aA
Vilniuje, „E-Power Arena“ kartodrome, atidaryta pirmoji elektrinių motociklų vairavimo mokykla tiek vaikams, tiek suaugusiems. Projekto iniciatoriai sako, kad uždarame kartodrome įgyti įgūdžiai pravers ne tik į motociklų sporto olimpą kopiantiems atletams, bet ir kasdieniu režimu gatvėje važinėjantiems motociklininkams.
Vilniuje atidaryta pirmoji elektrinių motociklų vairavimo mokykla
Vilniuje atidaryta pirmoji elektrinių motociklų vairavimo mokykla
© Egidijus Babelis

Saugi vieta treniruotėms

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Vilniuje įsikūrusiame „E-Power Arena“ kartodrome jau kuris laikas veikia vienintelė elektrinių kartų mokykla vaikams. Tačiau šios įstaigos šeimininkai nusprendė žengti dar toliau: įkūrė dvi naujas motociklų vairavimo mokyklas. Pirmoji – motokroso mokykla vaikams nuo 5 iki 10 metų, kita – „Supermoto“ mokykla paaugliams ir suaugusiems, kurioje visi norintys gali išbandyti elektrinius 16 Kw galios KTM motociklus.

„Mus nustebino keli klientai. Jie atvažiuoja pas mus savo motociklu, pravažiuoja porą kartų trasoje, sėda ant savo motociklo ir išvažiuoja. Aš klausiu: juk jūs turite motociklą, važinėjate gatvėje, ką jūs veikiate šiame kartodrome? Jie sako, kad neturi kur treniruotis, neturi kur gilinti įgūdžių, juk gatvėje to daryti nevalia, mat gali skaudžiai baigtis. Čia žmonės išmoksta pajausti motociklą, kaip jis gula ant šono, kaip jis stovi ant kelio, kokie veiksmai kokius atoveiksmius išprovokuoja“, – šio projekto naudą motociklininkams pristatė „E-Power Arena“ direktorius Andrius Stepanavičius.

Pašnekovas sako, kad ši vieta tinka ne tik važiavimo motociklu pradmenims įgauti, tačiau ir tobulėti: motociklininkai čia saugiai gali išmėginti savo ribas, pajusti motociklo elgesį ir, svarbiausia, išmokti teisingai stabdyti, teisingai įvažiuoti į posūkį ir teisingai iš jo išvažiuoti, pasirinkti saugias trajektorijas.

„Kai mūsų kolegos vejasi sprunkantį motociklininką, jie mato, kokias klaidas daro motociklų vairuotojai. Retas moka gerai važiuoti. Jie nemoka stabdyti, nemoka greitėti, nemoka laikytis trajektorijos ir tokios gaudynės dažniausiai baigiasi tuo, kad bėglys pargriūna. Mūsų pareigūnai klausia, kodėl bėgi? Juk važiuoti nemoki. O šie dažniausiai atsako, kad neturi kur mokytis. Džiugu, kad atsiranda tokių vietų, kurios, tikiu, ne tik išmokys motociklininkus geriau valdyti transporto priemonę, bet ir išaugins pavyzdingus ir atsakingus eismo dalyvius, kurie deramai elgsis gatvėje“, – sakė pats elektriniu motociklu trasą aplėkęs Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Motociklu – nuo 5 metų amžiaus

Tose pačiose patalpose įsikūrė ir „Vilniaus motosporto mokykla“, kuri gerus ir pavyzdingus motociklininkus augins nuo dar mažesnio amžiaus. Vos 5 metų sulaukę vaikai gali sėsti ant specialiai mažiesiems pritaikyto elektrinio kroso motociklo ir lėkti į trasą.

„Su šiais motociklais „E-Power Arenoje“ pradedame mokytis važiuoti. Čia yra bene saugiausia vieta vaikams išmokti važiavimo motociklu principus, pajusti transporto priemonę. Labiau pažengę moksleiviai važiuoja į žvyro ir smėlio trasas ir mokosi toliau. Jeigu vaikas turi noro ir entuziazmo, tėvai palaiko šį užsiėmimą, tada jau gali pirkti benzininį motociklą ir dalyvauti varžybose“, – aiškino mokyklos vadovas ir treneris Rimgaudas Rutkauskas.

„Labai svarbu, kad vaikai suprastų, kas yra greitis ir kaip valdoma technika, kaip su ja tinkamai elgtis. Be to, džiugu, kad daugėja tokių vietų, kuriose galima skleisti informaciją apie saugų eismą, pagarbą kelyje, na, ir tai labai gera, įdomi veikla, galinti vaikus atitraukti nuo kompiuterių ekranų“, – kalbėjo atidaryme apsilankęs Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Vladislavas Kondratavičius.

Šios dvi motociklų mokyklos vienintelės visose Baltijos šalyse ne tik dėl to, kad visos transporto priemonės varomos elektra. Tai vienintelė motociklų sporto mokykla, kurios mokiniams suteikiamos visos darbo priemonės: tiek motociklai, tiek apranga, tiek šalmai. Pažengę mokiniai, išvažiuojantys iš vidaus patalpų trasos į lauką taip pat neturi niekuo rūpintis: treneriai tiek aprangas, tiek motociklus pristato į treniruotės vietą, motociklininkui reikia tik atlėkti į vietą.

Elektra užkariaus ir lenktynių pasaulį

Vis dėlto, jeigu motociklininkas nori lenktyniauti profesionaliai ir dalyvauti varžybose, jam reikia turėsi savo benzinu varomą žirgą. Tačiau „E-Power Arena“ įkūrėjai tikisi, kad ilgainiui ir į Lietuvos profesionalų motociklų sportą prasibraus elektros pavara.

„Mano idėja yra dar didesnė. Aš noriu suburti komandą „Supermoto“ lenktynėms, o pagrindinis tikslas – nepersėsti ant benzino. Noriu važiuoti elektra. Noriu, kad čempionate atsirastų atskira klasė elektriniams motociklams. Juk jie pasižymi gerokai didesne trauka, jie nesunkiai valdomi ir tikrai greiti“, – idėją pristatė A. Stepanavičius.

„Manau, kad ši vieta nušovė du zuikius vienu metu: jūs auginate vaikus profesionaliais motociklininkais ir tai darote naudodami elektrą. Tai yra ateitis. Aš matau elektrinių motociklų ateitį, matau, kaip pasaulyje atsiranda lenktynių elektrinėmis transporto priemonėmis, ir manau, kad ne už ilgo tai galėsime įgyvendinti ir Lietuvoje“, – viltį pamatyti elektrinių motociklų lenktynes išreiškė Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.

„E-Power Arena“ mokytis važiuoti kartu priima įvairaus amžiaus vaikus ir paauglius, pasiekusius bent 130 cm ūgį. Sėsti ant mažųjų motociklų gali vaikai nuo 5 metų, rekomenduojamas ūgis – nuo 120 iki 145 cm. Didžiuosius „Supermoto“ klasės motociklus gali valdyti visi, sulaukę 15 metų amžiaus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kokios klaidos pakiša koją vairavimo egzamine: pasitikrinkite, ar įveiktumėte „Regitros“ testą (114)

Bandėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“, tačiau testo pabaigoje išvydote...

Belgijoje taksistas užfiksavo pavojingai besielgiantį elektrinio paspirtuko naudotoją (3)

Sekmadienį, rugpjūčio 2 d., taksistas nufilmavo Briuselio žiediniu keliu greitai važiuojantį...

Automobilių gamintojai išnaudoja visas nišas – rupi ne vien elektromobilių gamyba

Prancūzijos „ Peugeot “ žinomas kaip automobilių gamintojas. Tačiau ne kiekvienas žino, kad...

Biržai nustebino senovinių automobilių gerbėjus: surinko pačius įspūdingiausius automobilius (3)

Nuo filme „Krikštatėvis“ gangsterius vežiojusio „Nash 660“ iki unikalaus dviviečio...

Automobiliams pritaikyti miestai jų nebemėgsta – už taršą keršija mokesčiais ir draudimais (30)

Įsileisti tik netaršius automobilius ar užtverti gatves visiems? Leisti įvažiuoti, bet liepti...

Top naujienos

Porinkiminė naktis Baltarusijoje: miestuose netyla šūvių ir granatų garsai papildyta 3.02 (835)

Sekmadienio pavakarę A. Lukašenkai pasiskelbus prezidento rinkimų laimėtoju akiplėšiška...

Orai: po alinančio karščio netrukus lauks permainos (3)

Pirmadienį šalyje dar tęsis karšti orai. Tačiau nuo antradienio rytiniu virš Skandinavijos...

Kodėl japonai tokie ilgaamžiai? Onkologas Tsuji įvardijo pagrindinę geros sveikatos taisyklę (50)

Japonai – viena ilgiausiai gyvenančių tautų pasaulyje. Net ir būdami garbaus amžiaus jie...

Pirmieji oficialūs rezultatai: Lukašenka „gavo“ apie 82 proc. balsų Minske - susirėmimai tarp protestuotojų ir pareigūnų (1251)

Baltarusijos rinkimų pareigūnams sekmadienį suskaičiavus balsus uždarytose rinkimų apylinkėse...

Pokyčiai po pandemijos: įdarbinti ir atleisti tapo greičiau ir paprasčiau (18)

Iki prasidedant pandemijai, Lietuvoje virtualiai samdyti darbuotojus ryždavosi vos viena kita...

Kokių įvaizdžių galima išvysti Žaliųjų ežerų paplūdimyje karštą vasaros dieną (122)

Sinoptikai nejuokavo – savaitgalis sostinėje buvo išties pragariškai karštas, tad nieko keisto,...

Valančiūną be čempiono žiedo palikę „Raptors“ tarpusavio akistatoje paliko lietuvį ir be taškų (28)

Eilinį pralaimėjimą NBA reguliariojo sezono pratęsime patyrė į vis didesnę duobę...

Vilniuje balsuoti nespėję baltarusiai prie ambasados surengė protesto akciją atnaujinta 21.01 (133)

Dešimtys baltarusių sekmadienio vakarą surengė demonstraciją prie Baltarusijos ambasados...

Eimantas Šaulitis

Medicus medico lupus est arba kaip tarpukario gydytojai dėl ligonių pešėsi

„Gydytojas gydytojui – vilkas“. Sparnuotą Romėnų posakį perfrazavo gydytojas Liudas...

Atlikėja Liveta Kazlauskienė susidūrė su klastinga liga: skausmas – sunkiai pakeliamas (70)

Jau ne pirmus metus sveikatos specialistai įspėja gyventojus dėl itin aktyvių erkių. Patariama...

|Maža didelių žinių kaina