aA
Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab Lithuania“ klubai nusprendė įrodyti, kad švediški automobiliai gali būti ne tik saugūs, bet ir greiti. Kauno „Nemuno žiedo“ trasoje drauge jie trečią kartą surengė švediškų automobilių entuziastų susitikimą ir traukos lenktynes, pavadintas „Dragadieniu“, kuriose „pasimatavo“, kuris automobilis greičiausias.
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Organizatoriai pasakojo, kad „Nemuno žiede“ vietos atsirado maždaug 140 įvairiausių „Volvo“ ir „Saab“. Čia netrūko tokių automobilių, kuriems visiškai nereikėjo demonstruoti galimybių trasoje – akį jie traukė išskirtine išvaizda. Vienas tokių – baltas „Volvo 244“, kurio savininkas Tadas Medelinskas kaip reikiant pasistengė tobulindamas ganėtinai retą Lietuvos keliuose modelį.

Vaikinas pasakojo, kad restauravo automobilį ir skyrė dėmesio daugybei smulkmenų. Pavyzdžiui, kėbulą padengė papildoma garsą ir vibracijas mažinančia medžiaga, restauravo agregatus variklio skyriuje, pasirūpino ir naujomis detalėmis, skirtomis automobilio važiuoklei.

Be to, T. Medelinskas panoro, kad automobilis būtų ne tik kaip reikiant restauruotas, bet ir atitiktų šiuolaikines tendencijas, todėl sumontavo nemažus ratlankius, sudėjo žeminančias spyruokles.

Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Ne į pensiją, o į „dragą“

Ieškant greičiausių traukos varžybose prireikė visos dienos. „Drago“ dalyviai buvo suskirstyti į šešias grupes: tris dyzeliniams varikliams ir tris – benzininiams. Skirstyta pagal galią, todėl abejose grupėse vietos atsirado tiems, kurių variklio galia siekė iki 100 kW, iki 150 kW ir nuo 150 kW.

Tarp pačių greičiausių, vairuojančių dyzelinu varomus modelius, atsidūrė Valerijus Tatolis. Jo „Volvo 850“, turintis 2,5 l darbinio tūrio dyzelinu varomą motorą, rungėsi galingiausioje klasėje – tarp tų, kurių variklio galia perkopia 150 kW.

Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Vaikinas juokavo, kad tik nusipirktą 1996-ųjų „Volvo“ galėjo vadinti „sunkiasvoriu pensininku“. Anot V. Tatolio, jo „Volvo“ dar nebuvo pasirengęs keliauti į „pensiją“, todėl jis priėmė sprendimą automobilį patobulinti. Modifikacijų sąrašas netrumpas: automobiliui buvo sudėti dviejų kamerų dujiniai amortizatoriai, standesnė važiuoklė, R serijos kėbulo apdaila, persiūtas salonas. O variklio skyriuje atsirado didesnio pralaidumo purkštukai, didesnė ir našesnė turbina bei dar daug kas.

V. Tatolis neslepia, kad iš sąlyginai vangaus 103 kW galios variklio dėl visų modifikacijų jam pavyko išspausti net 170 kW.

Surado „pasislėpusius“ kilovatus

Galingiausių benzinu varomų automobilių klasėje dviem „Volvo“ entuziastams teko nusileisti kito švedų automobilių gamybos ženklo gerbėjui. Greičiausiu tapo Jorūnas Kaziela su „Saab 9-5“ modeliu, turinčiu 2,3 l darbinio tūrio benzininį variklį.

Vaikinas neslėpė, kad savo „Saab“ pirko pigiai – mokėjo vos 1250 eurų. Tačiau tąkart, tikino jis, tai buvo geriausias variantas įvertinus tiek automobilio techninę būklę, tiek lyginant su kitais tuo pat metu pardavinėtais „Saab“.

„Be to, pasisekė rasti automobilį su ventiliuojamomis sėdynėmis, kas šiaip jau – gana reta. Tad priežasčių, kodėl turėčiau nedvejoti ir pirkti kuo greičiau, buvo daug. Tiesa, nusipirkus teko pasiryžti daugybei remonto darbų ir per metus dėl „Saab“ išleisti dar kelis tūkstančius eurų“, – pasakojo J. Kaziela.

Tačiau remontas padėjo išsiaiškinti daugybę smulkmenų, susijusių su variklio galimybėmis. Kaip pasakojo pats „Saab“ savininkas, teko patirti, kad pakeitus variklio valdymo programą, galima prie galios prisidėti papildomus 30 kW, o dar 50 kW jam „sugauti“ pavyko sumontavus didesnę ir našesnę turbiną.

„Reikia tikėtis, kad automatinė pavarų dėžė laikys arklius vietoje“, – kalbėjo jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rado bene greičiausią „Cadillac Escalade“ pasaulyje – sukonstravo iš kasdienio visureigio (16)

Žaibiškai išpopuliarėję SUV automobiliai tinkami ne tik gausiai šeimai vežti, bet ir...

Entuziastas Rusijoje užkėlė „Bentley“ ant tanko vikšrų (21)

Rusijos keliai garsėja tuo, kad juos sunku įveikti. Žinoma, ne tada, jei vairuoji tanką, ar bent...

Automobilių sporto renginių fotografas patarė, kaip uždirbti iš nuotraukų ir išlikti gyvam (4)

Pažintis su automobilių sporto renginių fotografija prasidėjo jau prieš daugiau nei 10 metų....

Jamesui Bondui sukurtas „Aston Martin“ keliauja į aukcioną

1965 m. pagamintas automobilis „ Aston Martin DB5“ su specialia įranga Jamesui Bondui ,...

Iš istorinių automobilių suvažiavimo Ukrainoje lietuviai parsivežė geriausiems skirtus prizus (1)

Pasibaigė Ukrainoje vykęs „Leopolis Grand Prix“ istorinių automobilių konkursas, kuriame...

Top naujienos

Stichiniai rodikliai Lietuvoje jau pasiekti: ateina karšta diena, o po jos vėl viskas keisis (4)

Elektrėnų ir Varėnos rajono savivaldybių teritorijose užsitęsęs sausringas laikotarpis...

Jaunas vilnietis dvi savaites pabandė gyventi iš vidutinės pensijos: baisu pagalvoti, kad gali būti taip sunku (51)

Vidutines ar didesnes nei vidutines pajamas Lietuvoje uždirbantys gyventojai neretai nesusimąsto,...

Abiturientų įspūdžiai po istorijos egzamino: nesiruošė, bet tikisi gerų įvertinimų papildyta (44)

Birželio 18-ąją, antradienį, abiturientai laiko valstybinį istorijos egzaminą. Jį laikyti...

(Ne)atrastas Vilnius: neturtingų merginų prieglobstis – davatkų bendrabutis

Viduramžiais toli gražu ne kiekviena moteris galėjo sau leisti stoti į vienuolyną,...

Patikrino, kaip vairuotojai lenkia dviratininkus: vis dar nevengia ir signalizuoti, ir prispausti prie kelkraščio (7)

Nors nuo praėjusių metų Lietuvoje galioja dviratininkų lenkimo saugiu atstumu rekomendacija,...

Gyvai / DELFI 11. Lietuvos miškai – dideli pinigai: kokia ateitis piešiama mūsų kertamoms girioms (8)

Aplinkos ministerijai pateikus naują siūlymą dėl privačių miškų savininkų apmokestinimo...

Kaip efektyviausiai atvėsinti namus: specialistė davė tris patarimus

Lietuvą užklupę karščiai ne tik džiugina, bet ir skatina ieškoti būdų, kaip atvėsinti savo...

Narkotikais iki komos apnuodytas kūdikis grąžintas tėvams: policija pradėjo tyrimą (29)

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl praėjusią savaitę Vilniuje opioidais apsinuodijusio...

Klausimą apie sklandančius skyrybų gandus Zuokas pasitiko nejaukia tyla: koks tas gyvenimas bus, toks (41)

Jau kurį laiką sklando gandai, kad Vilniaus savivaldybės tarybos narys Artūras Zuokas ir jo...

Tūkstančiams miškų savininkų rengia naują mokestį papildyta Mažeikos komentaru (392)

Miškų kirtimo klausimas ir vėl atgyja. Šį kartą diskusiją įplieskė nauja Aplinkos...