aA
Išsiruošus atostogų kartais savo automobilį geriau palikti namuose, o nuvykus į vietą – nuomos punktus lenkti iš tolo. Štai tos vietos, į kurias važiuoti automobiliu tiesiog neapsimoka.
Eismas
© Shutterstock nuotr.

Ten, kur… kairiapusis eismas

28 procentuose pasaulio šalių eismas vyksta kairiąja puse. Visi žinome, kad taip yra Didžiojoje Britanijoje, tačiau tai ne vienintelė vieta planetoje, kur automobiliai važinėja „ne ta“ kelio dalimi.

Kairiapusio judėjimo šalių yra net 47. Iš jų tarp turistų populiariausios (be jau minėtos Didžiosios Britanijos) yra Airija, Malta, Kipras, Australija, Naujoji Zelandija, Šri Lanka, Tailandas, Pietų Afrikos Respublika, Japonija.

Jeigu vis dėlto ryšitės kurioje nors iš tų valstybių sėsti prie automobilio vairo, pasistenkite pradėti ne mieste – ar bent jau ne judriausioje gatvėje. Pasisukinėkite kokiame nors ramiame kvartale, pripraskite perjungti pavaras kairiąja ranka (ypač jei nusprendėte papildomai save pakankinti ir pasirinkote automobilį, turintį mechaninę pavarų dėžę), susitaikykite su mintimi, kad sėdite dešinėje mašinos pusėje.

Bet kuriuo atveju specialistai rekomenduoja šalia turėti patyrusį „šturmaną“, jis iš anksto pasakytų, kur sukti ir ko tikėtis.

Ypač būkite atsargūs važiuodami žiedu – juk suktis reikės į priešingą pusę, nei esate pratę.

Ten, kur… brangūs degalai

Finansinių naujienų agentūra „Bloomberg“ neseniai paskelbė tris pasaulio valstybes, kuriose benzino kaina didžiausia:

1. Turkija – 2,6 JAV dolerio už litrą.

2. Norvegija – 2,55 JAV dolerio už litrą.

3. Nyderlandai – 2,4 JAV dolerio už litrą.

Sumos, žinoma, astronominės, bet įsipilti benzino galima kitoje šalyje. Tik visai kelionei jo greičiausiai neužteks. Todėl jei ir apsvarstę visus „už“ ir „prieš“ vis tiek primygtinai trokštate keliauti automobiliu, būkite pasiruošę išlaidoms.

Ten, kur… pernelyg judrus eismas

Šioje kategorijoje neginčijamos lyderės yra Kinija, Honkongas ir Singapūras. Kadangi gyventojų tankis ten labai didelis, eismo spūstys susidaro ne tik miestų gatvėse, bet ir greitkeliuose. Ir, patikėkite, jie nebūna nė iš tolo panašūs į kamščius, kuriuos patyrėte piko valandą sostinėje ar kuriame nors artimojo užsienio didmiestyje. Šalyse, apie kurias įspėja žinovai, eismo spūstys būna išties didžiulės.

Pavyzdžiui, prieš penketą metų greitkelyje Pekinas–Tibetas užregistruotas rekordinis šimtų tūkstančių automobilių kamštis, nusidriekęs 260 km. Kol judėjimą pavyko vėl normalizuoti, prabėgo dešimt dienų. Turbūt nereikia nė sakyti, kad per tą laiką mašinose įstrigusiems žmonėms prasidėjo problemos dėl maisto ir geriamojo vandens – juos teko pristatyti net sraigtasparniais.

Aišku, tokios atostogos irgi ilgam įsimintų – įspūdžių veikiausiai užtektų visam likusiam gyvenimui, bet malonumas turbūt būtų abejotinas.

Ten, kur… nežinote stovėjimo vietų

Net jeigu įveiksite visas anksčiau minėtas kliūtis ir sėkmingai nusigausite iki kelionės tikslo, vis tiek teks pasirūpinti, kur pastatyti automobilį.

Todėl iš karto rinkitės viešbutį, siūlantį nemokamą aikštelę, antraip turėsite sunkumų. Ir nebūtinai dėl to, kad bus sunku rasti, kur pastatyti automobilį. Tiesiog tokiuose miestuose, kaip Londonas, Pekinas, Viena, Amsterdamas, Vašingtonas, Paryžius ar Madridas, mokamų automobilių stovėjimo aikštelių paslaugos labai brangios. Pavyzdžiui, vien už tai, kad įvažiuotumėte į Londono centrą, turėsite išsiskirti su 10 svarų sterlingų, o už kiekvieną automobilio stovėjimo valandą mokėsite dar mažiausiai po 4 svarus. Romoje ir Amsterdame įvažiavimas į miesto centrą nemokamas, ir mašinų aikštelė tekainuoja 1,5–2 eurus, tačiau ieškodami vietos, kur palikti transporto priemonę, sugaišite mažiausiai valandą. O jeigu ją pagaliau surasite, veikiausiai bus tokia, kurioje tilps nebent „Smart“ automobiliukas.

Daugelyje didžiųjų Europos miestų centre (omenyje turimas istorinis miesto centras) mašinų stovėjimo laikas yra ribotas. Štai Londone, Madride, Paryžiuje mašiną galėsite pastatyti ne ilgiau kaip dviem valandoms. Tad jeigu nujaučiate, kad per tiek laiko nesugebėsite apžiūrėti visų įžymybių, automobilį verčiau iškart palikite viešbutyje arba priemiestyje ir pasinaudokite viešuoju transportu.

Ten, kur… nežinosite kelio

Nežinomas kelias visada pridaro didesnių ar mažesnių sunkumų, o keturių ar net penkių eismo juostų greitkeliai gali išmušti iš vėžių net labai patyrusius vairuotojus. Jeigu praleisite savo posūkį ar išvažiavimą, turėsite nuriedėti ne vieną dešimtį kilometrų, kol grįšite į reikiamos krypties kelią.

Pagal sudėtingus greitkelius pirmauja, žinoma, Jungtinės Amerikos Valstijos. Tačiau ir jos turi savo lyderį – 4 lygių mazgą Kalifornijoje, I-105 magistralėje, pavadintą teisėjo Hario Predžersono garbei. Čia eismas galimas visomis kryptimis, jame taip pat yra atskiros eismo juostos keleiviniam transportui, Los Andželo metro linijai ir tranzitiniam keliui. Nuvykus į JAV, nuodėmė būtų neužsukti į Los Andželą, tačiau būkite pasiruošę susidurti su šiuo inžinerijos stebuklu. Menkiausia posūkio klaida čia jums atsieis papildomu pusšimčiu kilometrų.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Moteris pasiskundė, kad sugedo jos automobilis – to, ką rado po kapotu, nesitikėjo niekas (30)

Jeigu automobilis skleidžia įtartinus garsus ir sklinda dvokas tarsi kažkas degtų, tai tiesiog...

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (71)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (780)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (18)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Top naujienos

Romas Lazutka. Bankų mokesčio nebus, bet garbės irgi (30)

Kelių politikų iniciatyva išskirtinai apmokestinti bankus neatrodo stipri, kad būtų...

DELFI 11. Vazektomija: vyrams labiau skauda fiziškai ar psichologiškai (8)

Vazektomija – nesudėtinga vyriška kontracepcija, užtikrinanti kone šimtaprocentinę vyrišką...

Situacija Alytaus rajone vis dar kebli: nors ligoninėse pacientų nedaug, dalyje kaimų gyventojų sumažėjo (1)

Dėl teršalų, atneštų iš gaisravietės padangų perdirbimo gamykloje „ Ekologistika “, savo...

Pernavas nebus siūlomas vadovauti policijai antrą kadenciją (93)

Policijos generalinis komisaras Linas Pernavas nebus skiriamas antrai kadencijai, BNS pranešė...

Skelbia apie gaisro Alytuje lokalizavimą, tačiau tuo nemalonumai nesibaigs (28)

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento ( PAGD ) vadovas Saulius Greičius teigia, kad...

Aistros verda ir toliau: Karbauskis reikalauja nušalinti Etikos ir procedūrų komisijos pirmininką (166)

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) frakcijos seniūnas Ramūnas Karbauskis...

SBA statys naują gamyklą: gamins modulinius daugiaaukščius namus, įdarbins 450 darbuotojų (2)

SBA grupė gamins aplinkai draugiškus ir tvarius modulinius pastatus. Naujai įsteigta bendrovė...

Estija ketina į laisvę paleisti itin jautrias NATO paslaptis Rusijai atskleidusį šnipą (50)

Skelbiama, jog į laisvę neužilgo gali būti paleistas buvęs itin aukšto rango Estijos gynybos...