aA
Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab Lithuania“ klubai nusprendė įrodyti, kad švediški automobiliai gali būti ne tik saugūs, bet ir greiti. Kauno „Nemuno žiedo“ trasoje drauge jie trečią kartą surengė švediškų automobilių entuziastų susitikimą ir traukos lenktynes, pavadintas „Dragadieniu“, kuriose „pasimatavo“, kuris automobilis greičiausias.
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Organizatoriai pasakojo, kad „Nemuno žiede“ vietos atsirado maždaug 140 įvairiausių „Volvo“ ir „Saab“. Čia netrūko tokių automobilių, kuriems visiškai nereikėjo demonstruoti galimybių trasoje – akį jie traukė išskirtine išvaizda. Vienas tokių – baltas „Volvo 244“, kurio savininkas Tadas Medelinskas kaip reikiant pasistengė tobulindamas ganėtinai retą Lietuvos keliuose modelį.

Vaikinas pasakojo, kad restauravo automobilį ir skyrė dėmesio daugybei smulkmenų. Pavyzdžiui, kėbulą padengė papildoma garsą ir vibracijas mažinančia medžiaga, restauravo agregatus variklio skyriuje, pasirūpino ir naujomis detalėmis, skirtomis automobilio važiuoklei.

Be to, T. Medelinskas panoro, kad automobilis būtų ne tik kaip reikiant restauruotas, bet ir atitiktų šiuolaikines tendencijas, todėl sumontavo nemažus ratlankius, sudėjo žeminančias spyruokles.

Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Ne į pensiją, o į „dragą“

Ieškant greičiausių traukos varžybose prireikė visos dienos. „Drago“ dalyviai buvo suskirstyti į šešias grupes: tris dyzeliniams varikliams ir tris – benzininiams. Skirstyta pagal galią, todėl abejose grupėse vietos atsirado tiems, kurių variklio galia siekė iki 100 kW, iki 150 kW ir nuo 150 kW.

Tarp pačių greičiausių, vairuojančių dyzelinu varomus modelius, atsidūrė Valerijus Tatolis. Jo „Volvo 850“, turintis 2,5 l darbinio tūrio dyzelinu varomą motorą, rungėsi galingiausioje klasėje – tarp tų, kurių variklio galia perkopia 150 kW.

Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
Švediškų automobilių entuziastų susitikimas Nemuno žiede
© Organizatoriai

Vaikinas juokavo, kad tik nusipirktą 1996-ųjų „Volvo“ galėjo vadinti „sunkiasvoriu pensininku“. Anot V. Tatolio, jo „Volvo“ dar nebuvo pasirengęs keliauti į „pensiją“, todėl jis priėmė sprendimą automobilį patobulinti. Modifikacijų sąrašas netrumpas: automobiliui buvo sudėti dviejų kamerų dujiniai amortizatoriai, standesnė važiuoklė, R serijos kėbulo apdaila, persiūtas salonas. O variklio skyriuje atsirado didesnio pralaidumo purkštukai, didesnė ir našesnė turbina bei dar daug kas.

V. Tatolis neslepia, kad iš sąlyginai vangaus 103 kW galios variklio dėl visų modifikacijų jam pavyko išspausti net 170 kW.

Surado „pasislėpusius“ kilovatus

Galingiausių benzinu varomų automobilių klasėje dviem „Volvo“ entuziastams teko nusileisti kito švedų automobilių gamybos ženklo gerbėjui. Greičiausiu tapo Jorūnas Kaziela su „Saab 9-5“ modeliu, turinčiu 2,3 l darbinio tūrio benzininį variklį.

Vaikinas neslėpė, kad savo „Saab“ pirko pigiai – mokėjo vos 1250 eurų. Tačiau tąkart, tikino jis, tai buvo geriausias variantas įvertinus tiek automobilio techninę būklę, tiek lyginant su kitais tuo pat metu pardavinėtais „Saab“.

„Be to, pasisekė rasti automobilį su ventiliuojamomis sėdynėmis, kas šiaip jau – gana reta. Tad priežasčių, kodėl turėčiau nedvejoti ir pirkti kuo greičiau, buvo daug. Tiesa, nusipirkus teko pasiryžti daugybei remonto darbų ir per metus dėl „Saab“ išleisti dar kelis tūkstančius eurų“, – pasakojo J. Kaziela.

Tačiau remontas padėjo išsiaiškinti daugybę smulkmenų, susijusių su variklio galimybėmis. Kaip pasakojo pats „Saab“ savininkas, teko patirti, kad pakeitus variklio valdymo programą, galima prie galios prisidėti papildomus 30 kW, o dar 50 kW jam „sugauti“ pavyko sumontavus didesnę ir našesnę turbiną.

„Reikia tikėtis, kad automatinė pavarų dėžė laikys arklius vietoje“, – kalbėjo jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (24)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (436)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (61)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (205)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (51)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (175)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...

Negailestingą onkologinės ligos kirtį patyrusiam Stano – jautrios kolegų emocijos (37)

Dainininkas Stanislavas Stavickis -Stano patvirtino jau gerą pusmetį pramogų pasaulio...

Betoninės sienos po žeme slėpė neregėtos prabangos rūmus ir didžiausią LSD fabriką istorijoje (16)

Paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje praktiškai visos LSD siuntos atkeliaudavo iš...

Albumą pristačiusi Monika Pundziūtė-Monique scenoje išgirdo asmeninį prisipažinimą (29)

Atlikėja Monika Pundziūtė- Monique iš jaudulio žibančiomis akimis pristato antrąjį solinį...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (97)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...