aA
Ketvirtadienio rytą į 2 000 kilometrų maratoną aplink Lietuvą „4x4 Perimetras“ pajudės daugiau nei pusšimtis bekelės entuziastų. Dauguma žmonių bus visureigių ekipažuose, o septyni startuos motociklais. Tai – pirmas tokio tipo ir trukmės renginys motociklininkams Lietuvoje, rašoma pranešime spaudai.
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

„4x4 Perimetrą“ rengiam jau aštuntus metus ir sugalvojome, kad puikią pramogą gali turėti ne tik automobilių ekipažai, bet ir motociklininkai. Gegužės mėnesį pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape motociklininkai susipažino su tokio tipo varžybomis, orientavimusi pagal kelio knygą, bet ten dar nedaug kilometrų buvo. „4x4 Perimetras“ – kur kas didesnis 2 tūkstančių kilometrų iššūkis, kurį priimti pasiryžo tik patys drąsiausi“, – sako renginio organizatorius Gediminas Grigaitis.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Varžybose Lietuvoje panašios į lenkiškas

Pasaulyje gerai žinomuose maratonuose kaip Dakaro ralis motociklininkai važiuoja orientuodamiesi pagal kelio knygą. Tokio tipo varžybų sportininkai Lietuvoje iki šių metų neturėjo – artimiausios vyko tik Lenkijoje.

„Pirmame etape važiavau nieko nesitikėdamas – galvojau, teks paklaidžioti, susidurti su kitais dalyviais. Bet buvo priešingai: kelio knygos labai tikslios, trasos įdomios. Šiek tiek priminė varžybas Lenkijoje. Tai buvo labai smagi diena“, – prisiminė maratoninėse varžybose Lenkijoje, Maroke ir Bulgarijoje anksčiau jėgas jau išbandęs Irmantas Bražiūnas. Pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape, vykusiame gegužės mėnesį Druskininkų apylinkėse, jis užėmė antrą vietą.

Kelio knygos tikslumas lemia nemažą dalį viso ralio įdomumo dalyviams. Miškuose, kur vyksta „4x4 Perimetras“, yra labai daug šoninių kelių, tad motociklininkams pataikyti į teisingą nėra paprasta. Jeigu kelio knygoje deklaruojamos 10 metrų paklaidos realybėje yra didesnės, varžybos gali virsti ne finišo, o teisingo kelio paieška.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Patirties įvairiuose maratonuose turintis I. Bražiūnas teigia, kad dėl šios priežasties varžybos miškuose yra sudėtingesnės nei dykumoje. Lietuvos ar Lenkijos miškuose turi tiksliai pataikyti į reikiamą kelią – kartais jie būna kas keliasdešimt metrų ir rasti teisingą labai sunku. Dykumoje kelio knygos paklaida – 100 metrų, tad ten pataikyti reikiama kryptimi lengviau. Be to, smėlynuose dažnai naudojamas kompasas – nustatomas tam tikras laipsnis ir tos krypties dalyviai turi laikytis.

Pasiruošimas – ne tik pačiam, bet ir komandai

Trumpų distancijų lenktynėse, trunkančiose vieną dieną, rezultatas priklauso praktiškai nuo vieno asmens – vairuotojo. 60 valandų maratone didžiulę įtaką turi ne tik vairuotojas, bet ir jį supantys žmonės – komanda. Būtent jos nariai turi važiuoti iš vieno etapo finišo į kitą, kruopščiai patikrinti techniką bei kitaip pagelbėti po greičio ruožo pavargusiam motociklininkui.

I. Bražiūnas teigia, kad šiai sričiai šiuo metu skiria daugiausia dėmesio. Reikia ne tik surinkti patyrusius žmonės į komandą, bet ir sudėlioti jos maršrutą bei pasirūpinti, kad narius gabenančiame mikroautobuse nepritrūktų svarbiausių detalių.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Giedrius Kažemėkas, Lietuvos motociklininkų bendruomenę nustebinęs puikiu rezultatu pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape, kur užėmė pirmą vietą, teigia daugiausia dėmesio kreipiantis į važiavimą – daug laiko praleidžia prie namų esančiuose miškuose.

„Daugiausia tobulinu patį važiavimą, bandau priprasti prie greičio. Tiesa, apylinkėse ne pagal kelio knygą važiuoji. Iš tikro net nežinau ko tikėtis iš „4x4 Perimetro“, nes pirmą kartą startuosiu tokiose varžybose. Apskritai varžybose su kelio knyga pirmą kartą dalyvavau tik prieš mėnesį, tad tiek maratonas, tiek jo principas man bus nauji – turėtų būti sunku ir įdomu“, – spėja G. Kažemėkas.

Maratone svarbiausia (ne)skubėti

60 valandų maratonas – ne sprinto varžybos. Todėl ir taktika čia kiek kita – sportininkai kalba, kad geriau yra važiuoti lėčiau, tačiau nenuklysti nuo kelio knygos. Gali mokėti labai greitai važiuoti, bet jei judi ne ta kryptimi, iš to naudos nėra. Be to, padarius vieną navigacinę klaidą, po to labai sunku grįžti į teisingą kelią. Ne visiems pavyksta išlaikyti šaltą protą, o tuomet vieną klaidą seka kitos.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

Tačiau turistinis režimas čia irgi netinkamas. Važiuojant pernelyg lėtai, atsiranda kitos problemos. I. Bražiūnas teigia, kad važiavimą maratone pagal kelio knygą palengvina būtent greitis – buvimas greičiausiųjų penketuke ar bent jau dešimtuke. Lyderiai navigacijos klaidas daro labai retai, tad jų motociklų paliktomis vėžiomis galima pasikliauti, o jos – tarsi papildomas orientyras prie kelio knygos.

„Startuoti apie dvidešimtuką nėra gerai, nes daugėja pasiklydusių dalyvių ir neteisingų vėžių – taip lengviau ir pačiam nuklysti. Mano tikslas visada yra papulti į penketuką ir važiuoti lyderių tempu“, – teigia motociklininkas.

4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
4x4 perimetre dalyvaus ir motociklininkai
© Organizacijos nuotr.

2018 m. „4x4 Perimetro“ maratonas prasidės ketvirtadienį ryte, birželio 28 d. Jame startuos 33 ekipažai – 26 visureigių ir 7 motociklų. Gausiausia visureigių klasė yra mėgėjams skirta „Tourism“ – joje startuos 11 ekipažų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniuje pristatė automobilį be vairuotojo: tokiu galėtų būti bet kuris už maždaug 1400 dolerių (31)

Apie automobilius, kuriems nereikia vairuotojų, pasaulis kalba jau labai seniai. Tačiau netgi po...

Po žinios apie pokyčius Konstitucijos prospekte, eismo žinovai bado į kitas Vilniaus problemas: ne nuo to pradedama (180)

Vilniaus miesto savivaldybei paskelbus, kad Konstitucijos prospekto viduryje, vietoje dabar...

Kiek pasenusį elektromobilį pirkti verta: pasakė, kaip ir kiek kasmet sumažėja baterijos talpa (191)

Galima imtis įvairių veiksmų, kad elektrinės transporto priemonės baterija degraduotų kuo...

Eksperimentas: kiek per savaitę galima užsidirbti perparduodant automobilius?

Baigėsi pirmasis automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ etapas, kuriame dalyviai per...

Greičiau nei pripildyti benzininio automobilio baką: sukūrė bateriją, kurią galima įkrauti per 90 sekundžių (4)

Vokietijos kompanija „ Mahle “ kartu su baterijų gamintoju „Allotrope Energy“ kuria naują...

Top naujienos

Paaiškėjo daugiau detalių dėl rastos negyvos devyniolikmetės: artimieji prabilo apie mįslingą versiją (2)

Kėdainiuose rastas 5 mėnesius ieškotos 19-metės kūnas. Artimieji jau atpažino, bet dar laukiama...

Ministro Navicko atkirtis susitikime su ūkininkais: ko čia šoki man į akis papildyta 12.05 (139)

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas susitiko su Lietuvos žemės ūkio taryba, kuri jam...

Įvedami nauji ribojimai: kur nuo penktadienio bus patekti sunkiau arba be galimybių paso – nebeįmanoma (971)

Įvedami nauji ribojimai. Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) griežtina reikalavimus be galimybių...

Lukašenka keičia žaidimo taisykles: tyrime paviešinti faktai – daugiau nei iškalbingi (134)

Lietuvai, Latvijai ir Lenkijai toliau kovojant su dramatišku nelegalios migracijos antplūdžiu...

Putinas apie COVID-19 situaciją Rusijoje: nesuprantu, kas vyksta

Rusijoje per praėjusią parą nustatyti 36 339 nauji koronavirusinės infekcijos COVID-19 atvejai...

Šūviais į „Rimi“ apsauginį įtariamas vyras kaltės nepripažįsta: tai buvo būtinoji gintis (293)

Ketvirtadienį Vilniaus miesto apylinkės teisme sprendžiama, ar suimti šūviais į „ Rimi “...

Jūratė Juškaitė, Monika Guliakaitė. Persekiojimo kriminalizavimas – reali pagalba smurto aukoms atsakymas Olegui Fedosiukui

Spalio 14 d. Seime buvo priimtos Baudžiamojo kodekso pataisos, kuriomis apibrėžtas ir...

Karališkoje Saudo Arabijos šeimoje dirbusi kaunietė: užsidirbo ir nuosaviems namams, ir verslui (9)

34-erių Lilija Baltramiejūnaitė mus pasitinka Kaune per pandemiją įkurtoje savo įmonėje –...

Sveikatos apsaugos viceministrė: nuotolinės vaistinės – nuo pavasario (41)

Nuotolinės vaistinės , kuriose būtų galima įsigyti receptinių , kompensuojamų vaistų ,...

Artinasi kone uraganinis vėjas: dėl pavojaus įspėjami ir vairuotojai (3)

Ketvirtadienio dieną link Lietuvos pasuks naujas žemo atmosferos slėgio sūkurys ir užgrius su...