aA
„Būdavo, kad mokymai baigdavosi automobiliui verčiantis kūlvirsčiais. Bet juk tam ir reikalingi mokymai“, – sako vairavimo instruktorius Virginijus Peleckis. Per ilgą klaipėdiečio karjerą jo pamokymų klausėsi pustrečio tūkstančio pareigūnų. Visus juos patyręs specialistas mokė saugiai vairuoti policijos automobilius, kuriais lekiama saugoti mus visus.
Nežymėta policijos "Audi" (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

V. Peleckis pareigūnus ekstremalaus vairavimo, būtent taip anksčiau buvo vadinimi kursai policininkams, mokė 15 metų. Specialistas nesunkiai apskaičiuoja, kiek iš viso pareigūnų sėmėsi iš jo patirties.

„Grubiai skaičiuojant per mano rankas „praeina“ apie 200 pareigūnų per metus, tai galima sakyti, kad iš viso apie 2500 pareigūnų. Varydavome be sustojimo“, – juokiasi V. Peleckis.

Bėgant laikui keitėsi ir mokymų pavadinimai. Tačiau esmė išliko ta pati.

„Pradžioje pagal mokymo planus yra vairavimas ekstremaliomis sąlygomis. Po dešimties metų tai perėjo į transporto priemonės vairavimą su specialiais garso ir šviesos signalais. T.y. kuomet pareigūnai važiuoja įsijungę garso ir šviesos signalus. Kai automobilis važiuoja su šitais signalais, skaičiuojama, kad juda greičiau 6 sekundėmis arba 20-30 km/val. nei įprastas transportas.

Jeigu gyvenvietėje leidžiama važiuoti 50 km/val. greičiu, tai policijos automobiliai su signalais važiuoja žymiai greičiau. Ne gyvenvietėje kartais tenka važiuoti taip, kaip leidžia automobilis, jei yra būtinybė būna ir 200-250 km/val. greitis“, – pasakoja V. Peleckis.

„Gyvenvietė yra padidintos rizikos vieta, todėl yra rekomenduotina važiuoti tam tikrais greičiais. Reikia atsižvelgti ir į pėsčiuosius, vaikus, neįgalius asmenis. Būtina į tai atsižvelgti“, – priduria specialistas.

Realios situacijos

Operatyvinį transportą gali vairuoti tik daugiau nei 2 metus vairavimo patirties turintys pareigūnai.

„Plačiose gatvėse mieste, kur leidžiama važiuoti iki 70 km/val., dažniausiai pareigūnai važiuoja greičiau, būna ir apie 100 km/val.. Ten realios grėsmės pavojams yra mažiau negu važiuojant siaurose erdvėse. Mano mokymai ir yra apie tai, kad pareigūnai vairuodami tarnybinį transportą, turi įvertinti situaciją. Jie turi saugiai, laiku, tiksliai mokėti suvaldyti transporto priemonę“, – sako V. Peleckis.

Virginijus Peleckis
Virginijus Peleckis
© Facebook

Būtent realias situacijas stengiamasi atkartoti pareigūnų mokymuose.

„Praktiniuose užsiėmimuose pareigūnai mokomi, kaip apvažiuoti netikėtai atsiradusias kliūtis: iš kairės, iš dešinės, įvariais greičiais. Važiuojant didesniais greičiais tos situacijos sudėtingėja, todėl neturint tinkamų įgūdžių, kiekvienas pareigūnas privalo save įvertinti. Būdavo, kad automobilis ir apsiversdavo ir ant šono, ir ant stogo. Bet ką padarysi? Mokymai yra mokymai. Geriau tegul verčiasi mokymo aikštelėje“, – įsitikinęs V. Peleckis.

Specialistas sako, kad itin prastų vairuotojų pareigūnų gretose nėra.

„Nemanyčiau, kad yra prastų vairuotojų, nes visi pareigūnai turi vairuotojo pažymėjimus, kuris suteikia teisę vairuoti. Negali gauti pažymėjimo, jei negebi vairuoti. Jei visi idealiai vairuotų, eismo įvykių nebūtų. Tačiau jei įvykį padaro pareigūnai, iš karto būna didelis dėmesys, rezonansas žiniasklaidoje. Todėl aš stengiuosi ir stengsiuosi, kad pareigūnų gebėjimai vairuoti būtų galva aukščiau nei eilinių vairuotojų“, – sako V. Peleckis.

Bėgikus išgaudys

Specialistas negaili aštrios kritikos piktybiniams pažeidėjams.

„Pareigūnams šiuo metu reikia tų įgūdžių. Pažiūrėkite į kontrabandininkus – jie pastoviai bėga. Bėga nuo atsakomybės. Važinėja išgėrę prie vairo, chuliganiškai, viršija greitį – iki to momento, kai juos stabdo pareigūnai. O kai stabdo, bando bėgti, nežiūrėdami į pasekmes. Tie bėgikai, mano manymu, yra bailiai, bandantys sudaryti kažkokį įvaizdį. Pareigūnų darbas pagauti tuos bėgikus su mažiausiomis pasekmėmis“, – sako V. Peleckis.

Pareigūnams tarnyboje tenka ir lėkti maksimaliu greičiu
Pareigūnams tarnyboje tenka ir lėkti maksimaliu greičiu
© DELFI / Andrius Ufartas

Vos prieš porą savaičių žinomas specialistas baigė ilgametę karjerą mokydamas pareigūnus.

„Aš konsultuoju instruktorius, kurie mokys pareigūnus. Aš gyvenu Klaipėdoje, kur buvo policijos mokykla. O ją nuo rudens iškėlė į Kauną. Tie mokymai vyks Kaune ir toliau kiekvienas VPK organizuos savo apskrityse. Aš į Kauną nevažinėsiu. Jei tėvynė pareikalaus, tai žiūrėsiu. Šiuo metu mokau vairavimo mokyklose pradedančiuosius vairuotojus“, – sako V. Peleckis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Buvusiam pasaulio ralio čempionui – išbandymas sniegu ir aukščiu

Lenktynininkas iš Švedijos ir 2016 metų pasaulio ralio čempionas Mattias Ekstromas elektriniu „...

Iš „Lego“ kaladėlių surinktas „Formulės-1” bolidas pranoko aukciono rengėjų lūkesčius

Sekmadienį, vasario 10-ąją, Paryžiaus aukcionų namuose „Artcurial“ už 95,300 eurų parduotas...

Geriausiu mechaniku išrinktas vaikinas galvos dėl darbo nesuka – pasiūlymą gavo dar konkurse (6)

„Ne vieną norėtume pakviesti dirbti jau dabar“, – neslėpė konkursą „ Geriausias jaunasis...

Kilo ginčas dėl 1,5 mln. dolerių kainavusio „Porsche“ – pirkėjas pasijuto apgautas (3)

Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną,...

Šaligatviai prie didelės gimnazijos pėstiesiems neįveikiami, bet barstyti jų nenori niekas (53)

Greta Vilniaus esančios Riešės gyventojai pakraupę: šaligatviai prie vienos didžiausių...

Top naujienos

Judėjimas, kuris išgąsdino ir Jungtines Tautas, ir „Facebook“: it vėžys plinta Lietuvoje, gali paveikti kiekvieną (446)

„Kontražvalgybos pokštai šioje grupėje nepralįs: apie mikročipų pasakas skiepuose šioje...

Sukrečiantis pasakojimas iš vienos skurdžiausių pasaulio vietų: apsilankę „kino teatre“ užsikrečia ŽIV (106)

Kaip žmonės gyvena didžiausiame Afrikos lūšnyne? Kokiais originaliais būdais jie užsidirba...

Orai: šaltis grįžta (11)

Ketvirtadienį iš pietvakarių priartės tirštesnių debesų juosta, ji bandys uždengti vakarinių...

VAR baudė „Man City“ ir nepadėjo „Juventus“ išlipti sausiems iš balos (7)

Pirmą kartą UEFA pasitelkta vaizdo peržiūros sistema (VAR) Čempionų lygos aštuntfinaliuose...

Po „Swedbank“ skandalo – žinutė klientams Lietuvoje: reputacijai tai atsilieps skaudžiai (344)

Trijose Baltijos valstybėse veikiantis Švedijos bankas „Swedbank“ galėjo būti įtrauktas...

Restorano atidaryme – į vaikystę grįžę Karolina Meschino su Remiu bei kiti žinomi veidai (123)

Trečiadienio vakarą įvyko oficialus restorano „Kiškio kopūstai“ atidarymas. Pasak naujosios...

Būsto rinkoje auga spaudimas kainoms: pasiūla dar niekada nebuvo tokia didelė (103)

2018 metais nekilnojamojo turto rinka ( NT ) Lietuvoje trečius metus iš eilės buvo savo aktyvumo...

Darbą banke iškeitė į prekystalį turguje: į vatą nevynioju ir klientų neapgaudinėju (16)

Kaunietė Irena Fiodorova didžiąją gyvenimo dalį praleido besidarbuodama banke, tačiau jau...