aA
JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ pastaruoju metu sulaukė ne vieno kaltinimo, kad „Model S“ be jokios priežasties užsidega tiesiog stovėdami gatvėje, ir visiškai supleška. Apie savaiminius gaisrus plaukė pranešimai iš įvairiausių kampelių. Ir pagaliau bendrovė rado priežastį bei, skelbia, įvedė pokyčių gamybos linijoje.
Tesla Model S
© Reuters / Scanpix

Pamenate dar balandį pasirodžiusį vaizdo įrašą, kuriame buvo užfiksuotas netikėtai užsidegęs „Tesla Model S“? Tas dramatiškas gaisras Šanchajuje pašiurpino elektromobilių savininkus, nes automobilis tiesiog stovėjo, kai staiga paskendo liepsnose. „Tesla“ iš karto pradėjo tyrimą, o dabar jau skelbia jo išvadas bei pakeitimus svarbiausiose gamybos linijose.

„Tesla“ inžinieriai valandų valandas praleido tyrinėdami tą sudegusį „Model S“. Buvo tiriamos baterijos, programinė įranga, ieškota fizinių pažeidimų. Kaltininkas galiausiai buvo surastas.

„Tesla“ išsiaiškino, kad gaisrą lėmė vienas netinkamai veikiantis baterijų modulis automobilio priekyje. „Panasonic“ baterijas tiekia moduliais, kurie vėliau yra sujungiami į reikiamo dydžio mazgus. Vienas toks modulis veikė netinkamai ir automobilio programinė įranga nesugebėjo išvengti nelaimės. Tačiau dabar „Tesla“ imasi pakeitimų, kurie padės išvengti panašių incidentų ateityje.

„Tesla“ atnaujins „Model S“ ir „Model X“ automobilių programinę įrangą. Kaip visada, pakeitimai bus atlikti elektromobiliams nesilankant servisuose - jie patys tiesiog atnaujins programinę įranga, kaip koks kompiuteris ar išmanusis telefonas. Numatomi pakeitimai temperatūros valdymo bei įkrovimo sistemose. Jie turėtų užtikrinti, kad net netinkamai veikiantis modulis negalėtų užsidegti.

Elektromobilių gaisrai visada šiurpina žmones, nes jie atrodo tiesiog siaubingai. Ličio jonų baterijos dega ugnimi, kurią sunku numalšinti įprastomis priemonėmis. Tačiau „Tesla“ primena paprastą faktą - gaisro tikimybė elektromobiliuose yra 10 kartų mažesnė nei automobiliuose su vidaus degimo varikliu.

Vietinis Kinijos „Tesla“ konkurentas NIO taip pat paskelbė, kad turi problemų su baterijų moduliais. Tačiau čia programiniai atnaujinimai nepadės - teks remontui kviesti beveik penkis tūkstančius automobilių.

Kinija, kur elektromobilis yra prabangos simbolis, jau reikalauja gamintojų atlikti saugumo analizes. Įprastai automobilių saugumas vertinamas per eismo įvykių prizmę, tačiau dabar reikės aiškintis, kokia tikimybė, kad jie užsidegs stovėdami ar įkraunami.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.2500

Klouno vairuojamo automobilio gaudynės Kalifornijoje priminė spektaklį (1)

Veniso Biče, Kalifornijoje , policijos pareigūnai šeštadienį, liepos 20 dieną, persekiojo BMW...

Suskaičiavo rekordus: vienas klaipėdietis į „Regitrą“ egzamino važiavo laikyti 38 kartus (47)

Vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti automobilį iš pirmo karto gauna tik kas trečias...

Palangoje pasiektas naujas rekordas: automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos (8)

Ar kada pagalvojote, kas nutiktų varikliui, jeigu iš jo būtų išleista alyva? Kaip ilgai toks...

Automobilių modeliukai ne tik vaikams: kaunietis papasakojo, ką pirkti ir kaip užsidirbti (2)

Kolekcionavimas dažnam tuo užsiimančiam yra didelė aistra, dažniausiai atsiradusi visai...

Lietuviai pradėjo kelionę aplink Baltiją – planuoja 5 000 km įveikti per 2 paras (3)

Ketvirtadienį Palangoje – oficialus „ Aurum 1006 km lenktynių “ startas. 38 komandų...

Top naujienos

Pasidalino abituriento rašiniu: šimtukininkas, olimpiadininkas, o egzamino neišlaikė (286)

Į DELFI redakciją kreipėsi abituriento, kuris neišlaikė valstybinio lietuvių kalbos ir...

Naujų mokesčių vajus: automobilių ir NT savininkai gali pradėti skaičiuoti (315)

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį dar kartą pareiškė, kad nuo 2020 metų keisis...

Po įspėjamųjų Korėjos šūvių – atsakas: Rusija ir Kinija paskelbė apie pirmą bendrą patruliavimo misiją (56)

Kinija trečiadienį pareiškė, kad jos pirma bendra oro patruliavimo misija su Rusija nebuvo...

Marcas Gasolis nebeslepia: aš norėjau likti „Grizzlies“ – ačiū Dievui, jie mane ignoravo (2)

Į Europą ruoštis pasaulio čempionatui su Ispanijos rinktine sugrįžęs NBA čempionas Marcas...

Palioniui – parama iš netikėtos pusės

Socialdarbiečių kandidatas į žemės ūkio ministrus sulaukė paramos iš anksčiau šias pareigas...

Cemento kompanijas kamuoja 33 trilijonų dolerių galvos skausmas (13)

Didžiausi pasaulyje cemento gamintojai jaučia spaudimą iš aplinkosaugos grupių, reguliuotojų...

Donata Gutauskienė atvirai – apie nuteistojo vyro pamokas ir dar vieną jo atžalą: mūsų šeima nebus ta, kuria kiti žavėsis (98)

Atlikėja ir žurnalistė Donata Gutauskienė-Laisva sako pasirinkusi ne patį lengviausią kelią,...

Javapjūtė įsibėgėja – aiškėja reali derliaus kokybė (35)

Praėjusį savaitgalį Rokiškio rajono laukuose jau triūsė kombainai – ūkininkai pradėjo pjauti...

Vienas iš „Apple“ įkūrėjų į šuns dienas išdėjo „Facebook“: kol šie kraunasi turtus, vartotojai nieko negauna (18)

Vienas iš „Apple“ įkūrėjų Steve'as Wozniak as žmonėms rekomenduoja išsitrinti savo...

Taršos mokesčiai privers išlipti iš pamėgtų automobilių – galingus vokiškus pakeis nedideli japoniški (893)

Prabilusi apie mokestį taršiems automobiliams, Aplinkos ministerija riebų brūkšnį nubrėžė...