aA
Izraelio bendrovė „Mobileye“, gaminanti pagalbinę kameromis grįstą vairavimo technologiją ir ją parduodanti automobilių gamintojams, sulaukė itin nemalonios žinios, skelbia thetruthaboutcars.com.
"Ford Fusion Hybrid"
© Gamintojo archyvas

Kai vienas bandomasis „Ford Fusion Hybrid“ automobilis važiavo Jeruzalės gatvėmis, demonstruodamas autonomiško vairavimo galimybes, įvyko netikėtas ir labai nemalonus dalykas: 12 kamerų (trys iš jų – priekyje) ir keturiomis „EyeQ4“ sistemomis aprūpintas sedanas, kurio kelionė buvo transliuojama tiesiogiai, sankryžą pervažiavo degant raudonam šviesoforo signalui.

Tačiau įdomiausia, ką paskelbė „Mobileye“. Anot kompanijos, tai ne automobilio kaltė – kalta televizijos komanda.

Kaip skelbia „The Detroit News“, automobilis prieš bandomąją kelionę buvo prikištas Izraelio „Chanel 10“ filmavimo kamerų. Prie vairo sėdo saugumą turintis užtikrinti vairuotojas. Nors pati kelionė iš esmės ir buvo sėkminga, televizijos žiūrovai išvydo tai, ko neturėjo: automobilis (nebandęs nei lėtinti greičio, nei stabdyti) sankryžą kirto degant raudonam šviesoforo signalui.

Tai jau ne pirmasis kartas, kai autonomiški automobiliai akivaizdžiais pavyzdžiais parodo, jog dar tikrai nepasirengę apsieiti be vairuotojų. Laimei, per šį incidentą žmonės nenukentėjo.

Kiek anksčiau dėl avarijos, kurios metu žuvo žmogus, savo bandymus turėjo nutraukti kompanija „Uber“.

Kas galėjo nutikti, jei bandomasis automobilis nepaisė radarų ir kamerų jo smegenims perduodamos informacijos? „Mobileye“ vykdomasis vadovas Amnonas Shashua tvirtina žinąs atsakymą: pasirodo, televizijos komandų naudotos kamerų elektromagnetinės bangos (jas sklaidė kamerų bevieliai siųstuvai) sutrikdė signalą, kurį siuntė šviesoforų stebėjimo sistema. Taigi, nors kameros ir užfiksavo raudoną šviesoforo signalą, jos nesusikalbėjo su automobilio sistemomis, ir pastarosios šią informaciją ignoravo.

„Situacija labai unikali. Niekada nenumanėme nieko panašaus“, – per interviu pripažino A. Shashua.

A.Shahua tvirtina, kad jo bendrovė šią problemą jau išsprendė, tačiau nepatikslino, kaip tai buvo padaryta. Vadovas pridūrė, kad nuo šiol bendrovės gaminami kompiuteriai bus geriau apsaugoti nuo elektromagnetinių trukdžių. Bendrovė, kurią praeitais metais už juokingą sumą įsigijo „Intel“, sausį pristatė taip vadinamo ketvirto lygio autonomišką automobilį.

Praeitą savaitę „Mobileye“ užsitikrino sutartį su kol kas neįvardytu gamintoju iš Europos, su kuriuo kartu vystys trečiojo lygio iš dalies autonomišką vairavimo technologiją. Kaip skelbia „Reuters“, bendrovės technologija per visą sutarties galiojimo laikotarpį bus panaudota 8 mln. gamintojo automobilių. „Mobileye“ jau bendradarbiauja su „General Motors“, „Fiat Chrysler“ ir daugeliu kitų.

Kalbant apie „ Ford Fusion“ ir jų ketvirtojo lygio autonomiškumo technologiją, „Mobileye“ sako, kad masinė prekyba šiomis sistemomis prasidės tik po 2021 metų. Seniau A. Shashua yra sakęs, kad visapusiškai autonomijai reikalingos visų tipų aplinkos pažinimo sistemos: tiek kameros, tiek radarai, tiek lazerinės sistemos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (50)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (369)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

(Ne)Grįžtu. Apie tradicijas mirusįjį šarvoti lovoje ir emigracijoje palaidotus lietuvius (24)

Kai kurie nė neketina grįžti iš emigracijos, kiti apie tai svajoja dešimtmetį, o dar kiti...

Kaltinimų dėl neva išsigalvoto neįgalumo sulaukusi Antonovienė pratrūko: tik retas žino, kokią kainą moku už sportą (157)

„Mafijos tėvu“ vadinamo Vido Antonovo žmona Rima neseniai ir vėl atsidūrė dėmesio centre....

Miestietis laimingas pabėgęs į ekologišką vienkiemį, kuriam valdininkai net nesuteikia adreso (17)

Jei kadaise kauniečiui Tomui Didžiuliui kas būtų pasakęs, kad jis, tikras miesto vaikas, augęs...

Rimvydas Valatka. Antrasis Mesijo atėjimas – iš Rusnės betliejaus (1060)

Vieni statė postamentus Raiteliui ir Basanavičiui. Kiti už valdiškus pinigus statėsi estakadą...

Paprastas būdas, padėsiantis su vaikais susitarti be bausmių (5)

Vaikų drausminimas juos baudžiant, specialistų teigimu, sukelia tik neigiamas emocijas, bet...

Atleisk ir pamiršk: kaip išsilaisvinti iš pykčio, pagiežos ir skausmo (6)

Būti visada nuolankiam, priimti viską, kaip yra, ir laukti, kol likimas visas problemas išspręs...

Skandalas Žiežmarių gimnazijoje: paviešinti pamokos garso įrašai verčia krūptelėti papildyta direktorės ir švietimo ministro komentaru (2725)

Šeštadienio vakarą Žiežmarių gimnaziją apgaubė tamsus šešėlis – mokymo įstaigos...