aA
Viena nerealiausių transporto priemonių. Būtent taip galima pavadinti Ženevos autosalone pastarąsias dvi savaites eksponuotą bendrą Italijos dizainerių ir Prancūzijos aviatorių kūrinį.
"Pop.Up" transportas
"Pop.Up" transportas
© Gamintojo archyvas

Tiesą pasakius, automobilių dizaino ateljė „Italdesign“ ir oro technologijų holdingo „Airbus“ pristatomas koncepcinis „Pop.Up“ modelis yra ne tiek paprastas skraidantis automobilis,
o visa transporto sistema, galinti iš pagrindų pakeisti megapolių gyventojų mobilumo supratimą.

„Pop.Up“ yra trijų modulių – antžeminio, oro ir dvivietės keleivinės kapsulės. Antžeminė dalis užtikrina žmonių atgabenimą „iki durų“ ankštuose gyvenamuosiuose rajonuose, oro modelis leidžia gyventojams judėti išvengiant šviesoforų ir įprasto transporto spūsčių.

Visą judėjimą valdo dirbtinis intelektas. Pasakius paprasčiau – kompiuteriai. Ir antžeminis modulis, ir oro yra bepiločiai – žmogus juose tėra keleivis.

Šios sistemos idėja tokia: naudodamasis programėle potencialus keleivis mobiliuoju telefonu nurodo maršruto galutinio taško koordinates (galima ir sustojimo vietų), kompiuteris nuskaito lėšas už paslaugą, ir tuoj pat atvyksta „Pop.Up“ kapsulė.

Kelionės metu ši kapsulė abu modulius gali keisti, priklausomai nuo to, kuo tuo metu judėti patogiau ir greičiau – ant žemės ar oru. Jei žmogui reikia nukakti į toliau esantį miestą, keleivinė kapsulė integruojama į „Hyperloop“ sistemos traukinį, judantį vakuumo tuneliais viršgarsiniu greičiu.

"Pop.Up" transportas
"Pop.Up" transportas
© Gamintojo archyvas

Pačios 2,6 ilgio, 1,4 m pločio ir 1,5 m aukščio kapsulės, pagamintos iš anglies pluošto, svoris siekia 200 kilogramų. Joje yra nedidelis ličio jonų akumuliatorius, tiekiantis mikroklimato ir multimedijos sistemoms reikalingą energiją tuo metu, kai keičiamas modulis.

Antžeminis modulis – tai irgi 200 kg svorio, 3 metrų ilgio transporto priemonė, varoma elektros energijos maitinamų dviejų elektros motorų. Maksimalus jos greitis – 100 km/val., rida po įkrovimo – 130 km.

O štai aeromodulis – dronas su aštuoniais į skirtingas puses besisukančiais propeleriais ir tiek pat elektros variklių, kurių bendra galia siekia 185 AG. Šis kvadrokopteris, pakeliantis iki 600 kg svorio krovinį, gali įveikti 100 km atstumą, didžiausias greitis – 100 km/val.. Ir pakilimas, ir nusileidimas vyksta tik vertikaliai.

Tiek vieno, tiek kito modulio akumuliatorius visiškai įkraunamas vos per 15 minučių, tad nerimauti dėl nedidelės ridos (arba „skridos“) nereikėtų – prisijungus prie elektros tinklo, po ketvirčio valandos vėl galima keliauti dar bent šimtą kilometrų.

Be to, planuojama, jog visa transporto sistema veiks taip, kad šalia visada bus visiškai įkrautas modulis, kuriuo ir galės naudotis kapsulė su keleiviais.

Suprantama, kol kas tai – tik vizija. „Pop.Up“ dar niekur neskraido ir nevažinėja. „Airbus“ atstovai sako, kad pirmieji bandomieji skrydžiai įvyks dar šiemet, o visa sistema gali pradėti veikti jau maždaug po 7 ar 10 metų. Ką gi, laukti liko nedaug.

Beje, šiuo metu „Airbus“, didžiausia Europos aeronautikos kompanija, dalyvauja dar trijuose skraidančių automobilių kūrimo projektuose – bepilotės skraidančios platformos „Vahana“, krovinių pristatymo drono „Skyways“ ir pusiau savarankiško taksi sraigtasparnio „CityAirbus“.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (39)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (81)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Buvęs komunistas, viešai atsiprašęs Lietuvos: apie vaikystę „ant ribos“ ir manevrus dėl nepriklausomybės (77)

Česlovas Juršėnas gyvenime juokauja nekeitęs trijų dalykų – žmonos, partijos ir buto....

Rinktinės lyderius apėmė gėdos jausmas: tokį beviltišką pralaimėjimą sunku prisiminti specialiai Krepšinis.lt iš Monso (148)

Donatas Motiejūnas po pustrečių metų pertraukos grįžo į Lietuvos rinktinę bei iškart tapo...

Epidemija artėja: nuo koronaviruso mirė pirmasis europietis (48)

Praėjus vos kelioms valandoms po to, kai 10-yje Italijos miestų dėl koronaviruso protrūkio buvo...

Koronavirusas kirto verslams regionuose: prarasti klientai, kroviniai ir augantys nuostoliai (55)

Nors nuo mirtis sėjančio naujojo koronaviruso židinio Kinijoje , Hubėjaus provincijoje, iki...

Palikta iškart po vestuvių: įsismarkavusi nuotaka nesuvaldė ir kumščių (8)

Planuojant vestuves negailima nei laiko, nei energijos, todėl išaušus iškilmių dienai pagrįstai...

Šiurpą kelianti tiesa apie kitą Mao Dzedongo veidą: atviri jo gydytojo pasakojimai – ne jautraus skrandžio savininkams (89)

2013 metais portale „ Business Insider “ buvo rašoma, kad Kinijos diktatorius ir komunizmo...

„Ryanair“ vadovas: teroristai „dažniausiai yra musulmonai“

Musulmonai vyrai turėtų būti griežčiau tikrinami oro uostuose, nes teroristai „dažniausiai...

Atsiprašinėjęs Maskoliūnas: apsigėdinome, sudegėme visi kartu specialiai Krepšinis.lt iš Monso (215)

Dariaus Maskoliūno debiutas Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės vyriausiojo trenerio pareigose...

Įtempti santykiai su prezidentu kirto per Skvernelio reitingus (67)

Tęsiantis įtampai tarp prezidento Gitano Nausėdos ir premjero Sauliaus Skvernelio , pastarojo...

|Maža didelių žinių kaina