aA
Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo važiuojančių elektrinių automobilių baterijas. Ekspertai tvirtina, kad šis projektas gali prisidėti prie elektrinių transporto priemonių, kurios kainuoja tikrai nepigiai, pigimo, skelbia europe.autonews.com.
"eRoadArlanda" projektas
© Projekto autorių archyvas

Valstybės finansuojamas projektas, kuriam duotas pavadinimas „eRoadArlanda“, atsieis apie 5,82 mln. dolerių. Šio kelio bandymui pasitelktas modifikuotas elektrinis vilkikas, kuris iš Stokholmo Arlandos oro uosto gabena krovinius į netoliese esantį Postnordo logistikos centrą.

2 kilometrų ilgio atkarpoje kelio dangoje nutiestas savotiškas bėgis, kuriuo važiuodamas elektrinis automobilis pasikrauna. Prie sunkvežimio pritvirtinta speciali rankenėlė, kuri iš karto aptinka bėgį. Kai transporto priemonė atlieka lenkimo manevrą ar sustoja, krovimas liaujasi. Sistema taip pat skaičiuoja transporto priemonės energijos suvartojimą.

Projektą vykdančios bendrovės „Elways“ vadovas Gunnaras Asplundas sako, kad tokie keliai, kuriais važiuojant kraunamas automobilis, leis atsisakyti didelių baterijų, kurių vertė neretai sudaro pusę elektrinio automobilio kainos.

„Ši technologija siūlo neįtikėtinai puikų dalyką – dingsta nerimas, jog automobilio baterija išsikraus. Tokie elektrifikuoti keliai leis naudotis mažesnėmis baterijomis, tad atpigs patys elektriniai automobiliai – jie taps lengviau prieinami nei tradiciniais degalais varomi“, – tvirtina G. Asplundas.

G. Asplundas teigia, kad Švedijos valstybė, kuri ir finansuoja projektą, labai džiaugiasi rezultatais, o nerimavo tik dėl vieno – kad ant bėgių kaupsis nešvarumai.

Bendrovė „Elways“ užpatentavo šią elektrinio bėgio technologiją. Ji priklauso Švedijos konsorciumui, remiančiam projektą „eRoadArlanda“, prie kurio taip pat prisijungė infrastruktūros bendrovė NCC ir bendrovė „Vattenfall“, prižiūrinti bėgių švarą ir tinkamumą eksploatacijai.

"eRoadArlanda" projektas
"eRoadArlanda" projektas
© Projekto autorių archyvas

„Tokie keliai sudarys sąlygas elektriniams automobiliams įveikti ilgus atstumus apsieinant be didelių, brangiai kainuojančių ir sunkių baterijų“, – sako „Vattenfall“ atstovas spaudai Markusas Fischeris ir pridūrė, kad naujiems automobiliams pritaikyti tokias specialias rankenėles bus žymiai pigiau nei modifikuoti dabartinius modelius.

„Vattenfall“ parengtame pranešime spaudai tvirtinama, kad tokie elektrifikuoti keliai gali pastebimai sumažinti anglies dvideginio emisijas, už kurias atsakingi sunkvežimiai ir vilkikai (jų indėlis į taršą – 25 proc.).

„eRoadArlanda“ bandymai prasidėjo balandį ir truks mažiausiai 12 mėnesių, taigi elektrinis vilkikas šį kelią išbandys pačiomis įvairiausiomis oro sąlygomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš „Lego“ kaladėlių surinktas „Formulės-1” bolidas pranoko aukciono rengėjų lūkesčius

Sekmadienį, vasario 10-ąją, Paryžiaus aukcionų namuose „Artcurial“ už 95,300 eurų parduotas...

Geriausiu mechaniku išrinktas vaikinas galvos dėl darbo nesuka – pasiūlymą gavo dar konkurse (6)

„Ne vieną norėtume pakviesti dirbti jau dabar“, – neslėpė konkursą „ Geriausias jaunasis...

Kilo ginčas dėl 1,5 mln. dolerių kainavusio „Porsche“ – pirkėjas pasijuto apgautas (3)

Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną,...

Šaligatviai prie didelės gimnazijos pėstiesiems neįveikiami, bet barstyti jų nenori niekas (53)

Greta Vilniaus esančios Riešės gyventojai pakraupę: šaligatviai prie vienos didžiausių...

Sovietiniai automobiliai Lietuvoje: kodėl naudoti kainavo brangiau nei nauji? (174)

Vairuoti ar turėti nuosavą automobilį šiandien yra tiesiog būtinybė. Tačiau sovietmečiu...

Top naujienos

Dramatiška „atiminėjamų vaikų“ legenda – statistinis triukas: suklaidinti liko visi (20)

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios iki šių metų sausio 31-osios iš nesaugios aplinkos buvo...

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti (17)

Iki numatytos Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos datos likus kiek daugiau nei...

Ferdinando Giugliano. Kas gi kamuoja euro zonos ekonomiką?

Vos per dvejus metus euro zona nuo savo pasaulinės ekonomikos didvyrės statuso staigiai pasuko žemyn.

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (335)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (139)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

„Eurovizijos“ atrankų užkulisiuose slapta rezgamas naujas planas gali sumaišyti visas kortas finalininkams

Patikimų DELFI šaltinių teigimu, nacionalinių „Eurovizijos“ atrankų finale, kuris vyks jau...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (18)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1982)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (190)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (579)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...