aA
Pirmadienio popietę žurnalistas ir keliautojas Vitoldas Milius kartu su dar dviem „The Longest Drive“ ekipažo nariais finišavo Adatos iškyšulyje net 7 valandomis pagerindami ankstesnį rekordą. Įspūdingą kelionės maršrutą iš šiauriausio Europos į piečiausią Afrikos tašką, vedusį prie 20 skirtingų valstybių teritorijų, keliautojai su visureigiu „Porsche Cayenne“ įveikė per 8 dienas 21 valandą ir 3 minutes.
V. Milius (kairėje) su kolegomis pasiekė įspūdingą rekordą
V. Milius (kairėje) su kolegomis pasiekė įspūdingą rekordą
© Asmeninio albumo nuotr.

„Ankstesnis rekordinis laikas, kurį siekėme pagerinti, buvo itin geras. Dėl to mums reikėjo važiuoti itin atidžiai ir bandyti išvengti bet kokių klaidų, kurios niekais galėjo paversti visas pastangas. O stengtis tikrai buvo dėl ko, nes iki šiol daugiau žmonių yra vaikščioję ant Mėnulio paviršiaus, negu be sustojimo įveikę tokį atstumą. Būtent dėl tokio rekordo stengėmės nuolatos judėti tik pirmyn“, – po finišo Adatos kyšulyje kalbėjo V. Milius.

Pasak jo, nors savo kelionei pasirinkdami visureigį „Porsche Cayenne“ jo patikimumu ekipažo nariai neabejojo, vis dėlto jis savo galimybėmis viršijo bet kokius išankstinius lūkesčius, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Jei „Porsche Cayenne“ sugebėjo atlaikyti tai, ko mes iš jo pareikalavome per savo kelionę, bet kuris kitas jo savininkas gali būti ramus dėl šio modelio pajėgumo ir patikimumo“, – „The Longest Drive“ ekipažo vertinimą išsakė V. Milius.

Nors visi „The Longest Drive“ ekipažo nariai yra patyrę keliautojai, nuvažiavę ne vieną ilgą distanciją, net ir jiems praktiškai be sustojimo įveikti daugiau kaip 17 tūkst. km atstumą buvo tikras iššūkis. Tam, kad pavyktų pagerinti ankstesnį 9 d. 4 val. 9 min. rekordą, ekipažui prireikė kruopščiai suplanuoti maršrutą, laikytis griežtos vairavimo ir sustojimų tvarkos, stengtis kuo labiau tausoti visureigį „Porsche Cayenne“.


Pavyzdžiui, sustojimų laikas degalinėse užsipilti kuro neviršydavo 8 minučių, žieminės padangos taip pat buvo pakeistos per greičiau negu 8 minutes, o du pažeisti ratai suremontuoti per 40 minučių.

Šios rekordinės kelionės metu „The Longest Drive“ ekipažas kirto iš viso 20-ies valstybių teritorijas įskaitant Norvegiją, Suomiją, Švediją, Daniją, Vokietiją, Čekiją, Slovakiją, Vengriją, Serbiją, Bulgariją, Turkiją, Izraelį, Egiptą, Sudaną, Etiopiją, Keniją, Tanzaniją, Zambiją, Botsvaną ir Pietų Afrikos respubliką.

Tam, kad kertant valstybių sienas būtų sugaištama kaip galima mažiau laiko, „The Longest Drive“ ekipažui teko iš anksto pasirūpinti reikalingais dokumentais, pasirinkti palankesnes vietas kirsti sienos ir rasti vietinių žmonių, kurie pagelbėtų esant pasienyje. Pasak V. Miliaus, kirsti skirtingų valstybių sienas buvo gana nelengva užduotis, nes kiekviena šalis turi savus reikalavimus ir įvairių niuansų.

Kitas sudėtingas dalykas buvo važiavimas ištisą parą ir poreikis būti sutelkus dėmesį.

„Nors „Porsche“ visureigį vairavome keisdamiesi kas 6 valandas, kiekvienas turėjome galimybę ilsėtis galinėje sėdynėje, vis tiek miego visiems labiausia norėjosi nakties metu. Be to, bet kuriuo paros metu į kelią neprognozuotai išbėgti daugybė laukinių žvėrių įskaitant zebrus, asilus, karves, beždžiones, žirafas ar dramblius, todėl reikia būti pasiruošus reaguoti visą laiką, o tai nėra lengva“, – patirtimi dalijosi V. Milius.

Nepaisant visų iššūkių, „Porsche Cayenne“ finišą pasiekė ir rekordą pagerino su minimaliais nuostoliais – dėl itin prastos būklės kelių važiuojant per Etiopiją buvo sulankstyti automobilio ratlankiai (vėliau greitai ištiesinti vietinėse dirbtuvėse) ir pažeisti pakabos elementai, taip pat atsirado du įskilimai ant priekinio automobilio stiklo.

Taip pat įsipylus prastos kokybės degalų Etiopijoje laikinai sustreikavo automobilio variklis, bet šią problemą pavyko išspręsti kuro baką papildžius kokybiškesniais degalais.

V. Miliaus ir kitų ekipažo narių pilotuotas „Porsche Cayenne“ buvo specialiai paruoštas tokiai kelionei pridėjus papildomas apatinės kėbulo dalies apsaugas, saugos lankus viduje, gervę ir galingus LED žibintus priekyje, šaldytuvą ir 221 litro talpos kuro baką, kuris vienu užpylimu leido nuvažiuoti net 2400 km atstumą.

Visureigio ratus suka gamyklinis šešių cilindrų dyzelinis variklis, išvystantis 245 AG galią. Vidutinės kuro sąnaudos kelionės metu siekė apie 11 l/ 100 km, o iš viso sunaudota 1949 litrai dyzelino.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Eksperimentas: kiek per savaitę galima užsidirbti perparduodant automobilius?

Baigėsi pirmasis automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ etapas, kuriame dalyviai per...

Greičiau nei pripildyti benzininio automobilio baką: sukūrė bateriją, kurią galima įkrauti per 90 sekundžių (3)

Vokietijos kompanija „ Mahle “ kartu su baterijų gamintoju „Allotrope Energy“ kuria naują...

Greičiausio pasaulio sunkvežimio „Iron Knight“ pilotą Nemuno žiedas išgąsdino: spausti „iki dugno“ nesiryžo (8)

Noras sukurti greičiausią automobilį pasaulyje gali būti lengvai paaiškinamas, tarkime,...

Paaiškino, kodėl vien komisijos išrinkti „Lietuvos Metų automobiliui“ nebepakanka (1)

Tradiciniuose, jau 25-erius metus vykstančiuose, Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimuose,...

Saulėtą dieną tvarus automobilis be problemų nuvažiuoja iki 740 kilometrų (1)

Saulės energija varomas prailginto lašo formos namelis ant ratų patylomis rieda Madrido gatvėmis...

Top naujienos

Dundulis – apie galimybių pasą: saugumo nesukūrė, o valstybė pasekmes pajus lapkritį

Sparčiai kylant COVID-19 atvejų Lietuvos prekybos įmonių asociacija teigia, kad galimybių pasas...

Įvertino TS-LKD pasirinkimą: šūkiai apie „vertybinę užsienio politiką“ – spąstai patiems politikams prabilo apie įtampų tarp URM ir prezidentūros priežastis  (3)

Pasiskelbę vykdantys vertybinę užsienio politiką, konservatoriai sulaukė kritikos iš opozicinių...

Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę (549)

Žinia, jog Vokietijos katalikybės sostine laikomame Kelne nuo šiol aidės muedzino šauksmas,...

Lietuvoje nustatyti nauji 2002 koronaviruso atvejai, 28 žmonės mirė papildyta

Praėjusią parą nustatyti 2002 nauji COVID-19 atvejai, mirė 28 žmonės, sekmadienį pranešė...

Po lietuviškomis etiketėmis – baltarusiškas alus: tokių prekių pirkimą vadina karo finansavimu mūsų lėšomis (611)

Socialiniuose tinkluose gyventojai ėmė piktintis tuo, kad parduotuvių lentynose parduodamas...

Tomas Ramanskas | D+

„Barcelonos“ uždangą praskleidus: Šaro elgesys, Maskoliūno kandumas ir Bilas iš ŽAS

Kurio iš „Barcelonos“ klube dirbančių lietuvių liežuvis – šmaikščiausias? Kaip tarp...

Metų seklys: į laisvę paleistas kalėjimų veteranas subūrė gaują, bet ji buvo greitai sutriuškinta (9)

Delfi, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Svetimi galimybių pasai nepadėjo: Kaune įkliuvę vyrai turės aiškintis teisme (14)

Kaune apsipirkti su svetimais galimybių pasais keliavę vyrai užsitraukė baudžiamąsias bylas.

Lemtinga JAV klaida: vis dažniau į reanimacijas patenka jaunesni

Sunkių COVID–19 ligonių gretose Amerikoje – vis dažniau pasitaiko jaunų žmonių, jiems tenka...

Su siaubu prisimena slaptas orgijas prie Vilniaus: jis man vis kartojo „ateisi išpažinties pas kunigėlį“ (122)

Iš vieno Aukštaitijos kaimo į Vilnių su draugu atvykęs penkiolikmetis jaunuolis tikėjosi, kad...