aA
Ateinantį trečiadienį, gruodžio 19 d., rengiamas krovininių vilkikų ekonominis žygis maršrutu VilniusPanevėžys – Vilnius.
Sunkvežimis
© A.Brazaičio nuotr.

„Tokio tipo ekonominiai žygiai, kuriuose varžosi ne lengvieji automobiliai, o krovininiai, Lietuvoje dar didelė naujiena, - sako varžybų direktorius Valdas Juozas Vilūnas. – Šias ir panašias priemones, o kartu ir vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina ir nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“. Renginio organizatoriai dėkingi prekybos tinklui IKI, kurio vadovai noriai atsiliepė į kvietimą ir padėjo surengti šį žygį, kurį ko gero tiksliau reikėtų vadinti ekonomiškumo varžybomis“.

Šiame žygyje, kurio maršrutas drieksis 405 kilometrus asfalto keliais, dalyvaus iki dešimties šio prekybos tinklo „Volvo FM12 ir „Volvo FH16“ vilkikų, atitinkančių Euro 4 ir Euro 5 reikalavimus, su priekabomis bei puspriekabėmis, kurių svoris kartu su vežamais kroviniais svyruos nuo 16 iki 25 tonų. Šį maršrutą žygio dalyviams teks įveikti ne įprastu keliu, kuriuo jie kasdien veža prekes IKI prekybos tinklo parduotuvėms, o važiuojant automagistrale, krašto ir vietiniais keliais, o į Vilnių grįžtant per Uteną.

Tikslų maršrutą žygyje dalyvaujantys vilkikų vairuotojai sužinos tik starto vietoje – Trakų rajono Dėdeliškių kaime (šalia Didžiulio ežero) esančioje „Statoil“ degalinėje, kur žygio komisaras vilkikų bakus sklidinai užpildys degalais ir juos užplombuos. Vilkikų vairuotojai startuos 10 minučių intervalu, kad žygio metu jie nesinaudotų vadinamomis „oro kišenėmis“ važiuodami vienas paskui kitą ir tokiu būdu sutaupydami degalų.

Varžybų dalyviai finišuos tos pačios dienos vakarą sostinės Eišiškių plente esančioje „Statoil“ degalinėje, kur nusekę degalų bakai vėl bus sklidinai pripildyti ir kur paaiškės realios kuro sąnaudos.

„Pagrindinis kriterijus, lemsiantis nugalėtoją, kuro sąnaudos, sunaudotos vienam tonkilometriui, - sako žygio vadovas ir vyriausiasis komisaras Remigijus Dermantas. – Mat renginyje dalyvaus ne tik skirtingų modifikacijų vilkikai, bet jie temps ir ne vienodo svorio krovinį, o sunkiau pakrautam sunkvežimiui natūraliai reikia ir daugiau degalų“.

Dar labiau paryškinti vairuotojų meistriškumą, kaip pagrindinį tokių ekonomiškumo varžybų faktorių, turėtų ir ta aplinkybė, jog į visų vilkikų degalų bakus bus pilamas vienodas Arktinis A2 klasės, D Fortis dyzelinas.

Žygio organizatoriai teigia nesuklydę ir rinkdamiesi datą. Vasarą be abejo tokie renginiai malonesni akiai, tačiau surengti realiomis žiemos sąlygomis jie tikresni, o pasiekti rezultatai labiau atspindi ne tik realų vilkikų „apetitą“ degalams, bet ir vairuotojų gebėjimą laiku, bet kokiomis sąlygomis ir su kuo mažesnėmis sąnaudomis pristatyti krovinį į vietą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pirmos kartos „Porsche Boxster“ – kritiškai svarbus vokiečių projektas, prie kurio prisidėjo ir „Toyota“ (2)

Kai automobilių entuziastų diskusijos pasisuka apie pirmosios kartos „ Porsche Boxster “,...

Koks iššūkis laukia „Press rally“, dėl kurio ramiai nemiega dalis lenktynininkų?

Paklausus bet kurio „Press rally“ dalyvio, kas svarbiausia, norint nugalėti, dažnas paminėtų...

Internautus sudomino išskirtinis policijos automobilis: kam pareigūnams reikalingas „Excalibur Phaeton“? (55)

Socialiniuose tinkluose ne vieno internauto dėmesį patraukė Lietuvos policijos „Facebook“...

Elektromobiliais į „Press rally“ atvažiuosiantys ekipažai taupyti kilometrų nežada: spaus, kiek galės

Tarptautinis „Press rally“ renginys bene geriausiai atspindi lietuviškas automobilių rinkos...

„Porsche Vikipedija“ pramintas lietuvis paaiškino, kodėl mechanikams svarbi gera reputacija (2)

Dabartinės kartos automobiliai – ačiū Dievui ir talentu apdovanotiems inžinieriams – nors ir...

Top naujienos

Basanavičiaus gatvė bus tylesnė: laikinai nelieka populiariausios dainininkės (140)

Jau dvidešimt penkerius metus lietuviai neįsivaizduoja Palangos Basanavičiaus gatvės be balsingos...

Po karštų diskusijų dėl Lukiškių – policijos atsakymas: su maudomuku nedraudžiama eiti ir Gedimino prospektu fontanas neskirtas maudytis (627)

Paplūdimys Lukiškių aikštėje sukėlė daug aistrų tiek viešojoje erdvėje, tiek Seime....

Putinas žengia į pavojingą teritoriją: analitikai užsimena apie staigias permainas (738)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ragino rusus įsivaizduoti šalį, kokią jie norėtų...

„Barceloną“ palieka patyręs vidurio puolėjas (9)

„Barcelonos“ komandą, kurios treneriu ketvirtadienį tapo Šarūnas Jasikevičius , palieka...

Po 8 metų JAV onkologai atnaujino rekomendacijas: štai kas gali padėti išvengti vėžio (28)

Amerikos onkologų draugija po 8 metų atnaujino vėžio prevencijos rekomendacijas. Kas pasikeitė?

Amžinas klausimas – kaip pagerinti erekciją? Pataria urologas (63)

„ Erekcija yra vyro tiek fizinės, tiek psichinės sveikatos atspindys. Jeigu ji gera, vadinasi...

Šventinį savaitgalį gadins šaltas atmosferos frontas ir lietus (2)

Šiandien Lietuvos orus lems žemesnio slėgio sritis. Iš pietvakarių priartės atmosferos fronto...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai. Ekonomistė Elena Leontjeva: kodėl kažkas kainuoja tiek, kiek kainuoja? (2)

Naujausioje „Esminių dalykų“ serijoje – laisvosios rinkos sistema ir ekonominės žmogaus...

Šarui Barselonoje prognozuoja ir adaptacijos periodą, ir itin šviesią ateitį (77)

Prie „ Barcelonos “ vairo stojusį Šarūną Jasikevičių Ispanijos žiniasklaida mato kaip...

Garsiausi šalies veidai rinkosi į žurnalo „L'Officiel Lithuania“ vakarėlį (294)

Žurnalas „L'Officiel Lithuania“ surengė pirmąjį vakarėlį po karantino į kurį plūdo...

|Maža didelių žinių kaina