aA
JAV mokslininkai iš Nacionalinės Lorenco Berklio laboratorijos atliko keletą eksperimentų ir priėjo prie išvados, jog šviesių spalvų automobiliai sunaudoja mažiau degalų ir į aplinką išskiria mažiau kenksmingų medžiagų.
© Shutterstock nuotr.

Tyrėjai saulės atokaitoje pastatė identiškus 2009 m. gamybos „Honda Civic“ automobilius, kurie skyrėsi tik spalva – vienas buvo juodas, kitas – sidabrinis. Neskaidriųjų kėbulo dalių savybę atspindėti saulės spindulius mokslininkai įvertino atspindėjimo koeficientu – skalėje nuo 0 iki 1. Paaiškėjo, jog pagal šį parametrą juodos spalvos automobilio indeksas – 0,05, o sidabrinės – 0,58.

Kitas eksperimentatorių žingsnis buvo toks: kiekvienas saulėkaitoje stovėjęs automobilis buvo išbandytas penkiuose cikluose. Kiekvieno iš tų ciklų metų vieną valandą automobiliu buvo važinėjama išjungus kondicionierių ir pusvalandis – kondicionierių nustačius maksimaliu režimu.

Eksperimentui parinktuose „Civic“ automobiliuose mokslininkai sumontavo termorezistorius ir nuolat matavo stogo (2), salono lubų (5), prietaisų skydelio (4), priekinio stiklo (3), sėdynių (7), durų (6), vėdinimo sistemos (8), taip pat salono oro temperatūrą (1).

Matavimų rezultatai rodo, jog esant kaitros „pikui“, juodo automobilio stogo temperatūra buvo 25°C didesnė už sidabrinio automobilio stogo temperatūrą. O pastarojo salone oro temperatūra buvo 5-6 laipsniais žemesnė.

Po to tyrimo autoriai sukūrė šiluminį modelį, pagal kurį būtų galima prognozuoti kondicionieriaus galingumą ir šilumos mažėjimo spartą, kol automobilio salone oras per 30 minučių (toks yra gamyklinis standartas) būtų atvėsintas bent jau iki +25°C. Paaiškėjo, jog sidabrinės spalvos automobilyje pakaktų 13 proc. silpnesnio kondicionieriaus.

Tyrimus atlikę mokslininkai priėjo prie išvados, jog nuo automobilio spalvos priklausantį atspindėjimo koeficientą pakeitus iš 0,05 į bent jau 0,35, degalų sąnaudos kelyje sumažėtų 0,12 litro šimtui kilometrų (1,1 proc.). Tiek pavyktų sutaupyti dėl mažesnių oro kondicionavimo sąnaudų.

Be to, tas pats automobilio spalvos pakeitimas atvertų galimybes sumažinti anglies dvideginio emisiją 2,7 g šimtui kilometrų (taip pat 1,1 proc.), o kitų kenksmingų medžiagų (azoto oksidų ir pan.) – nuo 0,37 iki 0,44 proc.

Degalų sąnaudų aspektu ekonomiškiausios spalvos yra balta ir sidabrinė (jų atspindėjimo koeficientas – 0,6). Lyginant su juodos spalvos automobiliais, baltos ir sidabrinės mašinos šimtui kilometrų naudoja 0,21 litro (1,9 proc.) degalų mažiau, o CO2 emisijos mažesnės taip pat 1,9 proc.

Mokslininkai pažymi, jog šviesios spalvos automobilių ekonomiškumą ir ekologiškumą galėjo įvertinti nepakankamai, kadangi išmetamųjų medžiagų kiekiai standartiniuose cikluose, kurie taikomi tiriamųjų modeliavimų metu, žinia, yra kiek mažesni nei kasdien važinėjant gatvėmis.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Du benzingalviai leidosi į unikalią kelionę: „Passat-Krokodilu“ važiuoja iš Kinijos į Austriją užsuko ir į Lietuvą (83)

Daugelis išgirdęs pasiūlymą į, pavyzdžiui, už 1000 kilometrų esančią šalį keliauti...

Lietuvis su elektromobiliu nuvažiavo 710 km – toks rezultatas nustebintų net gamintoją (30)

Elektromobilis viena įkrova gali nuvažiuoti ne ką mažiau nei dyzelinis modelis su vienu degalų...

Parduoda seniausią pasaulyje „Porsche“ – prašys svaiginančios sumos (16)

Yra nemažai žymių aukcionų organizatorių, į kurių rankas kartas nuo karto patenka patys...

„Chill'n'Grill“ organizatoriai paaiškino, kodėl šių metų festivalis – paskutinis

Dešimtąjį kartą didžiausią automobilių kultūros festivalį Baltijos šalyse „ Chill'n'Grill...

Surengė netikėtą išbandymą: patikrins, kiek iš tiesų nuvažiuoja modernus elektromobilis (1)

Ne vieną automobilinį rekordą pasiekęs Vitoldas Milius , žurnalo „Auto Bild Lietuva“...

Top naujienos

Prezidento rinkimų finalas: Šimonytė jau pasveikino Nausėdą su pergale (1994)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva baigia rinkti šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Nausėdos pergalės kalba: esu kitoks žmogus nei Grybauskaitė papildyta (31)

Prezidento rinkimuose ryškiu atotrūkiu pirmaujantis ekonomistas Gitanas Nausėda sako, kad tikisi,...

Šimonytė pripažino pralaimėjimą: pasaulis nepasibaigė (38)

Kandidatė prezidento rinkimuose Ingrida Šimonytė pripažino pralaimėjimą prezidento rinkimuose...

Rinkimai į Europos Parlamentą: balsavo tiek už numylėtinius, tiek už tuos, „kurie trukdo dirbti Lietuvoje“ (9)

Sekmadienį Lietuvos gyventojai sprendė ne tik dėl būsimo šalies Prezidento, tačiau rinko ir...

Maldeikienė kirto Nausėdai: jis tautos, kuri prarado kritinę savivoką, produktas (54)

Kandidatė Europos Parlamentą (EP) Aušra Maldeikienė sakė, kad daugiau rinkimuose nežada...

Europos šalių rinkimų į EP rezultatai: Le Pen pirmauja prieš Macroną, prognozuojama triuškinama Orbano partijos pergalė aktyvumas didžiausias per du dešimtmečius, atnaujinta 21:54 (5)

Sekmadienis Europos Sąjungoje (ES) – pagrindinis Europos Parlamento (EP) rinkimų etapas. Septynių...

Skvernelis sako, kad jo ateities planai nebūtinai susiję su „valstiečiais“ (9)

Vilnius, gegužės 26 d. (BNS). Premjeras Saulius Skvernelis ragina Lietuvos valstiečių ir...

Skaičiuojami balsai : nors liko 600 apylinkių – Nausėda skelbia pergalę naujausi duomenys (196)

22.15 val. duomenis pateikė 1334 apylinkės iš 1972. Užtikrintai laimi G. Nausėda – 72,93...

„Lietuvos talentų“ superfinalas: dėl pagrindinio prizo kovoja dvylika geriausių nuolat atnaujinama (7)

Sekmadienio vakarą, kai šalyje vyksta prezidento rinkimai, laukia ir finalinė „Lietuvos...