aA
Lenkijoje labiau nei Lietuvoje žinomas lenktynininkas Robertas Kupčikas nesiskundžia dėmesio stoka gimtinėje ir kantriai dirba siekdamas savo tikslų. Penkiose Europos valstybėse vykstančiose „Volkswagen Castrol Cup“ serijos varžybose pirmaujantis lietuvis šiemet tikisi pakartoti didžiausią savo karjeros pergalę.
Robertas Kupčikas
© Organizatorių nuotr.

Šis sezonas – vienas sėkmingiausių R. Kupčiko karjeroje. 1000 km lenktynėse Palangoje jis kartu su „Inter RAO Lietuva“ komanda liko per žingsnį nuo nugalėtojų – saugumo sumetimais nutraukus varžybas, jam dar kartą teko tenkintis antrąja vieta. Vis dėlto tai – jau istorija, ir sportininkas tęsia kovą dėl svarbiausio sezono trofėjaus – „Volkswagen Castrol Cup“ nugalėtojo vardo.

Praėjusiais metais jis buvo tarp šios serijos vidutiniokų, tačiau šiemet yra tvirtas lyderis – iki varžybų pabaigos likus trims etapams, lietuvio sąskaitoje yra 320 taškų ir jis 48 taškais lenkia artimiausią persekiotoją. Kitas iššūkis R. Kupčiko laukia jau šį savaitgalį – Slovakijos „Slovakia Ring“ trasoje vyks penktasis iš septynių sezono etapų. Šeštadienį lenktynininkai išsiaiškins startines pozicijas kvalifikacijoje, o sekmadienį numatytos dvi lenktynės – 11 val. ir 15.55 val. Lietuvos laiku. Portalo DELFI skaitytojai abi lenktynes galės stebėti tiesiogiai.

Robertas Kupčikas
Robertas Kupčikas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Konkurentai nesnaudžia, tikrai bus ką veikti. Nėra taip, kad atvažiuosiu ir laimėsiu. Daug ką lemia kvalifikacija, galima sakyti, kad jose sprendžiasi lenktynių likimas. Pralaimėjus kvalifikaciją paskui labai sunku pretenduoti į pirmą vietą. Kol kas persvara minimali ir ji gali išnykti per vienerias lenktynes“, – sakė „Artas Racing“ komandos narys.

Be R. Kupčiko lenkų organizuojamose „Volkswagen Castrol Cup“ varžybose dalyvauja dar du lietuviai – „Juta Racing“ komandos nariai Jonas Gelžinis, kuris turi 198 taškus ir žengia šeštas, ir Tautvydas Barštys, esantis 20-oje pozicijoje. Beje, tarp dalyvių yra ir svečių teisėmis dalyvaujančių sportininkų, tokių kaip kaip legendinis Lenkijos vartininkas Jerzy Dudekas.

Visi „Volkswagen Castrol Cup“ dalyviai važiuoja identiškais naujos kartos „Volkswagen Golf“ automobiliais, kurie turi benzininius 2.0 TSI variklius. Nors oficialiose charakteristikose nurodyta, kad variklio galia yra 260 AG, tačiau lenktynių paįvairinimui „Volkswagen“ į sportinius automobilius sumontavo „Push To Pass“ sistemą, kuri laikinai padidina variklio galią dar 50 AG. Tokių paspaudimų vairuotojas per lenktynes turi 19.

Kol kas skambiausia R. Kupčiko karjeros pergalė taip pat susijusi su „Volkswagen Castrol Cup“ serija, kurioje jis triumfavo dar 2006 m. Vilnietis pripažįsta, kad tai „padėjo didelį „pliusiuką“ gyvenime“, tačiau jis nemėgsta nei žvalgytis į praeitį, nei planuoti toli į ateitį. Apie požiūrį į Lietuvos automobilių sportą, užsienio trasas, svajones lenktyniauti „Porsche“ serijoje ir kita – specialiame R. Kupčiko interviu DELFI.

- Lietuvos žiedinėse lenktynėse dalyvauji daugiau nei dešimtmetį, tačiau didesnė žvaigždė esi ne gimtinėje, o Lenkijoje. Kaip manai, kodėl taip susiklostė tavo karjera?

- Nesiekiu būti didele žvaigžde, tiesiog mėgstu daryti tai, ką ir darau. Lenktynės yra mano kraujyje, tai man ir svarbiausia. Norint būti žvaigžde turbūt reikia daug reklamuotis, o aš tiesiog lenktyniauju. Lenkijoje yra kiek kitokia situacija nei Lietuvoje – ten jie vertina gerus lenktynininkus ir patys daug apie juos kalba, dažnai juos rodo, todėl ten ir sportininkai labiau žinomi. Be to, lenkai labiau išvystę automobilių sportą, o pas mus jo beveik nėra, žiedinės lenktynės tiesiog apmirusios. Pastebėjau, kad nors ir esu kitatautis, dauguma lenkų nėra šališki ir aš jiems patinku.

- O kur pats geriau jautiesi – Lietuvos ar užsienio trasose?

- Kad mes trasų beveik neturim – yra viena, ir ta gana blogos būklės. Negalima sakyti, kad pavažinėjus užsienyje nebesinori grįžti. Taip, yra tam tikra nostalgija Kačerginei, tačiau ji pakankamai pavojinga. Automobiliai vis greitėja ir tuo pavojingiau darosi toje trasoje. Maži nelygumai važiuojant itin greitai tampa didelėmis duobėmis, tad kiekvieną kartą po treniruotės atsidūsti: mašina sveika, pats sveikas, reiškia treniruotė praėjo gerai. Taigi, kokias turime sąlygas, toks ir noras yra važiuoti. O tarptautinio lygio trasose gali rizikuoti, bandyti įvairius manevrus, automobilį, nebijoti apsisukti ar išlėkti iš trasos, nes žinai, kad nieko neatsitiks.

- Šiuo metu visas tavo dėmesys sutelktas į „Volkswagen Castrol Cup“ taurės varžybas. Papasakok plačiau apie jas: koks lenktynininkų lygis, kas jose gali dalyvauti, kaip viskas organizuojama?

- Visame pasaulyje taurės varžybos vairuotojams suteikia labai geras sąlygas tobulėti: visi automobiliai yra identiški, juos paruošia organizatoriai, sportininkai negali jų keisti, todėl nėra taip, kad turintys daugiau pinigų susikuria geresnes sąlygas. Tokiu atveju svarbiausiu faktoriumi tampa vairuotojų meistriškumas. Be to, taurės lenktynės pritraukia daug žiūrovų, jiems įdomi kova, avarijos.

„Volkswagen Castrol Cup“ pirmame dešimtuke yra labai greiti lenktynininkai, kurių rato įveikimo laikai skiriasi tik keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis. O už jų yra kitas dešimtukas lėtesnių, tarp kurių būna ir visokių svečių teisėmis važiuojančių vairuotojų, tokių kaip J. Dudekas. Tiesa, paskutinėse lenktynėse bendroje įskaitoje pirmą ir 20-ą vietas užėmusių lenktynininkų rato įveikimo laikas skyrėsi tik 1,5 sek.

- Lenktynių nugalėtojui atiteks nemenkas piniginis prizas – bendros įskaitos nugalėtojas laimės naują „Volkswagen Golf“ bei 30 000 eurų tolimesnei lenktynininko karjerai finansuoti. Ar tai yra pagrindinis stimulas laimėti, ar svarbiau yra būti pastebėtam ir pakilti į aukštesnį lygį?

- Anksčiau gal ir buvo minčių apie tuos karjeros laiptelius – laimėjau „Toyota Yaris“ taurę, paskui „Volkswagen Castrol Cup“ ir norėjosi eiti toliau, tačiau atėjus krizei nuo šio sporto nusisuko kai kurie rėmėjai, o dabar tiesiog stengiuosi laimėti. Apie prizinį fondą apskritai nėra minčių, nes man svarbiausia – važiavimas. Žinoma, norėtųsi dalyvauti aukštesniame lygyje, tačiau tam reikia daugiau finansų, žiūrėsime, kas bus ateityje. Dabar svarbiausia – laimėti šią taurę ir toliau galvosime, ką daryti.

Šiemet turiu tikrai geresnius šansus laimėti nei pernai, kai trijose lenktynėse nefinišavau. Dabar viskas mano rankose. Jei ir toliau lydės sėkmė, tikrai galiu laimėti. Aišku, kova bus arši, konkurentai nesnaudžia, tad tikrai bus ką veikti.

- Analogiškas „Volkswagen Castrol Cup“ varžybas esi laimėjęs ir 2006 m. Ar dėl to nesumažėjo ambicijos? Kaip pats vertini savo tobulėjimą nuo tada ir kaip pasikeitė pačios lenktynės?

Ambicijos laimėti niekur nedingo, nebūtum lenktynininkas, jeigu nenorėtum laimėti. Žiūriu realiai į tai, kad gana sudėtinga pasiekti savo svajones, todėl stengiuosi susitelkti į tai, ką darau dabar negalvodamas toli į ateitį. O vertinant pokyčius anksčiau buvau labiau besikarščiuojantis, dariau daugiau klaidų, bet per šį laiką įgijau daugiau patirties, važiuoju protingiau, esu šaltakraujiškesnis, daugiau apmąstau savo manevrus. Pačios lenktynės patobulėjo, vienas organizatorių prieš keletą metų pats dalyvavo „Volkswagen Scirocco“ taurėje ir pasisėmė patirties, todėl lenktynių lygis dabar tikrai aukštas. Manau, kad pagal organizavimo lygį „Volkswagen Castrol Cup“ dabar yra pirmaujančios varžybos visoje Rytų ir Vidurio Europoje.

- Kur dar norėtum save išbandyti? Ar yra tokios lenktynės, į kurias patekęs galėtum pasakyti, kad tai – karjeros viršūnė?

Robertas Kupčikas
Robertas Kupčikas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

- Mano svajonė yra važiuoti „Porsche“ taurės varžybose. Aukščiausias lygis būtų „Porsche Supercup“, kiek žemesnis – Vokietijoje vykstantis „Porsche Carrera Cup“. Čia automobiliai tie patys važiuoja, tik vienur važiuoti yra brangiau. Ko trūksta iki šios svajonės pasiekimo? Tik finansų. Manau, kad mano vairavimo lygis yra pakankamai geras, galiu konkuruoti su pasaulinio lygio profesionaliais vairuotojais. Tačiau viską lemia treniruotės, t.y. kiek kilometrų esi „prasukęs“ trasoje, o tam reikia finansų – kuo daugiau turi pinigų, tuo daugiau gali treniruotis. Stebuklų nebūna – pirmą kartą įsėdęs į automobilį nieko nepademonstruosi, reikia daug treniruotis. Pats esu nemažai važiavęs „Porsche“ automobiliais, man jie patinka, su jais ir dirbu, tad man „Porsche“ lenktynės būtų artimiausios.

- Be lenktynių užimi ir atsakingas pareigas – esi „Porsche“ serviso vadovas. Ar šios dvi veiklos nesikerta?

- Man tai netrukdo. Negaliu gyventi tik iš sporto, manau tai neįmanoma, tą gali tik pasaulinio lygio žvaigždės. O gyvenant Lietuvoje taip nebus, todėl darbas „Porsche“ servise ir yra pagrindinis pragyvenimo šaltinis. Vis dėlto išties yra smagu dirbti mėgstamą darbą ir dar su tokiais automobiliais. Aišku, kažkada galvojau tik apie sportą, tačiau reikia būti realistu – yra darbas, o paskui sportas.

- Lenktynių trasose esi išbandęs įvairių automobilių, kuris iš jų paliko didžiausią įspūdį? Kokiu automobiliu važinėji kasdien?

Geriausi prisiminimai likę iš lenktynių su „Porsche 911 GT3“. Jis labai galingas ir sunku išnaudoti visas jo galimybes. Tai smagiausia, kai jauti, kad automobilis pranašesnis už tave ir su juo savotiškai kovoji, su kiekvienu kilometru tobulėji ir jį vis geriau valdai.

O kasdienis automobilis yra „BMW Z3 Coupe“. Pasirinkau pagal kišenę ir išvaizdą. Jis yra dvivietis, bet man daugiau vietos dabar ir nereikia. Renkantis itin svarbu buvo ir tai, kad automobilis būtų galu varomas, kad suteiktų daug džiaugsmo žiemą ir ant šlapios dangos. Dideli automobiliai man nelabai patinka. Vasarą mieste važinėju motoroleriu, taip pat turiu ir krosinį motociklą, kuriuo rudenį-pavasarį dalyvauju varžybose, arba šiaip išvažiuoju palakstyti po trasas.

- Ar jau turi planų kitam lenktynių sezonui?

- „Volkswagen Castrol Cup“ organizatoriai mus moko, kad dar sezono viduryje reikia pradėti galvoti apie kitus metus, tačiau aš nemėgstu užbėgti įvykiams už akių nežinodamas, kaip baigsis šis sezonas. Kol kas ir sunku kažką spręsti, nes jeigu laimėčiau šiemet šią taurę, kitąmet čia nebegalėčiau dalyvauti – laimėtojas privalo užleisti vietą kitiems. Tad kol kas sunku spręsti dėl kitų metų. Daug kas priklausys ir nuo rėmėjų, reikės su jais šnekėti, kuo gali padėti. Tad kol kas žinau tik tiek, kad per likusius tris lenktynių savaitgalius stengsiuosi laimėti „Volkswagen Castrol Cup“ seriją. Jeigu per artimiausias lenktynes pavyks surinkti maksimalų taškų skaičių ir atitolti nuo konkurentų, galbūt tuomet nujaučiant apie būsimą rezultatą bus galima planuoti ir kitų metų sezoną. Kol kas persvara minimali ir ji gali išnykti per vienerias lenktynes.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Moteris pasiskundė, kad sugedo jos automobilis – to, ką rado po kapotu, nesitikėjo niekas (22)

Jeigu automobilis skleidžia įtartinus garsus ir sklinda dvokas tarsi kažkas degtų, tai tiesiog...

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (69)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (779)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (18)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (12)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (60)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (21)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (491)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (13)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (27)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (115)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...

Ekspertas: Šiaurės Korėja situacijos nebekontroliuoja, gresia badas (107)

Oficialiais duomenimis, Rytų Azijoje siaučiantis kiaulių užkratas praktiškai aplenkė Šiaurės...

Balsavimas: kuri pora pirmoji turėtų palikti projektą „Šok su žvaigžde“? (12)

Šis šeštadienio vakaras LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams taps rimtu išbandymu. Jei...

Istorijos mokytojas nusprendė dirbti kitaip: savęs be socialinių tinklų neįsivaizduoju (3)

Nuolat ieškantis originalių būdų sudominti mokinius, nepasitenkinantis vien sausa teorija,...