aA
Vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti automobilį iš pirmo karto gauna tik kas trečias klaipėdietis. Kitiems kelią pastoja teorijos arba praktikos egzaminuose padarytos klaidos.
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"

Kai kurias klaidas kartoja kone kiekvienas vairuotojas. Nuo 2003 metų VĮ „Regitra“ Klaipėdos filiale teorijos egzaminą vienas žmogus daugiausia bandė laikyti 38 kartus, o praktinį - 21 kartą.

Norint gauti automobilio vairuotojo, arba dar kitaip - B kategorijos - pažymėjimą, gebėjimus tenka įrodyti dviem etapais. Pirmiausia - išlaikyti teorijos egzaminą, kurį sudaro 30 klausimų apie Kelių eismo taisykles bei saugų eismą. Teisingai atsakius į 80 proc. klausimų, egzamino rezultatas laikomas teigiamu ir tada galima laikyti praktikos egzaminą realiame eisme. Jo metu asmuo turi pademonstruoti visus savo įgytus įgūdžius, kurie leistų jam savarankiškai, o svarbiausia, saugiai dalyvauti viešajame eisme.

Ne pirmu bandymu

Nuo šių metų sausio 1 d. iki birželio 18 d. „Regitros“ Klaipėdos filiale iš viso B kategorijos teorijos egzaminą pirmą kartą laikė apie 1,6 tūkst., o praktikos - apie 1,7 tūkst. asmenų. Iš jų teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaikė 44 proc., praktikos - 36 proc. Palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, šis skaičius atitinkamai siekė 54 proc. ir 36 proc.

2019 m. minėtu laikotarpiu teorijos egzamino išlaikymo procentas iš pirmo karto tiek vyrų, tiek moterų buvo toks pat - 44 proc. O štai praktikos egzamino išlaikymo procentas iš pirmo karto išsiskyrė. Moterų siekė 33 proc., o vyrų - 40 proc.

Galima daryti išvadą, kad ir vyrai, ir moterys teorijos egzaminą vidutiniškai iš pirmo karto išlaiko panašiai, o praktikos egzaminą iš pirmo karto dažniau išlaiko vyrai.

„Moterys yra jautresnės, todėl tai gali daryti įtaką egzamino rezultatams“, - sako Alksnynės vairavimo mokyklos direktorius Evaldas Peištaras.

Vairavimo egzaminas
Vairavimo egzaminas
© DELFI / Karolina Pansevič

Asmenys, siekiantys įgyti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, teorijos egzaminą gali laikyti sulaukę 17, o praktikos - 18 metų. Šiais metais šį egzaminą daugiausia laikė jaunimas iki 26 metų. Iš 1 267 asmenų iš pirmo karto išlaikė 571. Mažiausiai laikė 57-67 amžiaus žmonių - tik 13 asmenų. Iš jų išlaikė 6.

Praktikos egzaminą taip pat daugiausia laikė 18-27 metų amžiaus žmonės. Iš 1 387 asmenų iš pirmo karto išlaikė 527. Mažiausiai laikė ir išlaikė 58-68 metų grupė - iš 11 asmenų iš pirmo karto išlaikė tik 1 žmogus.

Teorijos egzamino išlaikymo iš pirmo karto procentui amžius didelės įtakos neturi, o praktikos egzaminą dažniau iš pirmo karto išlaiko jaunesni asmenys.

Galima daryti prielaidą, jog praktikos egzaminas reikalauja daugiau pasiruošimo, nes jo metu būsimas vairuotojas turi gebėti ne tik gerai valdyti transporto priemonę, bet ir tinkamai reaguoti į kitų eismo dalyvių veiksmus bei priimti reikiamus sprendimus“, - komentavo „Regitros“ Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė.

Skuba į „Regitrą“

Klaipėdos Alksnynės vairavimo mokyklos direktorius sakė, kad teorijos ir praktikos egzaminui daugiau žmonių ateina mokytis baigiantis žiemai ir pavasariui, liepą ir rugsėjo pabaigoje. Daugiausia ateina 17-19 metų jaunuolių. Jie sudaro apie 80 proc. besimokančiųjų.

Instruktorių teigimu, savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui gali tik keli žmonės iš dešimties: „Kai kurie eidavo į „Regitrą“ bandyti laimę laikyti teorijos egzaminą po kelis kartus ir tik jo neišlaikę eidavo į mokyklą mokytis.“

Suskaičiavo rekordus: vienas klaipėdietis į „Regitrą“ egzamino važiavo laikyti 38 kartus
© DELFI / Karolina Pansevič

Teorijos pamokų užtektų, kiek yra numatyta, jei patys mokiniai atsakingiau žiūrėtų į egzaminą. Esą dažnas mokinys, pamatęs, kad surinko 80 proc. testuose, eina bandyti laimę į „Regitrą„. Sėkmė praktiniame egzamine priklauso nuo to, kada moksleivis eis laikyti egzamino: ar iškart išlaikęs mokyklinį egzaminą, ar po mėnesio.

„Neturintieji reikiamų įgūdžių po mėnesio dažnai viską pamiršta. Jei mokinys praktikuojasi važinėdamas su tėvais, tai mokykloje 15 pamokų užteks. Vyresnio amžiaus žmonės ruošdamiesi egzaminui atsakingiau žiūri į viską, tačiau ilgiau trunka įsisavinti informaciją„, - pasakojo E. Peištaras.

Ruošiasi ir savarankiškai

Teorijos ir praktikos vairavimo egzaminus išlaikęs Lukas pasakojo, kad teorinių žinių patikrinimui ruošėsi savarankiškai.

„Teorijos egzaminą jau išlaikiau prieš pusmetį. Jam stropiai ruošiausi namie spręsdamas KET užduotis nuotoliniu būdu ir vairavimo mokykloje lankydamas pamokas. Sunkiau buvo išlaikyti praktikos egzaminą, jį išlaikiau tik dabar. Tai buvo penktas kartas. Visada padarydavau nekritines klaidas (padėtis manevruojant, daromos klaidos prieš posūkį į dešinę, per ilgas delsimas) arba kritines (neįjungiau rankinio stabdžio). Šiam egzaminui padėjo pasiruošti tėvai, su kuriais važinėdavau po apylinkes“, - patirtimi dalijosi Lukas.

Savarankiškai teorijos egzaminui ruošėsi ir Goda, kuriai prireikė trijų bandymų.

Suskaičiavo rekordus: vienas klaipėdietis į „Regitrą“ egzamino važiavo laikyti 38 kartus
© DELFI / Karolina Pansevič

„Iš pradžių lankiau vairavimo mokyklą, tačiau ji man greitai nusibodo ir nusprendžiau ruoštis teorijos egzaminui savarankiškai. Pirmą kartą, kai neišlaikiau, manau, dėl to, nes skaičiau tik knygutę ir nieko nesimokiau. Antrą kartą tik sprendžiau nusipirktus KET testus. Trečią kartą mokiausi stropiau: skaičiau knygutę ir savaitę sprendžiau nusipirktus KET testus. Dabar liko išlaikyti praktikos egzaminą, kuriam ruoštis padeda ir instruktorius, ir tėvai“, - pasakojo Goda.

Kokias klaidas daro?

Pasak „Regitros“ atstovės E. Bardauskienės, praktikos egzamino metu egzaminuojamųjų klaidos yra skirstomos į nekritines ir kritines. Nekritinės klaidos - tai toks veiksmas, kuris parodo nepakankamą egzaminuojamojo įgūdžių lygį, bet vienas pats nekelia grėsmės jokiam eismo dalyviui, netrukdo saugiai valdyti transporto priemonės arba, kitaip tariant, nesudaro potencialiai pavojingos situacijos.

Sukčiai apsimeta „Regitros“ darbuotojais ir siūlo nusipirkti vairuotojo pažymėjimą
Sukčiai apsimeta „Regitros“ darbuotojais ir siūlo nusipirkti vairuotojo pažymėjimą
© DELFI / Karolina Pansevič

Dažniausiai pasitaikančios nekritinės klaidos, laikant B kategorijos praktikos egzaminą, yra šios: egzaminą laikantis asmuo tinkamai neparodo posūkio signalo, kai tai būtina, be reikalo užgesina variklį, pasirenka netinkamą pavarą, tačiau dėl to nesudaro potencialiai pavojingos situacijos. Taip pat nekritinė klaida yra tada, kai būsimasis vairuotojas nesižvalgo per atitinkamą petį ir netikrina per galinio vaizdo veidrodžius nematomos kelio dalies apvažiuodamas kliūtį, persirikiuodamas į kitą eismo juostą ir pan.

Be šių klaidų, praktinio egzamino metu yra fiksuojamos ir kritinės klaidos. Tai veiksmai, kurie parodo nederamą egzaminuojamojo įgūdžių lygį arba neatsargumą kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Kritinėmis klaidomis laikomos ir tokios situacijos, kurios gali kelti arba kelia grėsmę bet kokiam eismo dalyviui arba trukdo saugiai valdyti transporto priemonę.

B kategorijos praktikos egzaminą laikantys asmenys dažniausiai nepaiso eismo reguliavimo signalo, kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, nepraleidžia transporto priemonės ar kitų eismo dalyvių. Neretai kritinė klaida fiksuojama ir tada, kai egzaminuotojui tenka žodžiu ar fiziškai įsikišti, kad būtų išvengta eismo įvykio.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
2.3333

BMW praleido progą pamaloninti pirkėjus Kinijoje dėl neįprastos priežasties: kaltas dainavimas automobilyje

„ BMW AG“ retai sulaukia tokio klausimo Vakarų šalių autosalonuose, tačiau vis dažniau jį...

Paskutinis benzinu varomas automobilis Norvegijoje bus parduotas 2022 metų balandį (5)

Norvegijos valdžia naujus automobilius su VDV šalyje uždraudė pardavinėti nuo 2025 metų, tačiau...

Lietuvos automobilių rinka susijaukė: mašinos paseno, o senos – dar ir pabrango (61)

Šiuo metu Lietuvos transporto rinkoje pastebima didelė automobilių paklausa. Tačiau transporto...

Automobilių entuziastai leido ypatingiems vaikams patirti lenktynių emocijas (2)

„Mums svarbiausia dovanoti gerą emociją“, – tokius žodžius, kalbėdami apie praėjusį...

Vilniuje pristatė automobilį be vairuotojo: tokiu galėtų būti bet kuris už maždaug 1400 dolerių (33)

Apie automobilius, kuriems nereikia vairuotojų, pasaulis kalba jau labai seniai. Tačiau netgi po...

Top naujienos

Vokietiją per Lenkiją jau pasiekė 5,7 tūkst. migrantų: pagrindinis dėmesys nukrypęs visai ne į juos (215)

Neteisėtos migracijos, su kuria iš Baltarusijos pusės susiduria Lietuva, Lenkija ir Latvija,...

Lietuvoje šia lėtine kvėpavimo liga serga apie 50 tūkstančių: gydytoja nurodė didžiausią pacientų klaidą (4)

Liga, kuri kankina daugiau nei 300 milijonų pasaulio gyventojų – astma. Gydytoja pulmonologė...

Tomas Ramanskas | D+

Ir meduolis, ir bizūnas: kaip Jasikevičius tvarkosi Barselonoje ir ko niekaip neranda Hayesas

Šarūnas Jasikevičius Barselonoje nevengia taikyti meduolio ir bizūno principo. Štai po...

Vykstantiems į Angliją – pokyčiai dėl COVID-19 testų (9)

Į Angliją atvykstantiems visiškai pasiskiepijusiems asmenims nelieka dar vienos kliūties.

Ilgalaikių bedarbių skaičius verčia tvertis už galvos: bedarbis – lyg nauja profesija (469)

Užimtumo tarnyba stveriasi už galvos: per metus ilgalaikių bedarbių tiek Lietuvoje, tiek...

Išmanūs namai – ne tik turtuoliams: štai, kokių išmanių prietaisų galite įsigyti iki 100 eurų (7)

Nuo „ Wi-Fi “ ryšiu valdomų šaldytuvų iki televizorių – lengva išleisti didelius pinigus...

Laida „Iš esmės“, Aurimas Perednis; Agnė Vasiliauskaitė | D+

Šioje šalyje COVID-19 priemonės kone griežčiausios pasaulyje: Lietuvos ambasadorius pakliuvo į neeilinę situaciją (3)

Pasauliui skirtingai sekasi kovoti su koronavirusu, todėl šalys naudoja skirtingas priemones. Kol...

Pirmą kartą po tragedijos filmavimo aikštelėje prabilo Aleco Baldwino pašautas, bet išgyvenęs režisierius: esu sukrėstas

Kino režisierius Joelis Souza sako, kad yra „sukrėstas žinios apie draugės ir kolegės Halynos...

Giedrius Drukteinis | D+

Garsiausias pasaulyje radijas, kurį Šaltojo karo metais Maskva persigandusi ėmė slopinti: informavo tai, ko sovietiniai žmonės neturėjo žinoti (2)

„Seva Seva Novgordcev, gorod London, By-By-Sy!“ – šis rusiškų bobučių balsais įrašytas...

Žemę pasiekė galinga radiosignalų banga: paslaptinga sprogimų serija iš kosmoso gelmių tęsėsi 47 paras (43)

Tarptautinė tyrėjų komanda, kuriai vadovavo prof. Li Di ir dr. Wangas Pei, dirbantys Kinijos...