Ilgiausiai pasaulyje gaminti automobiliai, meiliai vadinami „vabalais“, tampa daugelio žmonių gyvenimo būdu. Žurnalo „Keturi ratai“ svečias – Lietuvos VW Vabalų klubo prezidentas Linas Barščevičius.
Volkswagen Kaefer
© Asmeninio archyvo nuotr.

41 metų Elektrėnų gyventojas L. Barščevičius yra Lietuvos Vabalų klubo prezidentas. Jis vadovauja ne kokiam nors kenkėjų ar parazitų, o vokiškų automobilių, oficialiu pavadinimu VOLKSWAGEN Kaefer, klubui. Pasak Lino, toks klubas yra bene kiekvienoje pasaulio šalyje. O Lietuvoje šis klubas – vienas aktyviausių. Į tradicinius renginius susirenka apie 100 automobilių.

Pirmiausia į Lino gyvenimą pasibeldė ne klubo nariai. Vilniaus Gedimino technikos universitetą baigusį ir technika besidomintį Liną pirmiausia suintrigavo šių automobilių istorija, kurią pradėjo Adolfas Hitleris.

Nacistinės Vokietijos vadas paliepė sukurti ir pagaminti automobilį, kuris kainuotų ne daugiau kaip 1 000 Vokietijos markių, naudotų ne daugiau kaip 7 litrus benzino, važiuotų 100 km/h greičiu, o jame tilptų 4 žmonės.

Ši užduotis buvo patikėta konstruktoriui Ferdinandui Porsche, kuris išpildė fiurerio nurodymą. 1938 metais buvo pagamintas pirmasis VOLKSWAGEN Kaefer prototipas, karo metais gamintas mažomis serijomis, o 1946 metais automobilis pradėtas gaminti masiškai. Jis tapo ilgiausiai gaminamu pasaulio automobiliu, mat paskutinis nuo konvejerio nuriedėjo 2003 metais Meksikoje.

Taigi Linas, tuo metu dirbęs Lietuvos „Volkswagen“ atstovybėje, susigundė įsigyti vieną tokį automobilį. Inžinierius nutarė surasti užsienyje iki 1967 metų pagamintą mašiną. Mat būtent minėtais metais modelis buvo atnaujintas, tad vėliau pagaminti automobiliai turi kiek mažesnę vertę.

Geidžiamą automobilį Linas surado Austrijoje. Jis stovėjo kalnų miestelyje ir buvo šiek tiek pažeistas eismo įvykio metu. Už šią mašiną Linas sumokėjo per 6 000 litų. Tuomet prasidėjo ilgi vakarai garaže. Diplomuotas inžinierius pats atliko visus restauravimo darbus, išskyrus kėbulo remontą.

Linas surado, kur galima įsigyti naujų detalių, kur – naudotų, sužinojo kainų skirtumus. Pasak jo, šiems automobiliams galima įsigyti bet kokių naujų detalių. Jos gaminamos Vokietijoje, Meksikoje, Brazilijoje. Detalės kainuoja net pigiau nei naujojo VOLKSWAGEN Golf. Pavyzdžiui, priekinį „Kaefer“ sparną galima įsigyti už 200 litų. Jis bus pagamintas Meksikoje. Vokietijoje pagaminta tokia detalė kainuos apie 3 kartus brangiau.

Per 1,5 metų Linas baigė restauravimo darbus ir „vabaliukas“ išriedėjo į Elektrėnų gatves. Kadangi Vabalų klube jau buvo pažįstamų žmonių, Linas greitai tapo jo nariu. Turintis organizacinių sugebėjimų vyras po kurio laiko buvo išrinktas prezidentu.

Linas sako, kad nežinia, kas yra brangiau – ar jo asmeninis „vabalas“, ar klubas. O galbūt vienas be kito jau negali egzistuoti. Klubas pasižymi puikia atmosfera, šauniais renginiais. Yra ir tokių atvejų, kai žmogus, pabuvęs klubo renginiuose, įsigyja „vabalą“ vien tam, kad dalyvautų klubo renginiuose. „Vabalizmas“ tampa kone gyvenimo būdu. Nariai susitinka ne tik renginiuose – jie nuolat bendrauja savo interneto forume, tobulina tinklalapį www.vabalai.lt.

Pasak Lino, klubo narių socialinis portretas yra toks: 30–50 metų, daugelis turi aukštąjį išsilavinimą, kūrybingi žmonės.

Kasmet klubas rengia du didelius renginius – sezono atidarymą ir uždarymą, o tarp jų vyksta daugybė susitikimų. Dažnai klubo nariai pakviečia pas save į sodybą ar surengia kokias nors mažas varžybėles.

Linas 2 metus lankėsi Lvove vykstančiose istorinių automobilių „Leopolis Grand Prix“ varžybose. Tai didelis tarptautinis renginys, į kurį susirenka apie 100 mašinų iš Rytų ir Centrinės Europos. Renginys vyksta tris dienas. Jo metu tenka įveikti štai tokias rungtis: važiavimas tiksliam laikui „Leopolis GP“ trasa, Elegancijos konkursas, Lvovo pažinimo viktorina, autentiškiausio automobilio rinkimai ir kt.

Lietuviai labai šiltai sutinkami šio renginio organizatorių. Praėjusias metais Linas su kolega Vitoldu Milium laimėjo Elegancijos konkursą, kurio metu vertinama automobilio išvaizda ir ekipažo apranga pagal automobilio pagaminimo laiką.

„Vabalų“ tėvynėje, Vokietijoje, įvairūs renginiai vyksta beveik kas savaitę.

Linas savo „vabaliuku“ jau nuriedėjo apie 9 000 kilometrų. O iš viso jo rida yra 110 000 kilometrų. Per visą šį draugystės laiką „vabaliukas“ šeimininko nepavedė, nesugedo. Vienintelį kartą buvo stabdžiai užkaitę. Pasak šeimininko, šios mašinos pasižymi itin paprasta ir patikima konstrukcija, ilgaamžiškais motorais. Tad „suremontuoti“ savo automobilį kelyje gali net ir visiškai mažai apie techniką išmanantis žmogus.

Beje, tradiciškai kiekvienas „vabalistas“ bagažinėje turi remonto komplektą, kuriame yra akceleratoriaus trosas, generatoriaus dirželis ir litras variklio alyvos. Kas 1 000 kilometrų į variklį reikia įpilti apie stiklinę alyvos – tai laikoma natūraliu reiškiniu.

Tolimiausia Lino kelionė šiuo automobiliu – 700 kilometrų – į Lietuvos pajūrį ir atgal. „Vabaliukas“ važiuoja nebrangiai, vidutiniškai naudodamas apie 7 litrus benzino, t. y. tiek, kiek liepė A. Hitleris. Šiandieninis VOLKSWAGEN Golf naudoja tiek pat, ar net daugiau.

Žinoma, nauju „Volkswagen“ automobiliu važiuoti kur kas komfortiškiau, galima toliau keliauti. „Vabaliukas“ gi nepasižymi dideliu komfortu – torsioninė jo pakaba jautriai jaučia kelio nelygumus, o kratymą kompensuoja nebent tik minkštos sėdynės.

Maksimalus mašinos greitis 115 km/h. O kreiserinis – 90 km/h. Automobilis važiuoja gana triukšmingai, salone nėra kondicionieriaus, gana prastai veikia šildymo sistema. Tačiau bene visus trūkumus atperka geras pojūtis įsėdus į šią seną mašiną ir linksma, geranoriška žmonių reakcija. Važiuojant tokia mašina aplinkiniai šypsosi.

Vieni klubo nariai savo automobilius įsimylėję, rodos, amžiams. O kai kurie savuosius parduoda ir perka dar senesnius, dar retesnius. Žmonės, įsigiję jų „vabalus“, dažniausia tampa naujais klubo nariais. „Vabalistams“, kaip ir kitiems senų automobilių mėgėjams, nerūpi pelnas, pinigai, jiems svarbesni natūriniai mainai – vieną automobilį pakeisti į kitą.

Linui jo automobilis kainavo apie 5 500 eurų. Vokietijoje jis savo mašiną galėtų parduoti už 6 500 –7 000 eurų. Tai nėra labai didelė kaina už šios markės automobilį. Mat senosios mašinos kainuoja ir po keliasdešimt tūkstančių. Interneto tinklalapyje www.mobile.de pavyko surasti 1946 metais pagamintą mašiną, už kurią savininkas prašo 59 500 eurų.

Lietuvoje yra vienas automobilis, kurio vertė – taip pat keliasdešimt tūkstančių eurų. Tai 1943 metais pagamintas ir karo tikslams skirtas „vabaliukas“. Jį galima išvysti Lietuvos energetikos muziejuje.
Linas prisipažįsta, kad savo „vabaliuką“ po kurio laiko jis mėgins parduoti ir įsigyti dar retesnį modelį – VOLKSWAGEN Karmann Ghia. Tai ant vabalo bazės sukonstruotas elegantiškas kupė automobilis. Pasak Lino, Lietuvoje yra gal tik 5–7 tokios mašinos.

Linas Barščevičius

Amžius – 41 metai
Gyvenamoji vieta – Elektrėnai
Darbas – „Škoda“ atstovybės marketingo vadovas
Kasdienis automobilis – ŠKODA Octavia Green Line

VOLKSWAGEN Kaefer

Gamybos metai – 1967 m. sausis
Variklis – 1,2 litro, 4 cilindrų benzininis, oru aušinamas
Galia – 25 kW (34 AG)
Varantieji ratai – galiniai
Maksimalus greitis – 115 km/h
Degalų sąnaudos – apie 7 l/100 km

Trumpa istorija

Gamybos metai – 1938–2003 m.
Pagamintų mašinų kiekis – 21,5 milijono
Šalys, kuriose gaminta: Vokietija, Airija, Bosnija ir Hercegovina, Meksika, Brazilija, Pietų Afrika, Venesuela, Australija, Filipinai, Indonezija ir t. t.
Varikliai: 1.1, 1.2, 1.3, 1.5, 1.6

Pravardė

Ilgiausiai pasaulyje gamintas automobilis turi daugybę meilių pravardžių:
Agroga (Indonezija, mažas vėžlys)
Garbus (Lenkija, kuprius)
Kabuto mushi (Japonija, tranas)
Boblem (Danija, burbulas)
Kostenturka (Bulgarija, vėžlys)
Kodok (Indonezija, varlė)
Coccinelle (Prancūzija, ledi vabalas)

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Australijoje sulaikyti chaosą kelyje sukėlę paspirtukininkai (2)

Sekmadienio popietę Australijos Brisbano mieste policijos pareigūnai areštavo būrį...

Patobulintų automobilių sezono uždarymas – unikalioje premjeroje

Kalendoriuje besibaigiant spaliui ir nenumaldomai artėjant žieminių padangų sezonui, Lietuvos...

„Aston Martin“ žengs netikėtą žingsnį

„ Aston Martin “ naujausiame projekte arklių galią ir greitį pakeis vaizdais į vandenyną ir...

Kai labai nori, bet neišgali: paskola automobiliui virsta kilpa ant kaklo (239)

Pripažinkime – kiekvienas nori vairuoti kuo geresnį automobilį ar gyventi kuo geresniame būste....

Hibridinio automobilio privalumai: nuo švaresnės aplinkos iki geresnio virškinimo (11)

Automobilio pasirinkimą dažniausiai lemia simpatija tam tikram prekės ženklui, automobilio kaina,...

Top naujienos

Vilnių realiai valdo jau nebe ne R. Šimašius (50)

Trečiadienį Vilniaus taryba turėtų apsispręsti dėl sostinės administracijos vadovų pakeitimo....

Kur dingo brangiausi išardyti bėgiai Lietuvoje? (74)

Europos Komisijos dėl išardyto Rengės ruožo skirtos 28 mln. eurų baudos „Lietuvos...

A. Tapinas. Skudurinio dizainerio šou (1340)

Ne vienu savo triukšmą sukėlusiu pasisakymu pagarsėjęs mūsų mados korifėjus Juozas...

Meningokoko nusineštos gyvybės sukrėtė: skiepai nuo kitų metų bus nemokami papildyta (117)

Skiepų kalendoriuje – ilgai laukta naujiena. Tiesioginėje DELFI konferencijoje apsilankęs...

Anglijoje gyvenanti lietuvė: užsienyje skalbimo milteliai geresni (11)

Antradienio pavakarę laidoje „ Yra, kaip yra “ politikai, ekspertai ir eiliniai žmonės...

DELFI skaitytojai nusprendė, kas tapo „Lietuvos automobiliu 2017“ (34)

Baigėsi DELFI antrą kartą unikaliu formatu organizuoti nacionaliniai „ Lietuvos automobilio 2017...

Po R. Morkevičiaus nužudymo prabilo jo teta: visos jo bėdos dėl moterų (38)

Praėjo beveik metai nuo dienos, kuomet prie savo namų buvo nužudytas sportininkas Remigijus...

Klaipėdoje naujas loftų projektas

Šiais metais pačiame Klaipėdos miesto centre pradėta gyvenamųjų loftų statyba.

Žvaigždžių plaukų stilistė R. Morozovienė apie plaukų dažymą namuose: tai ne taupymas, o trigubos išlaidos (10)

Dažniausiai ją galima pamatyti besisukinėjančią už kadro: patyrusiai kirpėjai savo plaukų...

Apie keliones rašanti tinklaraštininkė: kuo daugiau keliauju, tuo man labiau patinka Vilnius ir Lietuva (1)

Kelionė – tai būdas pažinti ne tik save, bet ir pasaulį. Keliauti kiekvienas iš mūsų...