aA
Greitai padangų slėgio jutikliai vairuotojui praneš, kada dėl sudilusio protektoriaus reikės keisti padangas. Tokią sistemą kuria kompanija „Continental“.
© Gamintojo nuotr.

„Ne veltui visame pasaulyje kelių eismo taisyklėse yra griežtai apibrėžta, koks turi būti minimalus padangos protektoriaus gylis. Tad itin džiaugiuosi, kad greitai dėl padangose sumontuotų specialių elektroninių jutiklių nuolatos žinosime, koks yra padangos protektoriaus gylis“, – komentuodamas protektoriaus gylio stebėjimo būtinybę, sakė Kėbulų ir saugumo padalinio vadovas Andreasas Wolfas.

Tai atlikti leis išmanioji programinė įranga. Padangos protektoriaus gylis bus vertinamas atsižvelgiant į kintantį padangos pasipriešinimą riedėjimui. Padangoje sumontuotas slėgio jutiklis analizuos riedėjimo charakteristikas, priklausomai nuo to, kaip deformuojasi padanga. O nuo 2017 metų ši įranga bus montuojama į visus naujus automobilius su padangų slėgio stebėjimo sistema.

Kaip vyksta protektoriaus gylio nustatymas

Kurdami šią elektroninę protektoriaus gylio stebėjimo sistemą, „Continental“ inžinieriai stebėjo nuolatos kintančias padangos riedėjimo savybes. Padangų ir elektronikos specialistai atliko daugybę bandymų, kurių metu surinkta informacija bus naudojama programinėje ateities automobilių įrangoje. Nuolatos kintančios padangos riedėjimo savybės yra palyginamos su bandymų metu surinkta informacija. Kai protektorius sudils iki žemiausios leistinos ribos, automobilyje sumontuota sistema praneš apie būtinybę keisti padangas. Be to, automobilio informacinė sistema apie tai galės informuoti ir artimiausias automobilių dirbtuves.

Žinoma, padangų protektoriaus gylį gali patikrinti ir vairuotojas – tam padangose yra padarytos specialios protektoriaus sudilimo žymos. Mažos briaunos, esančios protektoriaus grioveliuose, žymi mažiausią gamintojo rekomenduojamą padangos protektoriaus gylį (jis yra 3 mm vasarinėms padangoms ir 4 mm žieminėms).

Padangos tampa išmaniosiomis

2002 metais „Continental“ pristatė pirmuosius padangų – svarbiausios grandies tarp automobilio ir kelio – slėgio jutiklius. Nuo tada jie vairuotojams praneša apie padangų slėgį ir juos perspėja, jei slėgio nepakanka. O nuo 2014 m. lapkričio mėnesio ši sistema turės būti visuose Europos Sąjungoje parduodamuose M1 kategorijos lengvuosiuose automobiliuose.

Šie slėgio jutikliai padeda palaikyti optimalų oro slėgį padangose, pratęsia padangos tarnavimo laiką, sumažina degalų sunaudojimą ir tuo pačiu užtikrina mažesnę CO2 emisiją. Itin tikslūs jutikliai gali būti montuojami tiek tiesiogiai vožtuvuose, tiek ir po padangos protektoriumi. Taip pat juos galima sumontuoti papildomai, jei įsigyjamas antras padangų komplektas be slėgio jutiklių.

Rengiama serijinė apkrovos nustatymo jutiklių gamyba

Dar viena naujovė – gamybai ruošiami apkrovos nustatymo jutikliai. „Continental“ inžinierių sukurta programinė įranga skirta nustatyti, ar nėra viršyta maksimali leistina apkrova. Tai itin pravers, tarkime, leidžiantis į kelionę automobiliu. Elektronika itin greitai nustatys dėl per didelio svorio pasikeitusias riedėjimo savybes ir apie tai praneš vairuotojui. Ateityje vairuotojo pagalbinės sistemos taip pat naudos apkrovos informaciją, šiuos duomenis pritaikydamos skirtingam automobilių svoriui. Tai ilgainiui automatines pagalbines sistemas padarys dar saugesnėmis ir patogesnėmis naudoti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vanagas sėdo prie didžiausio pasaulyje savivarčio vairo: lyg vairuotumei daugiabutį (14)

Įsivaizduokite, stovite prieš keturių-penkių aukštų daugiabutį. Dabar mintyse uždėkite šiam...

Geriausi Lietuvos vairuotojai lėks Druskininkų ralio greičio ruožais (1)

Tūkstančiai vairuotojų kiekvieną rugsėjį bando savo įgūdžius ir automobilinį išsilavinimą...

Uragano pabūgęs vyras savo automobilį paslėpė virtuvėje, kad jo nenupūstų vėjas (8)

Uraganas „Dorian“ išties išgąsdino ne vieną Floridos gyventoją. Visgi kai kurie jų, nors ir...

„Bugatti“ pasiekė neįtikėtiną rekordą: viršijo 480 km/val. greičio ribą (5)

Superautomobilius gaminanti „ Bugatti “ paskelbė, kad sukūrė pirmą serijinį automobilį,...

Tai ne pokštas: jei įsigysite naują „Huracan EVO“, „Lamborghini“ jūsų lagaminus vežios nemokamai (9)

„Lamborghini“ žino, kad jų logistika su jų automobiliais, kaip čia pasakius, kelia iššūkių.

Top naujienos

Juodasis mokyklų sąrašas, kurį prieš pat rugsėjį suplėšė Karbauskis (84)

Ne visų mokyklų koridorius ir klases nuo rugsėjo užpildė krykštaujančių mokinių balsai. Viena...

Karaliaučiaus žurnalistų tyrimas: ES milijonai gelbėti Baltijos jūrą buvo iššvaistyti „rusiškais“ metodais (56)

Kaliningrado srities valymo įrenginiai tebeteršia Baltijos jūros akvatoriją. Už jų statybas...

Prie FIBA kritikų prisijungė Prancūzijos žvaigždė: tas pats šūdas specialiai Krepšinis.lt iš Pekino

Prieš penkerius metus Evanas Fournier su kitais Prancūzijos rinktinės krepšininkais sunkiai...

Orai: teks pratintis prie darganos (5)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems aktyvus Atlanto ciklonas, jis neš vėjuotus,...

Bloomberg: pasaulis yra mažiau atsparus sukrėtimams nei 2007 metais žemėlapis (1)

Praėjo daugiau nei dešimt metų nuo tada, kai finansų krizė sukėlė sumaištį viso pasaulio...

Atviras Natalijos Bunkės interviu: apie psichologo pagalbą, sunkumus su sūnumi bei santykius su buvusiu vyru ir Viktorija Siegel (25)

„Aš nesu pasiruošusi su visa Lietuva dalintis savo lova. Tai, chebryte , pradedam“, – jau...

Diena, kai žuvo 75 proc. gyvybės: asteroidas trenkėsi 10 milijardų atominių bombų jėga (1)

Prieš 66 milijonus metų Žemėje nutiko šis tas baisaus. Milžiniškas asteroidas (jo skersmuo...

10 būdų, kaip pabusti be kavos (2)

Kava – tiesiog nuostabu. Bent jau taip mano daugiau nei pusė Jungtinių Valstijų gyventojų,...

Kai skiriasi garsūs ir įtakingi: įvardijo didžiausią viešumo žalą ir naudą (49)

Vieni visuomenėje žinomi, garsūs ir įtakingi asmenys savo asmeninio gyvenimo dramas bando slėpti...

„Raganiaus“ autorius Andrzejus Sapkowskis: kvailių širdys yra pramogų namuose (41)

„Taip, kai kurie mano herojai konservatyvūs. Jie išpažįsta tvirtas klasikines vertybes”, –...