aA
Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab Lithuania“ klubai nusprendė įrodyti, kad švediški automobiliai gali būti ne tik saugūs, bet ir greiti. Kauno „Nemuno žiedo“ trasoje drauge jie trečią kartą surengė švediškų automobilių entuziastų susitikimą ir traukos lenktynes, pavadintas „Dragadieniu“, kuriose „pasimatavo“, kuris automobilis greičiausias.
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Organizatoriai pasakojo, kad „Nemuno žiede“ vietos atsirado maždaug 140 įvairiausių „Volvo“ ir „Saab“. Čia netrūko tokių automobilių, kuriems visiškai nereikėjo demonstruoti galimybių trasoje – akį jie traukė išskirtine išvaizda. Vienas tokių – baltas „Volvo 244“, kurio savininkas Tadas Medelinskas kaip reikiant pasistengė tobulindamas ganėtinai retą Lietuvos keliuose modelį.

Vaikinas pasakojo, kad restauravo automobilį ir skyrė dėmesio daugybei smulkmenų. Pavyzdžiui, kėbulą padengė papildoma garsą ir vibracijas mažinančia medžiaga, restauravo agregatus variklio skyriuje, pasirūpino ir naujomis detalėmis, skirtomis automobilio važiuoklei.

Be to, T. Medelinskas panoro, kad automobilis būtų ne tik kaip reikiant restauruotas, bet ir atitiktų šiuolaikines tendencijas, todėl sumontavo nemažus ratlankius, sudėjo žeminančias spyruokles.

Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Ne į pensiją, o į „dragą“

Ieškant greičiausių traukos varžybose prireikė visos dienos. „Drago“ dalyviai buvo suskirstyti į šešias grupes: tris dyzeliniams varikliams ir tris – benzininiams. Skirstyta pagal galią, todėl abejose grupėse vietos atsirado tiems, kurių variklio galia siekė iki 100 kW, iki 150 kW ir nuo 150 kW.

Tarp pačių greičiausių, vairuojančių dyzelinu varomus modelius, atsidūrė Valerijus Tatolis. Jo „Volvo 850“, turintis 2,5 l darbinio tūrio dyzelinu varomą motorą, rungėsi galingiausioje klasėje – tarp tų, kurių variklio galia perkopia 150 kW.

Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Vaikinas juokavo, kad tik nusipirktą 1996-ųjų „Volvo“ galėjo vadinti „sunkiasvoriu pensininku“. Anot V. Tatolio, jo „Volvo“ dar nebuvo pasirengęs keliauti į „pensiją“, todėl jis priėmė sprendimą automobilį patobulinti. Modifikacijų sąrašas netrumpas: automobiliui buvo sudėti dviejų kamerų dujiniai amortizatoriai, standesnė važiuoklė, R serijos kėbulo apdaila, persiūtas salonas. O variklio skyriuje atsirado didesnio pralaidumo purkštukai, didesnė ir našesnė turbina bei dar daug kas.

V. Tatolis neslepia, kad iš sąlyginai vangaus 103 kW galios variklio dėl visų modifikacijų jam pavyko išspausti net 170 kW.

Surado „pasislėpusius“ kilovatus

Galingiausių benzinu varomų automobilių klasėje dviem „Volvo“ entuziastams teko nusileisti kito švedų automobilių gamybos ženklo gerbėjui. Greičiausiu tapo Jorūnas Kaziela su „Saab 9-5“ modeliu, turinčiu 2,3 l darbinio tūrio benzininį variklį.

Vaikinas neslėpė, kad savo „Saab“ pirko pigiai – mokėjo vos 1250 eurų. Tačiau tąkart, tikino jis, tai buvo geriausias variantas įvertinus tiek automobilio techninę būklę, tiek lyginant su kitais tuo pat metu pardavinėtais „Saab“.

„Be to, pasisekė rasti automobilį su ventiliuojamomis sėdynėmis, kas šiaip jau – gana reta. Tad priežasčių, kodėl turėčiau nedvejoti ir pirkti kuo greičiau, buvo daug. Tiesa, nusipirkus teko pasiryžti daugybei remonto darbų ir per metus dėl „Saab“ išleisti dar kelis tūkstančius eurų“, – pasakojo J. Kaziela.

Tačiau remontas padėjo išsiaiškinti daugybę smulkmenų, susijusių su variklio galimybėmis. Kaip pasakojo pats „Saab“ savininkas, teko patirti, kad pakeitus variklio valdymo programą, galima prie galios prisidėti papildomus 30 kW, o dar 50 kW jam „sugauti“ pavyko sumontavus didesnę ir našesnę turbiną.

„Reikia tikėtis, kad automatinė pavarų dėžė laikys arklius vietoje“, – kalbėjo jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniuje sušvis „Mercedes“ žvaigždė

Po dviejų pandemijos metų „MB mėgėjų klubas“ subūrė visus „ Mercedes-Benz “ vairuotojus...

Kodėl komerciniai automobiliai nebėra tik „dėžės ant ratų“: juos kurdami dizaineriai dirba išsijuosę

„Dėžė ant ratų“ – bene dažniausias lengvojo komercinio automobilio apibūdinimas. Taip,...

Lietuvos studentams inovatyvų triratį padės kurti BMW X5 dizaino tėvas

Vilniaus dailės akademijos parodų salių „ Titanikas “ fojė galima pamatyti inovatyvią...

Kokį automobilį pirkti: naują ekonomišką ar naudotą prabangesnį?

Pasirinkimas tarp naujo ekonominės klasės ir naudoto, bet prabangesnio automobilio gali neduoti...

Atsakė į klausimą, ar tikrai didesni ratlankiai reiškia, kad teks pamiršti apie komfortą

Kai automobilių gamintojai pristatė miesto krosoverius, drauge su nauju segmentu gimė ir nauja...

Top naujienos

Naujomis karo prognozėmis dalijasi jau ne tik ukrainiečiai: pagrindinė Rusijos puolimo ašis – ties vienu miestu

Pagrindiniai mūšiai Ukrainoje verda Donbase, aplink Severodonecką. Panašu kad Rusijos kariuomenė...

Po Kissingerio pareiškimo – griežta Landsbergio reakcija: tai pavojinga Lietuvai

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis tvirtina, kad jokia Vakarų ar pasaulio...

Ukraina: turime galingą poveikio Vengrijai svertą

Vengrija pasinaudojo Rusijos karu prieš Ukrainą ir iš esmės šantažuoja Europos Sąjungą, bet...

Šimonytė sulaukė klausimo dėl dalyvavimo prezidento rinkimuose

Premjerė Ingrida Šimonytė nesutinka įvertinti jau beveik tris metus trunkančios prezidento...

Delfi PliusGreta Klimkaitė, laida „Iš esmės“

Lietuvos ekspertai atsakė, ar dėl beždžionių raupų gali tekti riboti keliones: yra dvi netipiškos situacijos

Pastarosiomis dienomis virtinėje Europos ir Šiaurės Amerikos šalių, įskaitant Jungtinę...

Seime susikirto medikai ir SAM – gydytojai jaučiasi neišgirsti, ministerija atkerta: atėjot čia skųstis (1)

Vis aktyviau kalbama apie gydymo įstaigų reformą . Pasak Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM)...

Žemės ūkio ministras Navickas apie netikėtą interpeliaciją ir jos autorių: galbūt yra nuoskaudos (1)

Žemės ūkio ministrui Kęstučiui Navickui neramios dienos. Jo laukia interpeliacija Seime.

Putino apsilankymo ligoninėje vaizdus pamatę komentatoriai pastebėjo ne vieną keistenybę

Rusijos propagandistai greičiausiai vėl nufilmavo surežisuotą vaizdo įrašą, kuriame Kremliaus...

Keiksmažodžiais plūstantis Gražulis Seimo koridoriuose užsipuolė LGBT atstovus papildyta (11)

Seimas ketvirtadienį po pateikimo ėmėsi dviejų alternatyviai teikiamų projektų, kuriais siekiama...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba: elitiniai rusų daliniai patyrė milžiniškų nuostolių Rusija pademonstravo, kas liko iš „Azovstal“ gamyklos (7)

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...