aA
Ketvirtadienio rytą į 2 000 kilometrų maratoną aplink Lietuvą „4x4 Perimetras“ pajudės daugiau nei pusšimtis bekelės entuziastų. Dauguma žmonių bus visureigių ekipažuose, o septyni startuos motociklais. Tai – pirmas tokio tipo ir trukmės renginys motociklininkams Lietuvoje, rašoma pranešime spaudai.
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

„4x4 Perimetrą“ rengiam jau aštuntus metus ir sugalvojome, kad puikią pramogą gali turėti ne tik automobilių ekipažai, bet ir motociklininkai. Gegužės mėnesį pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape motociklininkai susipažino su tokio tipo varžybomis, orientavimusi pagal kelio knygą, bet ten dar nedaug kilometrų buvo. „4x4 Perimetras“ – kur kas didesnis 2 tūkstančių kilometrų iššūkis, kurį priimti pasiryžo tik patys drąsiausi“, – sako renginio organizatorius Gediminas Grigaitis.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Varžybose Lietuvoje panašios į lenkiškas

Pasaulyje gerai žinomuose maratonuose kaip Dakaro ralis motociklininkai važiuoja orientuodamiesi pagal kelio knygą. Tokio tipo varžybų sportininkai Lietuvoje iki šių metų neturėjo – artimiausios vyko tik Lenkijoje.

„Pirmame etape važiavau nieko nesitikėdamas – galvojau, teks paklaidžioti, susidurti su kitais dalyviais. Bet buvo priešingai: kelio knygos labai tikslios, trasos įdomios. Šiek tiek priminė varžybas Lenkijoje. Tai buvo labai smagi diena“, – prisiminė maratoninėse varžybose Lenkijoje, Maroke ir Bulgarijoje anksčiau jėgas jau išbandęs Irmantas Bražiūnas. Pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape, vykusiame gegužės mėnesį Druskininkų apylinkėse, jis užėmė antrą vietą.

Kelio knygos tikslumas lemia nemažą dalį viso ralio įdomumo dalyviams. Miškuose, kur vyksta „4x4 Perimetras“, yra labai daug šoninių kelių, tad motociklininkams pataikyti į teisingą nėra paprasta. Jeigu kelio knygoje deklaruojamos 10 metrų paklaidos realybėje yra didesnės, varžybos gali virsti ne finišo, o teisingo kelio paieška.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Patirties įvairiuose maratonuose turintis I. Bražiūnas teigia, kad dėl šios priežasties varžybos miškuose yra sudėtingesnės nei dykumoje. Lietuvos ar Lenkijos miškuose turi tiksliai pataikyti į reikiamą kelią – kartais jie būna kas keliasdešimt metrų ir rasti teisingą labai sunku. Dykumoje kelio knygos paklaida – 100 metrų, tad ten pataikyti reikiama kryptimi lengviau. Be to, smėlynuose dažnai naudojamas kompasas – nustatomas tam tikras laipsnis ir tos krypties dalyviai turi laikytis.

Pasiruošimas – ne tik pačiam, bet ir komandai

Trumpų distancijų lenktynėse, trunkančiose vieną dieną, rezultatas priklauso praktiškai nuo vieno asmens – vairuotojo. 60 valandų maratone didžiulę įtaką turi ne tik vairuotojas, bet ir jį supantys žmonės – komanda. Būtent jos nariai turi važiuoti iš vieno etapo finišo į kitą, kruopščiai patikrinti techniką bei kitaip pagelbėti po greičio ruožo pavargusiam motociklininkui.

I. Bražiūnas teigia, kad šiai sričiai šiuo metu skiria daugiausia dėmesio. Reikia ne tik surinkti patyrusius žmonės į komandą, bet ir sudėlioti jos maršrutą bei pasirūpinti, kad narius gabenančiame mikroautobuse nepritrūktų svarbiausių detalių.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Giedrius Kažemėkas, Lietuvos motociklininkų bendruomenę nustebinęs puikiu rezultatu pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape, kur užėmė pirmą vietą, teigia daugiausia dėmesio kreipiantis į važiavimą – daug laiko praleidžia prie namų esančiuose miškuose.

„Daugiausia tobulinu patį važiavimą, bandau priprasti prie greičio. Tiesa, apylinkėse ne pagal kelio knygą važiuoji. Iš tikro net nežinau ko tikėtis iš „4x4 Perimetro“, nes pirmą kartą startuosiu tokiose varžybose. Apskritai varžybose su kelio knyga pirmą kartą dalyvavau tik prieš mėnesį, tad tiek maratonas, tiek jo principas man bus nauji – turėtų būti sunku ir įdomu“, – spėja G. Kažemėkas.

Maratone svarbiausia (ne)skubėti

60 valandų maratonas – ne sprinto varžybos. Todėl ir taktika čia kiek kita – sportininkai kalba, kad geriau yra važiuoti lėčiau, tačiau nenuklysti nuo kelio knygos. Gali mokėti labai greitai važiuoti, bet jei judi ne ta kryptimi, iš to naudos nėra. Be to, padarius vieną navigacinę klaidą, po to labai sunku grįžti į teisingą kelią. Ne visiems pavyksta išlaikyti šaltą protą, o tuomet vieną klaidą seka kitos.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Tačiau turistinis režimas čia irgi netinkamas. Važiuojant pernelyg lėtai, atsiranda kitos problemos. I. Bražiūnas teigia, kad važiavimą maratone pagal kelio knygą palengvina būtent greitis – buvimas greičiausiųjų penketuke ar bent jau dešimtuke. Lyderiai navigacijos klaidas daro labai retai, tad jų motociklų paliktomis vėžiomis galima pasikliauti, o jos – tarsi papildomas orientyras prie kelio knygos.

„Startuoti apie dvidešimtuką nėra gerai, nes daugėja pasiklydusių dalyvių ir neteisingų vėžių – taip lengviau ir pačiam nuklysti. Mano tikslas visada yra papulti į penketuką ir važiuoti lyderių tempu“, – teigia motociklininkas.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

2018 m. „4x4 Perimetro“ maratonas prasidės ketvirtadienį ryte, birželio 28 d. Jame startuos 33 ekipažai – 26 visureigių ir 7 motociklų. Gausiausia visureigių klasė yra mėgėjams skirta „Tourism“ – joje startuos 11 ekipažų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje parduodamas ypatingas „Ford Mustang“: ant kėbulo net automobilių pramonės legendos parašas (13)

„Ford“ koncerno pasididžiavimu galima vadinti bene geriausiai JAV automobilių pramonėje...

Latvio transporto priemonė – triratis, laivas ir namukas viename (2)

Praleidęs ketverius metus kelyje dviračiu iš Londono į Tokiją, landšafto dizaineris iš...

Pirmos kartos „Lexus SC“ – legendinės „Toyota Supra“ pirmos eilės pusbrolis (2)

1991 metais „ Lexus “ pristatė prabangų kupė automobilį, su kuriuo stengėsi užkariauti...

Vytautas Švedas su kolegomis rado alternatyvą lenktynėms: dviračiais aplink Lietuvą (1)

Nesulaukdami šių metų sezono pradžios nemaža dalis lenktynininkų per karantiną išgyvena...

Du keliautojai išbandė vėl atvertas Baltijos šalių sienas – nuvažiavo į Taliną (11)

Baltijos šalys mažiau nei likusi Europa nukentėjo nuo COVID-19 viruso ir tai leido anksčiau nei...

Top naujienos

Po pranešimų apie „Vagner“ samdinių atitraukimą – slapti Rusijos manevrai JAV generolas: teks kalbėti apie labai rimtą grėsmę Europos saugumui (456)

Rusija pasiuntė į Libiją karo lėktuvų, turinčių teikti paramą iš oro rusų samdiniams,...

Valatka: Narkevičiaus pasiteisinimai yra baisesni už pradinius kaltinimus (197)

Visa susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus kadencija yra paženklinta vienas kitą...

Po Vyriausybės pasiūlymo liko sutrikę – o yra ką švęsti? (111)

Vyriausybė pirmadienį paskelbė, kad inicijuoja padėkos akciją „Ačiū, Lietuva“, o birželio...

Maldeikienė: normaliose šalyse orientuojamasi, kad žmonės turi proto (231)

Europarlamentarė Aušra Maldeikienė sukritikavo Lietuvoje dominuojantį suvokimą, kaip turi būti...

Dėstytojo brolis suviliojo mane tiesiog ant fortepijono – atkirtis vėl jį sutikus buvo saldus (192)

Gyvenime dažnai būna, kad iškilmingus, žymius, didelius įvykius pamirštame greitai, o...

Skelbia apie neva slaptą planą: įtikėjo, kad vyksta globalus žmonijos naikinimas (106)

„Nuo 1970 iki 2070 metų Žemėje turi likti ne daugiau kaip vienas milijardas žmonių. Likusieji...

Orai: mažiau šilumos, daugiau lietaus (1)

Trečiadienio dieną šalies orus lems aukštesnio slėgio laukas, kuris vakarop pamažu trauksis....

Eurųlyga: kur išgaravo visų noras žaisti ir už ką pagarbos vertas „Žalgiris“? laida „Krepšinio zona“ (16)

Sakoma, kad pinigai yra tai, kas verčia mūsų pasaulį suktis. Jie yra ir pagrindinis Eurolygos...

Skandalą Vilniaus savivaldybėje ir garsųjį apiplėšimą autostradoje sieja žinomos dainininkės draugas   (353)

Antradienį Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos ( FNTT ) pareigūnai Vilniaus savivaldybėje...

Lavija Šurnaitė. Ribotumas – ne jūsų silpnumas, o stiprybė (11)

Gyventi taptų gerokai paprasčiau, jei pripažintume savo ribotumą. Ribotumą, nustebsite? Juk...

|Maža didelių žinių kaina