aA
Tesla“ savo klientus pradžiugino ilgai lauktu programinės įrangos atnaujinimu V10, su kuriuo vairuotojai įgijo galimybę naudotis daugybe naujų automobilio funkcijų. Viena iš tokių funkcijų – ilgai laukta „Smart Summon“, suteikianti vairuotojams galimybę išsikviesti transporto priemones iš automobilių stovėjimo aikštelės ar kitais sudėtingesniais atvejais. Deja, ne viskas vyksta tiksliai taip, kaip buvo planuota, rašo thedrive.com.
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
© AFP/Scanpix

Kai automobiliuose imta įdiegti šį atnaujinimą, socialinius tinklus netrukus užplūdo nuotraukos ir vaizdo įrašai: juose matyti, kaip žmonės „veda“ savo automobilius per automobilių stovėjimo aikšteles ir gatves, pasitelkdami naująją „Tesla“ „Smart Summon“ funkciją.

Kai transporto priemonė yra operatoriaus regėjimo lauke, jis gali arba išsikviesti ją pas save pasinaudodamas buvimo vietą nurodančia telefono GPS, arba pasirinkti netoliese esantį tašką žemėlapyje, o tuomet automobilyje įmontuota autopiloto sistema pradės vesti automobilį ten, kur pageidaujama.

Visgi ne visi šie įrašai socialiniuose tinkluose buvo pozityvūs: pasirodė ir kai kurių vairuotojų pranešimų, kad „Smart Summon“ funkciją išbandanti jų „Tesla“ papuolė į eismo įvykį.

Vienas „Twitter“ vartotojas paskelbė vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip kitas atbulas važiavęs automobilis atsitrenkia į jo „Model 3“, kai šis norėjo išsikviesti automobilį pakankamai užimtoje stovėjimo aikštelėje. „Tesla“ savininkas klausė, kas atsakingas už šį įvykį – „Model 3“ ar „Lexus“, įvažiavęs į „Tesla“, kol vairuotojas bandė pasikviesti ją pas save. Vėliau jis paskelbė nuotrauką, kurioje matyti žala, padaryta jo buferiui ir rūko žibintams.


Kitas vairuotojas bandė pervežti savo „Model 3“ iš vienos stovėjimo aikštelės į kitą ir vos nesusidūrė su kitu automobiliu. Laimei, abu automobiliai spėjo sustoti neįvykus susidūrimui. Visgi vaizdo įrašas nutrūksta ir nematyti, kokios yra šio vos neįvykusio susidūrimo pasekmės.


Svarbu pažymėti, kad ne visi „Tesla“ savininkai besinaudodami naująja funkcija patiria problemų. Idealiomis sąlygomis, kai yra geras apšvietimas, „Smart Summon“ funkcija veikia kaip ir numatoma, nors „Tesla“ aiškiai pabrėžia, kad transporto priemonė turi būti prižiūrima, kai naudojamasi šia funkcija.

„Smart Summon“ sukurta taip, kad leistų automobiliui atvažiuoti iki jūsų (besinaudojant jūsų telefono GPS tikslo nurodymui) ar į jūsų pasirinktą vietą – jis tą daro laviruodamas ir sustodamas prie tam tikrų objektų, jei tai yra reikalinga. Kaip ir „Summon“, „Smart Summon“ funkcija yra skirta naudoti tik privačiose automobilių stovėjimo aikštelėse ir išsukimuose iš važiuojamosios kelio dalies. Tebesate atsakingi už savo automobilį ir privalote stebėti jį ir jo aplinką, kuri patenka į jūsų regėjimo lauką, nes pats automobilis gali neaptikti kliūčių. Būkite itin atsargūs, jei šalia yra greitai judančių žmonių, dviračių ir automobilių“, – programinės įrangos atnaujinimo apraše pažymi „Tesla“.


„Tesla“ vadovas Elonas Muskas anksčiau yra sakęs, kad automobilių stovėjimo aikštelės yra problema, kurią „itin sunku išspręsti“, o pastarieji vaizdai, kuriuose matyti, kaip išbandoma naujoji funkcija, rodo, kad E. Muskas buvo visiškai teisus. Turint omenyje, jog „Tesla“ „Smart Summon“ funkcijos naudojimas apribojamas „privačiomis automobilių stovėjimo aikštelėmis ir išsukimais iš važiuojamosios kelio dalies“, kyla klausimas, kiek ši funkcija artimoje ateityje bus pajėgi veikti įprastame kelyje, ypač atsižvelgiant į tai, kad „Tesla“ planuoja iki 2020-ųjų turėti milijono veikiančių autonominių automobilių armiją.

Kitas rūpestis siejamas su draudimu. Šiais metais „Tesla“ pradėjo siūlyti bandomąją savo pačios draudimo produkto programą Kalifornijos gyventojams. Jos tikslas – kovoti su nepaprastai didelėmis išlaidomis ir padaryti „Tesla“ automobilius labiau prieinamus vidutiniam pirkėjui. Daugelis žmonių, žiūrėjusių minėtus vaizdo įrašus, ėmė domėtis, kaip tokio pobūdžio veiksmai galėtų paveikti esamus draudimo klientus, nes panašu, kad netinkamai naudojama ši technologija padidina eismo įvykių riziką. Kai kurie netgi žymėjo draudimo kompanijų socialinių tinklų paskyras, kad tiesiogiai atkreiptų jų dėmesį.

Pasaulis prie autonominio vairavimo priartėjo labiau nei bet kada anksčiau, tačiau būtina nusistatyti pagrįstus lūkesčius, atsižvelgiant į tai, kaip veikia dabartinės technologijos, o dar svarbiau – atsižvelgti į konkrečius gamintojo perspėjimus, kai naudojama nauja technologija.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
2.6522

Vilniaus gatvėse – žymiausių planetos dainininkų „Porsche“

Kiekvienas automobilis, jeigu jis nebaigia savo gyvenimo anksčiau nei numatyta, turi nuo vieno iki...

Papasakojo, ką reiškia vairuoti elektromobilį ir gyventi daugiabutyje: užtenka viešų stotelių (27)

Galima manyti, kad prieš perkant elektromobilį būtina įsigyti namą ar bent jau turėti asmeninę...

Po „Lexus LS400“ apžiūros autoservise – verdiktas: norintys tokio automobilio turėtų įvertinti savo piniginės dydį (68)

Automobilio priežiūra ir remonto darbai gali pareikalauti iš tiesų nemažai išlaidų, ypač jei...

Išpuoselėtas vilniečio BMW buvo pavogtas ir sudaužytas, bet tai jo nesustabdė: dabar į jo „trečiuką“ atsisuka visi (140)

„Visa istorija prasidėjo tada, kai mano automobilis buvo pavogtas ir sudaužytas“, –...

Bene baisiausią kiemą mieste turinčio namo administratorius: gyventojai pakeitimų atsisakė patys (32)

„ Kas vyksta Kaune “ „Facebook“ puslapyje paviešinus didžiulių duobių Taikos prospekte...

Top naujienos

Socialdemokratai jau ruošiasi naujo lyderio rinkimams – iššūkį Paluckui gali mesti Olekas (308)

Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) pradeda ruoštis naujo partijos pirmininko rinkimams....

Maistas prieš miegą: ar žinote, ką valgyti ir ko reikėtų vengti? (43)

Kai manęs klausia nuo ko pradėti dieną, sakau, kad nuo vakarienės. Klausytojai nustemba, kad...

Karbauskis: turiu nuvilti tuos, kurie džiaugėsi, kad nebebūsiu Seime (984)

Antradienį oficialiai Seimo nario mandato atsisakęs Ramūnas Karbauskis sako, kad pagrindiniu jo,...

Čempionų lyga: vengrų akibrokštas prieš Ronaldo, gražus „Man United“ lyderio gestas ir Haalando spindesys (2)

UEFA Čempionų lygoje prasidėjo grupės etapo antrojo rato kovos. Antradienio vakarą sužaisti dar...

Orai: šiltasis atmosferos frontas atgins rudenišką šilumą (5)

Trečiadienio dieną šiltasis atmosferos frontas žada debesuotus orus. Nedideli pragiedruliai...

Nauja turizmo era: anksčiau apie tokias keliones galėjome tik pasvajoti (25)

Milijonai pingvinų. Jūros drambliai. Banginiai. Poliarinės meškos. Antarktida ir Arkties...

Žurnalistė savo kailiu pajuto, ką reiškia „ilgasis“ COVID-19: susirgo kovą, o lapkritį vargiai pakyla iš lovos (114)

Gydytojai sako, kad COVID-19 trunka porą savaičių. Tačiau ne visiems taip pasiseka. Ir tokių...

Teisės profesoriai įvertino Dobrovolskos kandidatūrą: ji visa galva aukščiau už prieš tai buvusius (1203)

Laisvės partijos pasiūlyta kandidatė į teisingumo ministres, Evelina Dobrovolska , viešojoje...

Negalią turinčiam Nojui liko vos pusantrų metų, kai reabilitacija gali duoti didžiausią naudą: tėvai dėl sūnaus pasiryžę viskam (62)

Prieš tris su puse metų į šį pasaulį atėjęs Nojus, apvertė savo tėvų gyvenimą aukštyn...

Švedijos čempionus įveikęs „Vytis“ – tarp 32 stipriausių Europos komandų (3)

UEFA Futsal Čempionų lygos starte stipriausia Lietuvos komanda Kauno „Vytis“ 3:1 nugalėjo...

|Maža didelių žinių kaina