gale sėdintys keleiviai. „King Cab“ šiuo požiūriu mažiau patraukli, todėl stambesnio kūno sudėjimo žmonėms dvi spartietiškos atlenkiamos sėdynės tiktų nebent trumpai kelionei.

Nissan "Navara"
Nissan "Navara"
© Gamintojo archyvas

Naujos kartos „Navara“ komplektuojama su 2,3 litro darbinio tūrio dyzeline jėgaine, kuri net 24 proc. efektyvesnė už savo pirmtaką ir gali pasigirti mažiausi šiame segmente taršos ir degalų sąnaudų rodikliais. Siūlomos dvi motoro versijos – 118 kW ir 140 kW. Galingesnysis variklis su dviem turbokompresoriais sugeba daugiau nei dvi tonas sveriančią mašiną paversti netikėtai gyvybinga. Pavyzdingai dirba ir automatinė septynių laipsnių pavarų dėžė. Būtent šis agregatas padeda pasiekti vidutinės 7 l/100 km degalų sąnaudas. Su šiuo varikliu „Navara“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,8 sek., o didžiausias galiams greitis 184 km/val.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nepatikėsite, tačiau ši klaida padvigubina riziką kelyje (3)

Atėjus atostogų metui dalis poilsiautojų leidžiasi į ilgas keliones automobiliu. Dėl šios...

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim? (24)

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei...

Lietuviai ir jų automobiliai: kaip namuose, taip ir mašinoje (13)

Kokia tvarka namuose, tokia ir automobilyje . Taip automobilių valymo ekspertai vertina švarą...

Komiško detektyvo verta istorija su laiminga pabaiga: kai visi automobiliai supanašėja (7)

Moteris Kornvalyje, Ontarijuje ( Kanada ), netyčia išvažiavo su kažkieno kito „ Infiniti “,...

Įspūdžiai po kelionės LDK ribomis: eilės pasienyje, blogiausi keliai ir puota už 4 eurus (4)

Nuo liepos 6 iki 13 d. – lygiai savaitę du keliautojai lietuviai, Vitoldas Milius ir Audrius...

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (79)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Vienintelė tokia Lietuvoje: bažnyčios rūsyje laukia šiurpi akistata su mirtimi (32)

Liškiava – senas dzūkų kaimelis, kuris rašytiniuose šaltiniuose minimas dar nuo XI a....

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (506)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1423)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (526)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Futbolo taktikos evoliucija: kodėl Kroatija pasaulio čempionate buvo balta varna? (15)

Kroatija nusipelnė neutralių gerbėjų simpatijų, bet ji nediktuoja globalių madų. Taip mano...

Temstant Rokiškyje įvyko avarija – sužalotas žmogus (1)

Pirmadienio vakarą Rokiškyje įvyko avarija, kurios metu sužalotas žmogus. Laimė, ne stipriai.

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (201)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Protokolo žinovas gėdina Rusiją: Putinui turėjo atitekti ne pirmas, o tik trečias skėtis (92)

„Gėda Putinui. Gėda Rusijai“, – taip sako etiketo ir protokolo ekspertas Arminas Lydeka ,...

Kas būtų, jeigu žinotume, kada ir kaip mirsime (10)

Vos 42,8 milisekundės trunkančio žodžio „ mirtis “ blykstelėjimo kompiuterio ekrane pakanka,...