Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo važiuojančių elektrinių automobilių baterijas. Ekspertai tvirtina, kad šis projektas gali prisidėti prie elektrinių transporto priemonių, kurios kainuoja tikrai nepigiai, pigimo, skelbia europe.autonews.com.
"eRoadArlanda" projektas
© Projekto autorių archyvas

Valstybės finansuojamas projektas, kuriam duotas pavadinimas „eRoadArlanda“, atsieis apie 5,82 mln. dolerių. Šio kelio bandymui pasitelktas modifikuotas elektrinis vilkikas, kuris iš Stokholmo Arlandos oro uosto gabena krovinius į netoliese esantį Postnordo logistikos centrą.

2 kilometrų ilgio atkarpoje kelio dangoje nutiestas savotiškas bėgis, kuriuo važiuodamas elektrinis automobilis pasikrauna. Prie sunkvežimio pritvirtinta speciali rankenėlė, kuri iš karto aptinka bėgį. Kai transporto priemonė atlieka lenkimo manevrą ar sustoja, krovimas liaujasi. Sistema taip pat skaičiuoja transporto priemonės energijos suvartojimą.

Projektą vykdančios bendrovės „Elways“ vadovas Gunnaras Asplundas sako, kad tokie keliai, kuriais važiuojant kraunamas automobilis, leis atsisakyti didelių baterijų, kurių vertė neretai sudaro pusę elektrinio automobilio kainos.

„Ši technologija siūlo neįtikėtinai puikų dalyką – dingsta nerimas, jog automobilio baterija išsikraus. Tokie elektrifikuoti keliai leis naudotis mažesnėmis baterijomis, tad atpigs patys elektriniai automobiliai – jie taps lengviau prieinami nei tradiciniais degalais varomi“, – tvirtina G. Asplundas.

G. Asplundas teigia, kad Švedijos valstybė, kuri ir finansuoja projektą, labai džiaugiasi rezultatais, o nerimavo tik dėl vieno – kad ant bėgių kaupsis nešvarumai.

Bendrovė „Elways“ užpatentavo šią elektrinio bėgio technologiją. Ji priklauso Švedijos konsorciumui, remiančiam projektą „eRoadArlanda“, prie kurio taip pat prisijungė infrastruktūros bendrovė NCC ir bendrovė „Vattenfall“, prižiūrinti bėgių švarą ir tinkamumą eksploatacijai.

"eRoadArlanda" projektas
"eRoadArlanda" projektas
© Projekto autorių archyvas

„Tokie keliai sudarys sąlygas elektriniams automobiliams įveikti ilgus atstumus apsieinant be didelių, brangiai kainuojančių ir sunkių baterijų“, – sako „Vattenfall“ atstovas spaudai Markusas Fischeris ir pridūrė, kad naujiems automobiliams pritaikyti tokias specialias rankenėles bus žymiai pigiau nei modifikuoti dabartinius modelius.

„Vattenfall“ parengtame pranešime spaudai tvirtinama, kad tokie elektrifikuoti keliai gali pastebimai sumažinti anglies dvideginio emisijas, už kurias atsakingi sunkvežimiai ir vilkikai (jų indėlis į taršą – 25 proc.).

„eRoadArlanda“ bandymai prasidėjo balandį ir truks mažiausiai 12 mėnesių, taigi elektrinis vilkikas šį kelią išbandys pačiomis įvairiausiomis oro sąlygomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nematytą japonišką automobilį prikėlė iš daržinėje rastos apleistos griuvenos (10)

Visame pasaulyje mėgiamos legendos apie daržinėse dešimtmečiams pamirštus, o vėliau netikėtai...

„Audi Sport“ ambasadoriai pristatė ekstremalaus vairavimo laboratoriją

Daugiau kaip ketvirtį amžiaus automobilių versle ir sporte skaičiuojanti Kauno bendrovė „...

Pasigrožėkite brangiausiu pasaulyje automobiliu: „Ferrari 250 GTO“ planuojama parduoti už 39 mln. eurų (2)

Brangiausias pasaulyje automobilis rengiamas aukcionui. Manoma, kad rugpjūtį vyksiančiame aukcione...

Turizmas Lietuvos pasieniu – arčiau nei įmanoma įsivaizduoti

Lietuvoje populiarūs pažintiniai takai, įvairūs maršrutai po lankytinas vietas važiuojant nuo...

Paranoja ar sabotažas? Nutekintas „Teslos“ vadovo laiškas pribloškė (128)

Nepatenkintas įmonės „ Tesla “ darbuotojas įsilaužė į kompanijos gamybos operacinę sistemą...

Top naujienos

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (30)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...

Palanga laukia Joninių: vieni vilioja nuolaidomis, kiti mėgaujasi draudžiamais malonumais (30)

Dieną Palangą šildžiusi saulė vakarop pasislėpė, tačiau į kurortą atvykusių poilsiautojų...

Atmetęs dar vieną pasiūlymą iš už Atlanto Jasikevičius nesiblaškys – lieka „Žalgiryje“ (211)

Po istorinio sezono su Kauno „Žalgiriu“ 42 metų Šarūnas Jasikevičius vos kelias dienas...

Sukčiai Lietuvos jūrininkus „čiupinėja“ po vieną (3)

Nedaug trūko, kad didžiulę darbo patirtį jūroje turintis tolimojo plaukiojimo kapitonas Juozas...

Gyvai / Pasaulio futbolo čempionatas: Vokietija – Švedija 1:1 (151)

FIFA 2018 turnyro starte netikėtai meksikiečiams pralaimėję ir kritikos dušo gavę Vokietijos...

Septyni Europos nykštukai, kuriuos aplankysite per septynias dienas

Nejaugi nenorėtumėte pasigirti kokią nors valstybę išmaišę skersai ir išilgai? Misija...

Aristokratė, kurią pamilo pats Voltaire’as: aistringa matematikė paviliojo ne tik grožiu, bet ir protu (4)

Emilie du Chatelet buvo talentinga matematikė ir Voltaire’o meilužė. Kartu jie vadovavo Isaaco...

7 vertingi stiliaus patarimai žemo ūgio moterims (3)

„Esu žemaūgė, taigi parduotuvių persirengimo kambariuose neretai atsiduriu su per dideliais...

Paslaptingiausio Lietuvoje festivalio šefas: gyvenime gali būti direktorius, o čia – lakstysi su rožine suknele (40)

Patyrę vakarėlių liūtai turbūt ne kartą girdėjo apie vakarėlių seriją intriguojančiu...

Vasaros malonumams persikeliant į lauką: geriausios idėjos sodo terasai (2)

Vasarą prisimename terasą, vidinį kiemą, kiemą, stengiamės čia praleisti ko daugiau laiko. Kad...