„Būdavo, kad mokymai baigdavosi automobiliui verčiantis kūlvirsčiais. Bet juk tam ir reikalingi mokymai“, – sako vairavimo instruktorius Virginijus Peleckis. Per ilgą klaipėdiečio karjerą jo pamokymų klausėsi pustrečio tūkstančio pareigūnų. Visus juos patyręs specialistas mokė saugiai vairuoti policijos automobilius, kuriais lekiama saugoti mus visus.
Nežymėta policijos "Audi" (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

V. Peleckis pareigūnus ekstremalaus vairavimo, būtent taip anksčiau buvo vadinimi kursai policininkams, mokė 15 metų. Specialistas nesunkiai apskaičiuoja, kiek iš viso pareigūnų sėmėsi iš jo patirties.

„Grubiai skaičiuojant per mano rankas „praeina“ apie 200 pareigūnų per metus, tai galima sakyti, kad iš viso apie 2500 pareigūnų. Varydavome be sustojimo“, – juokiasi V. Peleckis.

Bėgant laikui keitėsi ir mokymų pavadinimai. Tačiau esmė išliko ta pati.

„Pradžioje pagal mokymo planus yra vairavimas ekstremaliomis sąlygomis. Po dešimties metų tai perėjo į transporto priemonės vairavimą su specialiais garso ir šviesos signalais. T.y. kuomet pareigūnai važiuoja įsijungę garso ir šviesos signalus. Kai automobilis važiuoja su šitais signalais, skaičiuojama, kad juda greičiau 6 sekundėmis arba 20-30 km/val. nei įprastas transportas.

Jeigu gyvenvietėje leidžiama važiuoti 50 km/val. greičiu, tai policijos automobiliai su signalais važiuoja žymiai greičiau. Ne gyvenvietėje kartais tenka važiuoti taip, kaip leidžia automobilis, jei yra būtinybė būna ir 200-250 km/val. greitis“, – pasakoja V. Peleckis.

„Gyvenvietė yra padidintos rizikos vieta, todėl yra rekomenduotina važiuoti tam tikrais greičiais. Reikia atsižvelgti ir į pėsčiuosius, vaikus, neįgalius asmenis. Būtina į tai atsižvelgti“, – priduria specialistas.

Realios situacijos

Operatyvinį transportą gali vairuoti tik daugiau nei 2 metus vairavimo patirties turintys pareigūnai.

„Plačiose gatvėse mieste, kur leidžiama važiuoti iki 70 km/val., dažniausiai pareigūnai važiuoja greičiau, būna ir apie 100 km/val.. Ten realios grėsmės pavojams yra mažiau negu važiuojant siaurose erdvėse. Mano mokymai ir yra apie tai, kad pareigūnai vairuodami tarnybinį transportą, turi įvertinti situaciją. Jie turi saugiai, laiku, tiksliai mokėti suvaldyti transporto priemonę“, – sako V. Peleckis.

Virginijus Peleckis
Virginijus Peleckis
© Facebook

Būtent realias situacijas stengiamasi atkartoti pareigūnų mokymuose.

„Praktiniuose užsiėmimuose pareigūnai mokomi, kaip apvažiuoti netikėtai atsiradusias kliūtis: iš kairės, iš dešinės, įvariais greičiais. Važiuojant didesniais greičiais tos situacijos sudėtingėja, todėl neturint tinkamų įgūdžių, kiekvienas pareigūnas privalo save įvertinti. Būdavo, kad automobilis ir apsiversdavo ir ant šono, ir ant stogo. Bet ką padarysi? Mokymai yra mokymai. Geriau tegul verčiasi mokymo aikštelėje“, – įsitikinęs V. Peleckis.

Specialistas sako, kad itin prastų vairuotojų pareigūnų gretose nėra.

„Nemanyčiau, kad yra prastų vairuotojų, nes visi pareigūnai turi vairuotojo pažymėjimus, kuris suteikia teisę vairuoti. Negali gauti pažymėjimo, jei negebi vairuoti. Jei visi idealiai vairuotų, eismo įvykių nebūtų. Tačiau jei įvykį padaro pareigūnai, iš karto būna didelis dėmesys, rezonansas žiniasklaidoje. Todėl aš stengiuosi ir stengsiuosi, kad pareigūnų gebėjimai vairuoti būtų galva aukščiau nei eilinių vairuotojų“, – sako V. Peleckis.

Bėgikus išgaudys

Specialistas negaili aštrios kritikos piktybiniams pažeidėjams.

„Pareigūnams šiuo metu reikia tų įgūdžių. Pažiūrėkite į kontrabandininkus – jie pastoviai bėga. Bėga nuo atsakomybės. Važinėja išgėrę prie vairo, chuliganiškai, viršija greitį – iki to momento, kai juos stabdo pareigūnai. O kai stabdo, bando bėgti, nežiūrėdami į pasekmes. Tie bėgikai, mano manymu, yra bailiai, bandantys sudaryti kažkokį įvaizdį. Pareigūnų darbas pagauti tuos bėgikus su mažiausiomis pasekmėmis“, – sako V. Peleckis.

Pareigūnams tarnyboje tenka ir lėkti maksimaliu greičiu
Pareigūnams tarnyboje tenka ir lėkti maksimaliu greičiu
© DELFI / Andrius Ufartas

Vos prieš porą savaičių žinomas specialistas baigė ilgametę karjerą mokydamas pareigūnus.

„Aš konsultuoju instruktorius, kurie mokys pareigūnus. Aš gyvenu Klaipėdoje, kur buvo policijos mokykla. O ją nuo rudens iškėlė į Kauną. Tie mokymai vyks Kaune ir toliau kiekvienas VPK organizuos savo apskrityse. Aš į Kauną nevažinėsiu. Jei tėvynė pareikalaus, tai žiūrėsiu. Šiuo metu mokau vairavimo mokyklose pradedančiuosius vairuotojus“, – sako V. Peleckis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Neste Eko ralis 2017“: pergale vainikuotas šeštasis P. Taleto bandymas

Molėtuose finišavo „Neste Eko ralis 2017“, kurio leitmotyvas „Saugiai ir ekonomiškai...

Dubajaus policija pristatė skraidantį motociklą (42)

Jau po dvejų metų skraidantys motociklai gali tapti didžiausio Jungtinių Arabų Emyratų miesto...

Buvęs „Ford“ dizaineris konstatuoja: Vokietijoje gaminamiems automobiliams stinga... vokiškumo (15)

„Manau, kad britai išties teisingai elgiasi gamindami Britanijoje įprastai atrodančias transporto...

Dviejų vairavimo kultūrų akistatos kuriozai: žmonės ir... robotai (4)

Tai buvo palyginus smulki avarija: vieną birželio dieną, 12 minučių po vidurdienio, vienas...

Steigia pirmąją plento žiedo motociklų mokyklą vaikams (4)

Motociklų sporto klubas „ Coffee Racers “ drauge su greičiausiuoju šalies motociklininku...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (136)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (656)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (71)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (360)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (132)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (137)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (9)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (95)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...