aA
Tesla“ savo klientus pradžiugino ilgai lauktu programinės įrangos atnaujinimu V10, su kuriuo vairuotojai įgijo galimybę naudotis daugybe naujų automobilio funkcijų. Viena iš tokių funkcijų – ilgai laukta „Smart Summon“, suteikianti vairuotojams galimybę išsikviesti transporto priemones iš automobilių stovėjimo aikštelės ar kitais sudėtingesniais atvejais. Deja, ne viskas vyksta tiksliai taip, kaip buvo planuota, rašo thedrive.com.
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
© AFP/Scanpix

Kai automobiliuose imta įdiegti šį atnaujinimą, socialinius tinklus netrukus užplūdo nuotraukos ir vaizdo įrašai: juose matyti, kaip žmonės „veda“ savo automobilius per automobilių stovėjimo aikšteles ir gatves, pasitelkdami naująją „Tesla“ „Smart Summon“ funkciją.

Kai transporto priemonė yra operatoriaus regėjimo lauke, jis gali arba išsikviesti ją pas save pasinaudodamas buvimo vietą nurodančia telefono GPS, arba pasirinkti netoliese esantį tašką žemėlapyje, o tuomet automobilyje įmontuota autopiloto sistema pradės vesti automobilį ten, kur pageidaujama.

Visgi ne visi šie įrašai socialiniuose tinkluose buvo pozityvūs: pasirodė ir kai kurių vairuotojų pranešimų, kad „Smart Summon“ funkciją išbandanti jų „Tesla“ papuolė į eismo įvykį.

Vienas „Twitter“ vartotojas paskelbė vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip kitas atbulas važiavęs automobilis atsitrenkia į jo „Model 3“, kai šis norėjo išsikviesti automobilį pakankamai užimtoje stovėjimo aikštelėje. „Tesla“ savininkas klausė, kas atsakingas už šį įvykį – „Model 3“ ar „Lexus“, įvažiavęs į „Tesla“, kol vairuotojas bandė pasikviesti ją pas save. Vėliau jis paskelbė nuotrauką, kurioje matyti žala, padaryta jo buferiui ir rūko žibintams.


Kitas vairuotojas bandė pervežti savo „Model 3“ iš vienos stovėjimo aikštelės į kitą ir vos nesusidūrė su kitu automobiliu. Laimei, abu automobiliai spėjo sustoti neįvykus susidūrimui. Visgi vaizdo įrašas nutrūksta ir nematyti, kokios yra šio vos neįvykusio susidūrimo pasekmės.


Svarbu pažymėti, kad ne visi „Tesla“ savininkai besinaudodami naująja funkcija patiria problemų. Idealiomis sąlygomis, kai yra geras apšvietimas, „Smart Summon“ funkcija veikia kaip ir numatoma, nors „Tesla“ aiškiai pabrėžia, kad transporto priemonė turi būti prižiūrima, kai naudojamasi šia funkcija.

„Smart Summon“ sukurta taip, kad leistų automobiliui atvažiuoti iki jūsų (besinaudojant jūsų telefono GPS tikslo nurodymui) ar į jūsų pasirinktą vietą – jis tą daro laviruodamas ir sustodamas prie tam tikrų objektų, jei tai yra reikalinga. Kaip ir „Summon“, „Smart Summon“ funkcija yra skirta naudoti tik privačiose automobilių stovėjimo aikštelėse ir išsukimuose iš važiuojamosios kelio dalies. Tebesate atsakingi už savo automobilį ir privalote stebėti jį ir jo aplinką, kuri patenka į jūsų regėjimo lauką, nes pats automobilis gali neaptikti kliūčių. Būkite itin atsargūs, jei šalia yra greitai judančių žmonių, dviračių ir automobilių“, – programinės įrangos atnaujinimo apraše pažymi „Tesla“.


„Tesla“ vadovas Elonas Muskas anksčiau yra sakęs, kad automobilių stovėjimo aikštelės yra problema, kurią „itin sunku išspręsti“, o pastarieji vaizdai, kuriuose matyti, kaip išbandoma naujoji funkcija, rodo, kad E. Muskas buvo visiškai teisus. Turint omenyje, jog „Tesla“ „Smart Summon“ funkcijos naudojimas apribojamas „privačiomis automobilių stovėjimo aikštelėmis ir išsukimais iš važiuojamosios kelio dalies“, kyla klausimas, kiek ši funkcija artimoje ateityje bus pajėgi veikti įprastame kelyje, ypač atsižvelgiant į tai, kad „Tesla“ planuoja iki 2020-ųjų turėti milijono veikiančių autonominių automobilių armiją.

Kitas rūpestis siejamas su draudimu. Šiais metais „Tesla“ pradėjo siūlyti bandomąją savo pačios draudimo produkto programą Kalifornijos gyventojams. Jos tikslas – kovoti su nepaprastai didelėmis išlaidomis ir padaryti „Tesla“ automobilius labiau prieinamus vidutiniam pirkėjui. Daugelis žmonių, žiūrėjusių minėtus vaizdo įrašus, ėmė domėtis, kaip tokio pobūdžio veiksmai galėtų paveikti esamus draudimo klientus, nes panašu, kad netinkamai naudojama ši technologija padidina eismo įvykių riziką. Kai kurie netgi žymėjo draudimo kompanijų socialinių tinklų paskyras, kad tiesiogiai atkreiptų jų dėmesį.

Pasaulis prie autonominio vairavimo priartėjo labiau nei bet kada anksčiau, tačiau būtina nusistatyti pagrįstus lūkesčius, atsižvelgiant į tai, kaip veikia dabartinės technologijos, o dar svarbiau – atsižvelgti į konkrečius gamintojo perspėjimus, kai naudojama nauja technologija.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
2.6522

Suskaičiavo, kuo važinėti šiandien apsimoka labiausiai: benzininiu ar elektriniu automobiliu (108)

Kurį – benzinu ar baterijose kaupiama elektros energija varomą – naują automobilį atsieis...

Augantis komercinių elektromobilių populiarumas: išbandę kurjeriai purtosi grįžti į ankstesnius furgonus

Net ir kasdien važinėjant, asmeninis elektromobilis nemažą laiko dalį stovi vietoje, todėl...

Švelnusis, įsikraunantis ar įkraunamas: koks hibridinis automobilis apsimoka labiausiai? (2)

Prieš du dešimtmečius vidaus degimo ir elektros variklių sąjunga buvo pasitikta dvejopai –...

Neįtikėtina: techninės pagalbos iškvietimas kelyje virto kelių dešimčių tūkstančių sąskaita už remontą (18)

„ Ford Mustang Mach-E“ yra pajėgus ir stilingas elektromobilis. Pirkėjai, atrodo, džiaugiasi...

Tyrimas parodė, kokių trijų dalykų keliuose labiausiai bijo Lietuvos vairuotojai (1)

BTA draudimo užsakymu atlikta „ Spinter tyrimai “ apklausa atskleidė, kad rinkdamiesi...

Top naujienos

D+Mindaugas Milinis

Karo apžvalgininkas tikina, kad Rusija pralaimėjo karą dar jo nepradėjusi: vardija argumentus ir sveikina Putiną – šis pateko į pragarą (17)

Tvyrant įtampai Europoje dėl nenuspėjamų Rusijos veiksmų netoli sienos su Ukraina sutelkus kelių...

Razmuvienė: reikia dar poros savaičių, kad mes pasiektume tą piką (109)

Apie pandemijos valdymo priemonių griežtinimą kalba tik atskiros savivaldybės. Nors daugiausia...

Žiema grįš dar galingesne jėga: siautės stiprus vėjas, kils pūgos (3)

Šiandien šalies orus lems pamažu tolstančio ciklono rytinė dalis. Dangus daugiausia bus...

Keičiasi oficiali Rusijos pozicija? Separatistai kreipėsi į Maskvą su prašymu (268)

Ukrainos separatistų lyderis ketvirtadienį paragino Rusiją atsiųsti modernių ginklų jų...

Naktį didelės ugniagesių pajėgos išskubėjo į Palangą – gaisras kilo „Šachmatinėje“ (2)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį, iškart po vidurnakčio, 0.07 val., Bendrajame pagalbos...

D+Eugenija Grižibauskienė

Druskininkietis juvelyras ir verslininkas Cikanavičius – apie pigieną ir už auksą brangesnį gintarą

Kai pašnekovas pradėjo atidarinėti stalčiukus ir iš jų traukti briliantus, sidabrinius ir...

Sniego gniūžtės efektas: pas Skvernelį perbėga ir Alytaus, Varėnos bei Druskininkų politikai (177)

Buvusio premjero Sauliaus Skvernelio sekėjų gausėjimas primena sniego gniūžtės efektą. Į...

D+Agnė Keizikienė

Veido procedūros, kurios žada stebuklus: kosmetologė išvardijo efektyviausias ir pasakė, kiek už jas teks pakloti

Technologijos grožio industrijoje sparčiai žengia į priekį, todėl šiandien nebūtina gultis ant...

Parkerio ir Guardiolos akivaizdoje – įtikinama pabaigoje atsipalaidavusių Šaro auklėtinių pergalė

Eurolygos reguliariajame sezone dar vieną pergalę iškovojo viena iš sezono lyderių...

Kasčiūnas: Putinui visi kariniai indikatoriai yra užsidegę (99)

Ketvirtadienį Lietuvos parlamentarai iš Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos bei Užsienio reikalų...