Taip pat įvedami ir mokesčiai daliai komercinio transporto, kuris nuo kelių mokesčių buvo atleistas. Šie pokyčiai gali privesti prie to, kad kils ir sunkiasvorių automobilių mokesčių už kelius dydis. Ypač turėtų sunerimti aukščiausio ekologinio standarto sunkvežimių neturintys vežėjai.

Artimiausi planai

Šiuo metu už kelius moka tik sunkesnis nei 12 t bendrosios masės komercinis transportas. Ministras teigė, kad nuo kitų metų spalio 1 d. už kelius privalės mokėti visos transporto priemonės, kurių bendroji masė didesnė nei 7,5 t, o nuo 2016 m. už kelius mokės visų ne Vokietijoje registruotų transporto priemonių vairuotojai, tuo metu Vokietijos lengvųjų automobilių vairuotojai nuo tokių mokesčių bus atleisti.

Apie tokius Vokietijos planus kalbėta jau senokai, tačiau tik pastarosiomis savaitėmis valdžios atstovai apie tai prakalbo oficialiai.

Naujų mokesčių nuspręsta imtis dėl to, kad, pasak vokiečių, esamo finansavimo neužtenka tinkamai kelių priežiūrai. Vokiečiai žada, kad visos papildomai surinktos lėšos bus skirtos kelių priežiūrai.

Tiesa, dauguma abejoja kelių mokesčio lengvųjų automobilių vairuotojams ne iš Vokietijos įvedimo teisėtumu. Nors vokiečiai ginasi, kad tai nepažeidžia jų teisės aktų, vis tik panašu, kad tai prieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams. Laisvas asmenų judėjimas yra vienas iš pagrindinių Europos Sąjungos principų, kurių laikymąsi ji užtikrina. Visi ES piliečiai turi teisę vykti į kitas valstybes nares, jose gyventi, studijuoti, dirbti, įsikurti arba teikti paslaugas nediskriminuojami dėl pilietybės.

Teisininkai linkę manyti, kad pagal ES teisės aktus toks mokestis turėtų galioti arba visiems lengvųjų automobilių vairuotojams arba jo turi būti atsisakyta.

Jei šis mokestis bus įvestas, skirtingai nei sunkvežimiams, čia bus naudojamos vinjetės skirtos tam tikram periodui.

Kodėl vežėjai turėtų sunerimti?

Nyderlandai ir Austrija jau dabar įspėjo vokiečius, kad įvedus kelių mokestį tik užsienio lengvųjų automobilių vairuotojams, jie kels šį klausimą Europos Sąjungos lygiu. Jei Europos Sąjunga įpareigos Vokietija laikytis bendrijos teisės aktų, tai gali būti grėsme vežėjams.

Vokietijos lengvųjų automobilių vairuotojai vargu ar bus sužavėti pasiūlymu mokėti už kelius. Vokietijos valdžia taip pat tikriausiai nesiryžtų apmokestinti ir vietinių lengvųjų automobilių. Tokiu atveju galima tikėtis, kad bus ieškoma kitų būdų papildyti infrastruktūros finansavimo biudžetą.
Sprendimų gali būti įvairių. Anksčiau buvo kalbų, kad bus skatinamos ekologiškos komercinės transporto priemonės. Kalbėta apie tai, kad „Euro 6“ emisijos standartą atitinkantiems sunkvežimiams teks mokėti mažesnį kelių mokestį nei ne tokioms ekologiškoms transporto priemonėms. Jei dauguma tikėjosi, kad kelių mokestis šioms transporto priemonėms pigs, tai dabar būtų galima prognozuoti, kad brangs žemesnio ekologinio standarto transporto priemonių kelių mokestis, o „Euro 6“ sunkvežimiams mokestis liks toks pat koks yra dabar.

Kita bloga žinia vežėjams – nuo kitų metų liepos 1 d. planuojama prie jau esamų mokamų kelių prijungti dar apie 1 000 km kelių ruožų, kurie šiuo metu yra nemokami. Iki 2018 m. bus apmokestinta visi 40 tūkst. km. federacinių Vokietijos greitkelių.