aA
Panašu, kad erzinantis valytuvų šmėkščiojimas, ožiavimasis, ledėjimas, jų keitimas ir kiti „smagumai“ netrukus gali iškeliauti į istorijos užkaborius. Superautomobilius gaminanti bendrovė „McLaren“ lengvųjų automobilių segmentui adaptuoja kovinių naikintuvų priekinio lango matomumo gerinimo sistemą.
McLaren P1
McLaren P1
© Gamintojo nuotr.

Manoma, kad valytuvus „McLaren“ automobiliuose pakeis aukšto dažnio garso bangos – tokiomis odontologai burnos ertmėje valo dantų akmenis. „Formulės-1“ bolidus kurianti bendrovė naują priekinio lango valymo sistemą ketina montuoti naujuose superautomobiliuose, kurie prekybos salonuose turėtų pasirodyti 2015 m.

Kol kas „McLaren“ jokių šios naujovės detalių ar smulkesnių veikimo principų viešai nepasakoja – baiminamasi, kad idėjos nenugvelbtų konkurentai. Vis dėlto ekspertai spėja, kad būsimo „McLaren“ priekinis stiklas bus valomas ultragarsu – jis generuos stiklo paviršiaus mikrovibracijas, todėl lietaus ar purvo lašai, vabzdžiai, sniegas ir kiti krituliai nuo tokio stiklo paprasčiausiai atšoks.

Tokia sistema bus nepalyginamai patogesnė šaltais orais – bus išvengta tokių problemų kaip valytuvų prišalimas prie lango ir pan. „McLaren“ žiniasklaidos atstovams prasitarė tik tiek, kad tokia stiklų valymo technologija jau naudojama karinėje pramonėje.

„Ištraukti šios idėjos projektą iš kariškių buvo labai nelengva, - pasakoja „McLaren“ atstovas Frankas Stephensonas. – Pasiteiravau, kodėl ant orlaivių stiklų nebūna valytuvų, kurie praverstų tais atvejais, kai lėktuvas skrenda nedideliu greičiu ir neaukštai (pvz., leidžiantis). Man paaiškino, kad orlaivių stiklai nėra dengiami kokia nors specialia plėvele – visą darbą atlieka negendanti ir nuolat veikianti didelio dažnio elektroninė sistema. Prie stiklo nebereikia nieko jungti.“

Manoma, kad „McLaren“ naują langų valymo sistemą diegs naujuose superautomobilių modeliuose. Tačiau ištobulinus sistemą, ji gali pasirodyti ir masinės gamybos automobiliuose – prognozuojama, kad tokių sistemų kaina neturėtų viršyti 10 svarų (apie 40 Lt), rašo dailymail.co.uk.

„Aiškus būdas tokios idėjos įgyvendinimui yra priekinio lango kampe įrengti ultragarso keitiklį, - samprotauja Bristolio universiteto (Šiaurės Airija) Inžinerijos fakulteto ultragarso profesorius Paulas Wilcoxas. – Jis stiklo paviršiumi galėtų skleisti maždaug 30 kHz dažnio garso bangas.“

Dabartinius valytuvus išrado ir 1903 m. patentavo amerikietė Mary Andersonas. Tokio įrenginio idėja moteriai į galvą šovė keliaujant į Niujorką. Visą kelią pliaupė lietus, ir ponia Anderson pastebėjo, kad vairuotojas, norėdamas matyti, kas vyksta už stiklo, mašinos pirmagalyje, turi praverti priekinį langą. Kad to nereikėtų daryti, moteris išrado linguojančią rankeną su gumine šluotele, kuri nuvalydavo pirmųjų automobilių stiklus. Kad valytuvai įsijungtų, pakakdavo įjungti tam skirtą svirtelę.

Iš pradžių šis išradimas buvo smarkiai kritikuojamas – visi kaip vienas tvirtino, kad šmėkščiojantys valytuvai blaškys vairuotojo dėmesį. Tačiau 1916 m. priekinio lango valytuvai tapo standartiniu visų modelių atributu ir naudojami iki šiol.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (43)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (82)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Kęsto Komskio verslas žlunga nesumokėjęs našlaičiams (164)

Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija,...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (53)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Gyvai / Specialisto patarimai perkantiems automobilius ir pokalbis apie Užgavėnes „Delfi rytas“

„Žiema, žiema, bėk iš kiemo“, – taip šiandien turėtume šūkauti, užsikąsdami ir...

Nuramino dėl Vilniuje įtarto koronaviruso atvejo: visi mėginiai neigiami (145)

Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino...

Italija ištikta šoko, pirminio koronaviruso šaltinio nustatyti nepavyksta šalį krečia ir politikų rietenos (61)

Europoje kilusios koronaviruso bangos paliestoje Italijoje tolydžio plinta panika. Šalies...

Mirė Sausio 13-osios byloje kaltu pripažintas buvęs sovietų gynybos ministras

Maskvoje mirė buvęs Sovietų Sąjungos gynybos ministras Dmitrijus Jazovas , pranešė Rusijos...

Koronavirusui skverbiantis į Europą, prognozuojamos pasekmės: Lietuvos ekonomikai tai atsilieps (41)

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus...

Ant suolo lemiamu metu paliktas Motiejūnas: Kinijoje gynybos principai kitokie (26)

Donato Motiejūno sugrįžimas į Lietuvos rinktinę nebuvo rožėmis klotas. Pasitelkęs savo...

The Economist

Vėl paverskime Europą nuobodžia! (1)

ES ginčijasi dėl smulkmenų ir džiaugiasi grįžusiu nuobodžiu stabilumu.

Bankai nespėja dalyti paskolų, tačiau NT analitikas ragina pradėti galvoti logiškai (70)

Ekonomistai jau kelerius metus viešojoje erdvėje kalba, kad gyvenimas Lietuvoje gerėja. Vienas iš...

|Maža didelių žinių kaina