Izraelio bendrovė „Mobileye“, gaminanti pagalbinę kameromis grįstą vairavimo technologiją ir ją parduodanti automobilių gamintojams, sulaukė itin nemalonios žinios, skelbia thetruthaboutcars.com.
"Ford Fusion Hybrid"
© Gamintojo archyvas

Kai vienas bandomasis „Ford Fusion Hybrid“ automobilis važiavo Jeruzalės gatvėmis, demonstruodamas autonomiško vairavimo galimybes, įvyko netikėtas ir labai nemalonus dalykas: 12 kamerų (trys iš jų – priekyje) ir keturiomis „EyeQ4“ sistemomis aprūpintas sedanas, kurio kelionė buvo transliuojama tiesiogiai, sankryžą pervažiavo degant raudonam šviesoforo signalui.

Tačiau įdomiausia, ką paskelbė „Mobileye“. Anot kompanijos, tai ne automobilio kaltė – kalta televizijos komanda.

Kaip skelbia „The Detroit News“, automobilis prieš bandomąją kelionę buvo prikištas Izraelio „Chanel 10“ filmavimo kamerų. Prie vairo sėdo saugumą turintis užtikrinti vairuotojas. Nors pati kelionė iš esmės ir buvo sėkminga, televizijos žiūrovai išvydo tai, ko neturėjo: automobilis (nebandęs nei lėtinti greičio, nei stabdyti) sankryžą kirto degant raudonam šviesoforo signalui.

Tai jau ne pirmasis kartas, kai autonomiški automobiliai akivaizdžiais pavyzdžiais parodo, jog dar tikrai nepasirengę apsieiti be vairuotojų. Laimei, per šį incidentą žmonės nenukentėjo.

Kiek anksčiau dėl avarijos, kurios metu žuvo žmogus, savo bandymus turėjo nutraukti kompanija „Uber“.

Kas galėjo nutikti, jei bandomasis automobilis nepaisė radarų ir kamerų jo smegenims perduodamos informacijos? „Mobileye“ vykdomasis vadovas Amnonas Shashua tvirtina žinąs atsakymą: pasirodo, televizijos komandų naudotos kamerų elektromagnetinės bangos (jas sklaidė kamerų bevieliai siųstuvai) sutrikdė signalą, kurį siuntė šviesoforų stebėjimo sistema. Taigi, nors kameros ir užfiksavo raudoną šviesoforo signalą, jos nesusikalbėjo su automobilio sistemomis, ir pastarosios šią informaciją ignoravo.

„Situacija labai unikali. Niekada nenumanėme nieko panašaus“, – per interviu pripažino A. Shashua.

A.Shahua tvirtina, kad jo bendrovė šią problemą jau išsprendė, tačiau nepatikslino, kaip tai buvo padaryta. Vadovas pridūrė, kad nuo šiol bendrovės gaminami kompiuteriai bus geriau apsaugoti nuo elektromagnetinių trukdžių. Bendrovė, kurią praeitais metais už juokingą sumą įsigijo „Intel“, sausį pristatė taip vadinamo ketvirto lygio autonomišką automobilį.

Praeitą savaitę „Mobileye“ užsitikrino sutartį su kol kas neįvardytu gamintoju iš Europos, su kuriuo kartu vystys trečiojo lygio iš dalies autonomišką vairavimo technologiją. Kaip skelbia „Reuters“, bendrovės technologija per visą sutarties galiojimo laikotarpį bus panaudota 8 mln. gamintojo automobilių. „Mobileye“ jau bendradarbiauja su „General Motors“, „Fiat Chrysler“ ir daugeliu kitų.

Kalbant apie „ Ford Fusion“ ir jų ketvirtojo lygio autonomiškumo technologiją, „Mobileye“ sako, kad masinė prekyba šiomis sistemomis prasidės tik po 2021 metų. Seniau A. Shashua yra sakęs, kad visapusiškai autonomijai reikalingos visų tipų aplinkos pažinimo sistemos: tiek kameros, tiek radarai, tiek lazerinės sistemos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nematytą japonišką automobilį prikėlė iš daržinėje rastos apleistos griuvenos (10)

Visame pasaulyje mėgiamos legendos apie daržinėse dešimtmečiams pamirštus, o vėliau netikėtai...

„Audi Sport“ ambasadoriai pristatė ekstremalaus vairavimo laboratoriją

Daugiau kaip ketvirtį amžiaus automobilių versle ir sporte skaičiuojanti Kauno bendrovė „...

Pasigrožėkite brangiausiu pasaulyje automobiliu: „Ferrari 250 GTO“ planuojama parduoti už 39 mln. eurų (2)

Brangiausias pasaulyje automobilis rengiamas aukcionui. Manoma, kad rugpjūtį vyksiančiame aukcione...

Turizmas Lietuvos pasieniu – arčiau nei įmanoma įsivaizduoti

Lietuvoje populiarūs pažintiniai takai, įvairūs maršrutai po lankytinas vietas važiuojant nuo...

Paranoja ar sabotažas? Nutekintas „Teslos“ vadovo laiškas pribloškė (128)

Nepatenkintas įmonės „ Tesla “ darbuotojas įsilaužė į kompanijos gamybos operacinę sistemą...

Top naujienos

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (28)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...

Palanga laukia Joninių: vieni vilioja nuolaidomis, kiti mėgaujasi draudžiamais malonumais (28)

Dieną Palangą šildžiusi saulė vakarop pasislėpė, tačiau į kurortą atvykusių poilsiautojų...

Atmetęs dar vieną pasiūlymą iš už Atlanto Jasikevičius nesiblaškys – lieka „Žalgiryje“ (201)

Po istorinio sezono su Kauno „Žalgiriu“ 42 metų Šarūnas Jasikevičius vos kelias dienas...

Sukčiai Lietuvos jūrininkus „čiupinėja“ po vieną (3)

Nedaug trūko, kad didžiulę darbo patirtį jūroje turintis tolimojo plaukiojimo kapitonas Juozas...

Gyvai / Pasaulio futbolo čempionatas: Vokietija – Švedija 1:1 (142)

FIFA 2018 turnyro starte netikėtai meksikiečiams pralaimėję ir kritikos dušo gavę Vokietijos...

Septyni Europos nykštukai, kuriuos aplankysite per septynias dienas

Nejaugi nenorėtumėte pasigirti kokią nors valstybę išmaišę skersai ir išilgai? Misija...

Aristokratė, kurią pamilo pats Voltaire’as: aistringa matematikė paviliojo ne tik grožiu, bet ir protu (3)

Emilie du Chatelet buvo talentinga matematikė ir Voltaire’o meilužė. Kartu jie vadovavo Isaaco...

7 vertingi stiliaus patarimai žemo ūgio moterims (2)

„Esu žemaūgė, taigi parduotuvių persirengimo kambariuose neretai atsiduriu su per dideliais...

Paslaptingiausio Lietuvoje festivalio šefas: gyvenime gali būti direktorius, o čia – lakstysi su rožine suknele (39)

Patyrę vakarėlių liūtai turbūt ne kartą girdėjo apie vakarėlių seriją intriguojančiu...

Vasaros malonumams persikeliant į lauką: geriausios idėjos sodo terasai (2)

Vasarą prisimename terasą, vidinį kiemą, kiemą, stengiamės čia praleisti ko daugiau laiko. Kad...