„Ne veltui visame pasaulyje kelių eismo taisyklėse yra griežtai apibrėžta, koks turi būti minimalus padangos protektoriaus gylis. Tad itin džiaugiuosi, kad greitai dėl padangose sumontuotų specialių elektroninių jutiklių nuolatos žinosime, koks yra padangos protektoriaus gylis“, – komentuodamas protektoriaus gylio stebėjimo būtinybę, sakė Kėbulų ir saugumo padalinio vadovas Andreasas Wolfas.

Tai atlikti leis išmanioji programinė įranga. Padangos protektoriaus gylis bus vertinamas atsižvelgiant į kintantį padangos pasipriešinimą riedėjimui. Padangoje sumontuotas slėgio jutiklis analizuos riedėjimo charakteristikas, priklausomai nuo to, kaip deformuojasi padanga. O nuo 2017 metų ši įranga bus montuojama į visus naujus automobilius su padangų slėgio stebėjimo sistema.

Kaip vyksta protektoriaus gylio nustatymas

Kurdami šią elektroninę protektoriaus gylio stebėjimo sistemą, „Continental“ inžinieriai stebėjo nuolatos kintančias padangos riedėjimo savybes. Padangų ir elektronikos specialistai atliko daugybę bandymų, kurių metu surinkta informacija bus naudojama programinėje ateities automobilių įrangoje. Nuolatos kintančios padangos riedėjimo savybės yra palyginamos su bandymų metu surinkta informacija. Kai protektorius sudils iki žemiausios leistinos ribos, automobilyje sumontuota sistema praneš apie būtinybę keisti padangas. Be to, automobilio informacinė sistema apie tai galės informuoti ir artimiausias automobilių dirbtuves.

Žinoma, padangų protektoriaus gylį gali patikrinti ir vairuotojas – tam padangose yra padarytos specialios protektoriaus sudilimo žymos. Mažos briaunos, esančios protektoriaus grioveliuose, žymi mažiausią gamintojo rekomenduojamą padangos protektoriaus gylį (jis yra 3 mm vasarinėms padangoms ir 4 mm žieminėms).

Padangos tampa išmaniosiomis

2002 metais „Continental“ pristatė pirmuosius padangų – svarbiausios grandies tarp automobilio ir kelio – slėgio jutiklius. Nuo tada jie vairuotojams praneša apie padangų slėgį ir juos perspėja, jei slėgio nepakanka. O nuo 2014 m. lapkričio mėnesio ši sistema turės būti visuose Europos Sąjungoje parduodamuose M1 kategorijos lengvuosiuose automobiliuose.

Šie slėgio jutikliai padeda palaikyti optimalų oro slėgį padangose, pratęsia padangos tarnavimo laiką, sumažina degalų sunaudojimą ir tuo pačiu užtikrina mažesnę CO2 emisiją. Itin tikslūs jutikliai gali būti montuojami tiek tiesiogiai vožtuvuose, tiek ir po padangos protektoriumi. Taip pat juos galima sumontuoti papildomai, jei įsigyjamas antras padangų komplektas be slėgio jutiklių.

Rengiama serijinė apkrovos nustatymo jutiklių gamyba

Dar viena naujovė – gamybai ruošiami apkrovos nustatymo jutikliai. „Continental“ inžinierių sukurta programinė įranga skirta nustatyti, ar nėra viršyta maksimali leistina apkrova. Tai itin pravers, tarkime, leidžiantis į kelionę automobiliu. Elektronika itin greitai nustatys dėl per didelio svorio pasikeitusias riedėjimo savybes ir apie tai praneš vairuotojui. Ateityje vairuotojo pagalbinės sistemos taip pat naudos apkrovos informaciją, šiuos duomenis pritaikydamos skirtingam automobilių svoriui. Tai ilgainiui automatines pagalbines sistemas padarys dar saugesnėmis ir patogesnėmis naudoti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)