aA
Vilniuje, „E-Power Arena“ kartodrome, atidaryta pirmoji elektrinių motociklų vairavimo mokykla tiek vaikams, tiek suaugusiems. Projekto iniciatoriai sako, kad uždarame kartodrome įgyti įgūdžiai pravers ne tik į motociklų sporto olimpą kopiantiems atletams, bet ir kasdieniu režimu gatvėje važinėjantiems motociklininkams.
Vilniuje atidaryta pirmoji elektrinių motociklų vairavimo mokykla
© Egidijus Babelis

Saugi vieta treniruotėms

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Vilniuje įsikūrusiame „E-Power Arena“ kartodrome jau kuris laikas veikia vienintelė elektrinių kartų mokykla vaikams. Tačiau šios įstaigos šeimininkai nusprendė žengti dar toliau: įkūrė dvi naujas motociklų vairavimo mokyklas. Pirmoji – motokroso mokykla vaikams nuo 5 iki 10 metų, kita – „Supermoto“ mokykla paaugliams ir suaugusiems, kurioje visi norintys gali išbandyti elektrinius 16 Kw galios KTM motociklus.

„Mus nustebino keli klientai. Jie atvažiuoja pas mus savo motociklu, pravažiuoja porą kartų trasoje, sėda ant savo motociklo ir išvažiuoja. Aš klausiu: juk jūs turite motociklą, važinėjate gatvėje, ką jūs veikiate šiame kartodrome? Jie sako, kad neturi kur treniruotis, neturi kur gilinti įgūdžių, juk gatvėje to daryti nevalia, mat gali skaudžiai baigtis. Čia žmonės išmoksta pajausti motociklą, kaip jis gula ant šono, kaip jis stovi ant kelio, kokie veiksmai kokius atoveiksmius išprovokuoja“, – šio projekto naudą motociklininkams pristatė „E-Power Arena“ direktorius Andrius Stepanavičius.

Pašnekovas sako, kad ši vieta tinka ne tik važiavimo motociklu pradmenims įgauti, tačiau ir tobulėti: motociklininkai čia saugiai gali išmėginti savo ribas, pajusti motociklo elgesį ir, svarbiausia, išmokti teisingai stabdyti, teisingai įvažiuoti į posūkį ir teisingai iš jo išvažiuoti, pasirinkti saugias trajektorijas.

„Kai mūsų kolegos vejasi sprunkantį motociklininką, jie mato, kokias klaidas daro motociklų vairuotojai. Retas moka gerai važiuoti. Jie nemoka stabdyti, nemoka greitėti, nemoka laikytis trajektorijos ir tokios gaudynės dažniausiai baigiasi tuo, kad bėglys pargriūna. Mūsų pareigūnai klausia, kodėl bėgi? Juk važiuoti nemoki. O šie dažniausiai atsako, kad neturi kur mokytis. Džiugu, kad atsiranda tokių vietų, kurios, tikiu, ne tik išmokys motociklininkus geriau valdyti transporto priemonę, bet ir išaugins pavyzdingus ir atsakingus eismo dalyvius, kurie deramai elgsis gatvėje“, – sakė pats elektriniu motociklu trasą aplėkęs Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Motociklu – nuo 5 metų amžiaus

Tose pačiose patalpose įsikūrė ir „Vilniaus motosporto mokykla“, kuri gerus ir pavyzdingus motociklininkus augins nuo dar mažesnio amžiaus. Vos 5 metų sulaukę vaikai gali sėsti ant specialiai mažiesiems pritaikyto elektrinio kroso motociklo ir lėkti į trasą.

„Su šiais motociklais „E-Power Arenoje“ pradedame mokytis važiuoti. Čia yra bene saugiausia vieta vaikams išmokti važiavimo motociklu principus, pajusti transporto priemonę. Labiau pažengę moksleiviai važiuoja į žvyro ir smėlio trasas ir mokosi toliau. Jeigu vaikas turi noro ir entuziazmo, tėvai palaiko šį užsiėmimą, tada jau gali pirkti benzininį motociklą ir dalyvauti varžybose“, – aiškino mokyklos vadovas ir treneris Rimgaudas Rutkauskas.

„Labai svarbu, kad vaikai suprastų, kas yra greitis ir kaip valdoma technika, kaip su ja tinkamai elgtis. Be to, džiugu, kad daugėja tokių vietų, kuriose galima skleisti informaciją apie saugų eismą, pagarbą kelyje, na, ir tai labai gera, įdomi veikla, galinti vaikus atitraukti nuo kompiuterių ekranų“, – kalbėjo atidaryme apsilankęs Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Vladislavas Kondratavičius.

Šios dvi motociklų mokyklos vienintelės visose Baltijos šalyse ne tik dėl to, kad visos transporto priemonės varomos elektra. Tai vienintelė motociklų sporto mokykla, kurios mokiniams suteikiamos visos darbo priemonės: tiek motociklai, tiek apranga, tiek šalmai. Pažengę mokiniai, išvažiuojantys iš vidaus patalpų trasos į lauką taip pat neturi niekuo rūpintis: treneriai tiek aprangas, tiek motociklus pristato į treniruotės vietą, motociklininkui reikia tik atlėkti į vietą.

Elektra užkariaus ir lenktynių pasaulį

Vis dėlto, jeigu motociklininkas nori lenktyniauti profesionaliai ir dalyvauti varžybose, jam reikia turėsi savo benzinu varomą žirgą. Tačiau „E-Power Arena“ įkūrėjai tikisi, kad ilgainiui ir į Lietuvos profesionalų motociklų sportą prasibraus elektros pavara.

„Mano idėja yra dar didesnė. Aš noriu suburti komandą „Supermoto“ lenktynėms, o pagrindinis tikslas – nepersėsti ant benzino. Noriu važiuoti elektra. Noriu, kad čempionate atsirastų atskira klasė elektriniams motociklams. Juk jie pasižymi gerokai didesne trauka, jie nesunkiai valdomi ir tikrai greiti“, – idėją pristatė A. Stepanavičius.

„Manau, kad ši vieta nušovė du zuikius vienu metu: jūs auginate vaikus profesionaliais motociklininkais ir tai darote naudodami elektrą. Tai yra ateitis. Aš matau elektrinių motociklų ateitį, matau, kaip pasaulyje atsiranda lenktynių elektrinėmis transporto priemonėmis, ir manau, kad ne už ilgo tai galėsime įgyvendinti ir Lietuvoje“, – viltį pamatyti elektrinių motociklų lenktynes išreiškė Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.

„E-Power Arena“ mokytis važiuoti kartu priima įvairaus amžiaus vaikus ir paauglius, pasiekusius bent 130 cm ūgį. Sėsti ant mažųjų motociklų gali vaikai nuo 5 metų, rekomenduojamas ūgis – nuo 120 iki 145 cm. Didžiuosius „Supermoto“ klasės motociklus gali valdyti visi, sulaukę 15 metų amžiaus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Klouno vairuojamo automobilio gaudynės Kalifornijoje priminė spektaklį (1)

Veniso Biče, Kalifornijoje , policijos pareigūnai šeštadienį, liepos 20 dieną, persekiojo BMW...

Suskaičiavo rekordus: vienas klaipėdietis į „Regitrą“ egzamino važiavo laikyti 38 kartus (47)

Vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti automobilį iš pirmo karto gauna tik kas trečias...

Palangoje pasiektas naujas rekordas: automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos (8)

Ar kada pagalvojote, kas nutiktų varikliui, jeigu iš jo būtų išleista alyva? Kaip ilgai toks...

Automobilių modeliukai ne tik vaikams: kaunietis papasakojo, ką pirkti ir kaip užsidirbti (2)

Kolekcionavimas dažnam tuo užsiimančiam yra didelė aistra, dažniausiai atsiradusi visai...

Lietuviai pradėjo kelionę aplink Baltiją – planuoja 5 000 km įveikti per 2 paras (3)

Ketvirtadienį Palangoje – oficialus „ Aurum 1006 km lenktynių “ startas. 38 komandų...

Top naujienos

Pasidalino abituriento rašiniu: šimtukininkas, olimpiadininkas, o egzamino neišlaikė

Į DELFI redakciją kreipėsi abituriento, kuris neišlaikė valstybinio lietuvių kalbos ir...

Taršos mokesčiai privers išlipti iš pamėgtų automobilių – galingus vokiškus pakeis nedideli japoniški (795)

Prabilusi apie mokestį taršiems automobiliams, Aplinkos ministerija riebų brūkšnį nubrėžė...

Mokslų daktarė apie uogas, kurių naudą dažnai užmirštame: jei jų nevalgote, neįsivaizduojate, ką prarandate (56)

Juodieji serbentai (lot. ribes nigrum ) Europoje valgomi jau apie 400 metų, o įrašai apie šias...

Vilniuje prieš vidurnaktį ukrainiečių „VW Passat“ rėžėsi į stulpą: automobilis visiškai suniokotas keleivis ligoninėje (17)

Vėlų antradienio vakarą Vilniuje, prie Oslo g. ir Laisvės pr. sankirtos, į apšvietimo stulpą...

Pretendentai į ministrų postus – spalvingos asmenybės (358)

Nors pasitikėjimą pasitikrinęs Saulius Skvernelis nepanoro atskleisti galimų pretendentų į tris...

Geros naujienos pasiilgusiems tikros vasaros: lietus trauksis, šiluma grįš (3)

Artimiausiomis dienomis tolstantis ciklonas vis dar turės įtakos Lietuvos orams .

„Sūduva“ šeimininkavo San Marine: gynėjo benefisas ir sutriuškinti varžovai (74)

Iš UEFA Čempionų lygos atrankos iškritusi Marijampolės „Sūduva“ sėkmingai persikėlė į...

Klaipėdietė užfiksavo supykusio kurjerio elgesį: toks elgesys sulauks bausmės (358)

Viena klaipėdietė išvydusi, ką siuntų tarnybos darbuotojas daro su siųsti paruoštomis...

Palanga be išeiginių marškinių ir aukštų kulniukų: kaip miestiečiai rengiasi paprastą dieną (36)

Pagrindinio šalies kurorto – Palangos – lankytojai, kaip taisyklė, visuomet pasižymi...

Dar vienas nemalonus faktas rūkaliams: žudo ne tik save (58)

Jei jus erzina visur primėtytos nuorūkos, metas dar labiau pasipiktinti: neseniai atliktas tyrimas...